Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Apart dat er hier nog geen topic over is. Leeft het niet meer omdat er ook helemaal geen topic is geweest over Fortuna - PSV?

Ik heb wel veel vertrouwen in het duel van zondag. Op vrijwel iedere positie een betere speler en kan me niet voorstellen dat ze nog een keer dezelfde fouten maken als in Rotterdam.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 12 maart 2021 om 16:48:

Apart dat er hier nog geen topic over is. Leeft het niet meer omdat er ook helemaal geen topic is geweest over Fortuna - PSV?

Ik heb wel veel vertrouwen in het duel van zondag. Op vrijwel iedere positie een betere speler en kan me niet voorstellen dat ze nog een keer dezelfde fouten maken als in Rotterdam.



Ik denk dat het komt omdat het kampioenschap toch wel uit beeld is.
Hoog tijd dat PSV weer eens een topwedstrijd wint, al was het maar omdat als je deze wint en volgende week tegen AZ, de tweede plek eigenlijk binnen is.

Op zich ben ik wel met je eens dat PSV overal een betere selectie heeft, maar Feyenoord laat het meestal tegen PSV wel zien. Als PSV dezelfde strijd aan de dag kan leggen als Feyenoord, moet dit 3 punten opleveren.

 

+1/-0

Ik mist het wedstrijdtopic voor de wedstrijd tegen Fortuna al. Mooi dat er nu wel weer een topic is over de wedstrijd tegen onze "vrienden" uit Rotterdam.

PSV speelde in Rotterdam natuurlijk veel te naïef. Zowel voor de 1-0, voor de 2-0 en ook voor de 3-0 speelde PSV met bijna het hele elftal op de Rotterdamse helft. We kregen ook mogelijkheden om te scoren. We hadden enerzijds wat pech en aan de andere kant was het ook niet doortastend genoeg. Met een combinatie van slechte organisatie, té aanvallend denken en persoonlijke fouten / dom balverlies leidden we zelf maar liefst 5 kansrijke counters voor de Rotterdammers in waar we eigenlijk nog van geluk mochten spreken dat ze er maar 3 inprikten.

In de 2e helft scoor je dan vrij snel de 1-3 en krijg je ook nog een grote kans op de aansluitingstreffer. Scoor je die, dan wordt Feyenoord natuurlijk zenuwachtig en ga je er zelf weer helemaal in geloven. Dus zelfs met een 3-0 achterstand bij de rust hadden we die pot echt niet hoeven verliezen.

PSV speelde die middag met Mauro Jr. en Thomas op de "half-10" posities. Beide spelers zijn er dit weekend niet bij. Wel hebben we de beschikking over Götze, Madueke, Ihattaren en (waarschijnlijk) Gakpo. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Daarnaast heeft PSV tegen Olympiakos en Ajax laten zien dat ze ook vanuit een betere organisatie goed te kunnen voetballen. Geen reuzenkansen weggeven, maar toch vanuit balbezit een wedstrijd domineren en ook aanvallend je situaties creëren. Dat zullen ze zondag ook moeten doen. PSV moet niet als gekken gaan aanvallen. PSV moet zich bewust zijn van het feit dat Feyenoord móét winnen in de strijd om direct Europees voetbal. Als wij volle bak gaan jagen en met oogkleppen naar voren gaan, kan Feyenoord zich weer richten op de omschakelmomentjes, en dan kunnen we onszelf in de problemen brengen. Met 6 fitte aanvallers hebben we nu echter 4 spelers die wat kunnen creëren én 2 wissels op de bank waarmee we nog wat kunnen forceren. Ik heb dus niet het idee dat we geen kansen gaan krijgen.

Ik ben benieuwd wat Schmidt gaat doen. Gaat hij Viergever uit het elftal halen en Boscagli terugzetten in de verdediging? Blijft Rosario uit het elftal? Of verhuist Sangaré naar de bank? Speelt Vertessen weer? Of krijgt Madueke of Ihattaren nu de kans in de basis?

Al met al heb ik veel vertrouwen in de goede afloop. Ik vind dat PSV veel meer laat zien dan Feyenoord. Al blijft het natuurlijk zo dat Feyenoord zich wel in sommige wedstrijden goed kan vastbijten. Hopelijk geeft onze aanvallende kwaliteit zondag de doorslag!

 

+1/-0

Zondag staat er een ander PSV als in Rotterdam.
Toen moest PSV een aantal spelers missen. En dat waren niet de minste spelers.

Geen midweekse wedstrijd gehad.

Dus moet goed komen. Revanche op die lui. 3-1 voor PSV.

 

+1/-0

Tegen Feyenoord heb ik er nooit vertrouwen in. Te vaak voorgekomen dat ze zelfs in een hopeloos dramatische vorm nog van ons winnen, betere spelers hebben we eigenlijk altijd gehad (verschil is nog veeeeel groter geweest dan nu), maar dat zegt meestal niets in deze wedstrijd.
Gelukkig hebben we een buffertje voor plek 2.

 

+1/-0

Thuis en uit is wel een verschil. Thuis verliest PSV niet vaak van ze.

 

+1/-0

Zou wel raar zijn als Rosario de voorkeur krijgt boven Sangare. Dan kan hij in het rijtje Doan, Baumgartl en Bruma (te duur betaalde bankopvulling). Ik denk dat hij toch wel wat beter is dan Rosario.

 

+1/-5

Schmidt gaat ze denk ik allebei opstellen en Boscagli naar achteren halen. Boscagli was niet geweldig tegen Fortuna en kreeg kramp vanwege de zwaardere belasting op het middenveld.
Sangare hoef je niet gelijk af te schrijven als hij toch een keer op de bank komt, lijkt me overdreven. Zahavi heeft ook op de bank gezeten bijvoorbeeld.

 

+2/-0

Verwacht een zware wedstrijd. Feyenoord hoeft niet, kan niet, wil ook niet. Ze zullen vol op het fysiek gaan ook dankzij Nijhuis.
Uiteindelijk zal PSV toch winnen denk ik. Ons vizier is nu duidelijk op plek 2 gericht en daar zullen de resultaten naar toe gevoetbald worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

lang geleden schreef op 13 maart 2021 om 13:28:

Verwacht een zware wedstrijd. Feyenoord hoeft niet, kan niet, wil ook niet. Ze zullen vol op het fysiek gaan ook dankzij Nijhuis.
Uiteindelijk zal PSV toch winnen denk ik. Ons vizier is nu duidelijk op plek 2 gericht en daar zullen de resultaten naar toe gevoetbald worden.



Feyenoord moet wel degelijk want die willen ook tweede worden. Of ze kunnen is elke wedstrijd de vraag, zeker met een Berghuis die echt fantastische wedstrijden af kan wisselen met kortsluiting in zijn hoofd.

 

+2/-0

Als Gotze en Madueke beiden spelen heb ik er wel vertrouwen in op een of andere manier. Vond Boscagli erg zwak tegen Fortuna maar denk wel dat Viergever blijft staan. Speelt solide. Malen gaat zich hopelijk revancheren. Berghuis op Max blijft een punt ...

 

+1/-0

Al 14 topwedstrijden op rij tegen Ajax, Feyenoord en AZ er geen enkele van gewonnen. PSV onwaardig.

Toeval of niet, dat is dus sinds de invoering van de VAR.

 

+2/-0

Dus toch weer met het defensieve blok. Vreemd ook dat Teze op de bank zit. Is best goed bezig. 2 Linksbenige verdedigers achterin is ook niet gebruikelijk. Hopen op de aanval dan maar weer.

 

+1/-0

Wat een opstelling weer...... nr 15 die je niet gaat winnen.

 

+1/-0

Met Boscagli op het middenveld heb je iemand die de bal veel sneller kan verplaatsen naar de voorhoede. Daar voetbalt Feyenoord zich niet onderuit. En met Teze achterin ben je ook verdedigend sterker. Dan sta je bij rust 2-0 i.p.v. 1-1.

Dat PSV geen toppers kan winnen ligt puur aan Roger Schmidt. Met dat klote blok van hem.
Verdedigend ben je dan juist kwetsbaar. Omdat je in principe met 2 balverliezers speelt.

En aanvallend is het tempo te laag.

Waarom ziet de technische staf van PSV dit niet?

Pfff vermoeiend hoor, zo'n tactisch onbenul als trainer.

 

+2/-2

Speel nog 10 toppers en PSV wint er 0 op deze manier.

Te weinig winnaarsmentaliteit in dit elftal. De reden dat PSV onder Cocu nog weleens wedstrijden won in de laatste minuten kwam door o.a. Luuk de Jong. Die bleef doorgaan, en trok iedereen daarin mee. Of spelers als Guardado, Arias, Zuid Amerikanen die niet opgeven.

Nu gaan ze het balletje wat rondtikken. En vinden ze een gelijkspel ook wel prima.

 

+3/-1

Telkens lijkt er verbetering op te treden tegen de modale clubjes met een andere aampak maar zodra we tegen een top-4 club moeten gaan we weer terug naar een te defensief speelplan.
Wat dit nog te maken heeft met het afgelopen zomer met veel bombarie aangekondigde speelplan is mij onduidelijk....

 

+1/-0

Ik hoop in elk geval dat er volgend seizoen weer een normaal programma volgt.

Ze hebben bij PSV alle toppers in een paar weken achter elkaar geplaatst.
Stel dat PSV gewonnen had van die Grieken. Mocht je nu aantreden tegen Feyenoord en AZ na Europese duels.

En waar denk je dat Ajax tegen mag spelen? Juist. Zwolle en Ado Den Haag.

Ook opvallend dat Ajax (lees vd. Sar) erop aangedrongen heeft om alle toppers na de winter te spelen.
Fijn dat de KNVB de toppers voor Ajax netjes verdeeld heeft over het seizoen met daartussen oplaad potjes tegen Zwolle, Emmen, RKC enz. Terwijl PSV tot 2x toe achter elkaar speelt tegen Ajax, Feyenoord of AZ. (In 1 week tijd).
Waarom is dit niet eerlijk verdeeld? AZ-Ajax had dan komende week op het programma moeten staan. In plaats van dat zij weer naar Ado mogen en PSV na Feyenoord weer een topper moet spelen. Lijkt nergens op.

De andere pech is dat je net in die maanden een aantal goede spelers mist.

Dus volgend seizoen niet meer doen. En gewoon weer toppers voor en na de winter.
Zodat een club met blessures een eerlijke herkansing krijgt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 18:51:

Telkens lijkt er verbetering op te treden tegen de modale clubjes met een andere aampak maar zodra we tegen een top-4 club moeten gaan we weer terug naar een te defensief speelplan.
Wat dit nog te maken heeft met het afgelopen zomer met veel bombarie aangekondigde speelplan is mij onduidelijk....



In 2 wedstijden leek het inderdaad de goede kant op te gaan. In beide wedstrijden was sangare geschorst. Ook vandaag weer lijdt hij zó vaak simpel balverlies. Hij zorgt voor meer kansen voor de tegenstander als voor ons.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 maart 2021 om 18:51:

Telkens lijkt er verbetering op te treden tegen de modale clubjes met een andere aampak maar zodra we tegen een top-4 club moeten gaan we weer terug naar een te defensief speelplan.
Wat dit nog te maken heeft met het afgelopen zomer met veel bombarie aangekondigde speelplan is mij onduidelijk....



Het systeem is zeker niet defensief, er staan 4 aanvallers op het veld + de backs spelen ook super hoog. Wat dat betreft is het begrijpelijk dat er meer defensief ingestelde spelers bij moeten. Helaas komt de uitvoering er vaak op neer dat zij teveel in opbouwend balbezit komen en zijn beiden voetballend matig. Het balverlies dat daardoor ontstaat is altijd meteen Gevaarlijk omdat vrijwel het gehele elftal dan voor de bal staat en er overal enorme ruimtes liggen.

Je ziet de theorie - als psv vol druk zet en de tegenstander opsluit pakken rosario / Sangare vaak de tweede bal maar als psv iets terug valt komen er problemen. Een speler als van Ginkel in vorm zou perfect zijn maar op dit moment niet voorhanden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Feyenoord