Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Joël Drommel

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14

De verdediging geeft inderdaad veel te veel ruimte weg. Dat neemt niet weg dat Drommel veel te veel onnodige fouten (of blunders) maakt.
Het is een lastige keuze nu omdat er met Mvogo een huurling achter zit die niet veel beter en betrouwbaarder is.

1. Je laat Drommel nu staan omdat je een aantal relatief makkelijke wedstrijden zou moeten hebben. Vervolgens moet je erop vertrouwen dat hij zich herpakt in de tweede seizoenshelft;
2. Je wisselt nu en laat het trainingskamp bepalend zijn voor de tweede seizoenshelft.

Daarin lijkt me ook belangrijk hoe Drommel er nu mentaal in zit ervan uitgaande dat ze hem nog steeds als eerste optie voor de lange termijn zien.

Ik ben vooral benieuwd wat er volgend seizoen gebeurt. Er zal een keeper bijkomen. Wordt dat een ervaren backup of gaan ze voor een serieuze concurrent.

 

+1/-0

De manier hoe Drommel er zelf instaat kan wel eens van doorslaggevende betekenis zijn,iets wat de keeperstrainer het best kan beoordelen.
Toch kan het tijdstip waarop hem dit nu wederom overkomt ook gaan meespelen,daar er woensdag een bekerwedstrijd tegen Fortuna op het progamma staat en dit kan natuurlijk een ideaal moment zijn om Mvogo weer eens aan het werk te zien.
Hoe dan ook zijn dit moeilijke keuzes voor de TS,maar als er een moment is om een signaal af te geven,dan is het van de week wel.

 

+1/-0

Neem aan dat Mvogo er voor de beker in zal staan en als hij het ok doet zou het mij geheel niet verbazen dat hij er iig tot de winterstop inblijft. Psv moet neer scoren en verdedigend houd het af en toe ook niet over maar Drommel maakt gewoon te vaak fouten die niet mogen op dit niveau en compenseert het ook niet echt op andere vlakken. Heeft het nu erg moeilijk en moeten maar hopen dat hij er tzt sterker uitkomt

 

+1/-0

Na een klein half jaar mag je concluderen dat Drommel het niet heel bijzonder doet. Voor een keeper vind ik hem ook aan de (te) kleine kant. Heeft sinds bekend werd dat ie naar PSV zou gaan , over een lange tijd niet meer heel stabiel gekeept. Toch heeft de scouting van PSV gemeend hem te moeten halen. Hij zal dan toch wel iets kunnen. Voetballend doet ie het prima. Persoonlijk heb ik liever een keeper die sterker is in het " ouderwetse" keeperswerk. Gewoon een bal tegenhouden en leiding geven aan je verdediging.
Wat nu te doen? Als je Drommel gaat wisselen voor Mvogo help je die jongen de vernieling in. Mvogo vind ik in de basis niet veel beter. Aan de andere kant het is wel topsport en als iemand structureel niet levert dan mag er gewisseld worden. Daarnaast is het niet fijn voor de verdediging als je een nerveuze keeper achter je hebt.
Wat mij betreft wordt er gewisseld , en verliest Drommel zijn basisplaats.

 

+1/-0

Ik zou in de winterstop kijken naar een andere keeper, ook met het oog op de aflopende verhuurperiode van Mvogo.
Als je een betere kunt halen, zou ik het doen en Drommel eruit halen. Als dat in de winter niet mogelijk is, zou ik Drommel laten staan aangezien er geen enkele reden is om te denken dat Mvogo het beter gaat doen en hij zorgt pas echt voor veel onrust achterin, dat heeft hij vorig jaar wel bewezen.

 

+1/-0

Ik vond Mvogo vorig jaar best steady buiten die 2 blunders (die ons geen puntverlies opleverde) in het begin, maar er is geen reden om te denken dat hij het substantieel beter doet dan Drommel en ik zou eerder gokken op een stukje ontwikkeling bij Drommel dan op Mvogo omdat als hij dan 2x in de fout gaat je weer terug moet wisselen.

Voor mij is er maar 1 reden om Drommel eruit te halen en hem op dit moment af te rekenen en dat is als de verdediging uitspreekt geen vertrouwen in hem te hebben. Maar laat hem nu tegen GAE en RKC overeind blijven en dan zien we over 3 weken wel weer verder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 december 2021 om 11:11:

Ik vond Mvogo vorig jaar best steady buiten die 2 blunders (die ons geen puntverlies opleverde) in het begin, maar er is geen reden om te denken dat hij het substantieel beter doet dan Drommel en ik zou eerder gokken op een stukje ontwikkeling bij Drommel dan op Mvogo omdat als hij dan 2x in de fout gaat je weer terug moet wisselen.

Voor mij is er maar 1 reden om Drommel eruit te halen en hem op dit moment af te rekenen en dat is als de verdediging uitspreekt geen vertrouwen in hem te hebben. Maar laat hem nu tegen GAE en RKC overeind blijven en dan zien we over 3 weken wel weer verder.



Tja hij zag er weer niet goed uit gisteren. Nu worden er voldoende goals gemaakt door de aanvallers, dis is het probleem minder groot. Maar tegen een tegenstander van een beter kaliber kan dit je weer punten kosten.
Het is een cruciale positie en Drommel presteert onder de maat. Eigenlijk is een keeperswissel nu de meest logische oplossing. Echter je reserve keeper is gehuurd en de verhuurtermijn loopt over een half jaar af.

 

+1/-0

Ik zou Drommel laten staan want slechter kan het niet worden en als hij hier bovenop komt helpt het hem uiteindelijk. Het alternatief is niet top en je zou ervoor kunnen kiezen om de beker en/of Europa met Mvogo te doen. Als hij dan foutloos keept en stabieler oogt dan kun je later in het seizoen nog switchen maar er komen genoeg wedstrijden aan voor 2 keepers aan de gang te zetten.

Overigens is het niet zo vanzelfsprekend dat indien Mvogo nog een laatste half jaar keept dat PSV hem gewoon over kan nemen. Lijkt me niet dat Leipzig Mvogo perse wil houden met nog 1 jaar contract.

 

+1/-0

Drommel moet het echt beter doen, maar erg mag in de winterstop toch ook echt wel een keer kritisch gekeken worden naar de restverdediging. In de laatste 3 wedstrijden krijgt hij er 2 om zijn oren waarbij hij er niet goed uitziet, maar waar in beide gevallen in geen velden of wegen een verdediger te bekennen is. Het aantal tegendoelpunten moet in de tweede competitiehelft omlaag, maar dat gaat niet gebeuren als alleen de keeper het beter gaat doen/vervangen wordt. Zolang het bij tijd en wijle achterin open huis blijft dan blijven de tegendoelpunten ook gewoon komen.

 

+2/-0

Kan Drommel niet gewoon wat meer intensief getraind worden op hoge ballen pakken / vakkundig verwerken?

How hard can it be ? :denk

Op andere aspecten ben ik niet ontevree over Drommel.

 

+1/-0

Bij Drommel is het denk ik voor een groot deel mentaal. Het komt op mij een beetje over of hij bezwijkt onder de de druk die bij een topclub hoort.

Bij Twente heeft hij na een goed begin een terugval gehad. Daarna heeft hij zich weer in de basis gekeept. Hopelijk kan hij zich snel herpakken. Hij kan echt wel beter dan hij nu laat zien.

 

+2/-0

Pakt gister dus gewoon punten met de redding op het eind bij een 1-0 voorsprong. Overig denk ik ook dat het een mentaal iets is, maar hebben we daar niet allemaal last van?

 

+3/-0

Drommel heeft gisteren in totaal 2 ballen op doel gehad. Een schot vlak na rust en die 'doorschietende' vrije trap die hij onder de lat wegtikt. Natuurlijk heel fijn dat hij die bal pakt, maar we moeten niet doen alsof dat een wereldredding was. Als die bal binnen was gevlogen, dan was het opnieuw een keepersblunder geweest, net zoals ik hem die goal in Waalwijk ook aanreken.

Wel lekker, ook voor Drommel, dat we gisteren de 0 hebben gehouden. De winterstop komt voor Joël op het juiste moment. Even rust pakken, daarna lekker op trainingskamp en dan in januari meteen een leuke serie waarin hij zich waarschijnlijk meer kan onderscheiden dan in de potjes met 2 ballen op goal zoals gisteren.

 

+1/-0

Ik ben benieuwd of hij na de winterstop ook weer het vertrouwen krijgt. Ik kan me zomaar voorstellen van wel, maar als hij dan een fout maakt is het echt ff banken voor Joel. Tot dusverre valt het mij niet mee.

 

+1/-0

Je kunt hem laten staan zolang je wilt, die blunders gaat hij niet zomaar kwijtraken.
Waarom niet? Simpel: Het is gewoon een matige keeper die geen enkele les leert uit eerdere fouten.
En ja, natuurlijk pakt hij wel eens een bal uit de hoek, iedereen staat wel een sop de goede plek.
Nu Mvogo erin zetten is ook kapitaalvernietiging vind ik.
Laat Drommel staan, hoop op een redelijke Europese wedstrijd van hem en dan strik erom bij belangstelling rond de 2-3 miljoen tenzij
hij volgend seizoen tweede keeper wil zijn. Gegokt en verloren, en weer door. Dus de markt op voor een andere (eerste) keeper.
Uiteraard Mvogo ook retour afzender. Dan liever een jeugdkeeper als back-up.
Ik zou blij zijn als iemand nog eens tegen Drommel zegt dat een keeper zijn handen de gehele wedstrijd mag gebruiken.
Elk schot over de grond probeert hij met zijn voeten te pareren ook als dat helemaal niet voor de hand liggend is,
het is niet verboden een bal over de grond met je handen weg te tikken. Nu oogt 't allemaal wat onbeholpen.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 december 2021 om 14:10:

Je kunt hem laten staan zolang je wilt, die blunders gaat hij niet zomaar kwijtraken.
Waarom niet? Simpel: Het is gewoon een matige keeper die geen enkele les leert uit eerdere fouten.
En ja, natuurlijk pakt hij wel eens een bal uit de hoek, iedereen staat wel een sop de goede plek.
Nu Mvogo erin zetten is ook kapitaalvernietiging vind ik.
Laat Drommel staan, hoop op een redelijke Europese wedstrijd van hem en dan strik erom bij belangstelling rond de 2-3 miljoen tenzij
hij volgend seizoen tweede keeper wil zijn. Gegokt en verloren, en weer door. Dus de markt op voor een andere (eerste) keeper.
Uiteraard Mvogo ook retour afzender. Dan liever een jeugdkeeper als back-up.
Ik zou blij zijn als iemand nog eens tegen Drommel zegt dat een keeper zijn handen de gehele wedstrijd mag gebruiken.
Elk schot over de grond probeert hij met zijn voeten te pareren ook als dat helemaal niet voor de hand liggend is,
het is niet verboden een bal over de grond met je handen weg te tikken. Nu oogt 't allemaal wat onbeholpen.



Je moet Drommel alleen eruit halen als je nu een betere aan kunt trekken, want beter heb je nu inderdaad niet.
Er mag ook met de verdediging in de winterstop gekeken worden hoe het aantal schoten op doel in de eigen 16 teruggebracht kan worden, want het aantal maal dat daar iemand volkomen vrij staat om te schieten is ook echt topclub-onwaardig. PSV heeft nu ongeveer net zoveel goals tegen als NEC, Heerenveen en Heracles waarvan het overgrote deel van binnen de 16 vrij aan mocht leggen. Als je dat niet eruit krijgt, ga je er in de tweede seizoenshelft nog een keer veel tegen krijgen, ongeacht wie er op doel staat.

 

+1/-0

Ik heb zondag Ziggo Switch zitten kijken en daar zag je het grote probleem wat PSV ook heeft. Manchester City stond met 4-0 voor en speelde echt prima. Ziggo raakte maar niet genoeg opgepompt dat het buitenaards goed was, simpele strafschoppen werden uitgelegd als iets magisch en iets wat nog nooit vertoond was. Net na de rust, en dus de analyse van Jan van Halst, prikt Leicester er 3 in. Een geweldig middenveld, een geweldige trainer, een geweldige defensie en een nog betere keeper zagen er 3 keer niet goed uit in de omschakeling. Leicester deed in de eerste helft niets goed en in de tweede helft spelen ze vanuit de omschakeling 2 dodelijke counters waar iedereen die bal perfect raakt. De ruimtes werden ze groot dat het niet te verdedigen was en Edersson moest keer op keer vissen. Zag er ook niet echt lekker uit een paar keer en op 4-3 komt hij snel uit en redt hij City die vervolgens de 5-3 binnen koppen in de corner.

Moraal van het verhaal, als je veel druk zet dan geef je veel ruimte weg. Meer ruimte is meer tijd en dan gaat de kwaliteiten van de doelkansen substantieel omhoog. Natuurlijk maakt Drommel een paar mindere reddingen waar uiteindelijk een doelpunt uit komt maar hij heeft wel een ondankbare taak. Hij pakt ook heel veel ballen om dat te compenseren maar het moet beter. Het gaat bij een keeper niet zo om de balans maar om de beeldvorming en een topredding is binnen 8 dagen vergeten maar een blunder kleeft 2 jaar aan je. Net als dat het voetballende aspect compleet buitenspel wordt gezet door die blunders.

Zelf verwacht ik dat dit een moment is voor een trainer om te wisselen van keeper, van de andere kant kun je hem nu de competities stil liggen ook een resetknop gunnen. Gewoon een printje geven van de stand op teletekst en zeggen nieuwe ronde nieuwe kansen. Als het dan niet beter oogt of resulteert in puntverlies dan kun je switchen van keeper. Een nieuwe keeper gaat er 1000% niet komen zolang Mvogo niet terug naar Leipzig is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 28 december 2021 om 07:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 december 2021 om 14:10:

Je kunt hem laten staan zolang je wilt, die blunders gaat hij niet zomaar kwijtraken.
Waarom niet? Simpel: Het is gewoon een matige keeper die geen enkele les leert uit eerdere fouten.
En ja, natuurlijk pakt hij wel eens een bal uit de hoek, iedereen staat wel een sop de goede plek.
Nu Mvogo erin zetten is ook kapitaalvernietiging vind ik.
Laat Drommel staan, hoop op een redelijke Europese wedstrijd van hem en dan strik erom bij belangstelling rond de 2-3 miljoen tenzij
hij volgend seizoen tweede keeper wil zijn. Gegokt en verloren, en weer door. Dus de markt op voor een andere (eerste) keeper.
Uiteraard Mvogo ook retour afzender. Dan liever een jeugdkeeper als back-up.
Ik zou blij zijn als iemand nog eens tegen Drommel zegt dat een keeper zijn handen de gehele wedstrijd mag gebruiken.
Elk schot over de grond probeert hij met zijn voeten te pareren ook als dat helemaal niet voor de hand liggend is,
het is niet verboden een bal over de grond met je handen weg te tikken. Nu oogt 't allemaal wat onbeholpen.



Je moet Drommel alleen eruit halen als je nu een betere aan kunt trekken, want beter heb je nu inderdaad niet.



Beter heb je nu inderdaad niet ? Waar baseer je dat op ? Op al die minuten die Mvogo heeft gemaakt dit seizoen ? Grappig dat mensen er maar blindelings vanuit gaan dat Mvogo het niet beter zal doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 30 december 2021 om 07:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 28 december 2021 om 07:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 december 2021 om 14:10:

Je kunt hem laten staan zolang je wilt, die blunders gaat hij niet zomaar kwijtraken.
Waarom niet? Simpel: Het is gewoon een matige keeper die geen enkele les leert uit eerdere fouten.
En ja, natuurlijk pakt hij wel eens een bal uit de hoek, iedereen staat wel een sop de goede plek.
Nu Mvogo erin zetten is ook kapitaalvernietiging vind ik.
Laat Drommel staan, hoop op een redelijke Europese wedstrijd van hem en dan strik erom bij belangstelling rond de 2-3 miljoen tenzij
hij volgend seizoen tweede keeper wil zijn. Gegokt en verloren, en weer door. Dus de markt op voor een andere (eerste) keeper.
Uiteraard Mvogo ook retour afzender. Dan liever een jeugdkeeper als back-up.
Ik zou blij zijn als iemand nog eens tegen Drommel zegt dat een keeper zijn handen de gehele wedstrijd mag gebruiken.
Elk schot over de grond probeert hij met zijn voeten te pareren ook als dat helemaal niet voor de hand liggend is,
het is niet verboden een bal over de grond met je handen weg te tikken. Nu oogt 't allemaal wat onbeholpen.



Je moet Drommel alleen eruit halen als je nu een betere aan kunt trekken, want beter heb je nu inderdaad niet.



Beter heb je nu inderdaad niet ? Waar baseer je dat op ? Op al die minuten die Mvogo heeft gemaakt dit seizoen ? Grappig dat mensen er maar blindelings vanuit gaan dat Mvogo het niet beter zal doen.



Dat baseer ik op het hele vorige seizoen. Daar waar Drommel bijvoorbeeld nog wel eens een 1-op-1 duel wint met een spits, pakte Mvogo er geeneen.
Waarom zou het ineens een heel andere keeper zijn dan de onrustige fladderaar die we het hele seizoen aan het werk gezien hebben die geen enkele redding maakt waar je van opkijkt? Waar baseer jij dat op?

Daarnaast: als hij elke training Drommel alle hoeken van het veld liet zien, zou hij er gewoon in staan. En dat doet hij dus blijkbaar niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14

PSV Forum » Spelers » Joël Drommel