Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.106
Reg.: 30 augustus 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 04 augustus 2025 om 10:57:
open/sluit de onderstaande quote:EHVDGXT schreef op 02 augustus 2025 om 13:05:
open/sluit de onderstaande quote:
Ik zou er niet aan moeten denken dat de rivaal zou verdwijnen, want niets is leuker als een kampioenschap zoals het laatste of bijvoorbeeld een bekerfinale winnen van ze.
NEC is sowieso een club met niet al te slimme aanhang en heeft totaal geen bestaansrecht zonder Vitesse. Het enige leuke aan NEC is de derby met Vitesse. Dus zegt genoeg over die supporters daar.
Daarnaast is de enige reden dat NEC financieel gezond is dat er een suikeroom is die elk jaar het tekort bijvult. Alleen komt deze uit Nederland en niet uit Rusland.
Precies, het is niet zo dat NEC het toonbeeld van stabiele bedrijfsvoering is, waar elk jaar een sluitende begroting kan worden gepresenteerd, zonder dat er een lokale weldoener bijspringt.
Voorlopig zullen ze met de uitgaande transfer van 10 mln de boeken wel even sluitend hebben veronderstel ik?
DGOEHWA
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: -
Forumreacties: 34
Reg.: 19 april 2019
Proflicentie kwijt en enige wat nog mogelijk is is een beroep en bodemprocedure. Of dat de uitkomst heeft die ze bij Vitesse hopen is de vraag en intussen kunnen ze ook niet voetballen lijkt me.
Hoogstwaarschijnlijk binnenkort dus bankroet.
Ik denk dat ze het beste een nieuwe club (als 'echte opvolger') op kunnen richten, net zoals RBC gedaan heeft. Vervolgens onderaan beginnen en zachtjesaan weer omhoogwerken. Als er draagvlak is (de club heeft veel supporters en sponsors en een grote stad, dus dat moet volgens mij het punt niet zijn) kun je dan klein weer beginnen met opbouwen, net zoals RBC gedaan heeft.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 4.535
Reg.: 28 juli 1999
Het ontgaat mij totaal waar de verbazing vandaan komt dat de rechter de KNVB gelijk geeft. Dit is een club die al jaren door allerlei mafkezen richting het graf wordt geduwd. Het enige wat nog kon was een vorm- of procesfout. Is er nou werkelijk ook maar iemand die denkt dat de KNVB de licentie intrekt voordat ze dit 22 keer zijn nagegaan??
Voor alle betrokkenen verschrikkelijk. Maar dit zat er echt al jaren aan te komen.
Uit: Dongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
Eens Almere, alleen al afgelopen periode hebben ze 9x (?) een straf opgelegd gekregen omdat zaken niet kloppen/klopte.
Minstens 3jr lang hebben ze er een zooitje van gemaakt en regels aan de laars gelapt. Logisch dat daar eens een eind aan gemaakt moet worden.
Voor supporters, sponsoren, werknemers en spelers natuurlijk een grote klap.. maar wel eentje die je aan had moeten/kunnen zien komen.
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.767
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 08 augustus 2025 om 19:05:
Eens Almere, alleen al afgelopen periode hebben ze 9x (?) een straf opgelegd gekregen omdat zaken niet kloppen/klopte.
Minstens 3jr lang hebben ze er een zooitje van gemaakt en regels aan de laars gelapt. Logisch dat daar eens een eind aan gemaakt moet worden.
Voor supporters, sponsoren, werknemers en spelers natuurlijk een grote klap.. maar wel eentje die je aan had moeten/kunnen zien komen.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: 4-3-3
De puntenstraffen zijn opgelegd vanwege het niet (tijdig) voldoen aan verplichtingen richting de KNVB met betrekking tot begrotingen, jaarrekeningen en overige zaken die van belang zijn voor de betaald voetbal licentie. Dat geeft al aan dat er sprake was van structureel niet kunnen (of willen) voldoen aan de opgelegde eisen.
Ik vind het ook jammer voor de supporters en de mensen in de regio dat Vitesse niet meer in het betaald voetbal zit, maar ik denk dat je de licentiecommissie net zo goed had kunnen afschaffen als je de club dit jaar weer een licentie had gegeven. De afgelopen 2 jaar heb ik iets te vaak gehoord dat de oplossing "nu écht" gevonden was. Eerst was Parry de oplossing, toen Guus Franke, toen de 5 buitenlanders en nu de "lokale ondernemers". En dan benoem ik alleen de belangrijkste dingen.
Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met aan de ene kant Vitesse, maar bijv. ook met het Gelredome. De stadiondirecteur heeft heel vaak dwars gelegen bij de reddingspogingen, maar nu was in het nieuws dat hij maar een vergunning heeft om 26 concerten / evenementen per jaar te organiseren. Dan verliest hij nu gewoon een paar miljoen aan huur zonder dat er veel voor terug kan komen.
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler WK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: Vlissingen
Forumreacties: 2.543
Reg.: 23 juni 2013
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.421
Reg.: 23 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:the alchemist schreef op 03 september 2025 om 13:16:
Dat lijkt zo in deze.
Ze hebben de proflicentie weer terug gekregen.
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler WK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: Vlissingen
Forumreacties: 2.543
Reg.: 23 juni 2013
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 03 september 2025 om 13:30:
open/sluit de onderstaande quote:the alchemist schreef op 03 september 2025 om 13:16:
Dat lijkt zo in deze.
Ze hebben de proflicentie weer terug gekregen.
Bij deze hoeven wij ons gehele Rechtssysteem ook niet meer serieus te nemen, ook al deed ik dat al niet!!!
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 374
Reg.: 6 februari 2018
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.421
Reg.: 23 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:Hypo666crisy schreef op 03 september 2025 om 13:51:
hmm.... (financieel) wanbeleid wordt dus beloond aan het eind van de rit....
Uit: Newcastle
Forumreacties: 33
Reg.: 28 augustus 2003
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.106
Reg.: 30 augustus 2005
Hoewel ik enerzijds blij ben dat een van de oudste clubs van Nederland niet verloren gaat voor het betaald voetbal en dit goed nieuws is voor Vitesse en haar supporters, is dit natuurlijk wel een hele vreemde wending en eigenlijk niet terecht. Jarenlang wanbeleid en valsheid in geschrifte worden op basis van flinterdunne argumenten voorlopig dus niet bestraft.
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
Forumreacties: 5.129
Reg.: 6 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:DGOEHWA schreef op 03 september 2025 om 15:09:
Als spelers die nu vertrokken zijn terwijl de redenen daarvoor nu (deels) waarschijnlijk vervallen zijn weer op worden geëist door Vitesse gaat dat ook een rare situatie opleveren....
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
open/sluit de onderstaande quote:FCEPSV schreef op 07 september 2025 om 13:36:
open/sluit de onderstaande quote:DGOEHWA schreef op 03 september 2025 om 15:09:
Als spelers die nu vertrokken zijn terwijl de redenen daarvoor nu (deels) waarschijnlijk vervallen zijn weer op worden geëist door Vitesse gaat dat ook een rare situatie opleveren....
Dat gaat juridisch natuurlijk geen stand houden. Alhoewel, met deze rechter kan alles. Te gek voor woorden.
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:DieKaleMan schreef op 04 september 2025 om 16:54:
Dat krijg je dus met een rechter die via via banden heeft met Vitesse.
Benieuwd of Huntelaar jr. nu nog komt?
PSV Forum » Nederlandse competities » Vitesse