Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 179 180 181 182 183

Ajax haalt Bassey van de Rangers voor enorm veel geld.
Ajax haalt een (niet zo dure) rechtsback van een Mexicaanse club.
Ajax huurt een jonge, lange Italiaan die eigenlijk nog niets noemenswaardigs heeft gepresteerd.
Ajax betaalt een mega-bedrag voor Brobbey, een speler die tot nu toe overal de status van bankzitter heeft gehad.
Ajax betaalt een nog hoger bedrag voor Bergwijn, een speler die Ajax wel sterker zal maken, maar die dus even duur is als Blind en Tadic samen.
Ajax haalt met Schreuder een trainer die nog maar moet bewijzen dat hij een trainersklus als deze aan kan.

Ajax moet met Mazraoui, Martinez, Gravenberch en Haller 4 basisspelers vervangen die een cruciale rol speelden in het succes van vorig seizoen.

Ik ga hier nu niet beweren dat Ajax als een kaartenhuis in elkaar gaat storten. We hebben dit jaar een historisch zwakke eredivisie. Clubs als Volendam, NEC, Emmen, Excelsior, Sparta, Fortuna, Cambuur, RKC en Go Ahead hebben eigenlijk niets op het hoogste niveau te zoeken. Dat is de helft van de hele competitie. Tel daarbij op dat clubs als Groningen en Heerenveen al jaren steeds zwakker worden en dat ook Vitesse dit jaar een behoorlijke jas heeft uitgedaan. Dan hou je alleen Utrecht, Twente en AZ over als ploegen die het de top 3 lastig kunnen maken.

Maar wat ik wel zie, is dat Ajax zwakker is geworden dan vorig jaar en dat het afwachten is of de aankopen die ze hebben gedaan ervoor zorgen dat ze aan de top kunnen blijven. PSV heeft vorige week al aangetoond dat je niet goed hoeft te spelen om Ajax te verslaan, ze hebben voldoende kwetsbaarheden.

Ik kan niet wachten op het gemor dat ongetwijfeld gaat ontstaan als straks in de CL thuis wordt verloren. Of als het in de eredivisie niet zo soepel gaat. Misschien gaat er zelfs een supporter "pannenkoek" roepen naar Alfred Schreuder.

Maar goed, misschien zie ik alles iets te rooskleurig in voor ons als PSV-ers en hebben ze deze week inderdaad de nieuwe Zlatan en een nieuwe top-rechtsback binnen gehaald. Verbleekt slagerij Martinez bij circus Bassey en speelt Mo over een maand de sterren van het dak van de arena.

Maar het is mooi dat het nieuwe seizoen weer gaat beginnen!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 augustus 2022 om 10:03:

Ajax haalt Bassey van de Rangers voor enorm veel geld.
Ajax haalt een (niet zo dure) rechtsback van een Mexicaanse club.
Ajax huurt een jonge, lange Italiaan die eigenlijk nog niets noemenswaardigs heeft gepresteerd.
Ajax betaalt een mega-bedrag voor Brobbey, een speler die tot nu toe overal de status van bankzitter heeft gehad.
Ajax betaalt een nog hoger bedrag voor Bergwijn, een speler die Ajax wel sterker zal maken, maar die dus even duur is als Blind en Tadic samen.
Ajax haalt met Schreuder een trainer die nog maar moet bewijzen dat hij een trainersklus als deze aan kan.

Ajax moet met Mazraoui, Martinez, Gravenberch en Haller 4 basisspelers vervangen die een cruciale rol speelden in het succes van vorig seizoen.

Ik ga hier nu niet beweren dat Ajax als een kaartenhuis in elkaar gaat storten. We hebben dit jaar een historisch zwakke eredivisie. Clubs als Volendam, NEC, Emmen, Excelsior, Sparta, Fortuna, Cambuur, RKC en Go Ahead hebben eigenlijk niets op het hoogste niveau te zoeken. Dat is de helft van de hele competitie. Tel daarbij op dat clubs als Groningen en Heerenveen al jaren steeds zwakker worden en dat ook Vitesse dit jaar een behoorlijke jas heeft uitgedaan. Dan hou je alleen Utrecht, Twente en AZ over als ploegen die het de top 3 lastig kunnen maken.

Maar wat ik wel zie, is dat Ajax zwakker is geworden dan vorig jaar en dat het afwachten is of de aankopen die ze hebben gedaan ervoor zorgen dat ze aan de top kunnen blijven. PSV heeft vorige week al aangetoond dat je niet goed hoeft te spelen om Ajax te verslaan, ze hebben voldoende kwetsbaarheden.

Ik kan niet wachten op het gemor dat ongetwijfeld gaat ontstaan als straks in de CL thuis wordt verloren. Of als het in de eredivisie niet zo soepel gaat. Misschien gaat er zelfs een supporter "pannenkoek" roepen naar Alfred Schreuder.

Maar goed, misschien zie ik alles iets te rooskleurig in voor ons als PSV-ers en hebben ze deze week inderdaad de nieuwe Zlatan en een nieuwe top-rechtsback binnen gehaald. Verbleekt slagerij Martinez bij circus Bassey en speelt Mo over een maand de sterren van het dak van de arena.

Maar het is mooi dat het nieuwe seizoen weer gaat beginnen!



Ik vrees alleen dat PSV 'klaar' is met uitzondering van een buitenkansje en dat Ajax nog wel wat miljoenen gaat verbrassen.
Je vergelijking is dus wat voorbarig.
Bovendien kan een Ajacied met een beetje fantasie eenzelfde negatieve benadering aan al onze aanwinsten hangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 09:50:

Kijk eens naar zijn fysiek, dan is de vraag meteen beantwoordt waarom ze zo'n speler erbij willen hebben



Wat dat ook niet een van de redenen dat wij Vinicius haalden?? :)

 

+1/-0

Overmars wil Blind halen ….

En dan zijn er nog mensen die klagen over onze JdJ?
Die Overmars begrijpt het echt niet (meer) …..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 05 augustus 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 09:50:

Kijk eens naar zijn fysiek, dan is de vraag meteen beantwoordt waarom ze zo'n speler erbij willen hebben



Wat dat ook niet een van de redenen dat wij Vinicius haalden?? :)



En dat is ook de reden waarom Van Nistelrooij hem per se bij zijn selectie wil houden. Ondanks dat hij zogenaamd de allerslechtste spits uit de clubhistorie zou zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 12:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 05 augustus 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 09:50:

Kijk eens naar zijn fysiek, dan is de vraag meteen beantwoordt waarom ze zo'n speler erbij willen hebben



Wat dat ook niet een van de redenen dat wij Vinicius haalden?? :)



En dat is ook de reden waarom Van Nistelrooij hem per se bij zijn selectie wil houden. Ondanks dat hij zogenaamd de allerslechtste spits uit de clubhistorie zou zijn.



Heb jij Ruud onlangs nog gesproken dan? ;) :)

 

+2/-0

Historisch zwakke eredivisie? Lijkt me een beetje goedkope retoriek als je alle aankopen naast elkaar zet. Vrijwel iedere club op Vitesse na heeft een betere selectie dan vorig seizoen.

 

+1/-0

Beetje off-topic om hier te bespreken, maar ik moet het allemaal nog maar zien of de clubs erop vooruit zijn gegaan.

Feit is dat er 9 clubs in de eredivisie zitten zonder de ambitie of het vooruitzicht om een stabiel team in het linkerrijtje te kunnen worden. Met ADO, PEC, Roda, Willem 2, Heracles, De Graafschap en NAC spelen er 7 clubs met meer potentie een niveautje lager komend seizoen. Hartstikke leuk dat Jonathan de Guzman, Bas Dost, Burak Yilmaz en Jasper Cilessen nog even komen afbouwen in de eredivisie. Dat zijn, op Yilmaz na, nou niet de spelers die de afgelopen jaren nou veel opzienbarends hebben gepresteerd. En dan hebben we nog spelers als Silvester van de Water, Yassine Ayoub, Richairo Zivkovic, Oussama Idrissi, Oussama Tannane en als klap op de vuurpijl Zakkaria Bakkali die hun heil in de eredivisie komen zoeken omdat ze overal waar ze voet buiten Nederland hebben gezet compleet mislukt zijn.

Je kunt me een pessimist noemen, maar ik heb niet direct het idee dat al deze namen per sé iets gaan toevoegen aan de eredivisie. Maar ik laat me graag verrassen :)

@Guppie: ik maakte geen vergelijking, ik kijk - op een bepaalde manier - naar de (in mijn ogen) rare fratsen die Ajax de afgelopen periode heeft uitgehaald. Dat betekent niet dat ik denk dat PSV kampioen word, of dat ik vind dat wij nu beter zijn dan hen. Over de kwetsbaarheden van PSV heb ik me in andere topics ook duidelijk uitgesproken.

 

+1/-0

NEC, Sparta en potentieel de Eagles zijn prima eredivisieclubs als je Pec, Heracles of de Graafschap als verlies ziet voor de eredivisie. Zo'n Tannane was uitblinker bij een goed Vitesse, Cillessen is gewoon eerste keus bij oranje. Zo kun je alles wel downplayen.

 

+1/-0

Ik zit nog steeds met de bal van Blind die over de lijn was en de discussie die daarop nog steeds aan de gang is..

Heb vandaag watopen nadenken en denk het definitieve antwoord onomstotelijk eindelijk te hebben...

Heb het nagezocht: een lijn moet tussen 10 en 12 cm breed zijn.

Men kan niet zien of de bal er boven net de lijn raakte maar.... het is overduidelijk dat de afstand van waar de bal de grond raakte meer dan een lijndikte van de lijn af lag. De bal raakte de grond dus op 12 cm of meer.

Een bal moet 23 cm doorsnede zijn. De straal is dus 11,5 cm.

Daarbij deukt de bal nog iets in bij het raken van de grond, dus is het middelpunt van de bal zelfs iets verder weg dan die 12cm.

Onomstotelijk dus dat het middelpunt van de bal verder van de lijn butste dan 12 cm, en met een straal van 11,5 is dit dus onomstotelijk bewezen dat de bal uit was.

Iemand?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 06 augustus 2022 om 10:13:

Ik zit nog steeds met de bal van Blind die over de lijn was en de discussie die daarop nog steeds aan de gang is..

Heb vandaag watopen nadenken en denk het definitieve antwoord onomstotelijk eindelijk te hebben...

Heb het nagezocht: een lijn moet tussen 10 en 12 cm breed zijn.

Men kan niet zien of de bal er boven net de lijn raakte maar.... het is overduidelijk dat de afstand van waar de bal de grond raakte meer dan een lijndikte van de lijn af lag. De bal raakte de grond dus op 12 cm of meer.

Een bal moet 23 cm doorsnede zijn. De straal is dus 11,5 cm.

Daarbij deukt de bal nog iets in bij het raken van de grond, dus is het middelpunt van de bal zelfs iets verder weg dan die 12cm.

Onomstotelijk dus dat het middelpunt van de bal verder van de lijn butste dan 12 cm, en met een straal van 11,5 is dit dus onomstotelijk bewezen dat de bal uit was.

Iemand?



Mooie berekening, maar kon zelf zonder enige berekening ook constateren dat die bal gewoon uit was ;)

 

+3/-0

Elke lijnrechter of hoe die tegenwoordig heten had die bal uitgegeven maar deze uiteraard niet. Door die blinde onnozelaar wordt de var in een lastige positie geduwd. (Die vervolgens gewoon moeten zeggen ja bal is uit). Gewoon niet maar aan denken en hopelijk valt zoiets de volgende keer in ons voordeel uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psv_fan86 schreef op 06 augustus 2022 om 14:01:

Gewoon niet maar aan denken en hopelijk valt zoiets de volgende keer in ons voordeel uit.


Dat hoop ik al heel lang. De realiteit is dat we in de JCS gewonnen hebben ondanks de VAR en niet dankzij.

De enige wedstrijd tegen Ajax de afgelopen 5 jaar waar het niet tegen zat voor ons qua VAR/scheidsrechter was de bekerfinale afgelopen seizoen. Al had ik (met mijn gekleurde PSV bril) sterk de indruk dat daar louter correcte beslissingen zijn gemaakt.

 

+1/-0

Geloof mij maar, ik denk er precies hetzelfde over. Waarom Alvarez geen rood kreeg - of de scheids in elk geval naar het scherm roepen - niet gebeurde voelde als de zoveelste naaistreek tegen psv, afgelopen weekend in de jc schaal. In de bekerfinale waren alle beslissingen correct, en ja dat viel gunstig uit voor ons.

 

+1/-0

Tot nog toe doet dat kanonnenvoer het redelijk. Ik denk zelfs dat een mindere middenmoter als Heerenveen er zomaar door kan zakken. Toen Joey nog veruit hun beste speler was was het al drama.

Ajax met Tadic in de spits en alle aanvallende spelers om naar binnen te trekken. Achterin is Wijndal met 22 de oudste. Als PSV fan ben ik blij dat Schreuder de opstelling van de gemiddelde fan neemt in plaats van een coach die nadenkt over het spel.

 

+1/-0

Hadden ze vorig jaar niet dik gewonnen van die lui? Als die Seuntjens blijft staan, dan wint Ajax wel, want die gaat rood pakken op deze manier.

Ik had toevallig de 1-0 gemist, omdat ik later thuis was, maar ik vind het opvallend dat Fortuna gescoord heeft. Ze doen het best aardig voor een matig team, maar ik zie niet in hoe die lui tot doelrijpe kansen kunnen komen. Misschien willen ze me nog een paar keer laten zien dat ze dat wel degelijk kunnen.

 

+1/-0

Dit was toch gewoon rood voor Schuurs? Wat gebeurde hier weer?

 

+1/-0

En Seuntjens vergeet je te noemen?

 

+1/-0

Buitenspel mag niet worden teruggekeken bij een rode kaart moment? Dat leek me ongeveer gelijk kijkende naar de maailijnen.

Edit: Seuntjes was uiteraard al genoemd, dus dat hoeft niet nog eens. Hij wordt gespaard, hoewel het niet zo heel zwaar was beide overtredingen bij elkaar. Bij Antony lijkt het al snel heel wat. Daarnaast weet ik niet of het een voordeel is om tegen 10 man te spelen. Ik verwacht dat Fortuna dan alles dicht gaat gooien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 06 augustus 2022 om 17:12:

Dit was toch gewoon rood voor Schuurs? Wat gebeurde hier weer?



Nee, wel voor Seuntjes

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax