Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Buitenlandse competities » Nieuwe "Super League"

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

FlorisTHFC schreef op 20 april 2021 om 16:22:
In welk opzicht is de USA "geografisch" beter verdeeld? Een vlucht van NYC naar de westkust kost je 6 uur. Dat is een stuk langer dan de reisafstanden in Europa. En geloof maar niet dat NYC cultureel hetzelfde is als Texas of Chicago. Het enige is de historie van de nationale competities in Europa maar dat is het dan ook wel.

Linksom of rechtsom worden de rijkere clubs toch wel rijker, de kloof tussen de rijkere clubs en armere clubs is de laatste 15 jaar enorm toegenomen. Of dat in de vorm van een Super League gebeurt of door een renovatie van de CL, het verschil wordt alleen maar groter vrees ik.



Ik bedoelde daarmee dat de teams die deelnemen aan de NBA (en andere Amerikaanse competities) over het hele land zijn verdeeld en daarmee alle geografische gebieden (en gebieden waar het meeste mensen wonen) goed vertegenwoordigen. Daarmee is elke regio en bijbehorende cultuur vertegenwoordigd, dat heb je nodig om zoiets een breed succes te laten zijn. Daar is bij de SL geen sprake van.

Er zijn verder allerlei oplossingen te bedenken om het sportieve en competitieve elementen eerlijker te maken (zoals in de VS). Er is gewoon een gebrek aan wil en men focust liever op het financiële aspect. Dat is niet in het belang van de supporters.

Marcel van Roosmalen erover bij radio 1

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 april 2021, 17:18:27.

 

+1/-0

Haal Colorado weg en het midden is amper vertegenwoordigd. Oost Europa is sowieso amper vertegenwoordigd in de Champions League (alhoewel Oekraine en Rusland toch sporadisch deelnemen) en West Europa heeft een vrij behoorlijke spreiding. Als je kijkt naar een Super League, dan heb je sowieso de UK, Frankrijk, Duitsland, Italie en Spanje vertegenwoordigd, waarschijnlijk aangevuld met wat teams uit Portugal/Nederland/Rusland. West Europa is dan prima vertegenwoordigd.

Zelfs als de Super League er niet komt, dan zal de CL een soort van Super League worden. Ander sausje, zelfde maaltijd.

 

+1/-0

https://www.youtube.com/watch?v=Ya7OcD2A48Y&ab_channel=SkySportsFootballlink

BREAKING NEWS: Chelsea to WITHDRAW from European Super League

 

+1/-0

Mooi zo. Die Subpar League gaat dus niet door.

 

+1/-0

Heeft iemand hier serieus gedacht dan dat dit door zou gaan?

 

+2/-1

Nope, strategische powerplay richting de UEFA als de hele poppenkast al niet in achterkamertjes in doorgesproken.
Het resultaat zal hetzelfde zijn: meer geld naar de grote jongens en de kleinere competities en clubs hebben het nakijken.

Het is een corrupt zooitje (bestuurders, clubeigenaren, zaakwaarnemers) dat alleen maar bezig is met zakken vullen.

 

+2/-0

Het resultaat zal hetzelfde zijn, d.w.z. een andere CL opzet met nog meer geld voor de topteams. Ze noemen het alleen niet Super League.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 20 april 2021 om 21:43:

Nope, strategische powerplay richting de UEFA als de hele poppenkast al niet in achterkamertjes in doorgesproken.
Het resultaat zal hetzelfde zijn: meer geld naar de grote jongens en de kleinere competities en clubs hebben het nakijken.

Het is een corrupt zooitje (bestuurders, clubeigenaren, zaakwaarnemers) dat alleen maar bezig is met zakken vullen.



ik vermoed dat dit wel eens de andere kant kan opslaan,
Ze hebben hun hand deze keer overspeeld. ze hebben o.a. geprobeerd een coupe te plegen en daarmee alle andere europesche clubs buitenspel te zetten.

Vergis je niet het doel was om alle concurrentie dood te maken, de hele voetbalpiramide zou overleden zijn inclusief ons clubje. die inkomsten moeten uit de lengte of breedte komen. kortom ten kosten van alle andere clubs waardoor alle competities financieel instorten. eerste divisie taferelen dus.

Zit project is zo gebrand dat alles wat die kant ook maar op riekt voor de aankomende 20 jaar besmet terrein zal zijn.

Ze zijn uit de ECA gestapt, waarom zou je hen weer toelaten? daarmee verliezen ze dus hun zeggenschap in europa.

En vergeet niet dat een deel van deze clubs op het randje van faillisement staat, dat is vermoedelijk de reden geweest dat ze het nu hebben doorgedrukt, ze hadden weinig andere keuze.
Je moet niet vreemd staan te kijken als een deel van deze clubs net als rangers in de aankomende seizoenen failliet gaan en via de lagere leagues weer moeten terugkomen.

Barcelona is de meest prominente kandidaad atm, maar ook juve staat er zeer slecht voor en real niet veel beter. manchester is door hun eigenaren leeggetrokken en heeft 1 miljard aan schulden. 500m korte termijn en 650m lange termijn.

de stap was dus te voorzien, waar ze vermoedelijk niet op gerekend hadden was dat de engelse overheid zou zeggen dat ze desnoods wetgeving zouden maken om dit te voorkomen. daarmee was het direct een dood project.

Maar hoe nu verder, deze 12 clubs zijn permanent besmet en hun macht zal vermoedelijk veel kleiner worden.
Duistland heeft hun zaakjes goed op orde, de macht van de machtige premier league, seria A en La Liga clubs is gebroken.
Het kan wel eens de perfecte storm zijn om echt financiele veranderingen door te voeren in het voetbal. Financial Fairplay 2.0 om success op basis van schulden te voorkomen in de toekomst, en daarmee ook de situatie zoals we de afgelopen dagen hebben gezien dat men op basis van schulden wel een coup moest plegen ter overleving.

We weten allemaal dat diverse clubs ver boven hun stand leven en daar hun successen op bouwen. we hebben het zelf deels meegemaakt dat we na onze successseizoenen rond 2004 zwaar hebben moeten herstructureren om weer gezond te worden.

Voelbal success hoor je te bouwen op beleid niet op schulden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

labmaster J schreef op 21 april 2021 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 20 april 2021 om 21:43:

Nope, strategische powerplay richting de UEFA als de hele poppenkast al niet in achterkamertjes in doorgesproken.
Het resultaat zal hetzelfde zijn: meer geld naar de grote jongens en de kleinere competities en clubs hebben het nakijken.

Het is een corrupt zooitje (bestuurders, clubeigenaren, zaakwaarnemers) dat alleen maar bezig is met zakken vullen.



ik vermoed dat dit wel eens de andere kant kan opslaan,
Ze hebben hun hand deze keer overspeeld. ze hebben o.a. geprobeerd een coupe te plegen en daarmee alle andere europesche clubs buitenspel te zetten



Ik vermoed dat het helemaal geen andere kant op zal slaan.
De UEFA heeft inmiddels al lang en breed de nieuwe opzet klaar waar deze "rebellerende" clubs ook in zitten.

En er verandert niets ten goede zodat het corrupte systeem verder ettert.
Met alsmaar grotere verschillen tussen de "vaste" topclubs in de CL en de rest van de clubs die fooien krijgen in de EL en Conference league.

 

+1/-0

Het zal wel een utopie zijn, maar er moet heel snel een salarisplafond komen en een gelimiteerd aantal contractspelers dat een BVO mag hebben. Het grote publiek zit helemaal niet te wachten op steeds dezelfde 7 clubs bij de laatste 8 in de Champions League.

Die miljardairs zullen hun speeltje blijven kopen, maar het wordt ook tijd dat club niet meer een dikke miljard "rood" kunnen staan, zoals het geval is bij FC Barcelona bijvoorbeeld. En ik weet ook wel dat die clubs een immens vermogen aan marketing vertegenwoordigen, maar dan nog.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 19 april 2021 om 16:53:

De supporters zijn erop tegen.... straks spelen al die clubs gewoon in lege stadions (als het weer mag natuurlijk) en kijkt er (hopelijk) geen hond!



FOUT!

De echte fans zitten thuis, omdat ze hun plek hebben afgestaan aan Chinese toeristen die het nog wel kunnen betalen. Persoonlijk sla ik bij het groundhoppen de echt grote clubs over. Zou iedereen moeten doen!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 22 april 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 19 april 2021 om 16:53:

De supporters zijn erop tegen.... straks spelen al die clubs gewoon in lege stadions (als het weer mag natuurlijk) en kijkt er (hopelijk) geen hond!



FOUT!

De echte fans zitten thuis, omdat ze hun plek hebben afgestaan aan Chinese toeristen die het nog wel kunnen betalen. Persoonlijk sla ik bij het groundhoppen de echt grote clubs over. Zou iedereen moeten doen!



Ja, ooit was het nog leuk om b.v. een keertje naar Highbury te gaan als je in Londen was maar in het Emirates ben ik uiteraard ook nooit geweest.

Sweet memories; Plainmoor van Torquay United , het gammele Bootham Crescent van York City en meer van die plekken die echt naar voetbal ruiken.

Wat een verschil met 2021.

De Super League bestond dankzij massaal protest van de fans slechts een paar dagen, maar heeft wel duidelijk gemaakt hoe verrot de huidige en de nog rottere nieuwe "opzet" van de UEFA CL is.

GELD is het enige wat nog van belang is.

 

+1/-0

Pérez geeft daarom niet op. ,,Want wat Uefa met de Champions League in elkaar bokste voor 2024 is niet het model dat het voetbal nodig heeft. Mogelijk hebben we het project onvoldoende uitgelegd. Maar we hebben er ook de kans niet toe gekregen.”

Het zijn weer de bekende teksten. Het plebs pruimt een nieuw ideetje van de elite niet, dus is het niet goed uitgelegd. Want dat er iets aan het idee mankeert komt natuurlijk niet in ze op. Het enige waar het bij deze mensen om draait is merken, markten en geld. Met eerlijke sport hebben ze helemaal niks. Hoe komt in vredesnaam een club als Tottenham in de Super League terecht? Hun laatste kampioenschap dateert uit 1962! Je zou toch verwachten dat de statuten van zo een elitecompetitie een bepaling bevatten dat elke deelnemer minimaal een kampioenschap gewonnen moet hebben waarvan de beelden in kleur terug zijn te bekijken...Niet minder dan 7 Engelse niet-Super league clubs hebben recenter een landstitel gewonnen dan de Spurs. Daarbij zitten illustere namen als Derby County, Ipswich Town en Blackburn Rovers. Ik zou me kapot schamen als ik fan van die club was.

 

+2/-0

Hoe kan het überhaupt dat clubs als Real en Barcelona, met een miljard schuld, zich ergens mee mag bemoeien??

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 23 april 2021 om 07:50:

Hoe kan het überhaupt dat clubs als Real en Barcelona, met een miljard schuld, zich ergens mee mag bemoeien??



Ja, ook de Italiaanse clubs staan er lekker op:
https://businessam.be/inter-milan-heeft-bijzonder-snel-vers-geld-nodig/link

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2020-11-16/de-italiaanse-clubs-staan-in-totaal-voor-770-miljoen-euro-in-het-roodlink

Het zou de UEFA eens sieren als ze clubs met dit soort schulden weren van Europees voetbal totdat ze weer financieel gezond zijn, maar ik besef ook wel dat dit nooit, maar dan ook echt nooit gaat gebeuren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 april 2021 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 23 april 2021 om 07:50:

Hoe kan het überhaupt dat clubs als Real en Barcelona, met een miljard schuld, zich ergens mee mag bemoeien??



Ja, ook de Italiaanse clubs staan er lekker op:
https://businessam.be/inter-milan-heeft-bijzonder-snel-vers-geld-nodig/link

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2020-11-16/de-italiaanse-clubs-staan-in-totaal-voor-770-miljoen-euro-in-het-roodlink

Het zou de UEFA eens sieren als ze clubs met dit soort schulden weren van Europees voetbal totdat ze weer financieel gezond zijn, maar ik besef ook wel dat dit nooit, maar dan ook echt nooit gaat gebeuren.



Wat ik me wel afvraag is of dat het om schulden gaat of een negatief eigen vermogen. Daarnaast is zelfs een negatief eigen vermogen niet per se problematisch als er geen liquiditeitsproblemen optreden.


Als het namelijk 770 miljoen aan schuld is, moet je natuurlijk ook wel beseffen dat daar veel waarde tegenover staat.

Verder ben ik wel van mening dat het voetbal ontspoort met transferbedragen en salarissen. Misschien moeten daar gewoon afspraken over gemaakt gaan worden. Kan misschien ook nog wel eens wat schelen in de sores waar deze clubs niet in zitten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 23 april 2021 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 23 april 2021 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 23 april 2021 om 07:50:

Hoe kan het überhaupt dat clubs als Real en Barcelona, met een miljard schuld, zich ergens mee mag bemoeien??



Ja, ook de Italiaanse clubs staan er lekker op:
https://businessam.be/inter-milan-heeft-bijzonder-snel-vers-geld-nodig/link

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2020-11-16/de-italiaanse-clubs-staan-in-totaal-voor-770-miljoen-euro-in-het-roodlink

Het zou de UEFA eens sieren als ze clubs met dit soort schulden weren van Europees voetbal totdat ze weer financieel gezond zijn, maar ik besef ook wel dat dit nooit, maar dan ook echt nooit gaat gebeuren.



Wat ik me wel afvraag is of dat het om schulden gaat of een negatief eigen vermogen. Daarnaast is zelfs een negatief eigen vermogen niet per se problematisch als er geen liquiditeitsproblemen optreden.


Als het namelijk 770 miljoen aan schuld is, moet je natuurlijk ook wel beseffen dat daar veel waarde tegenover staat.

Verder ben ik wel van mening dat het voetbal ontspoort met transferbedragen en salarissen. Misschien moeten daar gewoon afspraken over gemaakt gaan worden. Kan misschien ook nog wel eens wat schelen in de sores waar deze clubs niet in zitten.




Klopt, het is niet allemaal negatief eigen vermogen, maar het is nu wel zoveel geworden dat er wel liquiditeitsproblemen optreden, zoals bij Barcelona en Inter.

Agnelli - niet toevallig 1 van de drijvende krachten achter de Super League - zei daar in September nog het volgende over:
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5182380/europese-voetbalclubs-bang-voor-liquiditeitsproblemenlink

 

+1/-0

Ach zo'n Europese competitie komt er toch wel een keer. Dat kan nog een aantal jaren duren en misschien ook niet in deze vorm zoals ze die hadden voorgestaan. Maar een Europese competitie is in de toekomst realiteit. Voetbalploegen zijn bedrijven en die willen financiële zekerheid. Bedrijfsmatig gezien heel logisch natuurlijk. Daarom is Europees voetbal ontzettend belangrijk want dat is inkomen. Clubs moeten er niet aan denken een keer een slecht seizoen te draaien waardoor ze Europees voetbal mislopen want dan hebben ze gelijk een financieel probleem. Dan kunnen ze gelijk hun salarissen niet meer betalen.

En wil je bijblijven moet je dat soort salarissen wel bieden. Als jij niet bereidt bent om spelers een miljoenen contract aan te bieden. Je concurrentie misschien wel. En dat betekend dat je die spelers niet meer binnen kan halen en dus haak je af. Ook Ajax en PSV zijn met hun salarisplatfond omhoog gegaan. Hadden ze dat niet gedaan dan zou Tadic of Blind nooit naar Ajax zijn gegaan. En PSV zou nooit een Gotze of Zahavi hebben gehad. Maar wil je enigszins bijblijven dan moet je dat wel doen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Buitenlandse competities » Nieuwe "Super League"