Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Sparta

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Zou het vandaag gebeuren? De 5-voudige wissel in minuut 60



3 slechts...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 november 2020, 21:37:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 29 november 2020 om 21:16:

Is er nu niemand die een betere hoekschop en vrije trap kan nemen?



Echt hè, zo bizar slecht!

 

+2/-0

Een nieuw penalty syndroom zoals een aantal jaar geleden? Had al de hele tijd het gevoel dat hij zou missen.
Gelukkig ging de bal er uiteindelijk wel in.

 

+1/-0

Mis ook de tijd van Ruud van Nistelrooij. Nooit billenknijpen met strafschoppen. Desalniettemin, blij dat het 1-0 staat :)

 

+1/-0

Thuis billenknijpen tegen Emmen, Fortuna en Sparta, dat is PSV anno 2020. Ga je aub schamen. Ik begin me langzaam af te vragen of het een voordeel is dat we zonder publiek spelen. Aan de ene kant zou PSV wellicht iets meer geven, aan andere kant worden ze nu tenminste niet masaal uitgefloten.

Deze is overigens volledig voor het conto van Schmidt. 8 man wisselen tegen een stug team dat eerder al goed heeft gespeeld tegen Feyenoord en AZ, hoe haal je het in je hoofd? Het argument mtb tot frisheid/fitheid is zeker geldig, maar hou het dan bij een 4-tal spelers.

 

+1/-0

Lijkt echt nergens op wat PSV hier vanavond laat zien. Ja een krappe 1-0 winst. Maar tot nu toe nog weinig goede wedstrijden gezien onder Schmidt.

Hij begint gewoon met een compleet verkeerde opstelling. Spelen met vuur als je er al niet lekker voorstaat in de Eredivisie. Ik wil zolangzamerhand wel eens wat gaan zien van PSV. Dat mag je toch wel verwachten van een club met de 2e begroting van Nederland.

 

+1/-0

Conclusies. Bij onze tactiek zijn de backs heel belangrijk. Met deze twee backs heb je totaal geen drang vooruit. Minimaal Denzel of Max moet erin staan.

Baumgartl degelijk. Viergever degelijk. Maar met hen totaal geen opbouwend vermogen.

Fein brengt niet wat ik van hem had verwacht. Rosario vandaag zeer degelijk.

Mauro is pure middelmaat in de spits. Als controleur vind ik hem best degelijk. Nog steeds geen basismateriaal,maar het is duidelijk dat het geen spits is.

Zahavi worstelt met zijn vorm, maar ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Het dubbeltje moet een keer de goeie kant op vallen.

Verder hebben wij blijkbaar niemand die een penalty fatsoenlijk kan nemen. Die van malen was ook weer bedroevend slecht ingeschoten.

Dit alles roept bij mij vooral vragen op. Wat doet het corona virus nu echt in de selectie en hoelang gaat dit nog duren?

Hoe lang kunnen onze spelers onze tactiek volhouden?

Hebben we iemand die een penalty of een corner kan nemen als Max er niet is?

Hebben we een plan B als dat nodig is?

 

+1/-0

Is er een duidelijk plan A dan?

Ik zit nou Real Sociedad tegen Villareal te kijken, en zag vd week AZ.

Alles klopt bij deze teams, gewoon goed ogend voetbal met een idee, defensief en offensief. Verdedigend allemaal koppeltjes op het veld die mekaar rugdekking geven en die logische beslissingen maken.

Ik snap niet dat bijna elke bal richting onze defensie altijd gebibber oplevert waarin individuele kwaliteiten vd verdediger de doorslag moeten geven in het duel met de tegenstander ipv als centraal duo de tegenstander onschadelijk te maken. Ook snap ik niet dat als je met een overmacht staat tegen aanvallers dat nooit eens een kerel de mandekking in gaat en die ene spits uitschakelr. Allemaal leuk en aardig dat moderne zone verdedigen maar als je geen slimme en snelle voetballers achterin hebt die in durven te stappen en positioneel gewoon elke keer slim staan, dan blijft het behelpen. Tactisch is het allemaal zo'n laag niveau.

En de synergie tussen middenveld en de aanvallers zie ik ook nog steeds niet. Het is gewoon nog lang geen team. En dat valt wel tegen.

 

+1/-0

Tja - als je het hele elftal onverhoopt gooit is het niet heel erg vreemd dat er geen vloeiend voetbal word gespeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 29 november 2020 om 21:59:

Lijkt echt nergens op wat PSV hier vanavond laat zien. Ja een krappe 1-0 winst. Maar tot nu toe nog weinig goede wedstrijden gezien onder Schmidt.

Hij begint gewoon met een compleet verkeerde opstelling. Spelen met vuur als je er al niet lekker voorstaat in de Eredivisie. Ik wil zolangzamerhand wel eens wat gaan zien van PSV. Dat mag je toch wel verwachten van een club met de 2e begroting van Nederland.


Meesterlijke zet van Roger . Sparta een lastige tegenstander , AZ en Feyenoord weten er alles van. Roger stelt een compleet ander elftal op .Sparta is totaal van slag , parkeert de bus en loert op de counter. Belangrijkste is dat we er as donderdag staan zonder blessures en dat is gelukt met een overwinning. Bovendien is er een signaal aangegeven. Spelers weten nu waarom ze op de bank zitten. Toegegeven , het was een gok. Maar dit mes snijdt aan twee kanten. Als er al gemord werd is het nu over.

 

+2/-0

Ga toch weg met je meesterlijke zet. Het was een schandalige beslissing die volledig verkeerd uitpakte. Of wil je nu opeens het gelijk van Schmidt gaan halen omdat een kansloos genomen penalty in tweede instantie wordt ingeschoten?

 

+1/-0

Ik vond het niet bepaald een meesterlijke zet, maar ik snap Schmidt ook wel. Hij en de rest van de staf zien de spelers elke dag en kunnen beter dan wij zien welke spelers in het rood zitten. Met de wedstrijd van gisteren meegeteld spelen ze (mede dankzij de onnodige extra KNVB-ronde) 10 wedstrijden in 30 dagen. Als diverse spelers aan die serie in het rood beginnen, is het wachten op spierblessures en als dat gebeurt wordt er geroepen dat hij spelers meer moet ontlasten.

8 spelers tegelijk wisselen is duidelijk veel te veel en echt een flinke gok, maar een aantal spelers liet ook duidelijk zien waarom ze normaal niet spelen. Dat maakt het extra noodzakelijk om voorzichtig met de basis om te gaan, want daar kunnen we er dus weinig van missen.

 

+2/-0

Het komt er op neer dat Schmidt in de Europese wedstrijden in de sterkste opstelling gaat spelen. In de wedstrijden daarvoor en daarna zal hij 4 of 5 spelers wisselen (hopelijk geen 8 meer, behalve in de beker waar we dan misschien wel uit vliegen). Dat gaat ons nog punten kosten.

Vraag ik me nogmaals af: hoeveel spelers hebben echt nog last van het vrius waardoor ze het niet volhouden ?

 

+1/-0

Heeft iemand Schmidt's interview na afloop gezien? Heb me toch wel een beetje gestoord aan de houding van hem.. Toen de interviewer opmerkte dat PSV geen een keer op goal had geschoten de eerste 45 minuten haalde hij z'n schouders op. Vervolgens ging het natuurlijk om de 8 wijzigingen, maar Schmidt vond dat dat wel kon en "er is toch gewonnen?"

Ik heb dit ook al eens aangehaald in het Schmidt-topic, maar hij heeft de afgelopen 5/6 jaar natuurlijk bij clubs gezeten maar winnen mag en niet moet: Bayer Leverkussen, Guoan. Alleen RB Salzburg was er natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon. Die hadden echter zo'n goede selectie destijds dat kampioen worden bijna een gegeven was. Ook qua spel is het verwachtingspatroon bij Leverkussen en Guoan natuurlijk anders. Ik denk dat ik voor veel van ons spreek als ik zeg dat PSV wordt verwacht om in ieder geval zo'n 10/12 van de 17 thuis-wedstrijden comfortabel te winnen. Feyenoord, AZ en Ajax-thuis altijd lastig, hier en daar een off-day, prima. Maar tot nu toe is de tussenstand in Eindhoven: 5 wedstrijden thuis, 2 keer redelijk comfortabel gewonnen, 3 keer met hangen en wurgen gewonnen.

 

+2/-1

Wat een onzin. Hij werd juist naar China gehaald omdat hij prijzen moest pakken. Met een beker in zijn eerste volledige seizoen lukte dat vrij behoorlijk, terwijl hij in het seizoen daarop halverwege eerste stond. Hij werd echter ontslagen omdat hij geen nieuw contract wilde tekenen.

Het zal me verder werkelijk aan mijn reet roesten wat er in interviews wordt gezegd. Met al die mediatraining van tegenwoordig slaat het toch helemaal nergens op. Het gaat er om hoe het er in de kleedkamer aan toe gaat. Na PAOK donderdag kwam er een vergelijkbaar interview, terwijl hij in de kleedkamer klaarblijkelijk tekeer gegaan is (gaf Dumfries vrijdag aan in PSV TV). Die interviews na een wedstrijd zijn allemaal ingestudeerde toneelstukjes en totaal niet serieus te nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 30 november 2020 om 09:06:

Heeft iemand Schmidt's interview na afloop gezien? Heb me toch wel een beetje gestoord aan de houding van hem.. Toen de interviewer opmerkte dat PSV geen een keer op goal had geschoten de eerste 45 minuten haalde hij z'n schouders op. Vervolgens ging het natuurlijk om de 8 wijzigingen, maar Schmidt vond dat dat wel kon en "er is toch gewonnen?"

Ik heb dit ook al eens aangehaald in het Schmidt-topic, maar hij heeft de afgelopen 5/6 jaar natuurlijk bij clubs gezeten maar winnen mag en niet moet: Bayer Leverkussen, Guoan. Alleen RB Salzburg was er natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon. Die hadden echter zo'n goede selectie destijds dat kampioen worden bijna een gegeven was. Ook qua spel is het verwachtingspatroon bij Leverkussen en Guoan natuurlijk anders. Ik denk dat ik voor veel van ons spreek als ik zeg dat PSV wordt verwacht om in ieder geval zo'n 10/12 van de 17 thuis-wedstrijden comfortabel te winnen. Feyenoord, AZ en Ajax-thuis altijd lastig, hier en daar een off-day, prima. Maar tot nu toe is de tussenstand in Eindhoven: 5 wedstrijden thuis, 2 keer redelijk comfortabel gewonnen, 3 keer met hangen en wurgen gewonnen.



Ik begrijp je ergernis, maar ik weet dan ook niet goed hoe hij het dan wel had moeten doen? Als hij boos/teleurgesteld is na de wedstrijd krijgt hij ook een bak met kritiek.

En wat betreft de resultaten: 2 van de 3 keer waar met hangen en wurgen speelde, had PSV het al voor rust moeten beslissen. Daar werd de eerste helft eigenlijk prima gevoetbald, maar de kansen niet afgemaakt.

Volgens mij realiseert hij zich prima wat er van hem verwacht wordt, maar is heeft hij geen last van de Hollandse ziekte dat het ten alle tijden mooi en aanvallend moet. Hij kiest ervoor om bij een periode van 10 wedstrijden in 30 dagen bij de wedstrijden waar het kan spelers rust te geven. Ik vind eerder de prestaties van een aantal vervangers nogal tegenvallen, want een Fein/Mauro/Ledezma hebben totaal niet laten zien waarom ze meer minuten zouden moeten maken, terwijl dat ook deze spelers nog altijd een klasse beter zijn dat wat er bij Sparta staat. Dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkende aan de wedstrijd van gisteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 30 november 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 30 november 2020 om 09:06:

Heeft iemand Schmidt's interview na afloop gezien? Heb me toch wel een beetje gestoord aan de houding van hem.. Toen de interviewer opmerkte dat PSV geen een keer op goal had geschoten de eerste 45 minuten haalde hij z'n schouders op. Vervolgens ging het natuurlijk om de 8 wijzigingen, maar Schmidt vond dat dat wel kon en "er is toch gewonnen?"

Ik heb dit ook al eens aangehaald in het Schmidt-topic, maar hij heeft de afgelopen 5/6 jaar natuurlijk bij clubs gezeten maar winnen mag en niet moet: Bayer Leverkussen, Guoan. Alleen RB Salzburg was er natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon. Die hadden echter zo'n goede selectie destijds dat kampioen worden bijna een gegeven was. Ook qua spel is het verwachtingspatroon bij Leverkussen en Guoan natuurlijk anders. Ik denk dat ik voor veel van ons spreek als ik zeg dat PSV wordt verwacht om in ieder geval zo'n 10/12 van de 17 thuis-wedstrijden comfortabel te winnen. Feyenoord, AZ en Ajax-thuis altijd lastig, hier en daar een off-day, prima. Maar tot nu toe is de tussenstand in Eindhoven: 5 wedstrijden thuis, 2 keer redelijk comfortabel gewonnen, 3 keer met hangen en wurgen gewonnen.



Ik begrijp je ergernis, maar ik weet dan ook niet goed hoe hij het dan wel had moeten doen? Als hij boos/teleurgesteld is na de wedstrijd krijgt hij ook een bak met kritiek.

En wat betreft de resultaten: 2 van de 3 keer waar met hangen en wurgen speelde, had PSV het al voor rust moeten beslissen. Daar werd de eerste helft eigenlijk prima gevoetbald, maar de kansen niet afgemaakt.

Volgens mij realiseert hij zich prima wat er van hem verwacht wordt, maar is heeft hij geen last van de Hollandse ziekte dat het ten alle tijden mooi en aanvallend moet. Hij kiest ervoor om bij een periode van 10 wedstrijden in 30 dagen bij de wedstrijden waar het kan spelers rust te geven. Ik vind eerder de prestaties van een aantal vervangers nogal tegenvallen, want een Fein/Mauro/Ledezma hebben totaal niet laten zien waarom ze meer minuten zouden moeten maken, terwijl dat ook deze spelers nog altijd een klasse beter zijn dat wat er bij Sparta staat. Dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkende aan de wedstrijd van gisteren.



Ik vond Fein juist gisteren wel goed spelen. Hij heeft niet de duelkracht van Sangaré of Rosario misschien maar hij ziet het spelletje wel. Als je kijkt hoeveel ballen hij tussen de linies doorspeelt. De voortzetting daarna was gisteren dramatisch maar hij creeërt ze wel.

 

+1/-0

Wat ik het meest zorgwekkend vind vorige week, is het gebrek aan gogme in de laatste minuten. Dat was tegen PAOK en nu ook.

Zo was in de eerste helft in de laatste minuut PSV aan de bal terwijl de tijd afliep. Dan MOET de bal sowieso naar voren, zodat je misschien nog 1 aanval hebt. Als de bal verloren wordt is het toch rust. Maar de bal ging terug en terug en er werd gefloten.

Ook aan het eind van de wedstrijd en ook donderdag werd een aantal keer de bal naar voren getrapt. Dat kan, maar trap hem dan naar de zijlijn diep op de andere helft en niet recht naar de centrale verdedigers van de tegenstanders, zodat de bal weer net zo snel terug is.

 

+1/-0

Het is voor ons natuurlijk lastig in te schatten hoever sommige spelers op hun limiet zitten en hoe zeer rust voor die spelers nodig is. Maar 8 spelers wisselen vind ik wel heel heftig. Je ziet het resultaat.

Ik ben zelf voorstander van met de sterkste 11 te beginnen (één of twee spelers rust is geen probleem) en te wisselen zodra de buit binnen is. Als je begint met een B-elftal en het lukt niet, dan zie je vaak dat er een bepaalde onzekerheid en onmacht in het elftal sluipt die er niet meer uitgaat, ook niet als je uiteindelijk je topspelers inbrengt. Hét voorbeeld daarvan is PSV-RKC van 2 jaar geleden. PSV begon toen ook met 8 wisselspelers (Room, Abels, Sainsbury, Behich, Ramselaar, Rigo, Mauro Junior en Verreth). Het liep voor geen meter. Vervolgens werden uiteindelijk Malen en Lozano gebracht om de boel te redden, maar die kregen het ook niet meer voor elkaar. Twee verschillen tussen gisteren en toen: we hadden gisteren net wat meer geluk dan toen (we hadden ook 0-1 kunnen verliezen) en we mochten gisteren 5x wisselen ipv 3x.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 29 november 2020 om 20:53:

Heeft ooit iemand gezien dat een keeper rust krijgt??


Nee, maar we kunnen nu wel zien dat de roep om Lars in het doel ipv Yvon geen zoden aan de dijk zet. Als Sparta op voorsprong was gekomen had ik het nog wel eens willen zien. Nu drie punten , dat telt de rest totaal onbelangrijk. Het was een van de vele wedstrijden en die hebben we gewonnen , kan AZ en Fey niet zeggen tegen Sparta.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Sparta