Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » PSV in de media » ESPN

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Kijk ook alleen wedstrijden van PSV eigenlijk op FOX en nergens anders naar.

Wel het gevoel dat FOX Ajax-minded is maar wel minder dan Ziggo en helemaal studio voetbal. Tenminste ik heb het gevoel dat de meeste analysten ajax fan zijn, maar misschien komt dat omdat ik ook gekleurd ben....

 

+1/-0

Ik erger me vaak ontzettend aan Fox. En dan met name aan het wel of niet herhalen van overtredingen. Overtredingen van PSV-ers worden vaak wel herhaald en overtredingen van Ajacieden vaak niet. Ligt dit aan mijn PSV-bril, is het een Calimero-gedachte of valt het meer mensen op?

 

+2/-0

100% Calimero gedachten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Polstar schreef op 05 februari 2020 om 14:32:

Ik erger me vaak ontzettend aan Fox. En dan met name aan het wel of niet herhalen van overtredingen. Overtredingen van PSV-ers worden vaak wel herhaald en overtredingen van Ajacieden vaak niet. Ligt dit aan mijn PSV-bril, is het een Calimero-gedachte of valt het meer mensen op?



Je zult de enige niet zijn die er zo over denkt. ;)

Overigens is dit verschijnsel niet beperkt tot FOX.
In de Volkskrant besteedt Willem Vissers ook zeer veel positieve aandacht aan Ajax en zwijgt meestal over negatieve Amsterdamse daden. In tegenstelling tot zijn schrijfsels over concurrent PSV.

En dat het geen calimero is wat je vernoemt; vergelijk eens hoe Kuipers en Nijhuis zich nu moeten verantwoorden over de niet aan Ajax gegeven penalty die niet eens invloed had op de uitslag met het doodzwijgen van de niet aan Lozano gegeven penalty vorig jaar die grote invloed had op de uiteindelijke titel van Ajax.

Om toch iets positiefs te zeggen over FOX; de analyses van Bruggink en Perez zijn doorgaans redelijk. Beter in elk geval dan de column over Gerbrands in de VI van deze week.

Dit bericht is gewijzigd op 5 februari 2020, 16:49:50.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Polstar schreef op 05 februari 2020 om 14:32:

Ik erger me vaak ontzettend aan Fox. En dan met name aan het wel of niet herhalen van overtredingen. Overtredingen van PSV-ers worden vaak wel herhaald en overtredingen van Ajacieden vaak niet. Ligt dit aan mijn PSV-bril, is het een Calimero-gedachte of valt het meer mensen op?



Het is iets dat mijn dochter zelfs onlangs zei, die is toch echt nog geen calimero te noemen op haar leeftijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JoJo schreef op 14 februari 2020 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Polstar schreef op 05 februari 2020 om 14:32:

Ik erger me vaak ontzettend aan Fox. En dan met name aan het wel of niet herhalen van overtredingen. Overtredingen van PSV-ers worden vaak wel herhaald en overtredingen van Ajacieden vaak niet. Ligt dit aan mijn PSV-bril, is het een Calimero-gedachte of valt het meer mensen op?



Het is iets dat mijn dochter zelfs onlangs zei, die is toch echt nog geen calimero te noemen op haar leeftijd.



Wat heeft PSV ooit misdaan aan Leo Driessen dat hij telkens, ook vanmiddag bij FOX weer, zo'n overduidelijk anti PSV commentaar geeft?

Iets wat de NOS in haar samenvatting overigens ook deed.
Met opmerkingen dat scheidsrechter en VAR er in trapten omdat Dumfries niet geraakt zou zijn, de penalty onterecht en de gelijkmaker onverdiend zou zijn waarna Rosario zogenaamd ook nog zogenaamd strafbaar hands zou hebben gemaakt.

Ergerlijk dat overduidelijk gebrek aan objectiviteit in een aantal media.

 

+1/-0

Als je serieus wil gaan beweren dat die handsbal van Rosario geen strafschop zou zijn, heeft het weinig zin om te discussiëren. Je moet vooral anderen dan niet gaan beschuldigen van een gebrek aan objectiviteit ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 23 februari 2020 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

JoJo schreef op 14 februari 2020 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Polstar schreef op 05 februari 2020 om 14:32:

Ik erger me vaak ontzettend aan Fox. En dan met name aan het wel of niet herhalen van overtredingen. Overtredingen van PSV-ers worden vaak wel herhaald en overtredingen van Ajacieden vaak niet. Ligt dit aan mijn PSV-bril, is het een Calimero-gedachte of valt het meer mensen op?



Het is iets dat mijn dochter zelfs onlangs zei, die is toch echt nog geen calimero te noemen op haar leeftijd.



Wat heeft PSV ooit misdaan aan Leo Driessen dat hij telkens, ook vanmiddag bij FOX weer, zo'n overduidelijk anti PSV commentaar geeft?

Iets wat de NOS in haar samenvatting overigens ook deed.
Met opmerkingen dat scheidsrechter en VAR er in trapten omdat Dumfries niet geraakt zou zijn, de penalty onterecht en de gelijkmaker onverdiend zou zijn waarna Rosario zogenaamd ook nog zogenaamd strafbaar hands zou hebben gemaakt.

Ergerlijk dat overduidelijk gebrek aan objectiviteit in een aantal media.



Achja, we weten ook allemaal wel dat Obispo al niet eens meer op het veld had mogen staan na die tackle. Thomas en Hendrikx kregen voor minder de rode kaart getoond.

Daarnaast mag PSV wel blij zijn dat er inderdaad geen pingel gegeven wordt voor de handsbal van Rosario. Denk dat óf de VAR het niet heeft gezien óf niet als dusdanig fout heeft beoordeeld dat ie moest ingrijpen.

 

+1/-0

Was het niet een beetje op zijn schouder?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 februari 2020 om 10:40:

Was het niet een beetje op zijn schouder?



Of het nu de schouder of de arm was, ik ben het volledig eens met Arnold Bruggink die op FOX zei dat je Pablo de bal niet eens kon zien en dat een strafschop dan ook lachwekkend zou zijn geweest.

Zojuist hoor ik ook bij het clubje van Genee de opvatting dat in dit geval strafschop fluiten absurd is.

De commentaren, ook van scheidsrechters,wisselen wekelijks.
Onlangs nog werd beweerd dat alleen bij een aanvaller onopzettelijk hands altijd afgefloten moest worden en nu zou dat ineens ook voor een verdediger gelden?

Dit bericht is gewijzigd op 24 februari 2020, 22:04:13.

 

+1/-0

Toen het voetbal voorzichtig weer begon in Duitsland heb ik Fox nog meer gewaardeerd dan ik al deed. Het feit dat er een grote diversiteit is aan verslaggevers, presentatoren en analisten waardoor je er vast ook wel een paar minder prettig vind om naar te kijken neem ik op de koop toe.

Met het duo commentaar, het serieus nemen van elke wedstrijd in de Bundesliga en de topwedstrijden in de 2. Bundesliga. Ik heb een keer in de middag 3 verschrikkelijke zaadpartijen gezien maar toch met de nodige enthousiasme. Ook de eerlijkheid over het achtergrond geluid, het programma Voetbalpraat die ik graag luister als Podcast, en anchorman van Gangelen heeft me toch een beetje huiselijk gevoel gegeven waar mensen werken maar ook veel plezier uit voetbal halen.

Waarom kom ik daar nu mee? Nou de Bundesliga loopt op zijn einde en de Eredivisie start over 12(!) weken pas. En wat is het vooruitzicht? Ziggo :slaap

- Het verschil in commentaar vind ik bijna stuitend. Niet iedereen houdt ervan maar ik luister graag naar Sierd en Wietse maar de rest is echt verstotend slecht.

- De analyses van Youri Mulder kunnen in mijn beleving al 15 jaar niet meer. En dan hebben ze gelukkig vd Vaart nog af en toe wat nog iets kan worden maar dan zit ik ook naar Danny Blind te luisteren. Klinkt mij teveel als Jack en de vriendenclub.

- Ziggo neemt de Liga helemaal niet serieus. Ik verbaas me soms dat wedstrijden op bepaalde momenten niet uitgezonden worden, niet voorbeschouwd of nabeschouwd en die eeuwige herhalingen van Barcelona of Real Madrid zijn ook too much.

Ik ben duidelijk team Fox, maar zal het de komende tijd met Ziggo moeten doen.

 

+1/-0

Het interesseert me niet zo wie het gedoe eromheen becommentarieert. Het gaat om het aanbod.

 

+1/-0

Het was niet geweldig wat ik in de tweede helft in het stadion zag.
Wel weet ik dat PSV dik verdiend won van een negatief Emmen dat behalve via een onterechte vrije trap (prima redding Mvogo) en een eigen goal van onze keeper aanvallend niets klaarmaakte.

Als ik kijk naar de samenvatting van FOX (en NOS) van dit duel lijkt het net alsof PSV lucky was. Volslagen onzin, natuurlijk, al was de vreugde bij ons op de tribune enorm en de teleurstelling bij sommige media groot bij de late goal van Romero.
De uitslag was pure gerechtigheid.

Het negativisme van Hans Kraay in al zijn interviews mag stuitend heten. De sympathieke Roger Schmidt hield zich correct maar zal wel gedacht hebben "wat moet ik met zo'n lompe zuurpruim als interviewer?"

 

+1/-1

Ach gut daar gaan we weer!
Maar het commentaar was gisteren realistisch en prima op Fox, niks mis mee.
Maar waarom kijk je steeds als je jezelf elke keer zo tekort gedaan voelt? Is dat een vorm van zelfverkozen zelfkastijding?
Doemaar zong het al, er zit een knop op je tv.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 20 september 2020 om 11:50:

Ach gut daar gaan we weer!
Maar het commentaar was gisteren realistisch en prima op Fox, niks mis mee.
Maar waarom kijk je steeds als je jezelf elke keer zo tekort gedaan voelt? Is dat een vorm van zelfverkozen zelfkastijding?
Doemaar zong het al, er zit een knop op je tv.



Ik heb helemaal niets gezegd over het commentaar van FOX, want ik zat in het stadion. :huh
Net als anderen, ook op dit forum, valt me op als ik vandaag kijk naar de samenvatting en interviews op de site van FOX dat daar een negatief beeld geschetst wordt van dit duel.

Het zou een discussie hierover ten goede komen als je gewoon eens inhoudelijk inging op wat ik schrijf in plaats van onzin uit te kramen als zou ik gisteren voor de tv gezeten hebben in plaats van in het stadion.

En als jij het niet negatief vindt wat ik zojuist hoor, dat Hans Kraay in de interviews met Dumfries en Schmidt -tig keer zegt hoe slecht PSV was en hoe zielig de uitslag voor Emmen dan vind ik dat prima.

Mijn gevoel zegt dat het niet erg positief of objectief is.

 

+1/-2

https://www.gids.tv/video/255705/samenvatting-psv-fc-emmen-eredivisielink

De samenvatting van de NOS.
Ik zie niet wat hier nou zo vreselijk, onwaar of negatief aan is.
Evenmin hoor ik iets wat niet klopt. Emmen dicht bij een stunt. Geen woord onwaar aan.

Ik heb de hele wedstrijd op FOX gezien en wat ik al zei, prima commentaar.
Zal best dat Kraay aan het zuigen is geweest, ik heb dat interview niet gezien maar die zuigt altijd en overal.
Daar kan ik niet van in een vroege winterdip door raken.
Maar historisch gezien weten we dat jij er op gespitst bent negatieve berichtgeving te zien over PSV. Je kunt je tijd maar ergens mee vullen zullen we maar zeggen.

 

+3/-2

Je hebt de interviews van Kraay met Dumfries, Max,Schmidt, Lukken en Bijl op FOX niet gezien, maar meent wel te kunnen oordelen over een mede supporter die daar een en ander subjectief en negatief vindt?
En die een positiever gevoel had bij wat hij zag in het stadion dan achteraf?

Zie in het wedstrijdtopic op dit forum hoe supporters constateren dat Emmen anti-voetbal speelde. Daarover is niets te zien of te horen in het vertekende beeld van genoemde media.

Jij vindt FOX en NOS okay, ik ben er wat kritischer op. Prima.
Ik constateer dat er, historisch gezien, hier en daar weinig verandert, maar wees niet bezorgd.
Ook ik krijg er geen winterdip van.

Dit bericht is gewijzigd op 20 september 2020, 13:12:37.

 

+1/-1

Ik schrijf wat ik meen te mogen oordelen en vinden, van het wedstrijdverslag, van de samenvatting op de NOS en hoe ik tegen Kraaij aankijk.
Maar in de toekomst zal ik jou vragen wat ik vinden mag.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 september 2020 om 12:13:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 20 september 2020 om 11:50:

Ach gut daar gaan we weer!
Maar het commentaar was gisteren realistisch en prima op Fox, niks mis mee.
Maar waarom kijk je steeds als je jezelf elke keer zo tekort gedaan voelt? Is dat een vorm van zelfverkozen zelfkastijding?
Doemaar zong het al, er zit een knop op je tv.



Ik heb helemaal niets gezegd over het commentaar van FOX, want ik zat in het stadion. :huh
Net als anderen, ook op dit forum, valt me op als ik vandaag kijk naar de samenvatting en interviews op de site van FOX dat daar een negatief beeld geschetst wordt van dit duel.

Het zou een discussie hierover ten goede komen als je gewoon eens inhoudelijk inging op wat ik schrijf in plaats van onzin uit te kramen als zou ik gisteren voor de tv gezeten hebben in plaats van in het stadion.

En als jij het niet negatief vindt wat ik zojuist hoor, dat Hans Kraay in de interviews met Dumfries en Schmidt -tig keer zegt hoe slecht PSV was en hoe zielig de uitslag voor Emmen dan vind ik dat prima.

Mijn gevoel zegt dat het niet erg positief of objectief is.



Het was ook slecht, barslecht zelfs. Anders heb je niet de blessuretijd nodig om van een team als Emmen te winnen. Als je tegen zo'n ploeg maar vijf keer op doel weet te schieten, hoe defensief ze ook spelen, moet je heel blij zijn met de drie punten, maar vooral met het schaamrood op je kaken in de kleedkamer gaan zitten.

Overigens heeft hij tegen Dumfries en Schmidt (en Max) geen enkele keer gezegd dat het zielig was voor Emmen.

 

+2/-0

Het was niet barslecht, het was oersaai in de tweede helft. En ik vond het commentaar van FOX heel goed en de kritische vragen van Hans Kraaij eigenlijk ook. Want die zegt het als het goed is en die zegt het als het niet goed is en gisteren was de keeper niet goed en dan mag daar best over gezaagd worden. En de analisten waren ook heel duidelijk met het liggen van de vinger op de zere plek.

Ik zei het gisteren al in een ander topic, de samenvatting van de NOS deed de wedstrijd geen eer aan. Maar volgens mij was het ook een te gehaaste samenvatting.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » PSV in de media » ESPN