Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - ADO Den Haag

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Voor PSV wacht zondag alweer de volgende wedstrijd als ADO Den Haag naar het Philips Stadion komt. Om 16:45 uur zal de ploeg van Roger Schmidt het op gaan nemen tegen de nummer vijftien van de Eredivisie. De Hagenezen zijn afgelopen transferperiode flink actief geweest met maar liefst 16 nieuwe spelers en 22 spelers die zijn vertrokken. Vorig weekend wisten ze in eigen huis wel gelijk te spelen tegen AZ.

Zondag staat de wedstrijd in Eindhoven voor de Eredivisie alweer voor de 47ste keer op het programma. PSV wist tot nu toe 34 wedstrijden te winnen, speelde 7 keer gelijk en verloor 5 keer. De grootste zege werd behaald in het gouden seizoen 1987/1988 toen PSV met liefst 9-1 te sterk was. Sinds de eeuwwisseling wist PSV drie keer met minstens vijf doelpunten verschil te winnen in het Philips Stadion.

Vorig seizoen was de eerste thuiswedstrijd van de competitie tegen ADO Den Haag. Nadat ADO nog wel op voorsprong gekomen was, maakte Bruma vlak voor rust gelijk. In de tweede helft zorgen doelpunten van Donyell Malen en Cody Gakpo voor de 3-1 overwinning.

Voor Dante Rigo wordt het zondag een bijzonder weerzien aangezien hij dit seizoen door PSV wordt verhuurd aan ADO Den Haag. Luuk Koopmans maakte afgelopen zomer definitief de overstap van PSV naar ADO nadat hij afgelopen seizoen op huurbasis ook al in Den Haag speelde. Linksback Lassane Faye speelde enkele jaren in de jeugdopleiding van PSV.

 

+3/-0

Ben met spanning op de testresultaten 't wachten. Het team dat donderdagavond speelde moet natuurlijk met gemak van dit ADO winnen. Fysiek zal het lastig worden, maar normaliter speelt dat pas de tweede helft een rol. Als je de eerste helft twee erin kan prikken, dan moet je dit toch kunnen uitspelen in de tweede helft. Zelfs met wat reserves en/of jeugdspelers als wisselopties.

Hoog PSV-gehalte bij ADO trouwens; Dante Rigo, Catic, Koopmans en Faye. Iemand enig idee hoe Rigo het daar doet? Kon vorig jaar niet echt aanhaken bij Sparta en persoonlijk had ik hem al afgeschreven. Lijkt nu dat hij een van de eerste is die Rankovic op het wedstrijdformulier zet, speelt ook vrijwel altijd de wedstrijden uit. Het Mauro-scenario zou natuurlijk ideaal zijn; dusdanig z'n niveau opkrikken dat hij volgend jaar de plek van een uitgaande speler kan invullen. Bij Sadilek heb ik daar wel vertrouwen in: een seizoen knallen bij Slovan en dan de rol van Hendrix overnemen, prima. Dante lijkt het meest te vergelijken met Guti, maar ik heb toch niet het idee dat hij 'even' die plek van semi-bankzitter/basisspeler kan overnemen vanaf volgende zomer.

 

+1/-0

Hendrix en Müller er ook niet bij dus.

 

+1/-0

Absurde situatie dit, compleet onbegrijpelijk van de KNVB. Denk dat PSV ondertussen wel een van de ergst getroffene clubs van Europa is.

Maargoed, onder het motto 'roeien met de riemen die je hebt' zal het wel de volgende opstelling worden:

Mvogo
Mauro-Teze-Boscagli-Max
Sangare-Fein
Mo-Madueke
Malen-Zahavi

Voorin komt Zahavi er weer in. Gaat nu niet om kwaliteit, maar om wie 't minst fit is. Afgaande op vorige wedstrijd is dat of Madueke (gewisseld) of Gotze (leek rond een uur al kapot, speelde desondanks door). Fein ipv Thomas, omdat die laatste en zwak speelde en Fein natuurlijk nog relatief frisse benen heeft. Die vier Jong PSV'ers zullen er wel weer bijzitten, wellicht nog meer spelers van Jong (of U19?). Je zou zelfs kunnen overwegen om te starten met Ledezma, puur om nog een extra A-speler te sparen voor donderdag. Nu ben ik absoluut geen fan van hem, maar een voorhoede met Malen, Zahavi, Mo en Ledezma moet je tegen dit ADO toch ook wel wat weten te creeren.

 

+1/-0

Ik vraag me af of er sowieso wel jeugdspelers bij zitten, aangezien PSV het in het bericht heeft dat ze net kunnen voldoen aan het minimaal aantal spelers. Je zit nu op 12 veldspelers en 2 keepers vanuit de A-selectie.

Overigens moet Jong PSV morgen zelf ook spelen, dus die zullen ook spelers nodig hebben.

 

+1/-0

Ik zou bijna zeggen, laat een wedstrijd van U19 schieten. Die jongens doorschuiven naar Jong op maandag en gewoon zoveel mogelijk corona-vrije spelers van Jong bij PSV 1 op de bank zetten. Al worden bepaalde bubbels dan ook weer verbroken..

 

+1/-0

De competitie van O18 is al stilgelegd. Ik heb ook geen idee wat de regels zijn verder. Paar weken terug had Feyenoord ook maar vier wisselspelers omdat ze geen jeugdspelers aan de wedstrijdselectie toe mochten voegen vanwege coronaregels.

 

+1/-0

Schandalig dat er onder deze omstandigheden gespeeld moet worden. Verbazend is het al lang niet meer, gisteravond hebben we allemaal gezien waar de belangen liggen.

Onderzoek maar of het juridisch mogelijk is om te weigeren spelers af te staan voor die kutinterlands. Sowieso spelers maximaal motiveren om niet te gaan.

KNVB volk waar mogelijk toegang tot het stadion ontzeggen

Clubgenoten, het is oorlog

 

+3/-0

We gaan weleens het veld op en maken dan een statement (BLM, minuut stilte ter nagedachtenis aan van alles, rouwbanden, etc).

Vandaag alle spelers met mondkapjes en een middelvinger in de lucht het veld op!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 november 2020 om 14:51:

We gaan weleens het veld op en maken dan een statement (BLM, minuut stilte ter nagedachtenis aan van alles, rouwbanden, etc).

Vandaag alle spelers met mondkapjes en een middelvinger in de lucht het veld op!


Minuut stilte ter nagedachtenis aan het fair play principe..

 

+2/-0

Thomas rechtsback, Mauro linksback (ook niet 100% fit volgens Schmidt), Fein naast Sangare, Zahavi ipv Madueke voorin. Wat een opstelling achterin..

 

+1/-0

Thomas op het middenveld toch en Fein CV?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 november 2020 om 14:44:

Schandalig dat er onder deze omstandigheden gespeeld moet worden. Verbazend is het al lang niet meer, gisteravond hebben we allemaal gezien waar de belangen liggen.

Onderzoek maar of het juridisch mogelijk is om te weigeren spelers af te staan voor die kutinterlands. Sowieso spelers maximaal motiveren om niet te gaan.

KNVB volk waar mogelijk toegang tot het stadion ontzeggen

Clubgenoten, het is oorlog



En je kunt blij zijn als je het veld nu afgaat zonder blessures , zeker met zo'n schopper erbij als Kramer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 november 2020 om 14:51:

We gaan weleens het veld op en maken dan een statement (BLM, minuut stilte ter nagedachtenis aan van alles, rouwbanden, etc).

Vandaag alle spelers met mondkapjes en een middelvinger in de lucht het veld op!



Zou een ludieke statement zijn richting Zeist.

Normaal gesproken zou ik nu in de voorbeschouwing stellen dat het niet makkelijk wordt gezien onze vorm tot nu toe, maar dat we , zoals gebruikelijk tegen ADO de drie punten wel hier in eigen huis houden.

Maar nu , met zo'n groot aantal afwezigen , kunnen we daar niet automatisch meer van uitgaan.

Het doelsaldo opvijzelen met een 17-0 gaat volgens mij vanmiddag in elk geval niet lukken.
Waarschijnlijk komt een voorspelling dat het weer billenknijpen wordt dichter in de buurt.
Maar goed, er is dan altijd nog blessuretijd, onze wekelijkse climax. :)

 

+1/-0

We hebben de VAR een keer mee! #moetnietgekkerworden

 

+1/-0

Was geen pingel lijkt me

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 01 november 2020 om 17:38:

We hebben de VAR een keer mee! #moetnietgekkerworden




Nee, we hebben de scheidsrechter mee. Niet de VAR. Die hebben we tegen.

 

+1/-0

Compensatiegedrag na gisteren, "laten we PSV ook een keer matsen dan kunnen ze niks meer over Ajax zeggen".

Je kunt ook wel raden waar men het over gaat hebben in de praatprogramma's, vooral over de onterechte penalty van PSV dus.

Dit bericht is gewijzigd op 1 november 2020, 17:48:58.

 

+1/-0

Wat een fein(e) wedstrijd! Beetje apart om een elftal met 2 verdedigers 6 middenvelders en 2 aanvallers te zien. Maar he, het was een leuke pot om te zien.

 

+1/-0

Echt een goede prestatie, petje af. In deze omstandigheden 0 kansen weggeven en zelf 4 maken, echt prima. Ja zeker, ADO was erg slecht, maar zelfs dan is het nog een prima prestatie.

Vrijwel iedereen een ruime voldoende, alleen Malen en Mauro waren zwak (al waren beide ook niet helemaal fris). Sangare echt beresterk, Gotze en Zahavi vonden elkaar vlekkeloos, Fein een prima debuut en Thomas lijkt een prima optie op RB tegen zwakkere broeders thuis. En dan nog wil ik er nog twee spelers uitlichten. Madueke, wat een talent: de snelheid en doelgerichtheid van Malen (nu al), maar dan ook nog eens dubbel zo balvast en sterk. Maar ook Teze. Tuurlijk stelde ADO aanvallend niks voor, maar zo gigantisch soeverein voor een 20-jarige die eigenlijk al jaren back speelt.

*Edit* Dan vergeet ik Gotze nog. Maargoed, dat is eigenlijk ook niet eerlijk ivm de rest van de selectie. Volgens mij heeft die gast nog geen drie ballen verkeerd gegeven in z'n vier wedstrijden voor PSV.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - ADO Den Haag