'PSV nadert akkoord met nieuwe shirtsponsor'
25 maart 2019 08:31 - Eindhovens Dagblad
Foto: Pro Shots
PSV is in vergaande onderhandelingen met een aantal grote bedrijven om de komende jaren als belangrijkste sponsor van de club te gaan fungeren. Dat weet het Eindhovens Dagblad te melden. De grootste bedrijven van de regio Zuidoost-Brabant zullen dan onder de vlag van Brainport op de voorkant van het shirt komen te staan. De gesprekken zijn inmiddels de informele fase al voorbij en worden nu op directieniveau gevoerd. Onder meer ASML en VDL zijn betrokken bij die gesprekken.
Het ED meldt dat de gesprekken in de eindfase zitten en de sponsoring substantieel meer zal opleveren dan nu het geval is. De bedragen zullen gedeeltelijk door de bedrijven betaald gaan worden.
PSV kan door het strikken van de nieuwe sponsor het marketing-potentieel voor de club nog beter gaan benutten. De bedrijven zelf zijn niet direct uit op het vergroten van de naamsbekendheid. Zo heeft ASML al een wereldwijd marktaandeel van 90 procent. Doel van de bedrijven is op het uitdragen van Brainport Eindhoven en alle innovaties, kansen en ontwikkelingen in het gebied. De ideale manier om dat nationaal én internationaal verder op de kaart te zetten is het shirt van PSV.
Energiedirect.nl zal vanaf komend seizoen naar de achterkant van het shirt verhuizen. Het energiebedrijf zal nog minimaal twee jaar als grote sponsor van de club verder gaan. Ook zal PSV tot 2021 nog jaarlijks 3 miljoen euro van Philips ontvangen. Vanaf 2021 tot 2026 zal dat jaarlijks 1,5 miljoen euro worden.