Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] FC Twente - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ik weet niet of het puur egoïsme is Jasper. Ik denk dat het een combinatie is van bewijsdrang, jeugdige onervarenheid, kwaliteit en bovenal overzicht (al valt dat eigenlijk ook kwaliteit).

Madueke had gisteren in de 5e minuut natuurlijk moeten scoren. Hij is nog hartstikke jong, die gaat nog heel veel leren over hoe hij het in dit soort situaties moet doen. Maar vergeet niet dat Malen en Gakpo ook pas 21 zijn en eigenlijk pas net komen kijken. Ik vergelijk het altijd met Depay. Die kwam ook als jonge speler in PSV1, en maakte destijds heel veel goals, maar nog veel vaker verkeerde keuzes. Met zijn technische kwaliteiten had hij het Coen Dillen record kunnen verbreken in zijn laatste seizoen, maar hij miste teveel kansen.

Voor Zahavi geldt dat excuus natuurlijk niet, als ervaren speler verwacht ik van hem dat hij juist wel het overzicht houdt. Maar bij hem lijkt het allemaal te geforceerd te gaan op dit moment.

Voor mij is het probleem dat, zeker vanaf het moment dat de krachten wat wegvloeien, geen van onze aanvallers nog een bal kan vasthouden. Kijk gisteren nou eens naar die tweede helft. Hoeveel goede acties hebben we gezien van één van onze voorste vier? Ik kan me nauwelijks iets voor de geest halen. Wel kan ik me nog veel balverlies en verloren duels herinneren. De bijdrage van een Malen, Gakpo en Zahavi is gewoon te minimaal als ze niet scoren.

 

+1/-0

Ik vind het te makkelijk om de aanvallers de schuld te geven dat we gisteren niet hebben gewonnen. Natuurlijk moet Madueke in de 5e minuut die bal gewoon binnen schieten, en daarna moet hij de bal afgeven op Zahavi. Zahavi schiet te wild over en mist een penalty en bij Malen was het allemaal net niet. Maar Sangare, die weer heel sterk was in de eerste helft, had die bal ook best mogen binnen schieten.

Waar het mij om gaat is dat er niet ingegrepen is toen de zuurstoftanks al in het rood stonden na 40 minuten. Ik zou willen dat we dat volgasvoetbal niet 90 minuten ambieren maar ook af en toe de voet van het gas halen. Ik denk overigens wel dat we voldoende characters hebben maar die zitten er nog niet goed genoeg in. Bv een Gotze mist nu 2,5 wedstrijd en we verliezen van Granada, Vitesse en gelijk tegen Twente. Zahavi heeft natuurlijk geen lekkere periode gehad met die positieve tests en een faalmomentje voor Israel. Die moet zijn draai nog vinden maar zou wel die ervaren speler kunnen zijn. Ik heb de hoop nog een beetje op van Ginkel gevestigd om die laatste stap te maken.

 

+1/-0

En dan nog, we zetten zeker sneller druk, meer vol gas zo je wilt, maar de tank is al leeg na pak hem beet een uurtje en dat is wel erg snel he.
We hebben het hier over full profs en niet over een amateurteam dat twee keer per week traint.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 22 november 2020 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 22 november 2020 om 19:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 22 november 2020 om 18:24:

Wisselvallige ploeg. Dit PSV is totaal geen bedreiging voor Ajax. Die spelen goed en belonen zichzelf. Dat gaat PSV nooit meer inhalen. Ik zie geen beter PSV onder Schmidt en dat ligt niet aan deze trainer maar aan PSV zelf. Laten we ons er maar bij neerleggen dat de titels voortaan naar Amsterdam gaan. Meer geld, goed beleid, betere spelers. Klaar!



Keiharde maar terechte conclusie; ik ben ook echt bang dat onze rol redelijk uitgespeeld is. Doet veel pijn.




Dit is dan wel wat voorbarig allemaal. Denk de emoties van het puntverlies.

Iedere voetbalkenner heeft vooraf al voorspeld dat het inslijpen van het spelsysteem van Schmidt tijd, en dus ook punten gaat kosten.

Ajax heeft geen betere selectie. Maar zijn wel beter op elkaar ingespeeld. En spelen het spel dat ze al jaren gewend zijn.


Misschien niet leuk om te horen maar Ajax heeft een veel betere selectie.
Vitesse speelt bijna ieder jaar met veel nieuwe spelers, maar die Duitser daar doet het gewoon vele malen beter dan Schmidt.

 

+1/-0

Ajax heeft over het hele elftal bezien een beter elftal. Maar dat hadden ze vorig jaar ook - sterker nog - ik vond ze toen eigenlijk sterker met de aanwezigheid van Ziyech. Toch hadden zij het na de winterstop tegen elke tegenstander het evengoed zwaar terwijl ze toen het meest ingespeeld zouden moeten zijn. En als de hele competitie uitgespeeld was denk ik dat AZ kampioen zou zijn geworden. Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en soms dus onnavolgbaar ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 23 november 2020 om 12:13:

En dan nog, we zetten zeker sneller druk, meer vol gas zo je wilt, maar de tank is al leeg na pak hem beet een uurtje en dat is wel erg snel he.
We hebben het hier over full profs en niet over een amateurteam dat twee keer per week traint.



Dit hoor ik zo vaak voorbij komen maar dat is gewoon echt niet waar. Ten eerste kunnen ze het geen 60 minuten volhouden want zowel tegen Willem als tegen Twente was het maar 35 a 40 minuten en toen zag je al dat het slordiger werd. Dat het kort na rust nog even kan klopt maar ook niet hetzelfde als in de eerste helft.

Daarnaast geloof ik niet dat er 1 team op de wereld is wat dit 90 minuten kan. Het lijkt mij dat het 'te' intensief is allemaal. Niet zozeer omdat de spelers niet 90 minuten vol kunnen maken maar omdat ze bij een belasting van 80% nauwkeurigheid verliezen en met 1 a 2 foute passes en 1 verloren sprintduel je al een tegengoal om je oren krijgt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 november 2020 om 12:19:

Ajax heeft over het hele elftal bezien een beter elftal. Maar dat hadden ze vorig jaar ook - sterker nog - ik vond ze toen eigenlijk sterker met de aanwezigheid van Ziyech. Toch hadden zij het na de winterstop tegen elke tegenstander het evengoed zwaar terwijl ze toen het meest ingespeeld zouden moeten zijn. En als de hele competitie uitgespeeld was denk ik dat AZ kampioen zou zijn geworden. Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en soms dus onnavolgbaar ;)



Kak, verkeerde knop gedrukt sorry.

Maar Ajax heeft dus Anthony en Kudus (2 geweldige aankopen) de helft van de tijd niet. Ze hebben geen fatsoenlijke 9, Promes zwaar uit vorm, een paar nieuwe jeugdspelers en ze winnen doodeenvoudig van iedereen behalve Groningen. Zelfs 2x tegen een rode kaart aangelopen en in beide wedstrijden nog steeds gescoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 november 2020 om 12:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 november 2020 om 12:19:

Ajax heeft over het hele elftal bezien een beter elftal. Maar dat hadden ze vorig jaar ook - sterker nog - ik vond ze toen eigenlijk sterker met de aanwezigheid van Ziyech. Toch hadden zij het na de winterstop tegen elke tegenstander het evengoed zwaar terwijl ze toen het meest ingespeeld zouden moeten zijn. En als de hele competitie uitgespeeld was denk ik dat AZ kampioen zou zijn geworden. Gelukkig is voetbal geen exacte wetenschap en soms dus onnavolgbaar ;)



Kak, verkeerde knop gedrukt sorry.

Maar Ajax heeft dus Anthony en Kudus (2 geweldige aankopen) de helft van de tijd niet. Ze hebben geen fatsoenlijke 9, Promes zwaar uit vorm, een paar nieuwe jeugdspelers en ze winnen doodeenvoudig van iedereen behalve Groningen. Zelfs 2x tegen een rode kaart aangelopen en in beide wedstrijden nog steeds gescoord.



Ja, dat is ook zo, alleen wilde ik aanstippen dat dit vorig seizoen ook zo ging. Voor de winterstop verloren ze 1x en speelde ze 2x gelijk en wonnen ze de rest ook met 2 vingers in de neus. Na de wintestop verloren ze 3x in 8 wedstrijden en wonnen ze de andere wedstrijden met hangen en wurgen. Ineens waren ze aangeschoten wild, terwijl er op basis van de selectie geen enkele aanleiding toe zou zijn. Dat bedoelde ik met dat je nu niet kunt stellen dat dit een seizoen lang zo gaat blijven. Je weet ook niet met zekerheid dat ze instorten; het enige wat je weet is dat het moeilijk wordt, maar ook nog niet gedaan is. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 november 2020 om 12:41:

Ja, dat is ook zo, alleen wilde ik aanstippen dat dit vorig seizoen ook zo ging. Voor de winterstop verloren ze 1x en speelde ze 2x gelijk en wonnen ze de rest ook met 2 vingers in de neus. Na de wintestop verloren ze 3x in 8 wedstrijden en wonnen ze de andere wedstrijden met hangen en wurgen. Ineens waren ze aangeschoten wild, terwijl er op basis van de selectie geen enkele aanleiding toe zou zijn. Dat bedoelde ik met dat je nu niet kunt stellen dat dit een seizoen lang zo gaat blijven. Je weet ook niet met zekerheid dat ze instorten; het enige wat je weet is dat het moeilijk wordt, maar ook nog niet gedaan is. ;)


Het tegenovergestelde kan PSV ook gebeuren hè. Dat het ineens gaat lopen en dat we met deze selectie over iedereen heen lopen. Want als je eerlijk bent moet je met deze selectie tegen iedere ploeg die niet in de top 5 staat 5x scoren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 24 november 2020 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 november 2020 om 12:41:

Ja, dat is ook zo, alleen wilde ik aanstippen dat dit vorig seizoen ook zo ging. Voor de winterstop verloren ze 1x en speelde ze 2x gelijk en wonnen ze de rest ook met 2 vingers in de neus. Na de wintestop verloren ze 3x in 8 wedstrijden en wonnen ze de andere wedstrijden met hangen en wurgen. Ineens waren ze aangeschoten wild, terwijl er op basis van de selectie geen enkele aanleiding toe zou zijn. Dat bedoelde ik met dat je nu niet kunt stellen dat dit een seizoen lang zo gaat blijven. Je weet ook niet met zekerheid dat ze instorten; het enige wat je weet is dat het moeilijk wordt, maar ook nog niet gedaan is. ;)


Het tegenovergestelde kan PSV ook gebeuren hè. Dat het ineens gaat lopen en dat we met deze selectie over iedereen heen lopen. Want als je eerlijk bent moet je met deze selectie tegen iedere ploeg die niet in de top 5 staat 5x scoren.



Inderdaad ja - wat dit vreemde seizoen betreft gaat de vorm in Januari en Maart cruciaal zijn. Want tussen 10 en 31 Januari speel je tegen Ajax, AZ en Feijenoord en in de periode 28 Februari tot 21 Maart nog een keer. In die weken kan het zowel hard verkeerd gaan als hard de goede kant op.

 

+1/-0

Maar behalve dat het beter met PSV gaat, zou het ook nog zo kunnen zijn dat het slechter gaat. Dat (betere) tegenstanders onze kwetsbaarheden al direct vanaf het begin van een wedstrijd kunnen gaan blootleggen. Dat de moraal minder wordt doordat we tegen een paar tikken aangelopen zijn de afgelopen weken.

De moraal van het verhaal is dat we op dit moment helemaal niet bezig moeten zijn met titelkansen. Met 7 verliespunten in 9 wedstrijden hebben we qua punten gewoon een redelijk tot matige start, maar zeker niet goed genoeg om met een titel bezig te zijn. We moeten bezig zijn met de positieve punten in het spel en dan hopen dat we een serie kunnen neerzetten en dat we ook weer een keer wat lastigere wedstrijden gaan winnen. En als dat dan een tijdje heel goed gaat en bij Ajax wat minder, dan kun je misschien weer eens over de Amsterdammers gaan praten als concurrent. Op dit moment zijn ze gewoon een paar stappen verder dan wij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 november 2020 om 14:22:

Maar behalve dat het beter met PSV gaat, zou het ook nog zo kunnen zijn dat het slechter gaat. Dat (betere) tegenstanders onze kwetsbaarheden al direct vanaf het begin van een wedstrijd kunnen gaan blootleggen. Dat de moraal minder wordt doordat we tegen een paar tikken aangelopen zijn de afgelopen weken.

De moraal van het verhaal is dat we op dit moment helemaal niet bezig moeten zijn met titelkansen. Met 7 verliespunten in 9 wedstrijden hebben we qua punten gewoon een redelijk tot matige start, maar zeker niet goed genoeg om met een titel bezig te zijn. We moeten bezig zijn met de positieve punten in het spel en dan hopen dat we een serie kunnen neerzetten en dat we ook weer een keer wat lastigere wedstrijden gaan winnen. En als dat dan een tijdje heel goed gaat en bij Ajax wat minder, dan kun je misschien weer eens over de Amsterdammers gaan praten als concurrent. Op dit moment zijn ze gewoon een paar stappen verder dan wij.



Ik ben het met Shevchenko en Skipper eens dat er nog heel veel ten goede voor ons kan veranderen in dit gekke seizoen.
Ajax is volgens mij echt geen stappen verder dan wij, al hebben ze vier punten meer op 25 ( ! ) wedstrijden van het einde.

De punten tegen Twente hebben we weggegooid door afgrijselijk egoisme en stompzinnige keuzes van onze aanvallers. Die op dit moment al minstens ook 30 a 35 keer hadden moeten scoren.Zondag al minstens drie of vier keer voór de rust alleen al.

Kijk eens naar het puntverlies tot nu toe.Of onze superster Gotze ontbrak of we kregen vreemde tegengoals. Met slechts zes tegendoelpunten na 9 wedstrijden zitten we helemaal op kampioenskoers.

Twee van de zes waren keepersblunders, twee dubieuze en/of ongelukkige penalties en eén stonk naar buitenspel.
Het enige wat Ajax op ons voor heeft - tijdelijk - is dat ze door minder aankopen en minder corona problemen wat vlotter ingespeeld ogen.

Maar PSV dat tegen Willem II en Twente al een uur lang liet zien waar het toe in staat is, hoeft alleen nog maar BETER haar legio kansen te benutten om straks Ajax voorbij te kunnen streven.

Dan ben ik weer terug bij het begin van dit verhaal; gun elkaar de bal als de ander er beter voor staat en je gooit alle duels vanaf nu automatisch al voor de rust op slot.
Stop met dat domme egoisme, Malen, Manueke,Zahavi en anderen voorin en met het aaien van de bal als je keihard moet schieten en de eerste plaats is nog voor het april is binnen handbereik.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 24 november 2020 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 november 2020 om 14:22:

Maar behalve dat het beter met PSV gaat, zou het ook nog zo kunnen zijn dat het slechter gaat. Dat (betere) tegenstanders onze kwetsbaarheden al direct vanaf het begin van een wedstrijd kunnen gaan blootleggen. Dat de moraal minder wordt doordat we tegen een paar tikken aangelopen zijn de afgelopen weken.

De moraal van het verhaal is dat we op dit moment helemaal niet bezig moeten zijn met titelkansen. Met 7 verliespunten in 9 wedstrijden hebben we qua punten gewoon een redelijk tot matige start, maar zeker niet goed genoeg om met een titel bezig te zijn. We moeten bezig zijn met de positieve punten in het spel en dan hopen dat we een serie kunnen neerzetten en dat we ook weer een keer wat lastigere wedstrijden gaan winnen. En als dat dan een tijdje heel goed gaat en bij Ajax wat minder, dan kun je misschien weer eens over de Amsterdammers gaan praten als concurrent. Op dit moment zijn ze gewoon een paar stappen verder dan wij.



Ik ben het met Shevchenko en Skipper eens dat er nog heel veel ten goede voor ons kan veranderen in dit gekke seizoen.
Ajax is volgens mij echt geen stappen verder dan wij, al hebben ze vier punten meer op 25 ( ! ) wedstrijden van het einde.

De punten tegen Twente hebben we weggegooid door afgrijselijk egoisme en stompzinnige keuzes van onze aanvallers. Die op dit moment al minstens ook 30 a 35 keer hadden moeten scoren.Zondag al minstens drie of vier keer voór de rust alleen al.

Kijk eens naar het puntverlies tot nu toe.Of onze superster Gotze ontbrak of we kregen vreemde tegengoals. Met slechts zes tegendoelpunten na 9 wedstrijden zitten we helemaal op kampioenskoers.

Twee van de zes waren keepersblunders, twee dubieuze en/of ongelukkige penalties en eén stonk naar buitenspel.
Het enige wat Ajax op ons voor heeft - tijdelijk - is dat ze door minder aankopen en minder corona problemen wat vlotter ingespeeld ogen.

Maar PSV dat tegen Willem II en Twente al een uur lang liet zien waar het toe in staat is, hoeft alleen nog maar BETER haar legio kansen te benutten om straks Ajax voorbij te kunnen streven.

Dan ben ik weer terug bij het begin van dit verhaal; gun elkaar de bal als de ander er beter voor staat en je gooit alle duels vanaf nu automatisch al voor de rust op slot.
Stop met dat domme egoisme, Malen, Manueke,Zahavi en anderen voorin en met het aaien van de bal als je keihard moet schieten en de eerste plaats is nog voor het april is binnen handbereik.


Een zeer goede analyse beste VHTLsaw . Als ik Cody hoor is dit besproken. Hopelijk laten ze het zien as donderdag. Heb er alle vertrouwen in.

 

+1/-0

Het is gewoon nog koffiedik kijken VHTLsaw. Ik kan je verhaal helemaal volgen en hoop ook dat de potentie die we bij vlagen zien er meer en meer uit gaat komen. En als PSV van de komende 25 wedstrijden er 20 wint, dan is het gewenste doel in april gewoon binnen handbereik.

Ik zeg alleen dat we daar niet zomaar blind vanuit kunnen gaan. Onze superster Götze zal misschien nog wel vaker afwezig zijn. Na 2 weken zonder wedstrijd voor hem, was zondag niet het meest voor de hand liggende moment voor Mario om te ontbreken. Je hebt ook volkomen gelijk als je onze tegendoelpunten analyseert, maar afgelopen zondag waren er nog voldoende andere momenten waarop een "normale tegengoal" had kunnen vallen als Twente iets meer kwaliteit had gehad om zaken goed uit te spelen. En tegen Willem 2 was een tegentreffer ook niet gek geweest. En PAOK maakte zelfs 4 niet dubieze goals in 20 minuten.

Er is altijd ook een andere kant en in plaats van blind te focussen op het positieve, is het (in ieder geval voor mij) ook verstandig om af en toe te realiseren dat dingen ook nog anders kunnen lopen. Laat ik het zo zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar te weinig in positieve zin door PSV ben verrast om me nu helemaal vast te houden aan optimisme op basis van fases in wedstrijden. Hopelijk geeft de wedstrijd van morgen daar weer wat meer aanleiding toe!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 november 2020 om 08:23:

Het is gewoon nog koffiedik kijken VHTLsaw. Ik kan je verhaal helemaal volgen en hoop ook dat de potentie die we bij vlagen zien er meer en meer uit gaat komen. En als PSV van de komende 25 wedstrijden er 20 wint, dan is het gewenste doel in april gewoon binnen handbereik.

Ik zeg alleen dat we daar niet zomaar blind vanuit kunnen gaan. Onze superster Götze zal misschien nog wel vaker afwezig zijn. Na 2 weken zonder wedstrijd voor hem, was zondag niet het meest voor de hand liggende moment voor Mario om te ontbreken. Je hebt ook volkomen gelijk als je onze tegendoelpunten analyseert, maar afgelopen zondag waren er nog voldoende andere momenten waarop een "normale tegengoal" had kunnen vallen als Twente iets meer kwaliteit had gehad om zaken goed uit te spelen. En tegen Willem 2 was een tegentreffer ook niet gek geweest. En PAOK maakte zelfs 4 niet dubieze goals in 20 minuten.

Er is altijd ook een andere kant en in plaats van blind te focussen op het positieve, is het (in ieder geval voor mij) ook verstandig om af en toe te realiseren dat dingen ook nog anders kunnen lopen. Laat ik het zo zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar te weinig in positieve zin door PSV ben verrast om me nu helemaal vast te houden aan optimisme op basis van fases in wedstrijden. Hopelijk geeft de wedstrijd van morgen daar weer wat meer aanleiding toe!



Ben het wel met je eens dat het koffiedik kijken is wat ik doe, BasArnhem, maar laten we wel wezen, dat is wat we allemaal doen, de zogenaamde kenners op tv incluis.

Als ik eerlijk ben begrijp ik je gevoelens deels wel. Na twee jaar te weinig positieve verrassing van PSV kost het mij ook nu en dan moeite te blijven geloven in een goede afloop.

Maar ik meen echt wat ik zie aan mogelijkheden en ik denk dat positivisme meer kans van slagen heeft dan een negatieve kijk. Vergis je niet; ik heb ook afgelopen zondag "mijn" club vervloekt vanwege volkomen ONNODIG puntverlies.

Nu Ajax echter al twee jaar op rij de CL miljoenen in de schoot geworpen gekregen heeft is het absolute noodzaak dat dit jaar PSV de titel met bijbehorende CL poen grijpt. Dus wil ik optimistisch blijven kijken en hoop ik dat we de komende wedstrijden - snel geleerd hebbend van grove fouten - wel alle winstpunten pakken.

Uiteindelijk heeft doelman Mvoge die na twee duels al werd afgeschreven als zijnde een clown, zich geweldig goed hersteld. Doen onze aanvallers dat ook dan zal het echt snel beter gaan, want het kansen missen is de voornaamste oorzaak dat we nu al niet drie punten boven onze concurrent staan.

 

+1/-0

Kijk eens naar die penalty van Twente. Mvogo duikt pas de andere kant op als de bal al zo een beetje in het netje ligt. Alsof hij zeker wilde zijn dat het een doelpunt zou worden. Zag er niet lekker uit.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] FC Twente - PSV