Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV bevestigt nieuw partnerschap: 'Wereldwijde primeur'

25 maart 2019 14:04 - PSV.nl
Foto: Pro Shots

PSV bevestigt nieuw partnerschap: "Wereldwijde primeur"; image source: Pro Shots

PSV heeft maandagmiddag bevestigd dat vanaf komend seizoen Metropoolregio Brainport Eindhoven de nieuwe premium partner zal zijn van de club. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten hebben zich samen onder die naam verbonden aan de club. Doel van de samenwerking is om de regio nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie.

Algemeen directeur Toon Gerbrands geeft aan dat er sprake is van een wereldwijde primeur. "Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio", aldus Gerbrands.

Frans Janssen, commercieel directeur van de club, is tevreden dat alles rond is gekomen. "Dit is het eindresultaat van intensief en constructief samenwerken. Bijna een jaar geleden liet onze huidige hoofdsponsor energiedirect.nl weten dat ze naar de rug van ons shirt wilden verhuizen", zo geeft hij aan. "Vrijwel direct daarna hebben we aan de stichting Brainport, de merkhouder van Brainport Eindhoven, laten weten dat er een kans ontstond om een traditioneel sponsorconcept om te buigen naar een innovatieve samenwerking waarvan veel meer partijen kunnen profiteren. Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio."

Janssen gaat verder: "Het samen opkomen voor de regio en de inwoners is een noviteit. Daarnaast is de continuïteit van het partnership bijzonder. Dit wordt een evoluerend samenwerkingsverband, waarbij naar verwachting in de nabije toekomst ook andere bedrijven met affiniteit voor Brainport Eindhoven zullen aanhaken. We praten daarom niet meer over “de hoofd- of shirtsponsor”, maar over het premium partnership."

Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven, tevens voorzitter van stichting Brainport, geeft aan dat zowel de gemeente als de stichting zelf geen geld in de samenwerking stopt. "Deze samenwerking maakt ons trots! PSV is een club van iedereen, nationaal en internationaal vermaard. In Brainport Eindhoven werkt het bedrijfsleven uit de hele regio nauw samen met kennisinstellingen en de overheid. Die samenwerking brengt banen en welvaart voor iedereen in de regio. Zorgt ervoor dat iedereen in de regio profiteert", zegt hij daarover. "Samenwerken met PSV is daarom een logische en slimme stap. Samen zorgen we er voor dat de nationale en internationale aantrekkingskracht van Brainport Eindhoven verder wordt versterkt, in het voordeel van iedereen."

Hoeveel PSV nu financieel gaat krijgen wordt niet gemeld, zo geeft Rik Elfrink aan via Twitter. Wel haalt PSV nu meer op dan de 6 miljoen euro die het kreeg van Energiedirect.nl. De vijf partijen betalen allemaal hetzelfde bedrag en hebben zich voor meedere jaren verbonden aan de club.



Meer op PSV.nl




Tags

brainport primeur energiedirect gerbrands janssen premium aantrekkingskracht affiniteit asml bedrijfsleven buigen eenieder eindresultaat elfrink evoluerend gemeente high hightech historie hoofdsponsor innovatie inwoners jorritsma jumbo kenmerkend kennisinstellingen meedere merkhouder noviteit opkomen overheid prominenter samenwerkingsverband shirtsponsor sponsorconcept supermarkten tastbare vdl verbondenheid verhuizen vermaard vlag welvaart wereldleider

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


5 jaar geleden
Mooie partners, naam? hmwa maar wat levert het structureel op? Da's wel erg belangrijk.....
+2/-0

5 jaar geleden
Dit is pas een waardig vervanger voor Philips op het shirt!
+9/-1

5 jaar geleden
Heel goed nieuws. Extra stimulans om Ajax te pakken zondag.
De directie heeft de druk van Tony T. duidelijk gevoeld, haha
+2/-0

5 jaar geleden
Mooi nieuws! Maar om appels met appels te kunnen vergelijken is het van belang om te weten wat Philips precies gaat doen. Die zouden in de oude situatie tot 2021 nog jaarlijks €3 miljoen betalen en van 2021 - 2026 nog jaarlijks €1,5 miljoen. Als deze bedragen binnen de ‘nieuwe prijs’ vallen dan moet je een correctie maken om de ‘verbetering’ in opbrengst te kunnen beoordelen. Zal wel weer geen journalist naar vragen. Vorige keer toen energiedirect het overnam schreven ze ook letterlijk op wat management van PSV vertelde. Toen werden er ook appels met peren vergeleken.
+3/-2

 
5 jaar geleden
@Tony, ik werd blij verrast toen ik vanochten het ED uit de bus haalde en ik dit op de voorpagina las. We hebben het er al een jaar over, maar de naam "Brainport" daar was ik niet op gekomen. Goed dat PSV nog een beetje in het spoor van Ajax blijft.
+2/-0

 
Om appels met appels te kunnen vergelijken, hoef je geen appelmoes fabrikant te zijn.
+4/-0

 
5 jaar geleden
Hahahahaha. Er moet trouwens ook nog een correctie gemaakt worden omdat de energie mannen onze rug op gaan
+5/-1

5 jaar geleden
Dit geeft inderdaad meer uitstraling,en voelt nadat de naam Philips van het shirt verdween,als een herovering van enig cachet.
+3/-0

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
De letters staan inderdaad veel strakker op het shirt dan bij energie-direct.nl. Het heeft weer een beetje dezelfde uitstraling als Philips toen dat een wereldgroot bedrijf was.

PS. rond 3 uur was er nog een foto met Lozano, en nu rond 5 uur met Hendrix. Daar zal @sosa niet blij mee zijn :-)
+6/-0

 
5 jaar geleden
Hahahaha, is Sosa op kort verlof ofzo? Die wordt gillend wakker vanacht denk ik.. Maar even zonder dollen, van de zomer loopt onze voorhoede voor 2 knaken en een rolletje king pepermunt de deur uit en dan zul je zien dat Ford Models of IMG models Jorrit gaat strikken als male model. Reist hij straks van klus naar klus de wereld rond om PSV achter te laten met alleen maar jeugdspelers.
+4/-2

 
Santa Cruz PSV (geschorst)
5 jaar geleden
En wederom volkomen ten onrechte de draak steken met een eigen speler. Zó voorspelbaar.
+3/-4

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
Santa, neem het leven niet zo serieus kerel. Gewoon een beetje lachen moet kunnen af en toe. Laten we de zaken niet verdraaien trouwens. Jij denkt bij iedere topic 3x je gal te moeten spugen over Gaston of Chucky en dan begin je weer te piepen als er even een geintje over Jorrit gemaakt wordt. Ik heb nieuws, die zal niet door deze bureaus benaderd worden en komend seizoen gewoon voetballend nog lekker in Eindje te zien in ons mooie nieuwe shirt. No Sweat kerel. Ben je trouwens zondag ook in Amsterdam? Dan koop ik een biertje voor je en hopelijk lachen we er dan over.
+4/-3

 
Santa Cruz PSV (geschorst)
5 jaar geleden
Precies daarin zit het verschil. Mijn kritiek is voetbalinhoudelijk, jij maakt eigen spelers volkomen onnodig en niét-voetbalinhoudelijk belachelijk. Een wezenlijk verschil en het staat bovendien haaks op het begrip "supporter".
+3/-4

 
5 jaar geleden
Santa, jammer dat je niet in ziet dat hier gedold wordt, zelfs mijn zoontje van 9 snapt dat.
+4/-1

 
Santa Cruz PSV (geschorst)
5 jaar geleden
Wederom dezelfde eigen speler bespotten, heeft weinig met met dollen te maken.
+2/-4

5 jaar geleden
Erg vet, ook omdat Eindhoven erbij staat
+2/-0

Er blijven bij dit soort constructies altijd haakjes en oogjes, en hoezo is het concept oneindig? Ben der blij mee, maar blijft in in deze tijd toch maar een schijntje, we moeten gewoon lekker kampioen worden, lekker aan transfers cashen paar rondjes CL bijbeunen en een goede voorzichtige kasboek houden;-)
+3/-1

5 jaar geleden
Heel goed . Ik vind alleen vreemd dat Philips sponsor is van de Arena ( niet van Ajax).
Was volgens mij nooit gebeurt als meneer Frits nog geleefd had. Je zou toch verwachten dat Philips hoofdsponsor van PSV zou blijven . Een van zijn zonen gaat zich wel inzetten voor behoud van het Philips muziekgebouw in Ehv wat op zich een goede zaak is.
+2/-0

5 jaar geleden
Hoop bla bla, maar een concreet jaarlijks bedrag wordt niet vermeld. Mooi "innovatief" hoor, maar daar koop je geen brood voor. Ach ja het begon er allemaal mee dat "ons eigen" Philips, nota bene verankerd als naamgever, naar de hoofdstad verkaste en sedertdien constant voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. Vrij schandalig eigenlijk als je het mij vraagt. Maar goed, zaken als shirtsponsoring & recettes zijn tegenwoordig maar peanuts t.o.v. inkomsten van tv & CL alsmede van uitgaande transfers. Wat dat laatste betreft gaat het verre van crescendo, zeker als je het vergelijkt met die andere club.
+2/-4

5 jaar geleden
Geweldig nu dus heel Brabant tegen Amsterdam....
+2/-1

5 jaar geleden
Kunt niet ontkennen dat dit erg creatief is. Nauwe(re) samenwerking binnen de regio lijkt me een prima voornemen. Laten we ons ook aub niet te veel bezig houden met Ajax. Die club heeft nu eenmaal een grotere naam en daarmee uitstraling wereldwijd. Een betere jeugdopleiding en meer geld. Dit soort creatieve constructies zie ik dan ook graag. Net zoals de investeringen in de jeugdopleiding, hoewel dat nog wel meer mag van mij.
+1/-0

 
5 jaar geleden
Jij wil zeggen dat Ajax geen betere jeugdopleiding heeft?
+2/-0

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
Ja, dat wil ik zeggen. Heeft even geduurd en ik verwacht dat dit de komende jaren zo zal blijven.
+1/-1

 
5 jaar geleden
Waaruit maak jij op dat de jeugdopleiding beter is dan die van Ajax? De hoeveelheid spelers die het schopt tot het eerste? Die het redden in het buitenland? De transfersommen die de jeugdopleiding heeft opgeleverd?
+2/-0

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
Vooruit @crockett, 'beter' is wellicht zwaar aangezet, maar we doen niet meer onder voor de JO van ajax, en dan heb ik het over de laatste paar jaar, en de lijn is nog steeds stijgend. Dat zie je aan de uitslagen/standen, de aanwezige spelers in de vertegenwoordigende NL-elftallen en ook aan het aantal jeugdspelers die in PSV1 spelen, en inmiddels verkocht zijn de afgelopen jaren. Ook het concept van veel oud-spelers in de JO geeft stabiliteit, waarvan meerderen al doorgegroeid zijn naar assistent en hoofdtrainer, geheel volgens het concept van interne opleiding. Daarom vervolmaakt de nieuwe sponsor, opgebouwd uit bedrijven die hier in de regio hun belangen hebben, het plaatje van een langetermijnplan. Juist dit zal stabiliteit geven indien hier niet wordt afgeweken door zich te laten afleiden door externe factoren die veel kunnen kletsen en niets bijdragen, maar geen verantwoordelijkheid dragen.
+1/-1

 
5 jaar geleden
@Pvh25. Ik ben het met je eens dat de jeugdopleiding van PSV nu even goed is als die van Ajax. Ik kan me nog goed herinneren toen het plan van Cruyff werd gepresenteerd. Heel NL zei dat het zo geweldig was, maar ik had Jan Reker zo'n zelfde plan al eerder op PSV-TV uit horen leggen. Stap voor stap is PSV toen gaan bouwen aan de jeugdopleiding. Niet het jeugd-team moest winnen, maar de ontwikkeling van spelertjes kwam centraal te staan. Steeds meer ervaren oud-spelers van PSV werden coach bij jeugd-elftallen, en er werd ook verbouwd. Nu de laatste jaren de jeugd ook echt een kans krijgt en in PSV-1 komt te spelen, geloven de jeugdspelers ook dat ze echt PSV-1 kunnen halen. Nu begint het systeem goed te werken. Ook met Jong-PSV als tussenstap. We zitten nu op hetzelfde niveau.
+1/-1

 
5 jaar geleden
Het 'cruijff-plan' (met alle respect) was één groot amateuristisch plan zonder realiteitszin, wat de club bijna kapot maakte, één grote ego-parade. Veel gepromoot door het Cruijff-fanblad de teleriool, en al dat ander volk die meende er beter van te worden door ook vol op het orgel te gaan. Ze mogen in A'dam blij zijn dat ze dat allemaal overleefd hebben.
+1/-1

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
@Pvh25, helemaal mee eens. Rond hem zit in Amd een enorme groep die hem helemaal ophemelen, ook omdat ze er zelf beter van worden. Intervieuws en boeken over hem zijn bijna romans. De gehele drang naar macht van hem wordt er dan buiten gehouden. Dit terwijl Van Beveren en Willy van der Kuijlen door machtsstrijd het NL-elftal uit zijn gewerkt, en hij op veel plekken met ruzie is vertrokken.
+2/-1

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
Ik mag hopen dat wij t.z.t ook €86m vangen voor 1 van onze spelers. We kunnen het goed gebruiken.
+1/-0

5 jaar geleden
Mooie samenwerking van enkele grote bedrijven uit (de regio van) Eindhoven. Wat mij betreft had DAF ook aan mogen sluiten, maar dat is misschien lastiger omdat de moedermaatschappij Amerikaans is. Het is hoe dan ook vooruitstrevend en ambitieus en het levert meer op dan we nu krijgen. Ik snap de negatieve reacties hierboven dan ook niet, al lijken die wel steeds van dezelfde personen te komen, ongeacht het onderwerp.
+3/-0

5 jaar geleden
Aangezien er straks 1,5 miljoen van Philips wegvalt neem ik aan dat het sowieso 7,5 miljoen samen is.
+2/-0

5 jaar geleden
Nou begrijp ik dat Brainportgedoe wel.

Alleen snap ik dan Jumbo niet zo goed. En mocht iemand het me wel uit kunnen leggen, dan mis ik Bavaria...
+1/-0

 
5 jaar geleden
Brainport is volgens mij met nadruk op techniek. Mogelijk daarom geen Bavaria.
+1/-0

 
5 jaar geleden
Daarom snap ik Jumbo ook niet. Wat is het verschil tussen Jumbo en Bavaria?? Ik snap best dat Jumbo iets wil met internet en thuisbezorgen. Maar dat is nou bepaald geen rocket science...
+1/-0

 
5 jaar geleden
@Almere, mee eens. Dus mooi dat Jumbo de naam Brainport heeft geaccepreerd.
+1/-0

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
Toen ik jumbo er tussen zag staan dacht ik juist aan het jumbo huismerk. Gaan ze er niet prat op dat dit met groene energie e.d. wordt geproduceerd? Was het bovendien niet jumbo die het eerst begon met die zelfscanners? Innovatief, duurzaam etc. Dacht ik hoor, maar misschien zuig ik dit uit mn duim en ben ik in de war met iets anders wat ik ergens gelezen heb.
+1/-0

5 jaar geleden
Innovatief, herkenbaar, regionaal met internationale ambitie en uistraling. Heel mooi. Goed geregeld PSV
+3/-0

5 jaar geleden
@Tony. Hier heb ik een hele goede inhoudelijke uitleg van RTL-Z gevonden over de sponserdeal met Brainport Eindhoven: https://www.youtube.com/watch?v=Ow7iCFSPt_Qlink
+4/-0

 
5 jaar geleden (gewijzigd)
@WouterErik: dank, had het gezien. De rationaal van de deal is me duidelijk. Persoonlijk vind ik deze deal voor PSV beter dan de vorige. Energiedirect ging puur voor marktaandeel is had veel minder historisch/ toekomstig commitment.
Dat winnen van marktaandeel is ze volgens mij goed gelukt en ze hadden er alle recht toe. Voor PSV breken er nu tijden van veel meer loyaliteit aan van hun partners. Het enige wat ik niet begrijp zijn de cijfers erachter. Er worden zaken genoemd waarvan ik me afvraag of het wel klopt als je appels met appels vergelijkt. Er wordt gerept over 'meer dan de €6m die Energiedirect betaalde'.... Is dat in/ ex het bedrag wat Philips de komende jaren nog zou betalen (€3m en later nog een aantal jaren €1,5m)? Wordt het bedrag van Energiedirect als rugsponsor hierbij ook gecorrigeerd? Zou dolgraag de totale waarde van ons shirt eens op papier zien vergeleken met die tijdens de vorige deal. Ook tijdens de presentatie van de vorige sponsor zijn er appels met peren vergeleken en mensen als die ED journalist kalken dat letterlijk over zonder achtergrond werk te doen. Mooie deal dat vooropgesteld maar volgens mij moet het uit de breedte komen (de mouwen, rug en borst verkopen) in plaats van de lengte (alleen de borst) wat de trend duidelijk weergeeft.
+1/-0


PSV E-zine

Meer dan 27.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

afspelen arena bah basarnhem bayern benfica bosz brobbey circa computermodellen feyenoord girona hendrikus jans koen modellen petrovic praag psvrijnwoude ron rots saibari salzburg scenarios schouten shaktar tillman utrecht veerman verspelen