Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 244 pagina's: 1 2 3 4 ... 240 241 242 243 244

Ach ik kan hier wel mee leven hoor, Confetti league here they come. Op naar Oezbekistan, Azerbeidzjan en de Far oer.
Spelers zelf reageren tenminste normaal, zeg maar met gepaste schaamte. En het 5 a 6 keer massaal geroepen "kanker Utrecht" zal wel met een reprimande worden afgedaan.

+1/-0

???? OFFICIEEL ????

Na de legendarische winst in de play-offs wordt Ajax maandag 25 mei groots gehuldigd in Amsterdam. ????????⚪

De festiviteiten starten in de Johan Cruijff ArenA, waarna de selectie per open bus door Amsterdam zal trekken. De route loopt vanaf de ArenA richting het Museumplein, waar burgemeester Femke Halsema de spelers om 18:00 officieel zal huldigen.

Supporters worden massaal verwacht langs de route om deze historische prestatie te vieren. ????

???? De huldiging is live te volgen via ESPN en AT5.

#Ajax #Huldiging #PlayOffKampioen #Historisch

+1/-0

Moraal van het verhaal is dat blijkbaar mensen zich bezig houden met Ajax en/of Kuipspul, sorry maar hekel aan dat schuimbekkende volk. en wat andere clubs. Doe ik ook maar onder de streep, oninteressant. PSV telt. Waar we niet naar toe willen is dat clubs als Utrecht, Twente en wie ik vergeet Europese voorrondes ingaan en wij over een paar jaar na een titel Vcl moeten spelen omdat andere clubs het niet bolwerken in Europa. Weet niet hoe jullie het afgelopen seizoen ervaren hebben maar iets meer spanning is wel leuk zoals vorig jaar met Noa in ´t Kuipke in de hekken en het schuim kwam uit die bekken...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Corinthians schreef op 23 mei 2026 om 10:28:

Zeer zeer lastige mental-fuck deze situatie..
Gun de FC Utreg heel erg Europees voetbal, fantastische avonden in de Galgenwaard, en ook uit hoor je zo vaak er bovenuit komen. Ook voor Ron Jans zal het een waardig afscheid zijn.
Maar ja…. Zoals hierboven al uitgelegd is het voor PSV beter als Ajax vanaf juli/augustus al een dubbel programma heeft (hoewel ik me afvraag of ze überhaupt de voorrondes doorkomen)
Cocu werd ook ooit uitgeschakeld met Ons PSV in de voorronde tegen ….ojski (of zoiets?) Dat seizoen werden we wel kampioen..

Overigens zag het er in Volendam wel een beetje uit als Ajax in De Meer. Kan me voorstellen dat het voor de oude generatie een mooie avond was met veel heimwee naar vroegere tijden. Kon dat stadionnetje en het Olympisch ook wel waarderen, integenstelling tot de betonnen hamburger.

Dat was destijds tegen Osijek (2017). Of dat het echt een voordeel was valt te bezien aangezien Ajax toen ook geen hoofdtoernooi bereikte en Feyenoord wel een dubbel programma draaide, maar dan op di/woe in de CL als kampioen en na 6 potjes CL klaar was in Europa.

+1/-0

Het is inmiddels bijna 1 juni. Er komt een WK aan dat meer dan een maand duurt. Ajax wil, naar ik heb gelezen, afscheid nemen van 17 spelers. Ajax wil een nieuwe trainer. Ajax wil (als ze die 17 spelers kwijtraken) waarschijnlijk ook weer minstens 10 nieuwe spelers halen. En Ajax moet 4 dagen na de WK-finale aantreden in de Conference League 2e voorronde. Oké, waarschijnlijk tegen de nummer 4 van Finland of de kampioen van San Marino als eerste, maar toch...

Een gedegen voorbereiding draaien zit er niet. De nieuwe spelers en trainer hebben weinig tijd om aan elkaar te wennen en heel gericht te trainen in de voorbereiding. Ik verwacht dat Ajax vooral zal leunen op jeugdspelers in de eerste weken van het seizoen.

Al met al geen garantie voor een wederopstanding binnen een jaar. En wat betreft de angst van sommigen dat Ajax de Conference League zou gaan winnen: ik denk dat de kans groter is dat ze in de voorronde uitgeschakeld worden dan dat ze hem winnen. No way dat Ajax zomaar even van de Engelse, Italiaanse, Spaanse of Duitse deelnemer gaat winnen.

Maar goed...we kunnen praten over Ajax wat we willen. Uiteindelijk is onze eigen transferzomer hetgeen wat het meest bepalend gaat zijn voor onze kansen op "vier op een rij". Wie gaan er weg? En hoe gaan we dat opvangen? Gezien het transferbeleid van de afgelopen jaren, maak ik me niet direct zorgen. Maar het gaat niet makkelijk om het kwaliteitsverlies op te vangen als Saibari, Veerman, Pepi, Dest en wellicht nog een paar jongens weggaan.

Dit bericht is gewijzigd op 27 mei 2026, 14:40:25.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 mei 2026 om 14:31:

En Ajax moet 4 dagen na de WK-finale aantreden in de Conference League 2e voorronde. Oké, waarschijnlijk tegen de nummer 4 van Finland of de kampioen van San Marino als eerste, maar toch...

Uiteindelijk is onze eigen transferzomer hetgeen wat het meest bepalend gaat zijn voor onze kansen op "vier op een rij". Wie gaan er weg? En hoe gaan we dat opvangen?

Van de nummer 4 van Finland of de kampioen van San Marino zullen maar weinig spelers zover in het WK toernoei komen, dus grotere kans dat zij al langer in de voorbereiding compleet zijn.

Ik vind onze transfer zomer toch wel spannend. Het lukt niet elk jaar om spelers te halen die zowel kwalitatief, als qua energie/karakter een goede match zijn. Een keer stopt dat natuurlijk. Dynamiek in de groep is zeker net zo belangrijk als de afzonderlijke kwaliteiten.

Wat gaat Feyenoord doen, wat gaat Az doen (die mogelijk ook wat grote uitgaande transfers gaan hebben).. leuke weken weer in aantocht met veel name-dropping, geruchten en speculatie :)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 244 pagina's: 1 2 3 4 ... 240 241 242 243 244

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax