Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PAOK Saloniki - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Dit topic laat toch wel zien hoe een gemiddelde voetbalsupporter een wedstrijd beleeft. ;) Eerst enorm ophemelen, wat zijn we geweldig. En vervolgens kunnen ze er helemaal niets meer van. Het ligt natuurlijk ergens in het midden. Zo goed was de eerste helft ook niet. De tweede helft laat gewoon weer zien wat ook in de eerdere wedstrijden het geval was. Geen vastigheid door het rare systeem, de verdediging matig en een hele wedstrijd goed spelen is onmogelijk, hooguit een helft. En dan is deze tegenstander nog niet eens zo goed. Desondanks zijn er wel een aantal goede spelers bij PSV bijgekomen. Het geheel klopt nog niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 05 november 2020 om 20:29:

Doelsaldo ook geheel naar de klote - dat scheelt (nog) een punt. Ai ai



Is Europees, dus onderling resultaat gaat voor. Dus dat het een punt scheelt is wellicht wat overtrokken, hoewel het uiteraard wel een rol kán gaan spelen.

 

+1/-0

Ik weet het niet meer. Anderhalve wedstrijd 0 kansen weggegeven en ineens is het niets meer. Niet alleen verdedigend is het slecht, maar ook aanvallend. Het zag er goed uit, maar toen.

 

+1/-0

Gewoon een strakke bal in de voeten, dat moet toch kunnen. Niet van die slappe ballen die er zo tergend traag over doen. Of iemand aanspelen die een meter verderop staat. Speel toch gewoon directer.

 

+1/-0

Corona afwezigen mogen geen excuus zijn, zelden zo'n onthutsend zwak PSV gezien als de 2e helft vandaag.
De 1e helft kun je als je effe gas geeft die gasten oprollen, maar wat doen wij, op een zomeravondtempo de bal lekker rond laten gaan.
Met welke opdracht stuurt Roger Schmidt zijn spelers in godsnaam het veld in.
De verdediging is los zand.
Met verbijstering de 2e helft aanschouwd, wat een amateurisme!!

 

+1/-0

Man man... oke, het is allemaal nog werk in uitvoering. Maar ineens pats boem zó erg en collectief door de ondergrens? Poeh... snap er geen drol van!

 

+1/-0

Je komt gewoon verdedigers tekort op dit moment. Met Dumfries op rechtsback waren er 3 van de 4 niet gevallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 05 november 2020 om 20:52:

Corona afwezigen mogen geen excuus zijn, zelden zo'n onthutsend zwak PSV gezien als de 2e helft vandaag.
De 1e helft kun je als je effe gas geeft die gasten oprollen, maar wat doen wij, op een zomeravondtempo de bal lekker rond laten gaan.
Met welke opdracht stuurt Roger Schmidt zijn spelers in godsnaam het veld in.
De verdediging is los zand.
Met verbijstering de 2e helft aanschouwd, wat een amateurisme!!



Dit kun je niet los van de vele afwezigen. Spelers die met kleine pijntjes kampen of net terug zijn van blessures of corona en toch twee wedstrijden per week moeten spelen.

Dan nog was het dramatisch vandaag. Verdedigend en in de omschakeling enorm kwetsbaar en voorin machteloos.
- De combinaties in de kleine ruimte lopen niet waarbij met name Malen en Zahavi enorm veel balverlies lijden.
- Op de flanken mis je dynamiek van Dumfries en Gakpo.
- Te veel onnodig balverlies in de omschakeling
- Mauro is echt b-garnituur ook al is RB niet zijn positie
- Mvogo mag nu echt eens laten zien waarom hij Unnerstall eruit houdt. Een keeper van een topclub pakt ook eens een 'onhoudbare' bal. Meevoetballen zullen we maar over ophouden

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 05 november 2020 om 21:19:

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 05 november 2020 om 20:52:

Corona afwezigen mogen geen excuus zijn, zelden zo'n onthutsend zwak PSV gezien als de 2e helft vandaag.
De 1e helft kun je als je effe gas geeft die gasten oprollen, maar wat doen wij, op een zomeravondtempo de bal lekker rond laten gaan.
Met welke opdracht stuurt Roger Schmidt zijn spelers in godsnaam het veld in.
De verdediging is los zand.
Met verbijstering de 2e helft aanschouwd, wat een amateurisme!!



Dit kun je niet los van de vele afwezigen. Spelers die met kleine pijntjes kampen of net terug zijn van blessures of corona en toch twee wedstrijden per week moeten spelen.

Dan nog was het dramatisch vandaag. Verdedigend en in de omschakeling enorm kwetsbaar en voorin machteloos.
- De combinaties in de kleine ruimte lopen niet waarbij met name Malen en Zahavi enorm veel balverlies lijden.
- Op de flanken mis je dynamiek van Dumfries en Gakpo.
- Te veel onnodig balverlies in de omschakeling
- Mauro is echt b-garnituur ook al is RB niet zijn positie
- Mvogo mag nu echt eens laten zien waarom hij Unnerstall eruit houdt. Een keeper van een topclub pakt ook eens een 'onhoudbare' bal. Meevoetballen zullen we maar over ophouden



Als PSV het tempo de 1e helft wat had opgeschroefd had het minimaal 2 goals meer kunnen/moeten maken.
Verder ben ik het eens met de meeste punten die je opsomt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 05 november 2020 om 21:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 05 november 2020 om 21:19:

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 05 november 2020 om 20:52:

Corona afwezigen mogen geen excuus zijn, zelden zo'n onthutsend zwak PSV gezien als de 2e helft vandaag.
De 1e helft kun je als je effe gas geeft die gasten oprollen, maar wat doen wij, op een zomeravondtempo de bal lekker rond laten gaan.
Met welke opdracht stuurt Roger Schmidt zijn spelers in godsnaam het veld in.
De verdediging is los zand.
Met verbijstering de 2e helft aanschouwd, wat een amateurisme!!



Dit kun je niet los van de vele afwezigen. Spelers die met kleine pijntjes kampen of net terug zijn van blessures of corona en toch twee wedstrijden per week moeten spelen.

Dan nog was het dramatisch vandaag. Verdedigend en in de omschakeling enorm kwetsbaar en voorin machteloos.
- De combinaties in de kleine ruimte lopen niet waarbij met name Malen en Zahavi enorm veel balverlies lijden.
- Op de flanken mis je dynamiek van Dumfries en Gakpo.
- Te veel onnodig balverlies in de omschakeling
- Mauro is echt b-garnituur ook al is RB niet zijn positie
- Mvogo mag nu echt eens laten zien waarom hij Unnerstall eruit houdt. Een keeper van een topclub pakt ook eens een 'onhoudbare' bal. Meevoetballen zullen we maar over ophouden



Als PSV het tempo de 1e helft wat had opgeschroefd had het minimaal 2 goals meer kunnen/moeten maken.
Verder ben ik het eens met de meeste punten die je opsomt.




Dat is het ja. PSV had het al verprutst in de eerste helft. Met Malen en Zahavi voorin kun je nog 5 uur doorspelen, maar dan hadden ze nog niet gescoord.

Aanvallend brengt PSV al een paar weken veel te weinig. Het moest eigenlijk al te veel van Gakpo komen.

Van wie moeten nu de goals komen? Malen is geen schim meer van wat hij voor zijn blessure was. Zahavi oogt al net zo snel en wendbaar als onze Griekse vriend met de baard.

Ihattaren scoort letterlijk nooit. Van Rosario en Sangarè hoef je ook geen goals te verwachten. Götze gaf ook niet thuis.

 

+2/-1

Heel simpel , Paok was gewoon beter , terecht verloren . Maar het kan nog alle kanten op . Ik stel wel voor dat de mensen die denken dat Donyell 40 mln moet opbrengen snel een psychiater moeten zoeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 05 november 2020 om 22:20:

Heel simpel , Paok was gewoon beter , terecht verloren . Maar het kan nog alle kanten op . Ik stel wel voor dat de mensen die denken dat Donyell 40 mln moet opbrengen snel een psychiater moeten zoeken.




Op dit moment is geen enkele speler van PSV 40 miljoen waard. Laat staan 30 miljoen. Dan moet je eerst Europees gaan presteren.

 

+1/-0

Ik blijf erbij dat het vooral aan het systeem ligt, naast het gebrek aan een goede verdediging. En als de trainer zegt dat ze vermoeid zijn, Duitse trainingen en vol gas moeten aanvallen helpt dan ook niet.

Waar ik niet van hou zijn hele starre trainers die teveel in een bepaalde taktiek geloven en dat maar blijven doorzetten, ook al blijkt het (nog) lang niet goed te werken. Dat de aanval niet goed loopt heeft er denk ik ook mee te maken. Die Zahavi is vast ook een 4-3-3 of gewone 4-2-2 gewend. Dat is denk ik een echte afmaker die afhankelijk is van voorzetten en steekpassen. Net als dat Malen en de meeste andere spelers ook normaal zo speelden.

Als PSV een sterke leiding had gehad, hadden ze hem misschien kunnen bijsturen en vragen/eisen om het aan te passen.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 november 2020 om 23:56:

Ik blijf erbij dat het vooral aan het systeem ligt, naast het gebrek aan een goede verdediging. En als de trainer zegt dat ze vermoeid zijn, Duitse trainingen en vol gas moeten aanvallen helpt dan ook niet.

Waar ik niet van hou zijn hele starre trainers die teveel in een bepaalde taktiek geloven en dat maar blijven doorzetten, ook al blijkt het (nog) lang niet goed te werken. Dat de aanval niet goed loopt heeft er denk ik ook mee te maken. Die Zahavi is vast ook een 4-3-3 of gewone 4-2-2 gewend. Dat is denk ik een echte afmaker die afhankelijk is van voorzetten en steekpassen. Net als dat Malen en de meeste andere spelers ook normaal zo speelden.

Als PSV een sterke leiding had gehad, hadden ze hem misschien kunnen bijsturen en vragen/eisen om het aan te passen.


En ALS m'n tante ballen had .....

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 november 2020 om 23:56:

Ik blijf erbij dat het vooral aan het systeem ligt, naast het gebrek aan een goede verdediging. En als de trainer zegt dat ze vermoeid zijn, Duitse trainingen en vol gas moeten aanvallen helpt dan ook niet.

Waar ik niet van hou zijn hele starre trainers die teveel in een bepaalde taktiek geloven en dat maar blijven doorzetten, ook al blijkt het (nog) lang niet goed te werken. Dat de aanval niet goed loopt heeft er denk ik ook mee te maken. Die Zahavi is vast ook een 4-3-3 of gewone 4-2-2 gewend. Dat is denk ik een echte afmaker die afhankelijk is van voorzetten en steekpassen. Net als dat Malen en de meeste andere spelers ook normaal zo speelden.

Als PSV een sterke leiding had gehad, hadden ze hem misschien kunnen bijsturen en vragen/eisen om het aan te passen.


Spijker op zijn kop[!!!

Afmatten tijdens training en verwachten dat ze in eens een Duitse Mercedes zijn.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 november 2020 om 23:56:

Ik blijf erbij dat het vooral aan het systeem ligt, naast het gebrek aan een goede verdediging. En als de trainer zegt dat ze vermoeid zijn, Duitse trainingen en vol gas moeten aanvallen helpt dan ook niet.

Waar ik niet van hou zijn hele starre trainers die teveel in een bepaalde taktiek geloven en dat maar blijven doorzetten, ook al blijkt het (nog) lang niet goed te werken. Dat de aanval niet goed loopt heeft er denk ik ook mee te maken. Die Zahavi is vast ook een 4-3-3 of gewone 4-2-2 gewend. Dat is denk ik een echte afmaker die afhankelijk is van voorzetten en steekpassen. Net als dat Malen en de meeste andere spelers ook normaal zo speelden.

Als PSV een sterke leiding had gehad, hadden ze hem misschien kunnen bijsturen en vragen/eisen om het aan te passen.



Dit dus! Het systeem moet om. Met deze spelers lukt het gewoon niet.
Maar ja Schmidt is heilig verklaard in Eindhoven.

 

+2/-1

Gisteren een prima eerste helft gezien. Organisatorisch stond het erg sterk, geen kans weggegeven. Niet al te veel gecreëerd, maar toch enkele kansjes (zeker die van Zahavi aan het eind van de eerste helft) en uiteindelijk met een voorsprong de rust in.
De tweede helft leek een totaal andere wedstrijd, iedereen werd uit positie gepakt, er wordt achteruit gelopen, persoonlijke fouten worden in overvloed gemaakt, en dan heb je nog een beetje de pech dat elke knal op doel van hun nog raak is ook.
Als je de wedstrijd zou kunnen opdelen, zou ik de eerste helft een 8 hebben gegeven, en de tweede helft een 1, en dan vooral omdat je niet lager kan. De tweede helft zijn we echt door een ondergrens heen gezakt. Wissel van Rosario heeft er denk ik ook in meegespeeld, die had je beter op een ander moment kunnen wisselen i.p.v. de rust, al hoorde ik achteraf dat zijn lichaam gewoon op was.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:




We wachten na de thuiswedstrijd tegen Sporting inmiddels al meer dan een jaar op een zege in een wedstrijd tegen een "beter dan gemiddelde" tegenstander.




Ik heb deze even op me in laten werken, maar je hebt gewoon compleet gelijk!

We hebben al een JAAR niet gewonnen van een Nederlands team uit de top 5 en van gelijksoortig niveau in de Europa League.

Dan is er maar één conclusie: we zijn een karikatuur van een topclub!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 november 2020 om 23:56:

Ik blijf erbij dat het vooral aan het systeem ligt, naast het gebrek aan een goede verdediging. En als de trainer zegt dat ze vermoeid zijn, Duitse trainingen en vol gas moeten aanvallen helpt dan ook niet.

Waar ik niet van hou zijn hele starre trainers die teveel in een bepaalde taktiek geloven en dat maar blijven doorzetten, ook al blijkt het (nog) lang niet goed te werken. Dat de aanval niet goed loopt heeft er denk ik ook mee te maken. Die Zahavi is vast ook een 4-3-3 of gewone 4-2-2 gewend. Dat is denk ik een echte afmaker die afhankelijk is van voorzetten en steekpassen. Net als dat Malen en de meeste andere spelers ook normaal zo speelden.

Als PSV een sterke leiding had gehad, hadden ze hem misschien kunnen bijsturen en vragen/eisen om het aan te passen.



Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan het systeem ligt. Zahavi verspeelde gisteren elke bal. Dat had ie in welk systeem dan ook gedaan. Eén keer werd hij goed weggestoken, maar verprutste hij een enorme kans op 0-2.

Daarbij zijn beide systemen die je noemt niet zo verschillend van het huidige 4-2-2-2. Het gaat erom dat alle posities op het veld bezet zijn. In het huidige systeem staan Mo en Götze aanvallend op het middenveld. Soms zie je ze aan de zijlijn, en soms trekken ze naar binnen. Af en toe zakken Malen of Zahavi ook uit naar de flank. Bij een 4-3-3 met buitenspelers aan de zijlijn heb je een diepe spits die in de rug gesteund moet worden vanuit het middenveld. En bij 4-4-2 laat één van de spitsen zich soms een beetje uitzakken terwijl de 2 buitenste middenvelders eigenlijk ook gewoon buitenspelers zijn. Los daarvan is onze enige echte buitenspeler in de selectie Gakpo. En die is afwezig.

Ik denk dus dat het systeem en de voetbalvisie van Schmidt prima zijn. Dat heeft al op meerdere plaatsen gewerkt, en de tijd dat hij nu in Eindhoven aan de gang is, is nog te kort om te beoordelen dat het niet werkt. In het systeem van Van Bommel kwam dit elftal tenslotte ook niet echt tot wasdom, dus het spelersmateriaal speelt waarschijnlijk een grotere rol dan jij denkt.

Maar wat is er nou gisteren gebeurd waardoor het zoveel anders was in die tweede helft? Bij PSV werd Rosario vervangen door Fein. Ondanks dat Rosario volgens mij een prima eerste helft speelde, kan dat niet het verschil zijn. PAOK daarentegen had ook 2 wissels. De zwakke Biseswar en Çolak werden vervangen door 2 andere aanvallers. Én het was duidelijk dat ze er direct een schepje bovenop deden. Er werd feller druk gezet, waardoor Götze al direct in de positie kwam dat hij na balverlies een overtreding moest maken.

In de 1e helft ging alles heel makkelijk. De bal werd snel terugveroverd na balverlies. Hun spitsen kwamen er helemaal niet aan te pas. Rosario en Sangaré waren de baas op het middenveld. Het enige minpunt aan de eerste helft was dat we aanvallend niks brachten. Götze was minder goed dan de vorige weken, Malen en Zahavi heb ik nauwelijks zien deelnemen aan het spel en Ihattaren werd na een uitstekend begin na de 0-1 ook een stuk slordiger en minder.

De tweede helft moest er een schepje bovenop om die Grieken van het lijf te houden, en dat bleek teveel gevraagd voor ons elftal op dit moment. En dan zie je dat zelfs een matige tegenstander als deze Grieken ons met gemak op de knieën dwingt. Want het was echt niet zo dat we de tweede helft voetballend zijn weggespeeld, totaal niet. Dat was niet eens nodig. Die Grieken hebben 6 uitbraken gehad en daar 4 goals mee gemaakt.

Bij de 1-1 kun je nog spreken van pech. Maar daarna is het een festival van persoonlijke fouten en onjuiste positionering. Bij de eerste waarschuwing na geklungel van Mvogo en Boscagli ontsnapten we nog. Bij de 2-1 gaat Thomas natuurlijk verschrikkelijk in de fout. Bij de 3-1 combineren de Grieken heel makkelijk vanuit een snelle omschakeling en loopt iedereen alleen maar achteruit. En de 4-1 kun je Mauro aanrekenen door dom balverlies. Verder viel het ook op dat Max bij de laatste 3 tegengoals in geen velden of wegen te bekennen was. Een opkomende back heeft ook zijn risico's, zeker in dit soort situaties moet je dat misschien met iets meer beleid doen en/of zorgen dat de positie overgenomen wordt. Bij de 4-1 stonden zowel Mauro als Max heel diep op het moment van balverlies. Met de kwaliteit die PAOK heeft, is dat erg link.

Conclusie van de avond:
* aanvallend was het 90 minuten lang erg mager van PSV, we hebben de wedstrijd 45 minuten gecontroleerd, maar zijn in de tweede helft door de ondergrens geduwd door de Grieken

Tweede conclusie van de avond:
* een 18-jarig talent van de Grieken (Tzolis) had gisteren in 45 minuten meer rendement dan Ihattaren tot nu toe in het heel seizoen 2020-2021.

 

+1/-0

Het probleem is de verdediging, Thomas en Mauro zijn geen PSV niveau. Boscagli en Teze eigenlijk ook niet, te langzaam en beide waanzinnig slecht in de lucht.

Maar waar ik echt van geschrokken ben zijn onze spitsen. 0 diepgang, letterlijk 0. Ga nou eens een keer de diepte in. Malen is zo snel, maar doet dat nooit. En als je dat niet doet, kan er ook nooit een bal de diepte ingespeeld worden. Hij liep constant een beetje te wandelen naast z'n directe tegenstanderd. Madueke is hem ruimschoots voorbij en zou de voorkeur moeten krijgen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PAOK Saloniki - PSV