Transparent
Inloggen
Sluiten

'PSV wil voller stadion en voert no-show regel in'

17 april 2024 20:56 - ED.nl
Foto: Pro Shots

"PSV wil voller stadion en voert no-show regel in"; image source: Pro Shots

PSV wil vanaf komend seizoen een belangrijke maatregel in gaan voeren om te zorgen dat het Philips Stadion voller zal zijn tijdens de Eredivisie wedstrijden. Het Eindhovens Dagblad meldt dat seizoenkaarthouders die vaker dan drie keer niet op komen dagen bij een wedstrijd en hun plaats niet aanbieden aan bijvoorbeeld familieleden of via de resale opnieuw ter beschikking stellen hun toekomstige recht op automatische verlenging kunnen verspelen. PSV zal dit ook in de voorwaarden voor een seizoenkaart gaan opnemen.

Ook afgelopen wedstrijd waren er weer honderden stoeltjes niet bezet, terwijl deze plekken wel waren verkocht. Voor andere fans was er niet de mogelijkheid om hierbij te zijn omdat deze kaarten niet opnieuw werden aangeboden. Een woordvoerder van de club heeft de hoop dat iedereen begrip heeft voor de nieuwe regeling. "Een vol stadion helpt de ploeg en de club op alle fronten. Zowel qua sfeer als qua beeldvorming is het een verkeerd signaal dat de nodige plekken leeg blijven", aldus de woordvoerder. "Er zijn namelijk genoeg mensen die wel graag willen komen, maar er nooit in slagen om een kaartje te bemachtigen. Aan die vraag wordt via deze no show-regel tegemoet gekomen."

Meer op ED.nl




Tags

show voller eredivisie familieleden fronten kaartje regeling resale seizoenkaart verlenging verspelen

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


9 maanden geleden
Helemaal top.
Graag ook maatregelen tegen het over lopen van andere vakken naar vak U, scheelt ook weer lege stoelen op Noord.
+8/-0

 
9 maanden geleden
Dit zal met ingang van komend seizoen niet meer mogelijk zijn. T en U worden afgescheiden van Noord, en bij Oost getrokken.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Heb zoiets ook vernomen inderdaad. Heel fijn.
Maar ben wel benieuwd hoe ze dat op de tribune willen scheiden van de rest.
+1/-0

9 maanden geleden
In essentie vind ik dit wel een goed idee. De lege plekken op Noord, precies in het zicht van de TV camera, zijn een doorn in het oog.

Maar deze regel is makkelijk te omzeilen door je seizoenkaart even voor de paslezer te laten houden door iemand die wel gaat. Daarnaast vraag ik me af hoe ze deze regel willen toepassen op plaatsen waar certificaten op rusten. En laten dat nou net de plaatsen zijn die vaak leeg zijn.
+3/-0

 
9 maanden geleden
Als je de moeite neemt om aan iemand je pas mee te geven om te laten scannen kan je toch net zo goed je pas aan een vriend geven die wel gewoon op een stoeltje gaat zitten?!
Ik heb al ruim 20jaar een seizoenskaart en woon ver weg. Kan lang niet altijd komen (en in sommige seizoenen had ik gewoon geen zin omdat de spelers dat ook niet hadden). Maar mijn stoel is denk ik 3x leeg geweest. Voor de rest heb ik een ander een pleziertje gegeven.
Ik vind het idee wel prima eigenlijk
+4/-0

 
9 maanden geleden
Tis allemaal heel simpel op te lossen. Geef/stuur aan het begin van seizoen (of 2 weken voor een wedstrijd) een kaarthouder ook een QR-code voor die specifieke wedstrijd. Dan kun je op afstand dit aan iemand doorgeven die naar de wedstrijd gaat. Je kunt de QR-code dan zelfs op marktplaats aanbieden(zonder daar een woekerprijs voor te vragen). Dat verlaagt de drempel om je plaats te vergeven en spaart je geld uit.
+1/-0

9 maanden geleden
Ik ben het hier volledig mee eens. En dan vind ik 3x nog heel coulant. Dus doorvoeren s.v.p.!!
+4/-0

9 maanden geleden
Op zich prima maar geef dan 1/17de deel van de kaart in geld en niet 1/20ste deel met tegoed voor de shop
+5/-0

 
9 maanden geleden
Wist niet dat dat de regeling is (heb geen seizoenskaart meer). Maar dat ze 1/20e teruggeven snap ik wel, dat dat in shop tegoed is niet. Geef dat geld gewoon als korting op je volgende seizoenskaart, desnoods maken ze er dan 1/22 of 1/24 van, maar shoptegoed is ook zo iets.

Verder wel helemaal eens dat ze dit doorvoeren overigens, want lege stoeltjes zijn een doorn in het oog, slecht voor de sfeer. En ik ga zelf af en toe op kaarten van vrienden, dat is zo makkelijk geregeld, kan iedereen dus makkelijk doen.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Kun je het tegoed alleen nog maar in de shop besteden? Paar jaar geleden kon je volgens mij ook bijvoorbeeld CL - kaarten of kaarten voor EL ermee betalen (?).
+1/-0

 
9 maanden geleden
Het tegoed kan ook gebruikt worden als vermindering op de kosten van de SCC bij verlenging volgend seizoen. Ik heb dit seizoen 1x mijn stoel aangeboden en je krijgt een voucher nummer die je dus zowel in de fanshop als in de ticketshop kunt gebruiken.

On-topic: goed idee om dit in te voeren! Kleine moeite als SCC om je kaart aan een vriend/bekende te geven of anders aan te bieden via resale mocht je zelf niet kunnen.
+3/-0

 
9 maanden geleden
Ik zie ook niet in waarom je niet gewoon 1/17 van prijs van de seizoenskaart terug kunt krijgen. De vrijgegeven plaats wordt door PSV gewoon voor de losse verkoopprijs weer doorverkocht, dat zal het dubbele zijn van de omgerekende prijs die de seizoenkaarthouder per kaart heeft betaald. Dan lijkt het mij dat in die overwaarde eventuele extra kosten van het platform en administratiekosten ruimschoots zijn gecompenseerd. Dus 1/17 lijkt mij correct.
+1/-0

 
reactie verwijderd

9 maanden geleden
Ik vind het onzin. De seizoenkaarthouder mag imo zelf bepalen wat hij of zij met zijn of haar kaart doet. Daar betaalt hij/zij jaarlijks meer dan genoeg voor.
+2/-1

 
9 maanden geleden
Ik kan me wel vinden in wat je zegt. Maar uit PSV perspectief zou het goed voor PSV zijn als er iemand zit. Als jij niemand stuurt maar wel resale doet kan PSV meer geld genereren. Als dat alle lege stoelen zijn betekent dan toch een extraatje aan omzet?
+1/-0

 
9 maanden geleden
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Daarnaast mag PSV zelf bepalen of ze die kaart nog een keer aan je willen verkopen of liever aan iemand die wel komt of in ieder geval nog niet heeft aangetoond niet te komen.

Ze betalen genoeg aan het prachtige stadion, de selectie, al het personeel en (waarschijnlijk niks of te weinig) aan al die vrijwilligers die voor een vol stadion een prachtig evenement neer willen zetten.
+2/-0

 
9 maanden geleden
"Of liever aan iemand die wel komt...", ik heb, covid daargelaten, sedert begin 2014 geen competitiewedstrijd thuis gemist.

Gaat mij puur om het principe.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Doelde met je niet perse op jou hoor. Weet ik veel hoe vaak je er bent. Maar meer op degene die wel regelmatig hun stoel leeg laten.

Denk dat iedereen met een seizoenkaart wel ooit een moment heeft dat ie niet kan. Heb zelf ook weleens degene met wie ik altijd ga mijn kaart meegegeven om iemand uit te nodigen. Resale (nog) geen gebruik van gemaakt, maar die stoel is vooralsnog nog niet leeg gebleven.
+1/-0

9 maanden geleden
Begrijp het idee maar overall ben ik het er niet mee eens.
Als ik een keer niet kan dan geef ik mijn pas gewoon aan mijn vrienden, dan moeten hun maar kijken wie ze mee nemen, hun moeten er ook naast zitten (andersom ook zo)… Dit kan ook wel eens last minute zijn en zeker met die kl**e tijden van tegenwoordig. Als mijn maten dan op het laatste moment niemand meer kunnen vinden ben ik de sjaak, terwijl ik gewoon dik betaal voor die kaart. In nederland zijn we goed jn regel op regel bedenken. Maarja, wel positief als er minder lege stoeltjes zijn natuurlijk.
+3/-0

9 maanden geleden
ALS er iemand van ons al niet kan dan “vechten” ze er op de groepsapp bijna om , in mijn optiek kan ieder een ander (vriend) laten gaan op je kaartje , je weet toch wanneer je eventueel niet kan , dus kwestie van regelen dat je n maat helpt ,, en een bekende , wel zo veilig dat er niet een Dylano op je kaart t veld op rent , makkie dus, mijn kaart is in 26 jaar tijd nog iedere wedstrijd gebruikt
+3/-0

9 maanden geleden (gewijzigd)
Wat een volslagen belachelijk idee. Als ik een seizoenkaart aanschaf dan koop ik niet de verplichting om te komen, dan koop ik het recht op een vaste plek. De club heeft er niks mee te maken of ik wel of niet kom. Het is überhaupt al van de zotte dat ik een vermanende mail krijg als ik een keer niet geweest ben. Wat weet PSV nou van de reden waarom ik er niet was? Misschien lag ik wel doodziek in bed, waren er familieomstandigheden, noem maar op. Genoeg redenen om niet te komen en op dat moment ook niet bezig te zijn met het regelen van een vervanger.
En inderdaad: als ik dan al zou resellen dan zit ik niet te wachten op een tegoedbon voor de fanshop. Daarmee verkoopt PSV feitelijk de plek gewoon twee keer. Schandalige moneygrab.
Nee, als PSV deze actie doorzet dan jagen ze de meest trouwe supporters regelrecht naar de uitgang en is er van het 'warme familiegevoel' niks over. Dan gaan ze lijken op een ijskoude club uit Amsterdam.
+6/-2

 
9 maanden geleden
Heb het idee dat je je er niet helemaal in kan vinden 😅. Sluit me overigens wel aan bij je mening mbt een tegoedbon voor de fanshop. Dan zou ik meer tevreden zijn met een consumptiebon als seizoenskaarthouder, mocht geld teruggeven niet tot de mogelijkheden behoren.

Naar mijn mening is het wel goed dat hier naar gekeken wordt, en van de 17 wedstrijden er 4 of meer niet komen opdagen vind ik veel ongeacht de reden.

Ben benieuwd wat jouw ideeën hierover zijn als felle tegenstander
+1/-0

 
9 maanden geleden
100% eens met Kabouter Pimpelmee. Volslagen idioot idee.

Doe eerst eens onderzoek waarom mensen niet komen. Ik ben zelf de afgelopen jaren ook minder gegaan. In mijn geval een combinatie van:
- de idiote speeltijden: zondag om 12:15 en zaterdag om 16:30 uur vind ik ronduit verschrikkelijk. M.i. niet voor niets juist dan de meest lege plekken.
- het zaaddodend voetbal onder met name RvN.

Ik kom mijn plek op Oost altijd wel kwijt en maakt er graag iemand anders blij mee maar dat is geenzins een verplichting.

Los daarvan zijn er onvoorziene omstandigheden waardoor iemand niet kan gaan.
Het is niet aan PSV om daar iets van te vinden laat staan daar consequenties aan te verbinden.
+2/-1

 
9 maanden geleden
Klopt zeker,

Maar ik snap wel dat het niet wenselijk is als er honderden lege stoelen zijn, terwijl de mensen die kunnen er niet in kunnen omdat het is uitverkocht.

Ik ben dan wel benieuwd wat de seizoenkaarthouders daar zelf van vinden en of zij een oplossing kunnen bedenken die wel te accepteren is.
+2/-0

 
9 maanden geleden
Voor mij is zaterdag 16.30 uur of 18.30 uur het mooist. Maar dat is mijn mening. Doordeweeks 18.45 uur is niet te doen. Alle snelwegen naar Eindhoven staan dan vast.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Zondag 12.15 uur vind ik dramatisch. Ben ook nog 2 uur onderweg.
+1/-0

 
9 maanden geleden
En als ik nou voor 3 maanden naar het buiteland ga? Ik heb al vanaf mijn 7de een kaart, ben alle uitwedstrijden geweest en ga zeker 2 keer per jaar Europees uit. Laat mij ff zelf bepalen wat ik met mijn kaart doe. Eerst op belachelijke tijden moeten spelen, dan die kachels weghalen, en het dan raar vinden als mensen geen zin hebben met -5 tegen Excelsior.
+5/-1

 
9 maanden geleden
En wat is jouw idee dan? Dan maar honderden lege stoelen?
+2/-0

 
9 maanden geleden
Laat PSV dan op zijn minst het geld teruggeven aan de supporter, mij in dit geval, als die kaart verkocht wordt.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Dan biedt je jouw kaart voor de wedstrijden die in die drie maanden vallen aan via de resale en is er geen vuiltje aan de lucht.
+1/-0

 
9 maanden geleden
1. Dat moet dan weer per wedstrijd.
2. Dan krijg ik een voucher terug ipv je geld.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Ik zeg niet dat de regeling perfect is, maar ik vind het punt dat PSV maakt wel terecht. En bij het beschikbaar stellen van je kaart voor de Resale, kunt je zoveel wedstrijden aanklikken als je wil, dat stelt echt niets voor. Wel volledig eens met de teruggaaf; om het aantrekkelijker te maken zou dat gewoon geld moeten zijn en 1/17e deel van de kaart en niet maar 1/20e.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Excelsior was een mooie wedstrijd Fox, de echte diehards waren erbij! ;)
+1/-0

 
9 maanden geleden
Als dit de reden is om weg te gaan, hoop ik ook dat je weggaat.


Je kunt ook resellen om een medesupporter de kans te geven om naar het stadion te gaan, eh? Een ander iets gunnen. Die tegoedbon is dan gewoon een extraatje. Resellen kost echt een minuut. Kom op.
+2/-1

 
9 maanden geleden
Die tegoedbon kun je dus gewoon gebruiken voor je seizoenskaart voor het volgende seizoen. Ik kwam daar overigens ook bij toeval achter.
+0/-0

9 maanden geleden
Ik hoor vaak terug dat je voor de resale alleen tegoed voor de fanshop ontvangt, maar deze giftcard is als het goed is ook geldig voor de kaartverkoop. Je kan dit dus ook gebruiken voor bijv. Europese wedstrijden of als korting op je nieuwe seizoenskaart.
+2/-0

9 maanden geleden
Ik snap het sentiment, maar ben het ermee oneens. Na het kopen van de seizoenskaart zou het aan de gebruiker moeten zijn hoe deze hier invulling aan geeft. Veel verder dan het actief aansporen of aanschrijven van supporters die verstek laten gaan zou PSV niet moeten gaan in mijn ogen.
+4/-0

9 maanden geleden
Ik snap heel goed dat PSV dit voor elkaar wil krijgen en goed dat ze initiatieven blijven nemen. Vraag me wel af of dit juridisch voor elkaar te krijgen is maar dat zal ongetwijfeld goed uitgezocht zijn. Zou me niks verbazen als de rechter zou stellen 'als iemand betaald heeft kun je hem niet dwingen om altijd voor vervanging te zorgen'.......
+1/-0

 
9 maanden geleden
Feitelijk gezien dwingen ze je ook niet om voor vervanging te zorgen.

Met de kaart die jij gekocht hebt mag je doen en laten wat je wil. Als je volgens jaar weer een garantie op een scc wil moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen en volgens mij staat het psv vrij om te kiezen hoe het verkoop proces verloopt. Er bestaat geen wettelijke verplichting om kopers van een kaart voor een evenement voorrang te geven voor een volgende keer.
+4/-0

9 maanden geleden
Vanuit PSV begrijp ik het best, maar een deel van die lege plekken staat vervolgens in vak T/U. De toegang tot de vakken STU is ook een farce.

In het geheel vind ik het een waardeloze regeling. Het is voor mij niet altijd mogelijk om te komen en ook niet altijd mogelijk om een kaart uit te lenen. Om dan vervolgens maar 3 keer je kaart te mogen aanbieden in de resale (wat voor PSV echt wel lucratief is) dit als voorstel te doen, vind ik ronduit belachelijk.

Dus ik betaal PSV €335 voor een SCC. Die gooi ik in de resale waar ik vervolgens 1/20 van krijg €16,25 (alleen te besteden aan PSV). Deze kaart wordt vervolgens voor €30+ weer verkocht.....
+2/-0

 
9 maanden geleden
Er staat toch nergens dat je maar je kaart 3 keer mag aanbieden voor de resale, om recht om automatische verlenging kwijt te raken?

Ik lees het zo: stel je komt vijf keer niet, waarvan je 2 keer je kaart in de resale gooit, dan is er niets aan de hand.
+3/-0

 
9 maanden geleden
Nee, dat klopt, maar je kaart in de resale gooien voor de 4e keer levert voor jou als SCC houder niets op...
+1/-1

 
9 maanden geleden
Financieel levert dat de scc houder inderdaad niets op, maar dat is ook het geval als je niets doet en iet komt.
Maar je blijft wel het recht hebben op automatische verlenging. En die wil je niet kwijt!
+4/-0

 
9 maanden geleden (gewijzigd)
Check persoonlijk bericht

Om een of ander duistere reden kan ik geen privé bericht sturen @moderators ???
Dus dan maar zo:

Hallo mede Nijmegenaar,
Ik woon zelf ook in Nijmegen en ben op zoek naar mensen om samen naar eindje te rijden ivm benzine kosten.
Ik zit op vak T. Hoor graag van je!
+2/-0

 
9 maanden geleden
ik zit ook op T, maar kom altijd met de trein.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Ik heb hetzelfde probleem met mails naar moderator. Kan dit hersteld worden a.u.b. ?
+1/-0

9 maanden geleden
Ik kan me vinden in de gedachtengang, echter zolang je maar 3 resales vergoed krijgt vind ik het verwerpelijk om vaker aanbieden te forceren. Je kan niet 2 keer een stoeltje verkopen zonder de originele koper te compenseren. Ik vraag me ook ten zeerste af of dat juridisch stand gaat houden.

Als ze gewoon elke resale compenseren kan ik me er in vinden, het is een kleine moeite om je kaart aan te bieden.
Voorwaarde daarbij vind ik wel dat het aanbieden voldoende moet zijn, ook als dit redelijk last minute gebeurd en de kaart niet meer verkocht wordt.
+1/-0

9 maanden geleden
Prima, als je een kaart koopt moet je de intentie hebben er vrijwel altijd te zijn, En indien niet zoek je een ander die wil gaan.
+2/-0

9 maanden geleden (gewijzigd)
Waar dit mee te maken heeft is laks gedrag (kan mij die ene wedstrijd schelen), want met beetje wil kun je altijd je kaart kwijt... blijkbaar gaat het voor veel mensen nog steeds te goed in ons land, want het kan ze dat bedrag niets schelen.

Consumeren ipv passie...

Bij ons op vak T worden de kaarten meestal herverdeeld en ja dan moet je wel wat doen... nl aangeven dat je niet komt en je kaart beschikbaar stellen voor je maatjes of 1 van hun kinderen...

Het lijkt me dus beter om dat te benadrukken, het motiveren van de passie en het uitdragen van onze mooie club, dan weer een dwangmatig regeltje in te voeren, want dat is inderdaad - zoals al gememoreerd hierboven - makkelijk te omzeilen.

Ook al meerder malen geschreven: PSV moet zich hard maken om zoveel mogelijk rond 20.00 uur op ZATERDAG te spelen, want uit onderzoek kwam naar voren dat dat de meest gewenste tijd is...
Zelf erger ik me kapot aan zaterdag middag 16.30 uur, want dan kom ik als coach van ons jeugdteam in de problemen. Zondag avond om 20.00 is ook een crime voor negen die maandag vroeg op moeten... commerciële belangen zijn niet heilig en zeker niet zaligmakend, misschien dat PSV dat ook eens kan realiseren...
+2/-0

 
9 maanden geleden
Alleen heeft PSV (of welke andere club dan ook) daar geen zeggenschap in. De voorkeuren van iedere club zijn bekend, net zoals die van ESPN en ook die van alle gemeentes en alle andere (on)mogelijkheden die er zijn. De tijd dat iemand handmatig alles aan het plannen was ligt al heel lang achter ons.
+1/-0

9 maanden geleden (gewijzigd)
Mijn buurman in het stadion komt vanuit de randstad naar Eindhoven bij elke thuiswedstrijd. Afgelopen seizoen kon hij 3x (!!) halverwege omdraaien omdat er gezeik op het spoor was. Alledrie die wedstrijden heeft hij gemist, terwijl de resale ook al gesloten was. En de kans dat dit volgend seizoen opnieuw gebeurt is natuurlijk evenzogoed aanwezig. Ik mag toch hopen dat PSV in dit soort gevallen een uitzondering instelt, anders is het echt te belachelijk voor woorden.
+2/-0

9 maanden geleden
Ik ben tegen onzinnige onderzoekjes. Maar ze mogen hier de supporters wel eens vragen waarom ze er soms niet zijn. Het gaat om enkele honderden plaatsen in een stadion met 35.000 plaatsen. Op zondagmiddag moeten veel jongens voetballen. Op zondagavond laat kunnen veel ouders met kinderen niet, omdat ze veel te laat in bed liggen. Op doordeweekse dagen om 18.45 uur sta je uren in de file om bij het stadion te komen. Dan moeten mensen soms een halve dag vrij nemen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. PSV: maak maar eens een enquete en vraag je supporters waarom het zo gaat? De competitie begint weer half augustus als een groot deel van de supporters nog op vakantie is.
+2/-0

9 maanden geleden
Zie hier vooral veel reacties van mensen die hun seizoenskaart willen beschermen. De tienduizend mensen op de wachtlijst, die net zo goed fan zijn van onze mooie club, die mogen lekker blijven wachten.

Ik ben er zeker voor. Je weet ruim op tijd wanneer de wedstrijden zijn. Kun je niet, dan zet je je kaart te koop. Helemaal niet lastig. Misschien dat het systeem nog iets beter kan, maar het principe is niks mis mee.

Zo kunnen meer mensen bij wedstrijden van PSV zijn, nog zonder dure uitbreidingsplannen. Helemaal prima toch?
+4/-0

 
9 maanden geleden
Denk dat je hier iets te makkelijk denkt.
Ik kom bijvoorbeeld van ver en heb een beroep waar het regelmatig voorkomt dat ik wegens spoed niet op de geplande tijd mijn werk kan verlaten. Dat levert bij mij per seizoen gemiddeld al 2 a 3 niet van te voren te voorspellen no shows op.

Als ik alle risico momenten preventief in de resale zou gooien mis ik standaard de helft van alle wedstrijden dus dat is voor mij ook geen optie voor dit paar keer dat het daadwerkelijk mis gaat.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Dit klinkt als een redelijk uniek geval.
Je komt van ver, dat zijn er niet veel.
Je beroep heeft urgentie, dat is ook voor lang niet iedereen het geval.
En zelfs jij komt meestal niet aan 3x missen.

Jij zou geholpen zijn met een langere resalemogelijkheid en wellicht een soort van beroepsmogelijkheid/uitzonderingsbeleid.
+2/-0

9 maanden geleden
Waarom worden certificaathouders uitgesloten van deze regeling? Ik heb het idee dat juist op deze vakken er veel lege plaatsen zijn. en dat het bij de 'goedkopere' vakken zoals Oost/West tribune, en A/B/U/T wel meevalt met de lege plaatsen.
+1/-0

 
9 maanden geleden
Ik denk dat de certificaathouders zoveel geld in het laatje brengen dat er een oogje dichtgeknepen wordt als ze er een keertje niet zijn...
+2/-0

 
9 maanden geleden
Met een certificaat heb je een aandeel dat het recht op het stoeltje geeft gekocht, dat kunnen ze je niet meer afnemen. Volgens mij kan je met een certificaat zelfs een jaar scc overslaan zonder daarna weer op de wachtlijst te moeten voor een nieuwe scc.
+1/-0

9 maanden geleden (gewijzigd)
Gezien de hoeveelheid reacties is dit wel een onderwerp wat iets los maakt onder de supporters. Goed om erover te discussiëren lijkt me.

Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat het mooi is dat PSV zijn best wil doen om elke wedstrijd een zo vol mogelijk stadion te hebben, zodat er zoveel mogelijk mensen van onze club kunnen genieten. Hoe je dat vervolgens gaat bereiken, is dan de vervolgvraag.

Ik zie een aantal zaken voorbij komen die zeker hout snijden, want er zijn soms inderdaad omstandigheden waardoor je plotseling niet kan komen (onvoorziene noodgevallen zoals o.a. ziekte, treinproblemen, etc.). Daar wil je een trouwe seizoenskaarthouder ook niet voor afstraffen, en met zo'n algemene regel loop je wel het risico dat je dat gaat doen.

Daarnaast hoor ik veel commentaar over de compensatieregeling bij het aanbieden van de kaart voor de resale. Misschien moet PSV hier dan in meebewegen en gewoon een geldbedrag geven als de kaart daadwerkelijk opnieuw verkocht is. Zonder maximum van 3 wedstrijden. En het gesprek aan gaan met een seizoenskaarthouder als deze heel vaak gebruik maakt van de regeling.

PSV zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat het algemeen bekend en zo simpel mogeljk is om je kaart voor de resale aan te bieden. Weten de oudere seizoenskaarthouders bijv. ook hoe het werkt? Of de seizoenskaarthouders die altijd gaan en zeer incidenteel een keer afhaken?

Zelf vind ik het wat ver gaan om mensen hun "recht op verlenging" te ontnemen op basis van het niet komen opdagen. Maar je kunt er wel voor zorgen dat iedereen hetzelfde doel heeft, namelijk een zo vol mogelijk stadion en een zo groot mogelijk voetbalfeest voor de PSV-fans en de mannen op het veld.
+2/-0

9 maanden geleden
Mooi initiatief, ben wel benieuwd of dit ook in de praktijk helemaal goed uitgevoerd gaat worden
+1/-0

9 maanden geleden
Een totaal verkeerd sig aal naar de vele trouwe supporters. Niet alleen juridisch niet haalbaar omdat het een vorm van huurovereenkomst betreft en als men betaald doet men aan de voorwaarde.
MAAR nog belangrijker zijn de niet beïnvloedbaar factoren voor de supporter:
1) Het jaar programma is nooit volledig aan het begin van het seizoen dus men kan niet plannen
2) Het door het jaar verschuiven van data en aanvangstijden door de knvb
3) Ziekte. Vorig jaar heb ik door de kou op de tribune ( psv gunt de gewone supporter geen kachel meer) vorig jaar heb ik een longontsteking opgelopen.
4) andere onvoorziene zaken, werk, sterfgevallen in familie, etc
5) leeftijd/mindervaliden. Er zijn ook ouderen/mindervaliden supporter van psv. Die zijn afhankelijk van speciaal vervoer wat niet altijd beschikbaar is en of het stadion niet kunnen beteiken door de vele wegwerkzaamheden

Verder is de maatregel niet in proportie met het aangeboden; kou, smerig sanitair, slechte catering.

Met deze opsomming vertrouw ik er op dat psv deze maatregel intrekt en wij als supporters deze waanzin af kunnen doen als verlate 1 april grap.
Als de bestuurders tijdens de wedstrijd eens uit hun verwarmde ruimte en gestoffeerde stoel en privé toiletten op de tribune zouden begeven zullen ze een heleboel zaken zijn die ze aan moeten pakken alvorens de supporters te frustreren en weg te jagen. Dat leidt alleen naar nog meer lege stoelen.
+4/-4

 
9 maanden geleden
Speciaal vandaag geregistreerd en dan kom je met een dergelijke reactie?
+3/-0

 
9 maanden geleden
Inderdaad. Een dergelijke onredelijke maatregel gaat mij aan het hart en vraagt om een tegengeluid.
+2/-1

 
9 maanden geleden
Hoezo juridisch niet haalbaar? Bij aanvang van een seizoen kan psv zelf bepalen aan wie ze een nieuwe seizoenskaart verkopen.

Tijdens het seizoen mag je als huurder komen of niet komen opdagen, dat is jouw goed recht. Maar er is geen juridische reden voor psv om te verplichten jou het jaar erop weer die plaats te moeten aanbieden. Dat je nu voorrang krijgt is bepaald, maar dat kunnen ze gewoon wijzigen.

Ik lees genoeg goede redenen waarom mensen niet kunnen komen, maar ik vrees dat het voor psv ondoenlijk is dit allemaal te controleren.
+5/-0

9 maanden geleden
Ik snap wel dat PSV dit doet. Die lege plekken op Noord zijn idd niet om aan te zien.

Al met al wel een duidelijk statement en je heb mogelijkheden genoeg om toch iemand op je plek te laten zitten als je zelf niet kunt.
Maar om nu meteen het recht op verlenging in te trekken na 3x no-show vind ik wel drastisch.
+1/-0


PSV E-zine

Meer dan 27.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

bakayoko benitez boscagli bosz brest brugge celtic dams dest feyenoord flamingo hendrikus jong juve karsdorp ledezma liverpool mauro milan psg psvrijnwoude ronaldopsv saibari schouten ster stuttgart tillman veerman weghorst zagreb