Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [eredivisie] Ajax- PSV 06-11-2022 16.45 uur

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

We gaan ze pakken: 2-3!

 

+1/-0

Mijn vertrouwen in een overwinning is zó groot dat het naar onderschatting neigt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Polstar schreef op 05 november 2022 om 10:42:

Mijn vertrouwen in een overwinning is zó groot dat het naar onderschatting neigt.



Ik deel dat gevoel, maar dat is wel precies waar het voor veel teams vaak misgaat, dus hopelijk houden ze elkaar scherp en met beide benen op de grond en boeken we een solide overwinning.

 

+1/-0

Jemig, wat een slecht eerste kwartier. Laten we het op zenuwen houden. Van beide kanten trouwens enorm afwachtend en veel fouten.

 

+1/-0

Gelukkig staan we voor uit 1 kans, maar de wedstrijd is er vooralsnog niet eentje om op dvd vast te leggen. Heel vervelend om naar te kijken.

 

+1/-0

Wat een irritante clowns daar in A'dam. Met Alvarez en Brobbey voorop!

 

+1/-0

Ajax is gewoon te pakken. Maar dan moet je wel met rust en precisie spelen.

 

+2/-0

En doorrrrr nu!

 

+1/-0

Argh, dit kan zomaar eindigen in een gelijkspel. En das zo onnodig.

 

+1/-0

Maar nee :) :)

 

+1/-0

Yeah!

 

+1/-0

Zenuwslopende pot.

 

+1/-0

Zou er ergens een statistiek zijn van de top 10 wedstrijden qua blessuretijd in de Eredivisie? Ik krijg wel erg de indruk dat de regio 7-10 minuten alleen toegepast wordt als een bepaalde club punten dreigt te verliezen.

 

+1/-0

Twente kreeg er 9 vandaag.

 

+1/-0

Feyenoord vorig jaar 16 tegen Vitesse :D En nee, geen tikfout

 

+1/-0

Ok, misschien komt het ook omdat ik alleen Ajax kijk als het nog spannend is in de laatste minuten, en Twente heb ik gemist.

Die drie wedstrijden dit seizoen:
Ajax-PSV 8
Ajax-Kowet 7
AZ-Ajax 10

Ter vergelijk deze ronde:
Grunn 5, Twente dus 10, Volendam 6, AZ 7, Vitesse 5, Fortuna 5, Excelsior 7, Cambuur 5. Misschien ben ik gewoon nog niet zo gewend aan die lange tijden van tegenwoordig.

Voor PSV:
Grunn uit 7
Twente uit 6
Cambuur uit 5

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2022, 20:29:36.

 

+1/-0

Bij PSV-Feyenoord en Groningen-PSV waren het toch ook 'gewoon' 7 minuten?

 

+1/-0

Het spel lag bij Ajax psv echt voortdurend stil,ik vond die 7 minuten niet raar. Luuk de Jong was geblesseerd geraakt en het var moment met Xavi plus de vele wissels dan zit je er al op.

 

+1/-0

Ik vind het allemaal prima, maar als wij tegen een tijdrekkende ploeg achterstaan met 1 doelpuntje, dan ook graag zoveel minuten... Het slaat gewoon nergens op dat dit nog steeds natte vingerwerk is, iedere keer wijzen op dat klokje... Alsof je op dat moment in je hoofd registreert hoeveel seconden er iedere keer wegtikken... Het begint er gewoon mee dat een scheidsrechter vanaf de eerste minuut bij een uittrap 15 seconden de tijd geeft en bij het vangen van de bal je binnen 6 seconden de bal uit je handen moet hebben... Anders affluiten en een indirecte vrije trap... Stopt het vanzelf

 

+1/-0

Ik wil het niet te negatief uitleggen maar als je ziet wat wij hebben overleefd aan VAR momenten, ballen op de paal, ballen op de lat of 'gemakkelijke' goals uit fouten van de tegenstanders dan is het eigenlijk best bijzonder dat we de Beker, JCS en deze winnen en ook overleven tegen Monaco. Het zit ons niet perse tegen om het voorzichtig te stellen.

Wat PSV goed deed was precies de wapens inzetten waar Ajax dus niet tegen kan spelen. Snelheid op de flanken, voorzetten voor de goal, hoge ballen in de 16, vechten op het middenveld, zuigen van de Latino's en ietwat inzakken om eruit te counteren. Op voorhand hoop je dat het zo loopt en achteraf kun je eigenlijk niet verbaasd zijn. Dit PSV heeft zoveel wapens met Gakpo Xavi Veerman en Luuk voorop en als het dan op het middenveld en achterin een keer wel stabiel is dan geven we ook gewoon weinig weg. Sowieso is dit PSV heel sterk als het voor komt. We scoren ook super vaak in de eerste 10 minuten en spelen dan een makkelijke wedstrijd.

Daar tegenover staat dat we meestal niet winnen zodra we op achterstand komen. Behalve tegen Ajax en Feyenoord :)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [eredivisie] Ajax- PSV 06-11-2022 16.45 uur