Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Carlos Vinícius

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Lijkt me een prima spits. Scoorde in seizoen 19/20. maar liefst 18 goals in de Portugese competitie.

Luuk de Jong maakte er in de Bundesliga en La Liga niet meer dan 6. In de Eredivisie scoorde hij gewoon meerdere seizoenen meer dan 20.

Kortom statistieken van deze jongen in buitenlandse competitie(s) zijn in verhouding beter als die van Luuk de Jong.

Moet er in de Eredivisie wel een stuk of 20 kunnen maken, met wat vertrouwen. Hij zal niet minder zijn dan een Haller.

 

+1/-0

In het seizoen 2019/2020 was deze Vinicius gedeeld topscorer van de Portugeze competitie met 18 goals in 32 wedstrijden. Hij blijkt ook bekend te staan als een harde werker. Omdat hij bij ons allemaal redelijk onbekend is weten we niet zo goed wat PSV nu in huis haalt. Als je in Portugal kan scoren, kan dat toch ook in Nederland.

 

+1/-0

Heeft het daarna ook bij Tottenham helemaal niet onverdienstelijk gedaan. Scoorde in de premier league weliswaar maar 1 keer in 14 wedstrijden maar dit waren vooral invalbeurten (als backup achter Kane en Son). In de Europa League and de FA cup heeft hij wel meer minuten gemaakt en daar heeft hij in die competities opgeteld in 12 wedstrijden 9 keer gescoord en 3 assists gegeven.

Als ik de reacties van fans online lees dan hadden de Tottenham fans hem er ook graag bijgehouden (alleen niet voor de koopoptie van 45 miljoen die zij hadden) en de Benfica fans zijn ook positief over hem en vinden het nog steeds raar dat Jorge Jesus het niet in hem ziet zitten.

En voor wat het waard is: in de Portugese media wordt gesproken over een 2-jarige huurdeal ter waarde van 2,5 miljoen met een verplichte optie tot koop voor 10 miljoen voor 50% van de rechten.

Ik zou het geen slechte deal vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JandeVakantieman schreef op 30 augustus 2021 om 22:03:

Heeft het daarna ook bij Tottenham helemaal niet onverdienstelijk gedaan. Scoorde in de premier league weliswaar maar 1 keer in 14 wedstrijden maar dit waren vooral invalbeurten (als backup achter Kane en Son). In de Europa League and de FA cup heeft hij wel meer minuten gemaakt en daar heeft hij in die competities opgeteld in 12 wedstrijden 9 keer gescoord en 3 assists gegeven.

Als ik de reacties van fans online lees dan hadden de Tottenham fans hem er ook graag bijgehouden (alleen niet voor de koopoptie van 45 miljoen die zij hadden) en de Benfica fans zijn ook positief over hem en vinden het nog steeds raar dat Jorge Jesus het niet in hem ziet zitten.

En voor wat het waard is: in de Portugese media wordt gesproken over een 2-jarige huurdeal ter waarde van 2,5 miljoen met een verplichte optie tot koop voor 10 miljoen voor 50% van de rechten.

Ik zou het geen slechte deal vinden.



Psv die een spits van 20m haalt? Lijkt mij niet. Hoop dat hij iig wat kan. Filmpje dat ik had gezien was mwa. Maar goed, zal vast wat kunnen en hopelijk kan hij beter voetballen dan Zahavi.

 

+1/-0

Ach zolang het een betere spits is dan Haller doe je al goede zaken toch

 

+1/-0

Ik was in eerste instantie wat sceptisch. Dacht zo geweldig zal hij niet zijn als Benfica en Tottenham geen interesse meer hebben. Maar werd door Z. on de Bok geadviseerd om eens aan Benfica fans te vragen wat zij van zijn vertrek vinden. Toen Ramalho gekocht werd heb ik ook veel gelezen op het forum van RB Salzburg en dat geeft een aardig beeld van wat de tendens aan de andere kant is.

Heb een overzicht gemaakt van een aantal posts (niet alle!) op het forum van Benfica van de laatste 24 uur. Echt blij zijn ze dus niet met zijn vertrek...

Portugees is via Google Translate automatisch vertaald. Dus zinnen lopen niet overal even lekker, maar denk dat de strekking wel duidelijk is.

forumillustratie

 

+4/-0

50 % van de rechten? Wat moeten we hier van denken? Hebben we niks geleerd van transfers waarbij de rechten niet volledig bij PSV lagen? Dan is 10 miljoen wel erg veel, en waarom verplichte koopoptie? Dan koop je 'm toch gewoon meteen?

 

+1/-0

Op zich positief dat de Portugezen hem niet graag zien gaan ("wat een beschamende teef van het management";), maar de constructie roept inderdaad veel vragen op.

Het belangrijkste is dat Zahavi nu een serieuze concurrent heeft.

 

+1/-0

Alsof een vage Portugese site opeens betrouwbaar is

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 31 augustus 2021 om 11:16:

Zeker,tot nu toe nog volledig gebaseerd op speculaties van supporters.



Geen speculaties van supporters maar berichtgeving van Maisfutebol in Portugal. Maar inderdaad ik zou ook niet al te veel waarde hechten aan deze berichten want de betrouwbaarheid is op z'n zachts gezegd twijfelachtig.

 

+1/-0

Die 2,5 + 10 miljoen zullen niet lukraak verzonnen zijn lijkt me. Maar zoals zo vaak zullen we er waarschijnlijk nooit achter komen wat de bedragen precies zijn.

 

+1/-0

Huur voor 2 jaar, met optie tot koop. Ben benieuwd wat ie kan bij PSV. Maar een alternatief qua spits was wel echt broodnodig.

 

+1/-0

Voor de geïnteresseerde misschien wel een leuke video om Vinícius als persoon wat beter te leren kennen:

Bron: CARLOS VINICIUS | A comeback story like no other...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 september 2021, 12:25:27 door een mod.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JandeVakantieman schreef op 03 september 2021 om 11:49:

Voor de geïnteresseerde misschien wel een leuke video om Vinícius als persoon wat beter te leren kennen:



Ik heb de link als bron in het bericht gezet, dan staat hij inclusief jouw naam ook op de voorpagina :)

 

+1/-0

Heel interessant, leuke ,open, sympathieke kerel.
Zeer benieuwd wat het ons gaat brengen, de gun factor is in iedergeval gestegen :B :psv :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JandeVakantieman schreef op 03 september 2021 om 11:49:

Voor de geïnteresseerde misschien wel een leuke video om Vinícius als persoon wat beter te leren kennen:



Nice! Goede interviewer ook, die Moura.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 31 augustus 2021 om 10:51:

50 % van de rechten? Wat moeten we hier van denken? Hebben we niks geleerd van transfers waarbij de rechten niet volledig bij PSV lagen? Dan is 10 miljoen wel erg veel, en waarom verplichte koopoptie? Dan koop je 'm toch gewoon meteen?



Als deze speler 20 miljoen of meer waard is is 10 miljoen niet veel voor 50% en anderen op dit forum geven al aan dat PSV normaal gesproken geen spits koopt van 20 miljoen. Dan is dit een manier om een gedeelte van het risico af te dekken. Dat was achteraf gezien bij Bruma geen slecht idee geweest tenzij hij dit rendement vast weet te houden.

Over de verplichte koopoptie na een lening had ik voor corona nog nooit gehoord of het was me nog nooit opgevallen. Het komt in ieder geval nu een stuk vaker voor en ik vermoed dat het komt door liquiditeitsproblemen binnen de gehele voetbalwereld door de onverwachte lege stadions. Desalniettemin is dat eerder voor Benfica nadelig dan voor PSV zolang dat juridisch goed in elkaar zit. Nu heb je 2 jaar langer 10 miljoen beschikbaar waar je rendement op kan pakken. Die stadiondeal een aantal maanden geleden was ook voornamelijk bedoelt zodat je vermogen beschikbaar hebt en investeringen kan doen waar je meer rendement op gaat pakken dan je aan rente betaald. Door die betaling van 10 miljoen met 2 jaar uit te stellen creëer je voor de volgende transferwindows weer wat meer ruimte om sneller te handelen.

 

+1/-0

Daarbij is het door PSV zelf en ook door Rik Elfrink aangegeven dat het geen verplichte koopoptie is.

Verplichte koopopties kwamen ook voor corona al voor. PSG heeft het een paar jaar geleden gebruikt om Mbappé te kunnen halen. Vanwege de Financial Fair Play konden ze hem dat seizoen nog niet betalen.

 

+1/-0

Ik had het inderdaad daarna ook nog gelezen ja, dat die koopoptie niet verplicht zou zijn. Dan zou die 10 miljoen en 50% van de transferrechten ook beter te onderbouwen zijn vanuit PSVs perspectief. Hoeft hij er alleen maar genoeg te maken om over 2 jaar voor meer dan 20 miljoen (30 als je ook zijn volledige huursom wilt terugverdienen) verkocht te kunnen worden. Mocht hij niet zo goed blijken dan blijft de schade beperkt tot die 5 miljoen aan huursommen.

De 50% aan transferrechten zou wel aan de forse kant zijn, maar verder is 2 jaar huren met optie tot koop wel een aantrekkelijke constructie met beperkt risico bij het aantrekken van spelers. Laten we hopen dat die 50% weer veel te hoog is gegokt door de media zoals bij Lozano, toen bleek dat ook heel erg mee te vallen als die berichtgevingen van later wel klopten. In dit geval staat daar wel een significante dekking van het risico tegenover vanwege de 2 jaar huur, maar je gaat zo geen bepalende miljoenenklapper maken. Buiten eventuele inkomsten uit prestaties van de speler ga je bij een verkoop pas vanaf de 30 miljoen winst maken. Als je hem al in een zeer gunstig geval voor zo'n 50 miljoen weet te slijten is de totale winst alsnog beperkt tot 10 miljoen. Wellicht is het wel oneerlijk om de huursom hierin mee te nemen aangezien we het salaris over de jaren heen meestal ook niet meetellen als we directe aankopen vergelijken.

Hopelijk is er via de achterdeur nog een Malen of Madueke voor wat wisselgeld naar Eindhoven gehaald. Pakken we met die spelers de miljoenenklappers, halen we dit soort spelers met meer ervaring en beperkt risico voor meer zekerheid en stabiliteit om gaten op te vullen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Spelers » Carlos Vinícius