Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 235 pagina's: 1 2 3 4 ... 231 232 233 234 235

En wij hebben geen grote bek als het goed gaat? Schattig je opmerkig over een volle kuip na de 10-0. Wat moeten ze dan? Lopen al meer dan 50 jaar achter de feiten aan. Maar goed, ook jij recht op je mening. Zoals ik uit omgeving A´dam komt jij wellicht uit Rijnmond gebied. Humor en Feyenoorders is een gedoe weet ik :)

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Transfer88 schreef op 14 december 2025 om 17:29:

En wij hebben geen grote bek als het goed gaat? Schattig je opmerkig over een volle kuip na de 10-0. Wat moeten ze dan? Lopen al meer dan 50 jaar achter de feiten aan. Maar goed, ook jij recht op je mening. Zoals ik uit omgeving A´dam komt jij wellicht uit Rijnmond gebied. Humor en Feyenoorders is een gedoe weet ik :)

Ik denk dat jij stiekem toch een beetje een Ajaxcied bent in de ontkennigsfase. Zo komt het op mij tenminste over. Toch een beetje dat hautaine in je reacties en om de drie posts vermelden dat je uit de omgeving Adam komt. Ik weet het niet?? En dat mag ook gewoon he, die zijn hier ook gewoon welkom.

+1/-0

Ach, laten we er niet geheimzinnig over doen. In de jaren tachtig zaten er in de Kuip bij competitiewedstrijden regelmatig niet eens 10.000 man op de tribune. De Meer zat ook zelden vol. Terwijl er in Eindhoven toch al gauw minimaal 20.000 op de tribune zaten. Maarja, eerlijk is eerlijk, wat moest je in die tijd op zaterdagavond dan doen in Eindhoven.

Feyenoord was begin jaren 70 een topclub. En daarna heeft PSV die titel over genomen. Laten we heel eerlijk zijn hier. Feyenoord wint alleen wat als PSV en Ajax het verkloten. Meest treffende voorbeeld is het laatste kampioenschap van Feyenoord. Ze werden kampioen met 7 punten voorsprong op PSV. Het jaar daarop haalde Feyenoord zelfs 2 punten meer. Ze kwamen er alleen 7 tekort op PSV. Zo is het altijd geweest. En zo zal het ook altijd blijven. Feyenoord werd in 1962 (!!!) voor het eerst (!!!) en laatst 2 keer achter elkaar kampioen. Terwijl PSV dit kunstje, net als onze "vrinden" uit Amsterdam al 12 keer wisten te realiseren.

Met Feyenoorders zal ik daarom ook altijd een soort van medelijden blijven houden. Elk jaar weer die valse hoop. Hoe vaak moet je besodemieterd worden om die enorme plaat voor je kop te doen slijten? Met een beetje visie waren ze in Rotterdam jaren van Ajax afgeweest. Maar helaas. Medelijden is wat er rest...
Bij Ajax zit dat mij mij totaal anders. De tijd dat ik hoopte dat ze na een Europese uitwedstrijd ergens uit de lucht zouden sodemieteren of tegen een berg aan zouden vliegen heb ik wel gehad. Maar die onvoorstelbare arrogantie blijf ik volkomen stuitend vinden. Ze winnen een CL wedstrijdje bij Fc Klamme Zak ergens ten westen van Thailand en ze rekenen zich al rijk naar de volgende ronde. Ze winnen op de counter met 2-0 van een hopeloos uit vorm zijnde Feyenoord en de loftrompet schalt al weer als nooit te voren. Het is nu wachten op het interview met Fred Grim om te horen welke woord er nu weer op zn "Moeilijke woorden toiletkalender 2025" stond. Laten we hopen dat de euforie weer de overhand gaat nemen. Want vandaag was natuurlijk gewoon weer een wedstrijd op standje Farioli. Alleen maar bezig om het spel van de tegenstander te ontregelen. En kijken wat je op de counter eventueel kunt aanrichten. Als ze dat weer kunnen uitvoeren. Gaat Ajax nog maar weinig wedstrijden verliezen dit seizoen. Dan is het aan ons om ze te blijven winnen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 december 2025, 18:19:34.

+4/-0

Heel treffend omschreven.Dank daarvoor, scheelt me een hoop typewerk👍

+1/-0

Almere Vak V, schot in de roos. Arme Hendrikus, kom jij uit een ei? Mensen die uit de buurt van A´dam komen zoals ik of bijvoorbeeld Killer zijn stiekem voor Ajax, eikel. Ik som feiten op en heb bijzonder weinig met suf geleuter en nostalgie over andere clubs. Vroeg mezelf het laatste uur wel af warom ik überhaupt reacties plaats in dit onderwerp. Ga er ook gelijk mee stoppen. Wat een onzin eigenlijk.

+1/-0

Transfer88 schreef op 14 december 2025 om 18:35:

Almere Vak V, schot in de roos. Arme Hendrikus, kom jij uit een ei? Mensen die uit de buurt van A´dam komen zoals ik of bijvoorbeeld Killer zijn stiekem voor Ajax, eikel. Ik som feiten op en heb bijzonder weinig met suf geleuter en nostalgie over andere clubs. Vroeg mezelf het laatste uur wel af warom ik überhaupt reacties plaats in dit onderwerp. Ga er ook gelijk mee stoppen. Wat een onzin eigenlijk.

En dan kom ik ook uit de buurt van Adamski en werk er zelfs.
Zijn al 2 jaar de mooiste tijd van mijn leven v.w.b. voetbal.
En toch een HELE ECHTE PSV-ER.
Ik kreeg zelfs complimenten dat ik in mijn PSV shirt liep na het kampioenschap (en een hele hoop mensen die het dapper vonden en dat ik dat durfde)

+1/-0

Transfer88 schreef op 14 december 2025 om 18:35:

Ach gos de ene reactie doe je af als schattig, bij een andere dat Feyenoord en humor niet samengaan en op mij reageer je met "eikel". En dan zeggen dat je feiten opsomt, tsja. Ik vind de posts van Killer trouwens bijna altijd zeer onderhoudend maar zie hem zelden schrijven dat hij uit de omgeving Amsterdam komt. Maar goed een eikel heeft dan ook geen goed geheugen.

+1/-0

Ach wat boeit het. Meer sympathie of aversie. Er is maae 1 club, en die staat weer bovenaan. Wat er bij het gepeupel onder ons aan de hand is zal me mijn reet roesten. Of dat in de grachtengordel, rotjeknor, breda of Utrecht is.

+1/-0

Iqual aqui! Google translate voor spaans.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 235 pagina's: 1 2 3 4 ... 231 232 233 234 235

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax