Corinthians
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: -
Forumreacties: 8
Reg.: 2 november 2018
Favoriete opstelling: geen
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 375
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Corinthians schreef op 30 oktober 2024 om 19:41:
Helaas voor Feyenoord hebben ze geen Dessers meer.
Overigens gaat ajax zaterdag natuurlijk veel meer ruimte weggeven, die zullen nooit op deze manier een hele tweede helft alleen verdedigen op eigen helft.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ja dat geintje op het eind met die bank van ajax die het veld instormt vanwege een ''overtreding'' zagen we in europa ook al.
Ik verbaasde me erg over het rondspelen achterin, dat ging eigenlijk perfect, alsof ze al jaren zo samenspelen, automatismen. Toch vreemd als je bedenkt dat ze nooit in dezelfde samenstelling spelen.
Hopelijk is dit niet hun ''girona'' wedstrijd.
Denk dat we het zwaar gaan krijgen daar, tenzij we voorkomen en dan ruimte krijgen voor snelle uitbraken.
Over feyenoord, ik had van de afgelopen wedstrijden weinig van ze gezien. Ik vond het nu zwaar tegenvallen. Ik had echt meer verwacht van die Koreaan.
Ajax is gewoon ordinaire counterploeg. Ze spelen alles behalve Ajax voetbal. Maar goed, ik vind het prima dat ze bij Feyenoord gewonnen hebben, die hebben inmiddels 11 verliespunten. Ik verwacht een gelijkspel zaterdag in de Arena en dat is ook goed. Lastige uitwedstrijd zonder wat geblesseerde spelers.
Feyenoord is gewoon weggecounterd door Ajax. 2 ballen die toevallig goed vallen en leiden tot een doelpunt. En verder prima verdedigd.
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 31 oktober 2024 om 08:22:
Ajax is gewoon ordinaire counterploeg. Ze spelen alles behalve Ajax voetbal. Maar goed, ik vind het prima dat ze bij Feyenoord gewonnen hebben, die hebben inmiddels 11 verliespunten. Ik verwacht een gelijkspel zaterdag in de Arena en dat is ook goed. Lastige uitwedstrijd zonder wat geblesseerde spelers.
Feyenoord is gewoon weggecounterd door Ajax. 2 ballen die toevallig goed vallen en leiden tot een doelpunt. En verder prima verdedigd.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Ik vond ook dat Feyenoord nooit echt druk zette. Tegen PSV krijg je veel minder tijd om achterin rond te tikken. Je zag geen moment een Feyenoord dat er alles aan deed om nog een puntje eruit te slepen. Zelfs in de blessuretijd leek er nog iets van een handrem op. Een echt eindoffensief kwam er nooit echt.
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler EK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Forumreacties: 2.508
Reg.: 23 juni 2013
Het ging de laatste weken voortvarend met de Rotterdammers waarbij de wedstrijd tegen Benfica het hoogtepunt was,een eentje in de poule was voor mij dan ook snel ingevuld.
Maar vaak zijn de resultaten het tegenovergestelde van de voorafgaande verwachtigingen,ajax pakte op zijn Italiaans de drie punten.
Psv is komende zaterdag gewaarschuwd voor onderschatting of gemakzucht.
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Albert Trestena schreef op 31 oktober 2024 om 09:30:
Ik vond ook dat Feyenoord nooit echt druk zette. Tegen PSV krijg je veel minder tijd om achterin rond te tikken. Je zag geen moment een Feyenoord dat er alles aan deed om nog een puntje eruit te slepen. Zelfs in de blessuretijd leek er nog iets van een handrem op. Een echt eindoffensief kwam er nooit echt.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
De wedstrijd woensdag kende een voor velen verrassend resultaat, want een overwinning van Ajax hadden ze volgens mij zelfs in Amsterdam niet verwacht.
Ajax verdient de credits omdat het heel geconcentreerd heeft gespeeld. Ze hebben geen grote fouten gemaakt, ze hebben gestreden, voor elkaar gewerkt en de ruimtes ontzettend klein gehouden. Grof gezegd: ze hebben Feyenoord dermate goed ontregeld dat de Rotterdammers geen minuut in de wedstrijd hebben gezeten.
De andere kant van de medaille is dat Ajax redelijk gelukkig aan zijn goals kwam. Door twee slechte momenten van de keeper krijgen ze de voorsprong in de schoot geworpen. Verder was het aanvallend ook vrij onmachtig aan hun kant (maar goed, met 0-2 hóéf je natuurlijk ook niet meer).
In ieder geval is Feyenoord van zijn roze wolk gedonderd, wat goed nieuws is. Ajax heeft geleerd dat je met een beetje concentratie, teamgeest en een goed tactisch plan in ieder geval in staat bent om de boel bij de tegenstander te ontregelen.
Voor dat laatste moet PSV zaterdag beducht zijn. Wij staan er niet om bekend 90 minuten lang de deuren achterin gesloten te kunnen houden. De meeste ploegen krijgen tegen ons echt wel hun kansjes. En Ajax, met toch aardig wat individuele kwaliteiten, zal dat ook krijgen. En als je achter komt tegen ze, dan loop je er niet meer overheen zoals de tweede helft toen in Eindhoven. Dat is het verschil tussen het Ajax van vorig jaar (los zand) en het Ajax wat we woensdag zagen (kwalitatief geen 2019-elftal, maar in ieder geval een compacte vechtmachine).
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Ben inderdaad ook blij dat wij die wellenreuter niet gehaald hebben.
Ik las na afloop dat Timber zei dat ze "achter hem blijven staan."
Dat zegt genoeg natuurlijk, normaal gesproken speel je voor je keeper als je echt vertrouwen in hem hebt,
Dit bericht is gewijzigd op 1 november 2024, 14:44:29.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
In het uitzonderlijke geval dat Feyenoords positie bepalend is of wij op plaats 24 of 25 eindigen, zouden we inderdaad kunnen zeggen dat gisteren een gunstig resultaat was. Echter, voor het Nederlands voetbal (en de zeer belangrijke strijd met Portugal op de coëfficientenlijst) was het gisteren natuurlijk een zeer vervelend avondje, zeker omdat Sporting een onverwachte overwinning boekte op Man City.
Ik vind het verbazingwekkend hoe groot het niveauverschil is tussen het Feyenoord wat we in Lissabon zagen en het Feyenoord van de laatste paar wedstrijden. Alsof ze het helemaal kwijt zijn. Er zijn natuurlijk wat geblesseerden, maar zouden Milambo en Ueda dan al zó belangrijk zijn voor Feyenoord?
Gisteren hebben ze eigenlijk een kansloze nederlaag geleden tegen een Oostenrijkse ploeg die dit seizoen zowel in de CL als in de eigen competitie aan het kwakkelen is, met oog nog eens een enorme lading afwezigen. Die had ik niet zien aankomen in ieder geval. Met nog 2 toptegenstanders voor de boeg, moeten ze dus eigenlijk 4 punten halen tegen Praag en Lille. De druk gaat er dus vol op bij die 2 potjes.
Overigens vind ik het ook wel opvallend dat bij Feyenoord tegelijk de eerste, tweede en derde optie voor de spitspositie uit de roulatie zijn. Dat is ook wel behoorlijk pech hebben (al vind ik die Carranza ook niet echt overtuigen).
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Uit: Deurne
Forumreacties: 539
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 07 november 2024 om 09:23:
Ik vind het verbazingwekkend hoe groot het niveauverschil is tussen het Feyenoord wat we in Lissabon zagen en het Feyenoord van de laatste paar wedstrijden. Alsof ze het helemaal kwijt zijn. Er zijn natuurlijk wat geblesseerden, maar zouden Milambo en Ueda dan al zó belangrijk zijn voor Feyenoord?
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 07 november 2024 om 12:01:
Je vergeet FC Utrecht, waarna Ron Jans zei dat hij Feyenoord niet meer veel punten zag verspelen in de rest van het seizoen. Inmiddels zal Ron Jans ook inzien dat dat niet helemaal conform waarheid is.
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 07 november 2024 om 12:01:
Je vergeet FC Utrecht, waarna Ron Jans zei dat hij Feyenoord niet meer veel punten zag verspelen in de rest van het seizoen. Inmiddels zal Ron Jans ook inzien dat dat niet helemaal conform waarheid is.
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 224
Reg.: 16 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Koen073 schreef op 06 november 2024 om 22:56:
Wat bewijzen die zichzelf toch een slechte dienst vanavond. Zeker gezien de potjes die ze nog krijgen met City uit/Bayern thuis/Lille uit
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Hendrikus schreef op 07 november 2024 om 18:20:
open/sluit de onderstaande quote:Koen073 schreef op 06 november 2024 om 22:56:
Wat bewijzen die zichzelf toch een slechte dienst vanavond. Zeker gezien de potjes die ze nog krijgen met City uit/Bayern thuis/Lille uit
Tegen Sparta Praag thuis zouden ze misschien nog drie puntjes kunnen pakken en dan hebben zij nog minimaal een punt nodig uit die drie genoemde tegenstanders. ook dat zal niet meevallen vrees ik. Sparta Praag won trouwens "gewoon" met 3-0 van Salzburg?
PSV Forum » Nederlandse competities » Feyenoord