Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: PSV - Feyenoord , zondag 19/09 om 14.30

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Nu wil ik absoluut niet de schuld bij Max neerleggen, maar het is wel weer verwonderlijk hoe die rechterflank volledig open ligt voor Feyenoord. Toornstra volleyed hem vervolgens wel aardig binnen moet ik zeggen. Ik heb hem vaak een 'loper' genoemd, dat is die natuurlijk ook. Maar die heeft wel een functionele techniek hoor.

Laten we hopen dat we de tweede helft orde op zaken stellen, want het moge duidelijk zijn dat PSV gewoon het betere van het spel heeft. Je moet alleen wel de kansen maken die je krijgt en zorgvuldiger zijn in de laatste 25 meter van het veld.

 

+1/-0

Wat een gepruts.... onvoorstelbaar.

 

+1/-0

Nu heb je al 20 minuten lang de bal en zet je geen enkele vloeiende aanval op.

 

+3/-0

Schmidt krijgt veel kritiek op z'n wisselbeleid en lijkt hier een punt te willen maken. Ik wissel wie ik wil wisselen.
0-2.

 

+2/-0

Dit wist je, nadat Sociedad twee dagen na Feyenoord was, en een zware pot. Benieuwd of de media nu ook over een counterploeg beginnen, of nu de pijlen op Schmidt mikken. Werkelijk iedereen speelt een dikke onvoldoende.

 

+1/-0

Wanprestatie pur sang.
TV gaat uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Magliore schreef op 19 september 2021 om 16:00:

Schmidt krijgt veel kritiek op z'n wisselbeleid en lijkt hier een punt te willen maken. Ik wissel wie ik wil wisselen.
0-2.



Geen van zijn wissels was onlogisch, aangezien iedereen rijp was voor een wissel. Dat het publiek zich in woord en gebaar tegen het wisselbeleid keert, vind ik meer een probleem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 19 september 2021 om 16:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Magliore schreef op 19 september 2021 om 16:00:

Schmidt krijgt veel kritiek op z'n wisselbeleid en lijkt hier een punt te willen maken. Ik wissel wie ik wil wisselen.
0-2.



Geen van zijn wissels was onlogisch, aangezien iedereen rijp was voor een wissel. Dat het publiek zich in woord en gebaar tegen het wisselbeleid keert, vind ik meer een probleem.



Eens dat er meerdere in aanmerking komen voor een wissel, maar wellicht degene die het meest gevaar sticht dan maar laten staan? En de in potentie bestere spelers op de bank maar iets eerder brengen?
Wissels zijn een drama vandaag, onbegrijpelijk.
0-3.

 

+2/-0

Je geeft zo ontiegelijk veel ruimte weg bij allebei de tegengoals, niet normaal man.

Sorry tijn, maar in mijn optiek zijn er veel wissels waar echt wel commentaar op mag zijn. Gotze eraf bij een 0-1 achterstand, Gakpo naar de kant bij een 0-1 stand -terwijl die een van de weinige is die nog enigszins gevaar stichtte-...

Het gefluit rondom de wissels valt in deze echt te billijken in mijn optiek.

EDIT: En 0-3...

Vooraf kon je wel degelijk stellen dat de bank van PSV sterker zou zijn dan de bank van Feyenoord. Echter dien je dan bij een 0-1 stand niet zo 'onlogisch' te wisselen. De gevaarlijkste mensen moet je laten staan. Spelers met de meeste kwaliteiten moet je laten staan. Spelers met kwaliteit in brengen.

Dat je nu met 0-3 van Feyenoord verliest is allereerst enorm onnodig, maar daar bovenop, na de 0-9 van de concurrent van gisteren een signaal van jewelste.

Wij staan nog niet, waar we kunnen staan. En om eerlijk te zijn, ben ik echt wel geschrokken van de manier waarop PSV vandaag -wederom in een 'topper'- verzaakt. Dit had ik absoluut niet verwacht.

Het lijkt wel alsof we een x-aantal jaar in de tijd geworpen zijn vandaag. Onvoorstelbaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 september 2021 om 15:56:

Nu heb je al 20 minuten lang de bal en zet je geen enkele vloeiende aanval op.



Dat is naar mijn mening inderdaad slechter dan de drie tegengoals. Met Vinicius, Gakpo, Götze, Zahavi, Vertessen, Bruma, Doan, Mudueke, etc in de ploeg niet verder komen dan een rollertje uit een vrije trap van de linksback, terwijl je tig aanvallen hebt.

 

+1/-0

Tja, ik vond Gakpo waardeloos. Heeft nog een kansje gehad en dat werd ook niks. Spelers zijn hartstikke moe, Sangare wordt gemist... We mogen van geluk spreken dat we wonnen van AZ, nu lijkt het nog ergens op, in de stand.

Belangrijkste punt, vind ik, is dat je met dit materiaal helemaal niet aanvallend kunt spelen in dit soort potjes. Maar dat we deze zouden verliezen, voorvoelde ik al wel.

En ik vind fluiten niet echt handig, want dit gaat tegen PSV werken. Uiteindelijk gaat het goede gevoel eruit, verliezen we meer punten en ergens in november vliegt de coach eruit en zit het seizoen erop.

Je kunt natuurlijk als publiek ook trachten de rust te bewaren.

 

+2/-0

Oh oh oh wat zijn ze moe die spelers. Ze hebben geen minuut meer gespeeld dan de rest van de tegenstanders afgelopen week. 0-4 Duitse kuttrainer, die treft alle blaam

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 19 september 2021 om 16:18:

Tja, ik vond Gakpo waardeloos. Heeft nog een kansje gehad en dat werd ook niks. Spelers zijn hartstikke moe, Sangare wordt gemist... We mogen van geluk spreken dat we wonnen van AZ, nu lijkt het nog ergens op, in de stand.

Belangrijkste punt, vind ik, is dat je met dit materiaal helemaal niet aanvallend kunt spelen in dit soort potjes. Maar dat we deze zouden verliezen, voorvoelde ik al wel.



Je behoort veel meer kwaliteit te hebben dan Feyenoord. Het bovenstaande vind ik echt onzin.

Dat je achterin zo enorm veel ruimte weggeeft op momenten waarop het er echt toe doet, is bizar. De goal van Toornstra viel in de -niet gegeven- extra tijd.

(0-4). Komop man, dit is niet normaal.

Zo door de ondergrens zakken: Het schaam je kapot is terecht.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 19 september 2021 om 16:22:


Je behoort veel meer kwaliteit te hebben dan Feyenoord. Het bovenstaande vind ik echt onzin.




Dat denken we al 3 jaar op rij. Dat is gewoon niet zo. Geef mij Malacia, Senesi, Sinisterra en Toornstra maar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 19 september 2021 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 19 september 2021 om 16:22:


Je behoort veel meer kwaliteit te hebben dan Feyenoord. Het bovenstaande vind ik echt onzin.




Dat denken we al 3 jaar op rij. Dat is gewoon niet zo. Geef mij Malacia, Senesi, Sinisterra en Toornstra maar.



Malacia boven Max ben ik met je eens. Maar Senesi boven Obispo of Boscagli? Nee, zeker niet. Sinisterra boven Gakpo? Ook niet.

Toornstra zou absoluut in de breedte een toevoeging zijn, maar geen basisspeler indien iedereen fit is.

Zo door de ondergrens zakken als vandaag kan echt niet!

 

+1/-0

Agree to disagree 😉. Ik vind ons niet veel beter dan Feyenoord. Met zo weinig rust, kun je het wedstrijdverloop dan ook wel uittekenen. Dat het relatief slecht was, ben ik trouwens wel met je eens, dit belooft niet veel goeds. Als ik geld in moest zetten, zou het zijn op weer eens een ontslag dit jaar. Misschien Cocu weer terug?

 

+1/-0

Waar heb ik naar zitten kijken vandaag? Echt ongelofelijk zeg. Waar is het PSV van de wedstrijden tegen Ajax, Galatasaray, Benfica enzovoort? Het PSV van vandaag was echt maar 5% van de kwaliteit die ze aan het begin van het seizoen lieten zien.

Vandaag echt totaal geen kansen gecreëerd, er werd maar wat over het veld gehobbeld en het was allemaal zo voorspelbaar. De tweede helft werd er helemaal niks meer gedaan en na de 0-2 zag je gewoon dat bijna niemand er meer wat aan deed. Ongelofelijk zeg.

En dan Schmidt. Ik vind het best een goede trainer en sta opzich wel achter zijn aanstelling. Maar dat domme gewissel omdat ze schijnbaar te moe zijn? Te veel wedstrijden spelen? Je mag toch wel verwachten dat professionals 2 wedstrijden in een week kunnen spelen? Ik snap er echt niks meer van. Gakpo eruit? Gotze eruit? Spelers die je nodig hebt. En dan geen Madueke, maar Doan en Thomas? Daar win je de oorlog toch niet mee.

Vandaag echt een dikke onvoldoende voor Schmidt. Slot had het beter voor elkaar. Slag op het middenveld duidelijk gewonnen.

 

+1/-0

Eerste helft was opzich prima. Tot PSV weer zo'n kut goal tegen krijgt. Daarna gaat Schmidt hele gekke dingen doen. Doan, Thomas, Vinicius, Vertessen erin en Bruma laten staan. Dan krijg je spelers die zelden een wedstrijd samen gespeeld hebben. En Gakpo je beste man eruit halen. Toen stortte de boel volledig in. Er was zonder van Ginkel en Götze ook te weinig leiderschap en ervaring op het veld.

De back posities van PSV zijn dit seizoen behoorlijk zwak. Daar heeft John de Jong echt een steekje laten vallen deze zomer.

Verder loopt Ajax niet alleen 1 punt uit, maar ook 13 doelpunten. Dat doelsaldo haal je alvast niet meer in.
Tel daarbij op dat PSV nog op zeker gaat verliezen in Rotterdam. En Ajax 2x met 2 vingers in de neus wint van Feyenoord.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 19 september 2021 om 16:51:

Eerste helft was opzich prima. Tot PSV weer zo'n kut goal tegen krijgt. Daarna gaat Schmidt hele gekke dingen doen. Doan, Thomas, Vinicius, Vertessen erin en Bruma laten staan. Dan krijg je spelers die zelden een wedstrijd samen gespeeld hebben. En Gakpo je beste man eruit halen. Toen stortte de boel volledig in. Er was zonder van Ginkel en Götze ook te weinig leiderschap en ervaring op het veld.

De back posities van PSV zijn dit seizoen behoorlijk zwak. Daar heeft John de Jong echt een steekje laten vallen deze zomer.

Verder loopt Ajax niet alleen 1 punt uit, maar ook 13 doelpunten. Dat doelsaldo haal je alvast niet meer in.
Tel daarbij op dat PSV nog op zeker gaat verliezen in Rotterdam. En Ajax 2x met 2 vingers in de neus wint van Feyenoord.


Ik vond de eerste helft helemaal niet zo prima. Op tien minuutjes flinke druk op het doel van Feyenoord na was het erg karig allemaal. Begin tweede helft was er in ieder geval de intentie om er iets van te maken. Volgens mij was de 0-2 de eerste keer dat Feyenoord op onze helft kwam. Daarna zakte werkelijk iedereen door zijn hoeven, met heel veel fantasie zou ik Obispo nog redelijk kunnen noemen. Verder zou ik echt niet weten om er iets positiefs uit te halen.

 

+1/-0

Ik vond de 1e helft ook best goed. Feyenoord zette vanaf het begin veel en diep druk, maar daar kwamen we een aantal keer goed uit wat weer leidde tot verschillende (bijna) kansen en naar wat naar mijn mening een penalty had moeten zijn toen Gakpo op de hakken werd gelopen. Daarna hadden we veel balbezit, creëerden we misschien niet zoveel, maar van gevaar vanuit Feyenoord was totaal geen sprake meer. Met diep druk zetten waren ze ondertussen gestopt en in plaats daarvan schakelde ze over na het 'klassieke' spel van Feyenoord tegen PSV: achterover leunen, wachten op fouten en loeren op de tegenaanval. En dat was weer dodelijk effectief net voor rust na (alweer) zwak verdedigen van Max en nadat niemand vanuit het middenveld zich geroepen voelde mee te lopen met Toornstra.

Het hele wisselbeleid daarna was krankzinnig. Gakpo is gevaarlijk als hij ruimte krijgt (met name op de flanken dus), maar Schmidt haalt Zahavi eruit en zet Cody in de spits terwijl je weet dat met een 0-1 voorsprong Feyenoord alles voor de goal dicht gaat gooien en er dus geen ruimte is daar. Verder heb je niets aan al die buitenspelers (Vertessen, Madueke, Doan, Bruma, Gakpo) als:
1. er niemand meer in staat die de voorzetten af kan maken én;
2. als er geen spelmakers in het veld staan die fatsoenlijke diepteballen kunnen geven op die buitenspelers.
In de eerste helft had PSV al moeite met het spel maken zeker omdat Max en Teze steeds aan de bal kwamen en juist dat probleem werd door al die wissels niet opgelost, maar eigenlijk alleen maar verergerd door Pröpper en Götze eruit te halen. Er stond eigenlijk maar 1 bewezen spelmaker op het veld in de 2e helft; Boscagli, die tot overmaat van ramp weer een erg matige wedstrijd speelde aan de bal.

Ik weet niet wat het plan van Schmidt was voor de 2e helft en aan de spelers te zien wisten ze het zelf ook niet. Op een bepaald moment liep iedereen door elkaar heen, ging Vertessen diepteballen geven, stond Thomas naast Obispo alleen maar breedte ballen te geven, stond Boscagli rechtsback en liep voorin iedereen elkaar in de weg. En van de chaos maakte Feyenoord vanzelfsprekend eenvoudig gebruik. En dan nog niet te spreken over de slechte corners, vrije trappen en voorzetten wat een structureel probleem begint te worden. En alsjeblieft, kan Max gewoon een tijdje stoppen met mee-aanvallen en zich gewoon focussen op verdedigen want de linkerzijde bij ons begint wel een heel overduidelijke achilleshiel te worden zo.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: PSV - Feyenoord , zondag 19/09 om 14.30