Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - AZ

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 13 januari 2021 om 19:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Casibari schreef op 13 januari 2021 om 19:34:

Aan die uitbraak van Boadu gaat natuurlijk wel enorm veel geklungel vooraf. Zavavi met een pass naar de tegenstander, en een Rosario die de uitbraak kan voorkomen, maar helemaal niets doet, sterker nog, vriendelijk opzij stapt. Jammer, had er meer van verwacht vandaag. Zie dit niet meer goedkomen zonder aanvallende impulsen van een Gotze, Gakpo of Madueke.



Helemaal gelijk en precies dat soort balverlies van Zahavi is zo enorm irritant. Gebeurt keer op keer. H


En malen , en Mo en Ryan en lijden veel balverlies, ..... ik kan nog wel even doorgaan . Wel realistisch blijven svp . We hebben een wedstrijd verloren , nou en ? Donyell, Mo , Denzel en Eran staan weer met beide beentjes op de grond. een wijze les en .... een must . Worden we alleen maar beter van. Ik heb wel een PSV gezien dat 90 minuten vol kan gaan , stemt mij heel positief. Az heeft de 2e helft alleen maar verdedigd , 1 uitval , 1 doelpunt . Niets mis mee , hoort erbij . Maar er komen nog zoveel wedstrijden. Koppie niet laten hangen beste abroad , dat is voetbal.

 

+1/-0

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om per speler kans te gaan wie kut was, als team was dit gewoon ver onder de maat. Maar mag ik wel even de vraag stellen hoe het kan dat Schmidt nu zegt dat Rosario top niveau was? Natuurlijk heeft hij verdedigend een bijdrage, maar aanvallend en op creatief vlak is hij naar mijn inzien al jaren de bottleneck op het middenveld.

 

+1/-0

Gisteren was misschien wel de slechtste wedstrijd van het seizoen. De commentator van ESPN deed geloven dat AZ briljant stond te verdedigen, maar het ergste was dat AZ verre van goed was gisteren en dat we er desondanks met 1-3 vanaf gaan.

PSV heeft gisteren niet 1 minuut de indruk gewekt voor een goed resultaat te gaan zorgen. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, was er sprake van fysieke vermoeidheid, of misschien van mentale vermoeidheid? Was de impact van de afwezigheid van 3 van onze aanvallers zo groot dat er gewoon totaal geen geloof meer was?

We hebben gisteren niet één kans gecreëerd, niet één! Daar staat tegenover dat AZ ook geen kansen creëerde, maar door die idiote fout van Mvogo speel je daardoor eigenlijk een verloren wedstrijd. En ondanks dat AZ in de tweede helft alle medewerking verleende voor een wederopstanding, slaagden we er zelfs na de 1-2 niet in om gevaarlijk te worden. Het was breien breien breien tot er door een slordige pass weer balverlies werd geleden.

Kleine wedstrijden win je door niet door de ondergrens te zakken, maar in grote wedstrijden moeten er spelers opstaan. Tegen Ajax kon je zeggen dat Malen en Zahavi opstonden door 2x dodelijk toe te slaan. Gisteren gaf iedereen niet thuis. Dan is het natuurlijk balen dat er met Gakpo en Götze twee aanvallers afwezig zijn die in staat zijn om in zo'n grote wedstrijd op te staan. En extra balen dat onze aanstormend talent Madueke dan niet de leegte op kan vullen. Maar dan bevestigen Thomas en Mauro weer een keer dat ze niks speciaals hebben. Dan bevestigt Ihattaren dat hij af en toe iets leuks kan met een bal, maar achteraf beschouwd heeft hij nauwelijks een positieve bijdrage gehad in de afgelopen 2 topwedstrijden. Zahavi was gisteren apatisch, Malen probeerde het nog wel maar was ook slordig aan de bal. En van die 6 verdedigende spelers mag je voetballend geen wonderen te verwachten, maar die gasten helpen ons ook never over een dood punt heen. Gisteren viel het me ook op hoevaak PSV'ers elkaar in de weg lopen. Dat er 2 spelers op precies dezelfde plek staan, vaak met bal. Dat is al één afspeelmogelijkheid minder.

Als wij gisteren voor 50% van de druk hadden kunnen zorgen die Ajax ons oplegde in de Arena, dan hadden we gisteren ondanks de 0-2 bij rust nog gewoon gewonnen, daar ben ik van overtuigd. Maar we zijn daar voetballend gewoon niet toe in staat geweest. En dan gaat het mij te ver om dat puur te wijten aan de afwezigheid van Götze (en Gakpo), maar is de conclusie toch dat de laatste fase voor de winter misschien voor iets meer positivisme heeft gezorgd dan goed voor ons was. De moeite die we hadden in alle zware wedstrijden, ondanks knappe overwinningen op Utrecht, PAOK en Granada, was toch een voorbode dat het ook na de winterstop moeizaam zou blijven.

PSV moet de titel uit zijn hoofd zetten en de boel gewoon wedstrijd voor wedstrijd gaan bekijken. De komende 2,5 maand volgen de topwedstrijden elkaar zo snel op, dat het aannemelijk is dat iedereen bovenin nog wel zijn klappen gaat krijgen. Wij moeten gewoon weer wedstrijden gaan winnen en zorgen dat we niet in een nieuwe crisis belanden. En wie weet wat er dan nog allemaal mogelijk gaat zijn. Uiteindelijk is ook plaats 2 ontzettend belangrijk en dat is sowieso een haalbaar doel!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 14 januari 2021 om 06:49:

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om per speler kans te gaan wie kut was, als team was dit gewoon ver onder de maat. Maar mag ik wel even de vraag stellen hoe het kan dat Schmidt nu zegt dat Rosario top niveau was? Natuurlijk heeft hij verdedigend een bijdrage, maar aanvallend en op creatief vlak is hij naar mijn inzien al jaren de bottleneck op het middenveld.




Dat is een goede vraag ja.
Ik vind Rosario ook al 2 jaar de bottleneck.

Zowel van Bommel als Schmidt lopen met hem weg. Hij word als enige zelfs al 2 jaar lang niet gewisseld.

Ik vraag me al lange tijd af hoe dat in godsnaam mogelijk is. Wat heeft Rosario dan wat hem onomstreden maakt bij deze trainers?

Ik zie een speler die voetballend te kort komt. En zodra er druk op PSV staat is Rosario de eerste die gaat schutteren. Dan levert hij iedere bal in bij de tegenstander. Het is ook geen middenvelder die met regelmaat een goaltje meepikt.


Dus...hoe dan!?

Ik zou deze vraag graag eens aan iemand binnen PSV willen stellen. Wat zien zij in Rosario wat wij als supporters niet zien?

 

+1/-0

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 14 januari 2021 om 06:49:

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om per speler kans te gaan wie kut was, als team was dit gewoon ver onder de maat. Maar mag ik wel even de vraag stellen hoe het kan dat Schmidt nu zegt dat Rosario top niveau was? Natuurlijk heeft hij verdedigend een bijdrage, maar aanvallend en op creatief vlak is hij naar mijn inzien al jaren de bottleneck op het middenveld.


Pablo is naar mijn mening wel veel actiever aan het worden dat ik mij soms afvraag waar hij de energie vandaan haalt. Hij blijft maar gaan , een heel andere Pablo dan vorig seizoen, nu gaat die bal naar voren ipv tikkie terug en tikkie breed. Dat nog niet alles goed gaat is wel te begrijpen. Geen enkele speler haalde gisteren een voldoende. Het enige pluspunt was de vrije trap van Philipp.

 

+1/-0

Bjorn van der Doelen begreep het ook wel in de Skiete Willy podcast van VI.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 14 januari 2021 om 06:49:

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om per speler kans te gaan wie kut was, als team was dit gewoon ver onder de maat. Maar mag ik wel even de vraag stellen hoe het kan dat Schmidt nu zegt dat Rosario top niveau was? Natuurlijk heeft hij verdedigend een bijdrage, maar aanvallend en op creatief vlak is hij naar mijn inzien al jaren de bottleneck op het middenveld.


Pablo is naar mijn mening wel veel actiever aan het worden dat ik mij soms afvraag waar hij de energie vandaan haalt. Hij blijft maar gaan , een heel andere Pablo dan vorig seizoen, nu gaat die bal naar voren ipv tikkie terug en tikkie breed. Dat nog niet alles goed gaat is wel te begrijpen. Geen enkele speler haalde gisteren een voldoende. Het enige pluspunt was de vrije trap van Philipp.


Ik vond Boscagli prima. Als een van die 12 dieptepasses, en met name die op Zahavi, goed wordt verwerkt, dan kan hij zomaar wat assists hebben. Dan moet ik wel zeggen dat ik een deel van de tweede helft gemist heb, dus op de 1e gebaseerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 14 januari 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 14 januari 2021 om 06:49:

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om per speler kans te gaan wie kut was, als team was dit gewoon ver onder de maat. Maar mag ik wel even de vraag stellen hoe het kan dat Schmidt nu zegt dat Rosario top niveau was? Natuurlijk heeft hij verdedigend een bijdrage, maar aanvallend en op creatief vlak is hij naar mijn inzien al jaren de bottleneck op het middenveld.


Pablo is naar mijn mening wel veel actiever aan het worden dat ik mij soms afvraag waar hij de energie vandaan haalt. Hij blijft maar gaan , een heel andere Pablo dan vorig seizoen, nu gaat die bal naar voren ipv tikkie terug en tikkie breed. Dat nog niet alles goed gaat is wel te begrijpen. Geen enkele speler haalde gisteren een voldoende. Het enige pluspunt was de vrije trap van Philipp.


Ik vond Boscagli prima. Als een van die 12 dieptepasses, en met name die op Zahavi, goed wordt verwerkt, dan kan hij zomaar wat assists hebben. Dan moet ik wel zeggen dat ik een deel van de tweede helft gemist heb, dus op de 1e gebaseerd.


Klopt wat je zegt , Roger zei ook dat Olivier Boscagli, Jordan Teze, Ibrahim Sangaré en Pablo Rosario goed hadden gespeeld en dat kan ik met hem eens zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 januari 2021 om 10:08:

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.


Eind december spelen we in de Kuip. Door de nederlaag gisteren komt er heel veel druk op die wedstrijd te liggen.

PSV probeerde wel tegen AZ, maar het lukte niet. Ik had er al een hard hoofd in zonder Götze, Gakpo en Madueke. Zahavi is in de combinatie te zwak en Malen kan het niet alleen. Ihattaren heeft duidelijk nog niet de vorm die we van hem moge verwachten.

Waar ik niemand over hoor: AZ wordt altijd geroemd om hun herkenbare aanvallende speelstijl. Mooi voetbal noemen ze dat dan. Gisteren was het 90 minuten lang ordinair counteren.

 

+1/-0

Ja zolang je nu 4x wint dan kun je weer spreken van een wedstrijd waar de druk hoog is, maar als je tegen Sparta RKC en of Emmen niet wint dan boeit die wedstrijd in de Kuip me geen flikker meer.

Eerst hergroeperen na deze wedstrijd, straks met nieuw bloed met oa van Ginkel, Gotze en Gakpo/Madueke kunnen we weer van iedereen winnen. Zahavi en Ihattaren lijken nu de zwakste van de 6 aanvallers. En dan zijn er kansen voor van Ginkel en zelfs Mauro om zich ertussen te spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 januari 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 januari 2021 om 10:08:

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.


Eind december spelen we in de Kuip. Door de nederlaag gisteren komt er heel veel druk op die wedstrijd te liggen.

PSV probeerde wel tegen AZ, maar het lukte niet. Ik had er al een hard hoofd in zonder Götze, Gakpo en Madueke. Zahavi is in de combinatie te zwak en Malen kan het niet alleen. Ihattaren heeft duidelijk nog niet de vorm die we van hem moge verwachten.

Waar ik niemand over hoor: AZ wordt altijd geroemd om hun herkenbare aanvallende speelstijl. Mooi voetbal noemen ze dat dan. Gisteren was het 90 minuten lang ordinair counteren.


Had je kunnen weten . Pascal heeft lang genoeg bij ons gewerkt, als Az niet zo gespeeld had en vol op de aanval was gegaan ontstond er ruimte en was de wedstrijd waarschijnlijk anders gelopen. De 2e helft heeft AZ alleen maar tegengehouden en zijn hun helft bijna niet afgekomen. Wij zijn daar niet doorheen gekomen. Dat mag je ons aanrekenen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 januari 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 januari 2021 om 10:08:

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.


Eind december spelen we in de Kuip. Door de nederlaag gisteren komt er heel veel druk op die wedstrijd te liggen.

PSV probeerde wel tegen AZ, maar het lukte niet. Ik had er al een hard hoofd in zonder Götze, Gakpo en Madueke. Zahavi is in de combinatie te zwak en Malen kan het niet alleen. Ihattaren heeft duidelijk nog niet de vorm die we van hem moge verwachten.

Waar ik niemand over hoor: AZ wordt altijd geroemd om hun herkenbare aanvallende speelstijl. Mooi voetbal noemen ze dat dan. Gisteren was het 90 minuten lang ordinair counteren.


Had je kunnen weten . Pascal heeft lang genoeg bij ons gewerkt, als Az niet zo gespeeld had en vol op de aanval was gegaan ontstond er ruimte en was de wedstrijd waarschijnlijk anders gelopen. De 2e helft heeft AZ alleen maar tegengehouden en zijn hun helft bijna niet afgekomen. Wij zijn daar niet doorheen gekomen. Dat mag je ons aanrekenen.



En toch vind ik dat PSV het vooral zichzelf aan mag rekenen, want tot aan de 0-1 creëerde AZ ook echt helemaal niks en was er geen vuiltje aan de lucht. Er gaat dan in 10 seconden zoveel achter elkaar fout, van het niet meelopen/dekken tot aan het idiote uitkomen van Mvogo dat je jezelf in de voet schiet. In de hele wedstrijd schiet AZ welgeteld 4 keer op doel, waarvan er 3 ingingen.

De tweede helft hebben ze, behoudens de 1-3 geen enkel schot op doel gehad. Nu was dat achteraf gezien niet nodig, maar eigenlijk heeft PSV ook gewoon verzuimd om AZ in de tweede helft alsnog gewoon pijn te doen, want na de 1-2 waren ze het gewoon helemaal kwijt.

PSV heeft AZ zelf in het zadel geholpen en vervolgens verzuimd het alsnog af te maken, los van de speelstijl van AZ.

 

+2/-0

Shevchenko, we moeten niet naar de tegenstander kijken maar naar onszelf. We hebben in 90 minuten nagenoeg niks gecreëerd, en dat kwam niet doordat AZ nou zo steengoed was. Ze hebben ons diverse malen de hulpende hand geboden met dom en gevaarlijk balverlies op het middenveld. AZ heeft gisteren een uit- en topwedstrijd gewonnen. Gezien het feit dat ze al 7x gelijkgespeeld hadden tegen matige clubs, zal het ze waarschijnlijk een zorg zijn hoe ze dat hebben gedaan.

Ik ben het er ook niet mee eens dat ons centrale blok van 4 goed gespeeld heeft. Daarvoor heb ik teveel slordige passes en te weinig openingen gezien. Ook combineerde AZ er soms wel erg makkelijk doorheen, al is dat natuurlijk wat makkelijker als je vanuit een gesloten verdediging veel ruimte hebt om dat te doen. Misschien is mijn definitie van "goed" anders.

Het is inderdaad zaak om de komende drie wedstrijden weer soeverein te winnen, zodat je met een beetje goed gevoel naar de Kuip kan gaan. Ondertussen zien we dan vanzelf wel wat de andere ploegen doen en waar we tegen die tijd op de ranglijst staan. Maar het zal veel beter moeten dan gisteren, want met die intensiteit ga je zelfs tegen Sparta niks creëren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 14 januari 2021 om 13:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 januari 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 januari 2021 om 10:08:

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.


Eind december spelen we in de Kuip. Door de nederlaag gisteren komt er heel veel druk op die wedstrijd te liggen.

PSV probeerde wel tegen AZ, maar het lukte niet. Ik had er al een hard hoofd in zonder Götze, Gakpo en Madueke. Zahavi is in de combinatie te zwak en Malen kan het niet alleen. Ihattaren heeft duidelijk nog niet de vorm die we van hem moge verwachten.

Waar ik niemand over hoor: AZ wordt altijd geroemd om hun herkenbare aanvallende speelstijl. Mooi voetbal noemen ze dat dan. Gisteren was het 90 minuten lang ordinair counteren.


Had je kunnen weten . Pascal heeft lang genoeg bij ons gewerkt, als Az niet zo gespeeld had en vol op de aanval was gegaan ontstond er ruimte en was de wedstrijd waarschijnlijk anders gelopen. De 2e helft heeft AZ alleen maar tegengehouden en zijn hun helft bijna niet afgekomen. Wij zijn daar niet doorheen gekomen. Dat mag je ons aanrekenen.



En toch vind ik dat PSV het vooral zichzelf aan mag rekenen, want tot aan de 0-1 creëerde AZ ook echt helemaal niks en was er geen vuiltje aan de lucht. Er gaat dan in 10 seconden zoveel achter elkaar fout, van het niet meelopen/dekken tot aan het idiote uitkomen van Mvogo dat je jezelf in de voet schiet. In de hele wedstrijd schiet AZ welgeteld 4 keer op doel, waarvan er 3 ingingen.

De tweede helft hebben ze, behoudens de 1-3 geen enkel schot op doel gehad. Nu was dat achteraf gezien niet nodig, maar eigenlijk heeft PSV ook gewoon verzuimd om AZ in de tweede helft alsnog gewoon pijn te doen, want na de 1-2 waren ze het gewoon helemaal kwijt.

PSV heeft AZ zelf in het zadel geholpen en vervolgens verzuimd het alsnog af te maken, los van de speelstijl van AZ.


Dat zeg ik toch ook . Az heeft compact gespeeld en de 2e helft helemaal niet meer op de aanval gespeeld, wel achterin de zaak dichtgehouden. Wij hebben verzaakt daar doorheen te breken. We moeten meer doen zonder bal en ruimte creëren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 13:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 14 januari 2021 om 13:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 14 januari 2021 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 januari 2021 om 10:08:

Er volgen nu wedstrijden tegen Emmen Volendam Sparta en RKC en als je daar 9 punten haalt en de volgende ronde van de beker dan ziet het er nog niet onmogelijk uit voor de titel en voor de beker. Dus hergroeperen en hiervan leren, maar als je tegen een nederlaag aanloopt deze maand is dat het liefst zo laat mogelijk. Nu sta je wel onder grote druk omdat het ook gewoon plek 5 kan zijn over 3 weken.


Eind december spelen we in de Kuip. Door de nederlaag gisteren komt er heel veel druk op die wedstrijd te liggen.

PSV probeerde wel tegen AZ, maar het lukte niet. Ik had er al een hard hoofd in zonder Götze, Gakpo en Madueke. Zahavi is in de combinatie te zwak en Malen kan het niet alleen. Ihattaren heeft duidelijk nog niet de vorm die we van hem moge verwachten.

Waar ik niemand over hoor: AZ wordt altijd geroemd om hun herkenbare aanvallende speelstijl. Mooi voetbal noemen ze dat dan. Gisteren was het 90 minuten lang ordinair counteren.


Had je kunnen weten . Pascal heeft lang genoeg bij ons gewerkt, als Az niet zo gespeeld had en vol op de aanval was gegaan ontstond er ruimte en was de wedstrijd waarschijnlijk anders gelopen. De 2e helft heeft AZ alleen maar tegengehouden en zijn hun helft bijna niet afgekomen. Wij zijn daar niet doorheen gekomen. Dat mag je ons aanrekenen.



En toch vind ik dat PSV het vooral zichzelf aan mag rekenen, want tot aan de 0-1 creëerde AZ ook echt helemaal niks en was er geen vuiltje aan de lucht. Er gaat dan in 10 seconden zoveel achter elkaar fout, van het niet meelopen/dekken tot aan het idiote uitkomen van Mvogo dat je jezelf in de voet schiet. In de hele wedstrijd schiet AZ welgeteld 4 keer op doel, waarvan er 3 ingingen.

De tweede helft hebben ze, behoudens de 1-3 geen enkel schot op doel gehad. Nu was dat achteraf gezien niet nodig, maar eigenlijk heeft PSV ook gewoon verzuimd om AZ in de tweede helft alsnog gewoon pijn te doen, want na de 1-2 waren ze het gewoon helemaal kwijt.

PSV heeft AZ zelf in het zadel geholpen en vervolgens verzuimd het alsnog af te maken, los van de speelstijl van AZ.


Dat zeg ik toch ook . Az heeft compact gespeeld en de 2e helft helemaal niet meer op de aanval gespeeld, wel achterin de zaak dichtgehouden. Wij hebben verzaakt daar doorheen te breken. We moeten meer doen zonder bal en ruimte creëren.



Ja, sorry, ik formuleer het een beetje onhandig maar ik ben het eens met je. ;)
Ik bedoelde vooral dat voordat AZ zich helemaal ingroef, er eigenlijk niks aan de hand was en PSV vervolgens zichzelf in de voet schoot.
Het eerste half uur zat AZ niet zo sterk op de verdediging als na rust, maar ook toen kwamen ze er vrijwel niet doorheen (ondanks dat PSV toen abominabel speelde).

 

+1/-0

We hebben niks gecreëerd omdat AZ de bus parkeerde voor de eigen goal. Zowel in de eerste helft als in de tweede helft. PSV heeft moeite daar doorheen te komen, dat hebben we ook in andere wedstrijden gezien.

In de counter maakt AZ vervolgens gebruik van hun kwaliteiten en snelheid.

Ik vraag me af of we deze wedstrijd wel gewonnen hadden als AZ aanvallend gespeeld had. Je kunt zeggen dat we dan ruimte hadden gekregen, maar met die ruimte wisten we in de ufo ook geen raad. De tijden van vlijmscherpe counters met Lozano of Narsingh zijn geweest.

 

+1/-0

Voor mijn gevoel geef je AZ nu veel te veel credits. Ja, ze hielden het goed compact, maar AZ krijgt elke wedstrijd goals tegen en ze bezwijken vaak ook onder de druk in slotfases. Ze hebben ons niet geneutraliseerd, wij hebben gewoon niet genoeg gebracht.

Eén keer heb ik Ihattaren zijn mannetje zien passeren, gevolgd door een matige voorzet. Thomas / Mauro hebben dat niet voor elkaar gekregen. Slechte inspeelpasses, ideeloos rondspelen, totaal gebrek aan verrassing, geen explosieve loopacties. Dat kwam puur door de beleving die PSV aan de dag legde en niet zozeer door het goede verdedigen van AZ.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 14 januari 2021 om 16:16:

Voor mijn gevoel geef je AZ nu veel te veel credits. Ja, ze hielden het goed compact, maar AZ krijgt elke wedstrijd goals tegen en ze bezwijken vaak ook onder de druk in slotfases. Ze hebben ons niet geneutraliseerd, wij hebben gewoon niet genoeg gebracht.

Eén keer heb ik Ihattaren zijn mannetje zien passeren, gevolgd door een matige voorzet. Thomas / Mauro hebben dat niet voor elkaar gekregen. Slechte inspeelpasses, ideeloos rondspelen, totaal gebrek aan verrassing, geen explosieve loopacties. Dat kwam puur door de beleving die PSV aan de dag legde en niet zozeer door het goede verdedigen van AZ.

Mee eens. Ik bedoelde met bus parkeren meer dat ze niks deden en alleen met counters toesloegen. Terwijl hun mooie aanvalsspel altijd zo geroemd wordt.

Met name in de slotfase van de tweede helft gaf AZ PSV alle gelegenheid om de stand nog gelijk te trekken. Precies op dezelfde manier zoals ze al zoveel wedstrijden uit handen hebben gegeven. PSV greep die kans alleen niet aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 januari 2021 om 12:09:

Klopt wat je zegt , Roger zei ook dat Olivier Boscagli, Jordan Teze, Ibrahim Sangaré en Pablo Rosario goed hadden gespeeld en dat kan ik met hem eens zijn.



Genoemd viertal haalde inderdaad een voldoende. Maar dan blijven er nog zeven over die er weinig of niets van bakten.

Dit was zo bedroevend om naar te kijken dat ik eerst een paar dagen gewacht heb met hier commentaar te geven.
Nu kan ik wel zeggen dat we in 2018 ook een keer met 5-0 door WillemII van het veld geveegd werden vlak voordat we kampioen werden door een 3-0 zege op Ajax.
Maar die vlieger gaat nu helaas niet echt op. Want daarvoor zijn de prestaties te instabiel.

In tegenstelling tot zondag in de Arena had dit keer de arbitrage geen enkele invloed op ons puntverlies. Dit keer kunnen we alleen ons zelf lelijk aankijken.

Het is me een raadsel hoe duurbetaalde profs die zeggen kampioen te willen worden en die daarom - na diverse malen onnodig puntverlies te hebben geleden - eigenlijk elk duel moeten winnen , zo slap en inspiratieloos aan een duel kunnen beginnen.

En zoals ik elders heb betoogd, hebben we nog een enorm probleem; plan B.
Ook ik had liever gezien dat er eerder gewisseld en de speelwijze in de slotfase veranderd was. Ergerniswekkend hoe in de laatste minuten nog steeds met het balletje breed in slakkengang werd "opgebouwd" naar voren.

Maar achteraf realiseerde ik me wederom ons grote manco; bij het hoge ballen voor de pot gooien in een slotfase heb je ( een type ) Luuk de Jong nodig.
En die hebben we niet.

Extra dramatisch was deze nederlaag omdat AZ er ook niets van bakte en we dus volkomen onnodig drie kostbare punten hebben weggegooid.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - AZ