Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » André Ramalho

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV heeft serieuze interesse in verdediger André Ramalho
De 29-jarige Braziliaanse verdediger speelt momenteel voor Red Bull Salzburg, waarvoor hij over twee periodes inmiddels 239 officiële wedstrijden speelde. Ook speelde hij in Duitsland voor FSV Mainz en Bayer Leverkusen. Zowel bij Salzburg als bij Leverkusen werkte Ramalho onder Schmidt.

De Braziliaan heeft in Salzburg nog een contract voor een jaar. PSV is zelf al enige tijd met hem in gesprek over een transfer komende zomer.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder enkele posts uit het fanforum van Red Bull Salzburg (let niet op de automatische vertaling Duits -> Nederlands). Supporters van die club zijn vrijwel unaniem lovend over hem. Zijn instelling en karakter zijn positieve punten. Minpunt is zijn (gebrek aan) snelheid.

forumillustratie

 

+1/-0

De positieve reacties gaan wel vooral over het huidige seizoen. Zijn eerdere seizoenen zijn wel wat wisselvallig. Normaal gesproken zou zo'n speler niet voor PSV kiezen, maar laten we hopen dat hij graag nog eens met Roger Schmidt samenwerkt. Het ziet er allemaal erg veelbelovend uit!

 

+1/-0

Als je de samenvatting tegen lask kijkt zie je dat hij niet super traag is voor mij zit er aardig wat snelheid in je zou het kunnen vergelijken met teze. Je ziet ook dat hij goed overzicht heeft naar voren en de bal van lange afstand bij een medespeler krijgt verder heb ik te weinig gezien of hij wel goed kan verdedigen.

 

+1/-0

Grootste voordelen;
+ Ervaring
+ Leiderschap
+ Kan rechts en linkscentraal
+ Sluit snel aan dus je bent op tijd 'klaar'
+ Scoort wel eens met het hoofd
+ Kent Schmidt goed en weet wat er verwacht wordt
+ Voldoende snelheid

En als je mij vraagt naar de grootste nadelen dan kom ik niet verder dan geen restwaarde en dat het niet een scoutingaankoop lijkt maar weer een trainer aankoop. Dat kan hier en daar prima maar het moet niet té worden is mijn bescheiden mening. Hetzelfde geldt voor het feit dat er geen restwaarde op zit maar wel ten kosten kan gaan van spelers die wel waarde vertegenwoordigen. Maar ik ken de beste man niet en hij begint gewoon op +1 en dan zien we wel wat we in huis halen.

 

+1/-0

Lijkt een prima aankoop. Zoals hierboven al opgesomd is zijn ervaring, kennis van het systeem en het feit dat hij snel kan aansluiten belangrijke punten om de selectie voor het aankomend seizoen rond te krijgen.

De 'zorgen' van Sir Tinus hierboven deel ik ook wel en eigenlijk vraag ik mijzelf stiekem af; Wat heeft die Vennegoor of Hesselink toch een luizenleventje? ;)

 

+1/-0

Met 11 mannen (lees: jongens) in het veld die restwaarde hebben wordt je nooit kampioen. Je hebt nou eenmaal een paar ervaren rotten nodig, die weten wat er gevraagd wordt en de ervaring kunnen overbrengen op de jonge jongens. Deze vent lijkt daarvoor uitermate geschikt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 mei 2021 om 05:21:

Grootste voordelen;
+ Ervaring
+ Leiderschap
+ Kan rechts en linkscentraal
+ Sluit snel aan dus je bent op tijd 'klaar'
+ Scoort wel eens met het hoofd
+ Kent Schmidt goed en weet wat er verwacht wordt
+ Voldoende snelheid



Ik zat eergisteren ook een beetje te lezen op dat forum van die supporters van Salzburg, maar die vonden hem juist geen leider. Ze hoopten wel dat hij dat zou kunnen worden, omdat het een goede kerel schijnt te zijn.

 

+1/-0

Goed dat er spelers voor de verdediging worden gehaald. Hoop alleen niet dat De Jong nu denkt, mooi, klaar.

Teze: 1,83m
Ramalho: 1,82m
Boscagli: 1,81m
Max: 1,78m

Wel erg klein. In de CL wordt je dan overspeelt. Maar ook in de eredivisie zal een beetje spits met lengte denken dat er wat te halen valt. Daar moet nog een fysiek sterke CV bij van 1,90 ofzo. Ook handig bij corners.

 

+1/-0

Niet mee oneens idd. Aan de andere kant zijn timing en sprongkracht minstens zo belangrijk.

De Jong zal verder eerst afwachten lijkt met wat er gaat gebeuren met Luckassen, Baumgartl en Dumfries. Hoogstens kijken naar een back-up linksback maar die hoeft geen 1.94 te zijn. En wie weet durft Schmidt Sambo of Oppjegard de kans te geven net zoals hij dat deed met Teze?

Als die 2.5 mln klopt (zelfs met bonussen) geen verkeerde deal! Benieuwd hoe lang hij wordt vastgelegd

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 25 mei 2021 om 15:41:

Niet mee oneens idd. Aan de andere kant zijn timing en sprongkracht minstens zo belangrijk.

De Jong zal verder eerst afwachten lijkt met wat er gaat gebeuren met Luckassen, Baumgartl en Dumfries. Hoogstens kijken naar een back-up linksback maar die hoeft geen 1.94 te zijn. En wie weet durft Schmidt Sambo of Oppjegard de kans te geven net zoals hij dat deed met Teze?

Als die 2.5 mln klopt (zelfs met bonussen) geen verkeerde deal! Benieuwd hoe lang hij wordt vastgelegd



Backup Linksback: Jetro Willems?
Max en Willems zijn ongeveer hetzelfde type en kunnen elkaar afwisselen, zodat er geen overbelasting hoeft op te treden.

 

+1/-0

Ik heb de oefenwedstrijd tegen Ajax zitten kijken maar hij laat ook steeds zijn man lopen hij overtuigde niet echt ik zie niet echt een meerwaarde in hem vergeleken wat we nu al hebben ik hoop dat hij verrast en in de oefenwedstrijd tegen Ajax z’n dag gewoon niet had.

 

+1/-0

Hij heeft een snor dus hij zal vast wel goed kunnen verdedigen. Welkom André!

 

+2/-0

Hij heeft getekend, dus mogen hem vanaf volgend seizoen gaan bewonderen en beoordelen in het shirt van PSV.

Ik ben benieuwd

Bron: ERVAREN ANDRÉ RAMALHO VERSTERKT PSV

 

+1/-0

Leek me geen vervelend officieel debuut. Vind hem er indrukwekkend uitzien. En voetballen leek hij ook te kunnen. Maar vooral slim in de (voor)duels, met de juiste duwtjes en hard wanneer het moet.

 

+1/-0

Omhaaltje hier, snoekduik daar, wel lekker hoor zo'n Salcido 2.0 ;)

Prima verdediger, gaan we nog heel veel plezier aan beleven.

 

+2/-0

Wat een uitstraling heeft deze gast! Een en al rust en vertrouwen. Zo'n enorm contrast met een Baumgartl die onzekerheid en klungeligheid uitstraalt. Precies wat we nodig hadden in de defensie.

 

+4/-0

https://www.youtube.com/watch?v=Y8v4VvBBG8Ylink

Yes, we worden kampioen!

 

+1/-0

PSV kan langere tijd niet beschikken over André Ramalho. Dat meldt de club via de officiële kanalen. De verdediger liep tegen Go Ahead Eagles een enkelblessure op en is daar deze week aan geopereerd. Naar verwachting zal de revalidatie enkele maanden gaan duren.

Die gaan we wel missen de komende maanden. Ben benieuwd of er evt. nog vervanging wordt aangetrokken of we het gaan doen met Teze, Boscagli en Obispo. Boscagli is toch wel een beetje de beoogde vervanger voor Sangare als die er niet is voor Schmidt denk ik. De spoeling wordt wel dun op deze manier gezien de blessuregevoeligheid van diverse spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 07 januari 2022 om 14:11:

PSV kan langere tijd niet beschikken over André Ramalho. Dat meldt de club via de officiële kanalen. De verdediger liep tegen Go Ahead Eagles een enkelblessure op en is daar deze week aan geopereerd. Naar verwachting zal de revalidatie enkele maanden gaan duren.

Die gaan we wel missen de komende maanden. Ben benieuwd of er evt. nog vervanging wordt aangetrokken of we het gaan doen met Teze, Boscagli en Obispo. Boscagli is toch wel een beetje de beoogde vervanger voor Sangare als die er niet is voor Schmidt denk ik. De spoeling wordt wel dun op deze manier gezien de blessuregevoeligheid van diverse spelers.



Eigenlijk heb je alleen met Teze een rechtsbenige CV. Daar moet absoluut iemand bij. Het liefst iemand met de nodige ervaring en iemand die leiding kan geven. Ik zie in Teze meer een rechtsback.
Ik zou voor Bazoer gaan. Heeft de nodige ervaring en is redelijk snel inpasbaar. Bij Vitesse gaat ie mijns inziens veels te vaak "blind"mee naar voren. Wellicht uit onvrede over het voetballende vermogen voor hem. Bij PSV kan dit absoluut niet. Ook qua snelheid heb ik zo mijn twijfels. Maar inzicht/duelkracht heeft ie wel. En hij zal zich nog een keer willen bewijzen bij een topclub. Na de zomer op het middenveld als vervanger voor Sangare (die naar ik vermoed dan PSV gaat verlaten).

Overigens verbaas ik me wel over de blessure van Ramalho. Niet gedacht dat het ,weer eens, tegenviel met een blessure voor een PSV speler.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Spelers » André Ramalho