Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] AS Monaco - PSV 2 aug 20.00u

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De belangrijkste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe. Ik heb iets meer vertrouwen na zaterdag, al moet ik wel zeggen dat het na 25 minuten er niet goed uitzag. Zo kan het verkeren.

Vorig jaar niet kunnen winnen, dus het moment dat het wel lukt, komt steeds dichterbij.

 

+1/-0

Dat PSV zich zaterdag zo terugknokte in de wedstrijd na een vrij kansloze openingsfase kwam enerzijds doordat we in staat waren te profiteren van de kwetsbaarheid van Ajax, maar daar kwam natuurlijk ook wel een factor geluk bij kijken.

Morgen is natuurlijk een zeer belangrijke pot in de strijd om de miljoenen van de CL. Ik ben benieuwd. Monaco is een aardige ploeg, maar natuurlijk niet het kaliber waar we bang van moeten worden als we ons willen kwalificeren voor de CL. Vorig jaar waren ze ook vrij matig in de Europese wedstrijden. Echter, we zijn er niet in geslaagd om ook maar 1x van ze te winnen, en dat zal in de komende 9 dagen toch wel minstens 1x moeten gebeuren.

De wedstrijd van zaterdag geeft me wat aanknopingspunten, maar niet heel veel vertrouwen. We hebben gezien dat we kwetsbaar zijn en de 3 goals die we tegenkregen, kunnen we tegen een ploeg als Monaco ook tegenkrijgen. Die 5 goals die we tegen Ajax maakten, die gaan we echter zeker niet elke wedstrijd kunnen maken. Ik moet het nog zien wat er morgen gaat gebeuren.

Ik zou zelf op dit moment voor Mwene in de basis kiezen t.o.v. Hoever en wellicht kun je morgen met Ramalho starten.

 

+1/-0

Ik denk dat Ramalho heel belangrijk is voor de ploeg, maar dat het vertouwen in Obispo/Teze ook groot is. Een oplossing is Teze op rechts maar dat is eigenlijk de snelste CV en waar we vorig jaar kapot werden gespeeld was door het midden met Boadu in de ruimte achter de verdediging. Teze is centraal gewoon veel beter dan rechtsback maar hij is topfit itt Mwene en Mauro. Bizar eigenlijk dat we in de laatste linie 3 van de 4 posities met een vraagteken zitten en dat uitgerekend Teze moet gaan schuiven. Max en Obispo waren prima dus ik zou die laten staan.

Op rechts denk ik dat we moeten kiezen voor een slimme speler ipv een speler met een actie. Dus ik denk dat ik Xavi daar in een min of meer vrije rol neer zou zetten. Hij kan als extra middenvelder erbij komen, hij kan in de bal spelen en hopelijk defensief stabieler zijn dan Bakayoko. Hij moet a la Gakpo dus ook op zoek gaan naar Luuk en Guus en ik denk dat we daar meer aan hebben dan een speler die het moet hebben van acties 1 op 1 of diepgang achter de laatste linie van Monaco. Want ik denk niet dat Monaco heel aanvallend gaat spelen.

 

+1/-0

Dag forum zitten hier in Nice en zijn op zoek naar plek waar supporters samen komen. Monaco of Nice? Gisteren erg rustig op boulevard. Zijn er ongeveer 400 maar waar verzamelen we weet iemand dat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 augustus 2022 om 11:56:

Ik denk dat Ramalho heel belangrijk is voor de ploeg, maar dat het vertouwen in Obispo/Teze ook groot is. Een oplossing is Teze op rechts maar dat is eigenlijk de snelste CV en waar we vorig jaar kapot werden gespeeld was door het midden met Boadu in de ruimte achter de verdediging. Teze is centraal gewoon veel beter dan rechtsback maar hij is topfit itt Mwene en Mauro. Bizar eigenlijk dat we in de laatste linie 3 van de 4 posities met een vraagteken zitten en dat uitgerekend Teze moet gaan schuiven. Max en Obispo waren prima dus ik zou die laten staan.

Op rechts denk ik dat we moeten kiezen voor een slimme speler ipv een speler met een actie. Dus ik denk dat ik Xavi daar in een min of meer vrije rol neer zou zetten. Hij kan als extra middenvelder erbij komen, hij kan in de bal spelen en hopelijk defensief stabieler zijn dan Bakayoko. Hij moet a la Gakpo dus ook op zoek gaan naar Luuk en Guus en ik denk dat we daar meer aan hebben dan een speler die het moet hebben van acties 1 op 1 of diepgang achter de laatste linie van Monaco. Want ik denk niet dat Monaco heel aanvallend gaat spelen.



Ik denk juist dat we spelers nodig hebben die diepgang hebben en een individuele actie. Daarom is het zo jammer dat Vertessen en Madueke er niet bij zijn. Ook Savio zou ik gewoon voor de leeuwen gegooid hebben, voor een aanvaller is ritme minder belangrijk dan voor een verdediger. Monaco heeft 2 beren van >1.90m centraal achterin staan dus ik ben bang dat we Luuk weinig gaan zien morgen.

 

+1/-0

Hopelijk Ramalho in de basis en Teze rechtsback. Mwene is nog niet fit genoeg denk ik. Misschien een optie om op het middenveld met Sangare, Guti en Til te spelen en Veerman hangend op rechts als een extra middenvelder of valse rechtsbuiten.

 

+1/-0

Is Ramalho wel fit genoeg dan na drie groepstrainingen en 30 minuten speeltijd?

 

+1/-0

Ik denk dat ie gaat starten, zal de 90 minuten niet volmaken misschien.

 

+1/-0

Ik weet niet of het wijs is voor zo'n wedstrijd het centrum te wijzigen, maar als dat betekent dat Hoever naar de bank kan, ben ik op zich voor. Die jongen zal zich vast nog ontwikkelen, maar hij is nu niet in vorm.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 01 augustus 2022 om 20:15:

Ik denk dat ie gaat starten, zal de 90 minuten niet volmaken misschien.



Maar als Mwene nog niet fit genoeg is, kan Ramalho dat toch helemaal niet zijn?

 

+1/-0

Mwene lag er veel langer uit, ander soort blessure

 

+1/-0

Morgen zal PSV veel beter voor de dag moeten komen dan tegen Ajax. Monaco heeft een sterke selectie en dat heeft PSV ook. Het is heel simpel. Verlies je van Monaco dan heb je ook helemaal niets te zoeken in de Champions League.

Om sportief te groeien is er geld nodig. Dan moet je de Champions League in. Qua punten pakken heb je meer kans in de Europa League. PSV heeft de laatste jaren veel te weinig laten zien in Europa en het loot hierdoor ook nadelig. Het wordt tijd dat de club dit proces gaat doorbreken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 01 augustus 2022 om 22:57:

Verlies je van Monaco dan heb je ook helemaal niets te zoeken in de Champions League.




Wat is dit nou voor opmerking? Als we van Monaco verliezen dan is dat voor nu een momentopname en dat zegt niets over hoe je er over 6 weken voor staat en dan zijn wij niets minder dan onze lotgenoten in pot 4 waarbij we ook tegen ploegen uit pot 3 gewoon een mooie kans hebben om resultaat te boeken. Die voorrondes zijn gewoon lastig gemaakt doordat er meer grotere ploegen van grotere competities mee moeten doen. Dan nu Monaco Benfica Rangers en PSV moeten vechten om 2 tickets is gewoon pittig, en dan ga ik nog voorbij aan wat outsiders.

Ajax zat vorig jaar in een poule met Besiktas, een uitgkleed Sporting en een Dortmund wat niet fit was. Dan win je er 6 en kom je tegen Benfica en dan lig je er ook uit.

 

+1/-0

Ik snap Rickardoko wel. Ik vind ook dat je niet in de CL thuis hoort als je een ploeg van het kaliber Monaco niet uit weet te schakelen. PSV weet wat het te doen staat. Monaco, Rangers / Union overwinnen is niet onoverkomelijk. Deze 4 ploegen zouden ook zo een Europa League poule kunnen vormen. Het is niet zoals een tijd geleden dat je Arsenal of AC Milan kon loten in de voorronde.

Ik vind het persoonlijk sportief gezien leuker om Europa League te spelen. Daar kun je leuk presteren tegen prima tegenstanders. In de CL ben je uiteindelijk gewoon kannonenvoer, afhankelijk van de loting kun je misschien 3e of heel misschien zelfs 2e worden als je goed presteert. Maar ik vond het vorige Europese seizoen best leuk eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig tegen City of Barca te spelen.

Maar ja, voor de knaken is het wel handig natuurlijk als we het wél halen.

 

+1/-0

Het verschil qua inkomsten is gewoon te groot, maar sportief is de EL tegenstand leuker maar op donderdag/zondag spelen kost je gewoon punten denk ik. En daarnaast vind ik niets leukers dan op zaterdagavond naar het stadion voor een leuke thuiswedstrijd.

Overigens vind ik de nuance met 'niets te zoeken' niet aanwezig. Die ploegen in pot 4 hebben er dan ook niets te zoeken want die zijn van hetzelfde niveau, evenals 75% van de EL. Er zijn gewoon maar pakweg 10 plekken over die met de grote jongens mee mogen doen en als je niet kampioen wordt dan is dat heel lastig.

 

+1/-0

Mwene en Saibari spelen. Goed. Vind het persoonlijk snel om Hoever te offeren, maar die mist gewoon niveau, dus eigenlijk een dappere keuze van Ruud. 

Benitez, Mwene, Teze, Obispo, Max, Sangaré, Til, Veerman, Saibari, De Jong, Gakpo.

Let's go!

 

+1/-0

Ik weet weer hoe wedstrijdspanning voelt.

 

+1/-0

Dit is weer zo typisch PSV. Ergerlijk.

 

+1/-0

Vind je? Slopende pot gehad paar dagen geleden, paar dagen rust, nog in de voorbereiding en warme temperaturen.
1-1 prima uitslag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 02 augustus 2022 om 21:48:

Dit is weer zo typisch PSV. Ergerlijk.



Inderdaad ye makkelijk. Enige wat je ze kan verwijten is dat ze niet doordrukken naar 0-2 maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Nu met PSV 2 Emmen oprollen

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] AS Monaco - PSV 2 aug 20.00u