Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Formule 1

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Even kijken of ik Hamilton een beetje in kan schatten.

Overwinningsspeech:

- blij dat Max oké is.
- complimenten aan Leclerc.
- dank aan het publiek.
- hard gepushed, team effort.

 

+1/-0

Wat een vreselijk fake persoon, die Hamilton. Afschuwelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 18 juli 2021 om 18:21:

Wat een vreselijk fake persoon, die Hamilton. Afschuwelijk.



Walgelijke gast inderdaad. Iemand bijna de dood injagen en vervolgens roepen dat het zijn gewoon de fout van Max is. Echt niet wijs en een schande voor de autosport. Je krijgt niet voor niets een straf!

Walgelijk ook dat de FIA hier niet ingrijpt. Maar ach het is de grote Lewis in zijn thuiswedstrijd. Plus het wk is nu weer spannend.

 

+1/-0

Het ergste vond ik zijn reactie na afloop nog wel: ongegeneerd het staan te vieren terwijl je concurrent nog in het ziekenhuis ligt en dan ook nog zeggen dat je boos bent op hem.
Onbegrijpelijk ook dat de FIA niet koos voor een andere straf die wel impact zou hebben, want op het moment van geven wisten ze al dat dit vrijwel geen impact op Hamiltons uitslag zou hebben. Ronduit schandalig.

 

+1/-0

De reactie van Max op socials als Instagram was goud. Een klein beetje bescheidenheid zou niet gek zijn geweest.

Wat betreft de race, een stop & go penalty was veel beter geweest want hij had ook schade en dan had hij achteraan moeten beginnen. Nu kon hij lekker rustig aan doen, Bottas in zijn kont pakken en daarna in de laatste rondes Leclerq inhalen. Eerst is ie schuldig aan Max eruit bonken, dan heeft ie het geluk van de rode vlag waardoor zijn schade gereperaard kan worden, vervolgens mag hij Bottas weer voorbij en dan ook nog winnen. Hoe zuur het ook is het zegt ook heel veel over de grootheden Hamilton en Verstappen want die rijden gewoon 20 a 40 secdonden bij de rest weg in 50 rondes en dan doet een 10 seconde geen pijn. Bij een stop & go had Hamilton binnen 3 ronden binnen moeten komen en dan was het een veel eerlijker verloop geweest.

Maar de haat richting Hamilton is groter en dat gaat Verstappen helpen. Alle gekke dingen die Hamilton dit jaar heeft gedaan zijn wanhoop en paniek. No way dat Verstappen geen WK wordt.

 

+1/-0

Toch vind ik dat er een bepaalde hypocrisie schuilt in "ons Nederlanders" in deze situatie.

Iedereen schreeuwt moord en brand, terwijl de strafmaat bij een incident op de baan meestal 5 en in erge situaties 10 strafseconden is. Als Stroll en Alonso elkaar raken, interesseert dat niemand. Als Mazepin een McLaren in de rondte tikt, dan gaan we direct weer over tot de orde van de dag.

Nu het om de titanen gaat, is de beleving natuurlijk anders, zeker omdat het slachtoffer nu Nederlands is. Bij voetbal krijgt een arbitrale dwaling bij Ajax - PSV ook meer aandacht dan bij Fortuna - Groningen. Maar het feit dat de strafmaat hier geen recht doet aan het nadeel dat het slachtoffer eraan ondervindt, verandert niet met de belangen.

Natuurlijk is het enorm oneerlijk dat Hamilton zijn concurrent uit de race kan tikken en vervolgens zelf het volle pond kan halen. Maar zo hadden "wij" geluk dat Hamilton in Monaco klem zat op P7 na de rode vlag in de kwalificatie.

Overigens is de reactie van Hamilton achteraf natuurlijk verre van gepast. Ik snap dat hij blij is met de winst, zeker als je die zo vlak voor het einde pakt, maar hij gaat volledig voorbij aan het ongeluk wat hij heeft veroorzaakt en het feit dat Max nog in het ziekenhuis was. Van een ervaren topsporter als Lewis Hamilton had ik meer manieren verwacht.

 

+2/-0

Zoals gezegd, Hamilton is de grootste toneelspeler in de Formule 1. Een en al act, die vent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 juli 2021 om 12:45:

Toch vind ik dat er een bepaalde hypocrisie schuilt in "ons Nederlanders" in deze situatie.

Iedereen schreeuwt moord en brand, terwijl de strafmaat bij een incident op de baan meestal 5 en in erge situaties 10 strafseconden is. Als Stroll en Alonso elkaar raken, interesseert dat niemand. Als Mazepin een McLaren in de rondte tikt, dan gaan we direct weer over tot de orde van de dag.

Nu het om de titanen gaat, is de beleving natuurlijk anders, zeker omdat het slachtoffer nu Nederlands is. Bij voetbal krijgt een arbitrale dwaling bij Ajax - PSV ook meer aandacht dan bij Fortuna - Groningen. Maar het feit dat de strafmaat hier geen recht doet aan het nadeel dat het slachtoffer eraan ondervindt, verandert niet met de belangen.

Natuurlijk is het enorm oneerlijk dat Hamilton zijn concurrent uit de race kan tikken en vervolgens zelf het volle pond kan halen. Maar zo hadden "wij" geluk dat Hamilton in Monaco klem zat op P7 na de rode vlag in de kwalificatie.

Overigens is de reactie van Hamilton achteraf natuurlijk verre van gepast. Ik snap dat hij blij is met de winst, zeker als je die zo vlak voor het einde pakt, maar hij gaat volledig voorbij aan het ongeluk wat hij heeft veroorzaakt en het feit dat Max nog in het ziekenhuis was. Van een ervaren topsporter als Lewis Hamilton had ik meer manieren verwacht.



Klopt helemaal.

Verschil is wel, net zoals een beslissing bij een voetbaltopper, dat de consequenties wat groter zijn tav het kampioenschap. In dit geval is Max ook niet vies van een potje aanvallend rijden en hoort het verongelijkt klagen er ook bij om de wedstrijdleiding te beinvloeden. De straf was wat dat discutabel maar zou bij een gevecht om P12 ook gegeven worden; wat dat betreft niet ongebruikelijk zoals je aangeeft. (Al wordt er over het algemeen ook wel over Mazepin geroepen dat hij niet meer zou moeten mogen rijden als hij op een dergelijke manier iemand met 300km per uur uit de baan tikt).

Ieder seizoen zit het wel een keer mee en een keer tegen, alleen is het in dit geval wat zuurder, omdat Hamilton de 'pech' van Verstappen -al dan niet bewust- afgedwongen heeft. In voetbaltermen: als het niet bewust was, dan nam hij in elk geval wel het risico. ;)

Wat mij betreft hoeft Hamilton de rest van het seizoen ook niet te klagen als dit soort 'pech' hem overkomt. De enige pech die hij tot nu toe heeft gehad was volledig aan hemzelf te wijten, dus ik gun hem dit soort karma de rest van het seizoen ook wel. Zeker gezien zijn schaamteloos opzoeken van een slachtofferrol (het boos zijn op Verstappen) en het vieren van 'de grootste overwinning van je carriere' terwijl je concurrent nog in het ziekenhuis ligt. Ik denk dat Hamilton zo ver in zijn bubbel van verongelijktheid zit dat hij er ook nooit meer buiten zal kunnen kijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 juli 2021 om 12:45:

Toch vind ik dat er een bepaalde hypocrisie schuilt in "ons Nederlanders" in deze situatie.

Iedereen schreeuwt moord en brand, terwijl de strafmaat bij een incident op de baan meestal 5 en in erge situaties 10 strafseconden is. Als Stroll en Alonso elkaar raken, interesseert dat niemand. Als Mazepin een McLaren in de rondte tikt, dan gaan we direct weer over tot de orde van de dag.

Nu het om de titanen gaat, is de beleving natuurlijk anders, zeker omdat het slachtoffer nu Nederlands is. Bij voetbal krijgt een arbitrale dwaling bij Ajax - PSV ook meer aandacht dan bij Fortuna - Groningen. Maar het feit dat de strafmaat hier geen recht doet aan het nadeel dat het slachtoffer eraan ondervindt, verandert niet met de belangen.

Natuurlijk is het enorm oneerlijk dat Hamilton zijn concurrent uit de race kan tikken en vervolgens zelf het volle pond kan halen. Maar zo hadden "wij" geluk dat Hamilton in Monaco klem zat op P7 na de rode vlag in de kwalificatie.

Overigens is de reactie van Hamilton achteraf natuurlijk verre van gepast. Ik snap dat hij blij is met de winst, zeker als je die zo vlak voor het einde pakt, maar hij gaat volledig voorbij aan het ongeluk wat hij heeft veroorzaakt en het feit dat Max nog in het ziekenhuis was. Van een ervaren topsporter als Lewis Hamilton had ik meer manieren verwacht.



Als het andersom was geweest (ook in de stand om WK) had ik het absoluut begrepen als Verstappen uit de race gehaald zou worden. Daar op die plek zo proberen in te halen, is gewoon het level riskeren van een medecoureur. Stel dat hier de auto van Max in de fik vliegt en hij niet wakker is na de impact. Dan vervolgens ook nog roepen en wijzen dat het zijn eigen schuld is omdat hij gevaarlijk zou rijden. De enige die hier gevaarlijk bezig was, was Hamilton die de bocht gewoon mist.

Natuurlijk is dit nooit de opzet van Hamilton geweest, maar hij weet donders goed dat hij daar niet kan inhalen.

 

+1/-0

Hamilton laat wel echt z'n ware aard zien. Walgelijke gast.

 

+1/-0

Uit de race nemen was wel heftig geweest. Er zijn dommere acties bestraft met minder en dat is toch waar de stewards naar kijken.

Als Verstappen straks als het spannend wordt voor het WK zichzelf en Hamilton van de baan kegelt zodat geen van beide punten halen en Max zijn wereldtitel heeft zou wel ironie zijn. Ik blijf erbij dat een drive through een perfecte straf was geweest.

 

+1/-0

Inderdaad, het zou heel zuur zijn als de wereldtitel uiteindelijk beslist wordt door dit soort schimmige situaties. Kan me in het verleden nog een duel tussen Hill en Schumacher herinneren wat ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdiende.

Max Verstappen is natuurlijk een coureur die altijd op het randje rijdt. Zowel aanvallend als verdedigend. Dat maakt hem enerzijds de wereldcoureur die hij is, maar dat zorgt er anderzijds voor dat hij net iets vaker bij een "moment" betrokken raakt dan bijv. een schoothondje als Bottas. De mooie inhaalmanoeuvres, het harde verdedigen, we hebben als race-liefhebbers al talloze keren genoten van Max Verstappen. Dit seizoen is er voor het eerst kans dat zijn kwaliteiten beloond worden met een wereldtitel.

Maar Hamilton, even los van zijn actie en gedrag gisteren, is natuurlijk ook een topcoureur en een "tough nut to crack". Gelukkig is de volgende race in Hongarije, een circuit wat bekend staat als een Red Bull circuit. Ideale manier om meteen weer orde op zaken te stellen, met hopelijk ook weer een goede Perez.

 

+1/-0

Hammers reactie na afloop was wel tekenend voor zijn mentale staat, die is niet zo kalm als afgelopen jaren. Hij vierde het als Canadezen en Amerikanen die Nederlandse steden en dorpen bevrijdden.

Verder is er al te veel gezegd over de crash. Hammer zat er fout en m.i. wist hij wat er kon gebeuren. Het was voor Max gewoon veel slimmer geweest om te liften en achter hem plaats te nemen. Had je 18 punten gescheeld, minstens.

Zo, nu is er echt genoeg over gezegd. Op naar Hongarije.

 

+1/-0

Never a dull moment, dit seizoen 😅.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 12 september 2021 om 17:12:

Never a dull moment, dit seizoen 😅.


Haha zeg dat wel. Ik snap wel dat Max nu ook denkt "bekijk het maar" hij is er al twee keer afgeketst mede door Mercedes. Als die dan amper bestraft worden is het een gokje waard natuurlijk. Maar dan krijgt Max ineens een gridstraf?? Tis al net als met de VAR, voor Mercedes en Ajax gelden andere beoordelings criteria.

 

+1/-0

Follow the money 😉.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 12 september 2021 om 19:23:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 12 september 2021 om 17:12:

Never a dull moment, dit seizoen 😅.


Haha zeg dat wel. Ik snap wel dat Max nu ook denkt "bekijk het maar" hij is er al twee keer afgeketst mede door Mercedes. Als die dan amper bestraft worden is het een gokje waard natuurlijk. Maar dan krijgt Max ineens een gridstraf?? Tis al net als met de VAR, voor Mercedes en Ajax gelden andere beoordelings criteria.



De beoordelingscriteria zijn gewoon exact hetzelfde. In Silverstone werd Hamilton aangewezen als hoofdschuldige, nu Verstappen. Hamilton kon de race in Silverstone hervatten en kreeg daarom een tijdstraf, aangezien Verstappen zelf ook uitviel kon hij geen straf meer kregen voor deze race en dan wordt het dus een straf voor de volgende race: een gridstraf. Mocht Hamilton in Silverstone zelf ook zijn uitgevallen had hij ook een gridstraf voor Hongarije gekregen in plaats van de tijdstraf die het nu was. Kon Verstappen nu zelf wel doorrijden had hij 10 seconden aan zijn broek gekregen.

Probleem zit hem vooral in het feit dat de straffen in het reglement niet in verhouding staan. Een gridstraf voor een volgende race heeft een groter effect dan een tijdstraf in de race zelf. In beide gevallen werden wel precies dezelfde criteria gebruikt.

 

+1/-0

Dat laatste dus.

In dit geval ben ik het er wel mee eens dat Verstappen wordt aangewezen als schuldige. Vond deze actie veel te agressief. Ach, volgende race hadden ze waarschijnlijk toch die motorwissel gedaan en per saldo ben je dit weekend eigenlijk schadevrij doorgekomen.

 

+1/-0

Max nam inderdaad net iets te veel risico; kan wel leven met de straf.
Maar waar ik dan wel weer typisch vind is dat Hamilton huilie-huilie doet dat Max niet naar hem omkeek toen ze uit de auto stapten. Ik snap dat het wel netjes is, maar Lewis vond het ook niet nodig om na de race op Silverstone hetzelfde te doen toen hij Verstappen met 300km per uur eraf reed en lekker uitbundig feest te vieren terwijl zijn rivaal nog in het ziekenhuis was. Al helemaal omdat Hamilton op het moment dat Verstappen wegliep zelf bezig was met de auto achteruit te rijden (duidelijk niks aan de hand).

 

+1/-0

Verdiende straf voor Verstappen die dit niet had gedaan als de pitstop niet zo was verneukt. Voor mijn gevoel was dit pure frustratie van 2 eerdere crashes en de pitstop ervoor. Het kon gewoon echt niet en als hij Hamilton ermee van de baan had geduwd en zelf verder had gekund en 2e was geworden met een tijdstraf van 10 seconden was een actie geweest die het kampioenschap had kunnen bepalen. Nu valt het precies verkeerd uit maar heeft hij dit weekend meer punten gepakt dan Hamilton. In Rusland moet hij alles op alles zetten om P3 te halen.

Ik heb wel een hekel aan circuits waar het verschil tussen twee rijders zo groot is maar waar je nergens kunt inhalen. Net als Monaco bv waar je gewoon in een treintje naar huis rijdt.

Het wordt echt fantastisch spannend de rest van het seizoen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Andere sporten » Formule 1