Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 06 november 2019 om 16:32:

Helemaal eens Sir Tinus en shevchenko.

De rode kaarten waren allebei terecht. Ik meende zelfs een reflex-beweging bij Veltman te zien waarbij de hand naar de bal ging. En dan achteraf zeggen dat hij zijn hand langs het lichaam had. Da's wel een hele ruime definitie van "langs".

Als de scheidsrechter voor de overtreding op Daley Blind had gefloten, dan was dat niet verkeerd geweest. Wel makkelijk gefloten. Alleen fluit hij nu niet, en dat geeft Blind natuurlijk niet het recht om die late tackle in te zetten met al geel op zak. Niet heel slim van hem. Als je met 11 tegen 11 blijft staan, is er niks aan de hand, dan had Ajax nog wel een 5e en 6e goal gemaakt.

Ik heb alleen wel meerdere mensen horen zeggen dat de 2-4 van Chelsea buitenspel was. Dat heb ik zelf niet opgemerkt, maar dat zou natuurlijk wel een kwalijke zaak zijn met de VAR erbij. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

De 4 minuten blessuretijd waren een lachertje en misschien ook wel voorkomen uit het feit dat de scheidsrechter de samenloop van alle omstandigheden wat ongelukkig vond voor Ajax, anders kan ik dat niet verklaren.

Ik kan me nog herinneren dat Griekse spelers en media de scheidsrechter waardeloos vonden nadat Ajax in de voorronde meerdere penalties had gekregen tegen PAOK. Daar werd toen, in mijn ogen ook terecht, lacherig op gereageerd vanuit de Nederlandse media. De scheidsrechter had daar ook gewoon gelijk. Maar nu gedragen de Nederlandse media én de Ajacieden zich precies hetzelfde.

En inderdaad, nergens een greintje zelfkritiek hoe je een wedstrijd waarin je met 1-4 voor staat nog weg kan geven.


Los daarvan:
Het was weer een leuke wedstrijd om naar te kijken en de kwaliteit is zichtbaar aanwezig. In Eindhoven mogen we daar alleen maar van dromen op dit moment. Toch hadden we ze in Eindhoven kunnen verslaan, niet eens heel lang geleden. Zo zie je maar weer dat voetbal niet altijd voorspelbaar is. Toch is het verschil in punten nu al heel duidelijk en ik denk dat dat de huidige krachtsverhoudingen prima weergeeft.



Hele goede analyse. Heel simpel dat je een 1-4 wedstrijd nog uit handen kunt geven . Als je kijkt dat er twee eigen doelpunten bij zaten vertekent dat toch wel. Ajax heeft goed gespeeld maar onnodige blunders begaan . Ja , zelfkritiek is ver te zoeken maar dat is de helaas de arrogantie van die club. Ze hadden meer kaarten kunnen krijgen en mogen absoluut niet mopperen. Ik hoop dat ze zich wel kunnen plaatsen voor de volgende Knock out fase. Maar een beetje dimmen is wel gepast. Realiseer je dat je blij mag zijn dat er slechts 4 extra speelminuten toegevoegd zijn.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 06 november 2019 om 23:35:



Hele goede analyse. Heel simpel dat je een 1-4 wedstrijd nog uit handen kunt geven . Als je kijkt dat er twee eigen doelpunten bij zaten vertekent dat toch wel. Ajax heeft goed gespeeld maar onnodige blunders begaan . Ja , zelfkritiek is ver te zoeken maar dat is de helaas de arrogantie van die club. Ze hadden meer kaarten kunnen krijgen en mogen absoluut niet mopperen. Ik hoop dat ze zich wel kunnen plaatsen voor de volgende Knock out fase. Maar een beetje dimmen is wel gepast. Realiseer je dat je blij mag zijn dat er slechts 4 extra speelminuten toegevoegd zijn.



Inderdaad ontbreekt zelfkritiek bij die arrogante club.

En wat een zeldzaam gejank nu Ajax eindelijk eens een keer geen voordeel heeft van een VAR.
Terwijl alle beslissingen notabene correct waren en ze aan de 5-4 en aan 5 meer minuten blessuretijd ontsnapten.

Ik hoop overigens niet dat ze zich plaatsen voor de KO fase van de CL.
Dan krijgt de rijkste club nog meer geld, hetgeen zeer slecht is voor het totale Nederlandse voetbal.

Wel lopen we het risico dat de media bij CL uitschakeling van Ajax een dag van nationale rouw willen afkondigen. Denk maar hoe erg we het moesten vinden toen Spurs dit voorjaar de 2-3 maakte. ;)

 

+1/-1

En het huilen blijft maar door gaan door de media..... Het is inderdaad een dag van nationale rouw.

En de enorme zwalbe die Neres maakte waar volgens mij de 1-2 uit volgt hoor je ook niemand over.

 

+2/-1

Ongelooflijk zeg, het staat echt overal en iedereen roept maar dat ze genaaid zijn. Alsof ik een andere wedstrijd heb gezien en niet weet of er lucht of zand in een bal zit.

Ik heb nog niemand gehoord die het wel een penalty vond, die het wel 2 terechte rode kaarten vonden en die het wel slecht vonden dat Ajax een 1-4 zo uit handen gaf.

 

+2/-1

En nog maar te zwijgen over de morele verplichting om Europees maar voor Ajax te moeten zijn omdat het goed is voor het Nederlands voetbal. Laat degene die een schijthekel aan die club hebben het toch lekker mooi vinden dat ze het uit handen geven.
Ja ze hebben meer geld, kwalitatief betere spelers en spelen mooi voetbal, maar ik irriteer me er mateloos aan.

Ik gun ze van harte Europese overwintering... in de Europa League...
Door de financiële bonus die ze krijgen voor overwintering kunnen ze zich weer een miskoop a la Marin veroorloven.

Wat ben ik blij als PSV over enkele jaren zich ook in die positie mag bevinden.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Jerra schreef op 07 november 2019 om 15:32:

En nog maar te zwijgen over de morele verplichting om Europees maar voor Ajax te moeten zijn omdat het goed is voor het Nederlands voetbal. Laat degene die een schijthekel aan die club hebben het toch lekker mooi vinden dat ze het uit handen geven.



Bovendien is het , zoals boven gememoreerd zelfs slecht voor het Nederlandse voetbal als Ajax nog rijker wordt dan de rest.

Wat betreft "morele verplichting" wilde ik net schande gaan spreken over hun trip naar Qatar, maar lees ik nu dat ook bij ons eigen PSV geen scrupules bestaan om naar dat land te gaan voor overwintering.
Let wel,het gaat niet eens om een WK hier, maar om vrijwillig verblijf dat ook net zo goed in een land zonder slavernij en totaal gebrek aan mensenrechten kan worden doorgebracht.
Zeer slechte beurt van de twee Nederlandse topclubs.

 

+9/-2

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 16 november 2019 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Jerra schreef op 07 november 2019 om 15:32:

En nog maar te zwijgen over de morele verplichting om Europees maar voor Ajax te moeten zijn omdat het goed is voor het Nederlands voetbal. Laat degene die een schijthekel aan die club hebben het toch lekker mooi vinden dat ze het uit handen geven.



Bovendien is het , zoals boven gememoreerd zelfs slecht voor het Nederlandse voetbal als Ajax nog rijker wordt dan de rest.

Wat betreft "morele verplichting" wilde ik net schande gaan spreken over hun trip naar Qatar, maar lees ik nu dat ook bij ons eigen PSV geen scrupules bestaan om naar dat land te gaan voor overwintering.
Let wel,het gaat niet eens om een WK hier, maar om vrijwillig verblijf dat ook net zo goed in een land zonder slavernij en totaal gebrek aan mensenrechten kan worden doorgebracht.
Zeer slechte beurt van de twee Nederlandse topclubs.


Ajax gaat ook nog stadions testen waar het bloed nog op de muren zit (bij wijze van). In feite nog treuriger dan PSV. Toch had ik van PSV en Gerbrands ook meer verantwoord beleid verwacht.

 

+3/-1

Is het nou voortaan de bedoeling daar dat iedereen het veld op komt rennen voor een knuffel en een shirt van je favoriete speler?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 16 november 2019 om 14:24:

Zeer slechte beurt van de twee Nederlandse topclubs.


Mee eens. Het is onnodig om dit soort landen aan te doen. Sport heeft een symbolische functie en het zou goed zijn om een statement te maken op het vlak van de mensenrechten. Natuurlijk is het de vraag waar je de grens trekt, maar wat mij betreft is dat ver voor een theocratie.

 

+2/-0

Lekker, de neuzen uit de CL!

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 10 december 2019 om 22:49:

Lekker, de neuzen uit de CL!



Zeker, heb staan juichen. Zullen nu wel wat spelers vertrekken in de winter. Verliezen zondag ook van AZ

 

+3/-1

Ook ik kon een grote glimlach niet onderdrukken zo rond de klok van 22:55. Echter gezien onze eigen prestaties in Europa van de laatste jaren en de enorme wanprestaties in dit seizoen, vind ik leedvermaak hier niet echt passend. Het is dankzij Ajax dat wij straks met onze 3e of 4e plaats nog in aanmerking kunnen komen voor Europees voetbal. En dat is al pijnlijk genoeg.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 10 december 2019 om 23:23:

open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 10 december 2019 om 22:49:

Lekker, de neuzen uit de CL!



Zeker, heb staan juichen. Zullen nu wel wat spelers vertrekken in de winter. Verliezen zondag ook van AZ



Zou zo maar kunnen wat je zegt. De clubs die door zijn gaan werken aan de tekortkomingen. Je hoort van Blind al hoe hij over de EL denkt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 10 december 2019 om 23:42:

Ook ik kon een grote glimlach niet onderdrukken zo rond de klok van 22:55. Echter gezien onze eigen prestaties in Europa van de laatste jaren en de enorme wanprestaties in dit seizoen, vind ik leedvermaak hier niet echt passend. Het is dankzij Ajax dat wij straks met onze 3e of 4e plaats nog in aanmerking kunnen komen voor Europees voetbal. En dat is al pijnlijk genoeg.



Er kunnen nog rare dingen gaan gebeuren nu . Wij moeten nu echter wel blijven winnen. De wedstrijd in de EL is voor ons totaal onbelangrijk , zondag moeten we er staan met een fit elftal , dat telt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 10 december 2019 om 23:23:

open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 10 december 2019 om 22:49:

Lekker, de neuzen uit de CL!



Zeker, heb staan juichen. Zullen nu wel wat spelers vertrekken in de winter. Verliezen zondag ook van AZ



Ik durf de weddenschap wel aan dat er geen enkele speler daar zal vertrekken deze winter die ook maar enigszins in de buurt van een basisplaats komt. Die komen zo om in het geld dat ze geen enkele reden hebben om iemand hoeven te verkopen.

Ik zie ze zondag inderdaad ook niet winnen in Alkmaar

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 10 december 2019 om 23:42:

Ook ik kon een grote glimlach niet onderdrukken zo rond de klok van 22:55. Echter gezien onze eigen prestaties in Europa van de laatste jaren en de enorme wanprestaties in dit seizoen, vind ik leedvermaak hier niet echt passend. Het is dankzij Ajax dat wij straks met onze 3e of 4e plaats nog in aanmerking kunnen komen voor Europees voetbal. En dat is al pijnlijk genoeg.



Nou in zoverre is het terecht dat dat clubje met, heel veel enge supporters even een mooie karma krijgen voorgeschoteld.
Voetbalzone etc enkel en alleen hopend dat psv het niet ging redden tegen BASEL.

Ik was daarom om 1000% voor Valencia, karma is a ...

 

+5/-1

Ik had het toch wel fijn gevonden als Ajax gelijk had gespeeld. Dan hadden we iig makkelijk Oekraiene voor gebleven en had een 2de plaats voldoende geweest voor voorronde CL. Als AZ nu de 2de plaats pakt, Stenge en Boadu voor een hoop geld verkopen en Ajax weer CL speelt volgend seizoen lopen we straks financieel achter de feiten aan. En laat een ding duidelijk zijn, ik had het fijn gevonden, maar ik vind het ook niet erg dat ze verder mogen in de EL.

 

+1/-1

Ik had mij ook niet uitgemaakt als ze nog een ronde verder waren gekomen, al denk ik dat ze in de EL na de winterstop het langst erin kunnen blijven, met bijkomende Europese punten en belasting.

Waar ik wel om moest glimlachen is dat ze blijkbaar dermate gewend zijn de scheidsrechter in NL mee te hebben, dat ze bij een neutrale scheidsrechter helemaal gek worden. De grootste arbitrale fout gisteren was dat hij het naliet om Tagliofico rood te geven toen hij die doorgebroken speler neerlegde. Enja, een aantal van die Spanjaarden gingen gemakkelijk liggen, maar niet sneller dan Tadic en Veltman doen. En als ze ergens een tijdrekkende keeper moeten kunnen waarderen, zou het in Amsterdam moeten zijn. ;-)

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 11 december 2019 om 08:01:

Ik had mij ook niet uitgemaakt als ze nog een ronde verder waren gekomen, al denk ik dat ze in de EL na de winterstop het langst erin kunnen blijven, met bijkomende Europese punten en belasting.

Waar ik wel om moest glimlachen is dat ze blijkbaar dermate gewend zijn de scheidsrechter in NL mee te hebben, dat ze bij een neutrale scheidsrechter helemaal gek worden. De grootste arbitrale fout gisteren was dat hij het naliet om Tagliofico rood te geven toen hij die doorgebroken speler neerlegde. Enja, een aantal van die Spanjaarden gingen gemakkelijk liggen, maar niet sneller dan Tadic en Veltman doen. En als ze ergens een tijdrekkende keeper moeten kunnen waarderen, zou het in Amsterdam moeten zijn. ;-)



Ik snap die kritiek op de arbitrage ook niet. Hij was een beetje streng hier en daar naar meer kan je er niet van zeggen. En idd Ajax had zo maar 2x rood kunnen krijgen, Van de Beek ging ook heel hard door.

Maar Ajax is kwetsbaar nu, vraag me af of ze dat goed kunnen managen.

Uiteindelijk wel 10 punten in CL, een prestatie waar PSV helaas ver van verwijderd is.

 

+2/-0

Ik snap ook niet waarom er naar de scheidsrechter gewezen wordt. Hij had zeker af en toe anders mogen fluiten, maar hij heeft absoluut geen bepalende invloed gehad op het resultaat van de wedstrijd.

Hij floot af en toe wat makkelijk als er een Spanjaard ging liggen. Hij had in beide helften wat meer blessuretijd erbij kunnen doen. Die rode kaart in blessuretijd kostte bijv. ruim 2 minuten tijd, maar hij liet maar 1 minuut langer doorspelen.

Ik had echter niet het gevoel dat de wedstrijd anders zou zijn geëindigd als er 10 minuten blessuretijd was bijgekomen. Ajax heeft in 90 minuten één echte kans gehad en dat was de bal die Ziyech naast schoot uit kansrijke positie. Verder waren het wat mogelijkheidjes hier en daar, waarbij het mee had moeten zitten om een treffer op te leveren.

Hoe Valencia de tweede helft speelde, was precies vergelijkbaar met wat Ajax deed toen PSV daar in het begin van 2019 op bezoek was. Na de 2-1 uit die penalty haalden ze alle trucs uit de kast om te voorkomen dat er nog gewoon gevoetbald zou worden.

Gisteren bleek dat de selectie van Ajax toch niet zo breed was om op Europees niveau 2 blessures in de aanval op te vangen. Ondanks dat Ajax natuurlijk wel dominant en beter was, hebben ze geen moment echt aanspraak op de gelijkmaker gemaakt. En Valencia heeft gewoon 1x goed geprofiteerd van de fouten die Ajax maakte.

Concluderend over de hele groepsfase heeft Ajax wel pech gehad. Tien punten is een mooi aantal (zijn wij ook een keer mee uitgeschakeld in 2003), ze hadden wat pech in de thuiswedstrijd tegen Chelsea met die 1mm-buitenspelgoal die werd afgekeurd en in Londen hadden ze ook wat pech waardoor ze blij mochten zijn met de 4-4. Deze uitschakeling is derhalve heel erg zuur en zal als een mokerslag aankomen in Amsterdam.

Ik ben benieuwd hoe het met de mentale weerbaarheid zit voor de wedstrijd in Alkmaar zondag. AZ zal bloed ruiken, en heeft gezien hoe het strijdplan van Willem 2 en Valencia prima werkte. En mochten ze daar verliezen, dan is het ongenaakbaar geachte Ajax toch opeens een stuk brozer dan gedacht en komt de winterstop op een heel goed moment.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax