Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 179 180 181 182 183

Nee, vrij duidelijk in beeld gebracht. Enige waar ik geen goed beeld van had, was die handbal van Klaassen.

Wat wij ons wel des te meer moeten afvragen, is hoe we in vredesnaam tweemaal van dit Ajax hebben kunnen verliezen. Dat mogen we helemaal onszelf aanrekenen, want dit jaar waren ze te pakken.

 

+1/-0

Ik was even aan het zoeken, klopt het nu dat ajax al 8 strafschoppen heeft gekregen en wij maar 1 ?

 

+1/-0

Is op zich wel logisch te verklaren aan de hand van de manier van spelen. Toen wij Lozano en Dumfries hadden die over rechts de 16 in denderden, kregen we ook veel meer penalty's. Wie halen nu nog de achterlijn bij ons?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 23 april 2022 om 18:31:

Wat wij ons wel des te meer moeten afvragen, is hoe we in vredesnaam tweemaal van dit Ajax hebben kunnen verliezen. Dat mogen we helemaal onszelf aanrekenen, want dit jaar waren ze te pakken.


In Amsterdam was Ajax nog in vorm en speelden ze voor een volle ufo. Toen hadden we weinig kans. In Eindhoven in een leeg stadion kregen ze hulp uit Zeist. Wat er in de Kuip gebeurde is bekend.

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 23 april 2022 om 19:34:

Ik was even aan het zoeken, klopt het nu dat ajax al 8 strafschoppen heeft gekregen en wij maar 1 ?


Klopt. En Ajax volgens mij ook nog twee in de beker. Maar ja, wat voor conclusie kun je daar aan verbinden.

 

+1/-0

Als losstaand feit geen enkele

 

+1/-0

Feit is wel dat de punten die ze gisteren kennen natuurlijk weer nergens over ging. Timber ging ‘ gewoon’ liggen zonder enig contact en hij wordt direct op de stip gelegd. Gaat natuurlijk nergens over. Bij PSV zag ik duidelijkere pingels die niet gegeven werden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 24 april 2022 om 02:13:



open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 23 april 2022 om 19:34:

Ik was even aan het zoeken, klopt het nu dat ajax al 8 strafschoppen heeft gekregen en wij maar 1 ?


Klopt. En Ajax volgens mij ook nog twee in de beker. Maar ja, wat voor conclusie kun je daar aan verbinden.



Je kan in ieder geval de conclusie trekken dat de standaardopmerking de ene keer krijg je hem wel, de andere keer niet voor ons in ieder geval in twijfelgevallen niet opgaat. We hebben er 1 gehad (minste van alle ploegen meen ik) en die was volkomen terecht, alle (twijfel)gevallen vielen dus negatief voor ons uit.

 

+1/-0

En 'aan het eind heeft iedereen even vaak voor en nadeel gehad' hoor je ook regelmatig.
Kunnen nog leuke weken worden dan, ga ik vast naar het Stadhuisplein.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 24 april 2022 om 02:13:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 23 april 2022 om 18:31:

Wat wij ons wel des te meer moeten afvragen, is hoe we in vredesnaam tweemaal van dit Ajax hebben kunnen verliezen. Dat mogen we helemaal onszelf aanrekenen, want dit jaar waren ze te pakken.


In Amsterdam was Ajax nog in vorm en speelden ze voor een volle ufo. Toen hadden we weinig kans. In Eindhoven in een leeg stadion kregen ze hulp uit Zeist. Wat er in de Kuip gebeurde is bekend.

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 23 april 2022 om 19:34:

Ik was even aan het zoeken, klopt het nu dat ajax al 8 strafschoppen heeft gekregen en wij maar 1 ?


Klopt. En Ajax volgens mij ook nog twee in de beker. Maar ja, wat voor conclusie kun je daar aan verbinden.



Qua penalties in de beker 3-0 zelfs, dus 11-1 in de Nederlandse wedstrijden in totaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 23 april 2022 om 18:31:

Enige waar ik geen goed beeld van had, was die handbal van Klaassen.


Bij Studio Sport Eredivisie zie je dat moment vanuit 3 camerahoeken. Vanuit het tweede shot kun je vrij goed zien dat hij de bal met zijn hand raakt en daarmee het balbezit van NEC eindigt. Overduidelijke penalty in mijn ogen.

forumillustratie

Vanaf 10min25sec:
https://www.npostart.nl/nos-studio-sport-eredivisie/23-04-2022/POW_05294460link

 

+1/-1

Nog niet gezien maar idd: overduidelijk. Wat een strontmazzel weer.

 

+1/-0

Hij krijgt hem eerst op zijn lichaam (zie je op het derde shot dat hij eerst tegen zijn buik komt) en dan pas op zijn hand. Dan is het geen strafschop.

 

+2/-0

Thanks allen. En wat RIS zegt klopt. Ik weet niet of ik de regel juist vind (soms is het pure onkunde, waardoor de bal alsnog op de hand komt, en dat mag van mij best bestraft worden), maar dan is het terecht geen penalty.

Eerlijk gezegd zie ik dat liever dan onterecht geen penalty, want dat is zuurder.

 

+1/-0

Het klopt inderdaad dat het geen strafbaar hands is als de bal eerst tegen het eigen lichaam komt en daarna tegen de arm/hand. Nou zijn de bewegende beelden niet super duidelijk, maar bij het derde shot lijkt het toch echt dat de bal maar één keer van richting verandert. Met andere woorden, hij raakt alleen de hand.

 

+1/-0

Even met betrekking tot die handsbal van Klaassen. Wij hadden sowieso een pingel tegen gekregen daar.

 

+4/-0

Fijn dat afgelopen zondag de knvb en nu Heerenveen meewerkt aan het kampioensfeestje van Ajax in eigen huis. Ironisch ook dat vorige bericht wat ik hierboven geplaatst heb…

 

+1/-0

Bal was bij de 1-0 over de achterlijn?

 

+1/-0

Ajax kampioen. Op basis van de 1e seizoenshelft heel terecht maar 2e seizoenshelft was het veel minder. Aan het einde van de rit bovenaan en dan ben je de verdiende kampioen.
Tegelijkertijd ben ik benieuwd hoe het de komende jaren daar gaat. De oorlogskas van Ajax is nog steeds goed gevuld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko sch11 mei 2022 om 22:08reef op :

Aan het einde van de rit bovenaan en dan ben je de verdiende kampioen.


Dat is te kort door de bocht. Daarvoor is er dit seizoen te veel gebeurd. Nooit eerder heb ik zo sterk het gevoel gehad dat het een gestolen/gegeven kampioenschap is zonder glans.

Er is de bal over de lijn van Blind, de penalty van Martinez met Dessers, de handsbal van Klaassen tegen NEC en de penalty voor Feyenoord. Er waren de toppers die we allemaal moesten spelen na de Europese donderdagen, meestal uit, terwijl Ajax na Europese duels vrijwel altijd thuis speelde tegen eenvoudige tegenstanders. We speelden in een volle ufo, net als Feyenoord en Utrecht, terwijl de Kuip, het Philips stadion en de Galgenwaard leeg waren toen Ajax op bezoek kwam. Alles zat dit seizoen tegen en als het niet tegen zat hielp Zeist wel een handje. Het is een heel heel naar seizoen geweest.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 mei 2022, 01:12:09.

 

+8/-1

'Het kampioenschap van Ajax werd mede mogelijk gemaakt door scheidsrechters, grensrechters en var.'

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax