Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het tactische vernieuwingstopic.

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ik ben een beetje bang dat we terug naar het Rutte spel gaan. Hopeloze balletjes breed, amper verticale passes, en buitenspelers die vanaf bijna eigen helft aan een actie beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Olai schreef op 10 juli 2022 om 02:16:

Ik ben een beetje bang dat we terug naar het Rutte spel gaan. Hopeloze balletjes breed, amper verticale passes, en buitenspelers die vanaf bijna eigen helft aan een actie beginnen.



Ik ben ook wel eens toe aan een andere premier ja. Al zou bovenstaande net zo goed voor onze Fredj kunnen gelden, toevallig!

Er zijn weer wat geruchten rond Sangaré. Ik vraag me af of ik het, bij nader inzien, toch wel zo erg zou vinden mocht hij vertrekken. Is hij namelijk wel zo geschikt voor 4-3-3 mpna? VCM zou zijn positie worden lijkt mij, maar hij lijkt daar kwetsbaar. afgelopen seizoen naast Guti kan hij iets meer naar voren spelen en durfde hij wellicht iets meer risico te nemen, wat resulteerde in beter voetbal, met meer vertrouwen.
Ik ben een beetje bang dat hij dat vertrouwen kwijt kan raken als hij als VCM een keer of wat slordig balverlies lijdt.

Daar komt bij: Als hij blijft, speelt Guti dan niet? Wellicht dan beter Sangaré verkopen, Guti opstellen en een concurrent van Guti (Timber?) halen die lager op de ladder begint.

 

+1/-0

Exactement, SKERLA. Sangare is een geweldige speler die echter niet zo heel geweldig past in het nieuwe, nieuwe plaatje. Guti is een betere VCM, want positioneel erg sterk en minder druistig/looplustig, en een iets meer strategische/vaste passer.

 

+1/-0

Mooi Sangria nog een jaartje houden. Ik vind hem het cement op het middenveld.
Na dit seizoen kun je alsnog cashen.
Ben straks heel benieuwd hoe Ruud aan gaat treden tegen de Spanjolen. Ik heb nog steeds niet helegaar helder hoe hij de dingen ziet.
In zijn interview hoor ik "opstelling maken naar de kwaliteiten van je spelers"
Maar hoe dat er dan concreet uit gaat zien?

 

+1/-0

Saibari en Tielemans zijn wel aardig.

Wisselwerking buitenspelers/ vleugelspelers is een beetje raar. Soms eindigen beiden op 3 meter afstand op de zijlijn in stilstand.

 

+1/-0

Wat een keepert hebben wij! :schrik
Wat een spits hebben wij :schrik
Verder op bijna alle posities prima spelers, alleen achterin centraal is het met name links krikkel.
En de middenveldbezetting is niet goed op deze manier Ruud. Je hebt prima spelers maar de Spanjolen lieten in het eerste kwartier haarfijn zien hoe je dit 3 mansmiddenveld stuk speelt.
En dan wilde Ruud ook nog dat Xavi eigenlijk hoger zou staan.

Ander punt wat ik in wil brengen. Ik hoop vurig dat Ruud het van Bommelplaybook er nog eens bij haalt en straks Cody en Noni veel laat "Omkanten"
Daar kun je verdedigers het heel lastig mee maken, de kracht van Luuk veel optimaler benutten en de beide spelers ook veel meer verrassend laten spelen. Van beiden weet je nu wel, naar binnen trekken en proberen de trekker over te halen.
Als je ze veel omkant dwing je veel meer creativiteit af van beide spelers en laat je verdedigers niet in de wedstrijd groeien omdat ze zich steeds op andere spel (en speler) moeten omschakelen.

 

+1/-0

Benítez (Drommel)
Hoeven (Mwene)
Ramalho (Teze)
Obispo (Brenthwaite)
Mauro (Max)
Sangaré (Guti)
Xavi Simons (Til)
Veerman (Van Ginkel)
Madueke (Bakayoko)
L. de Jong (Vertessen/Vinicius)
Gakpo (Savio)


Selectie is rond lijkt me. Deze 22 aangevuld met 4 (jeugd)spelers ter opvulling. Geloof er niks van dat Wijnaldum nog komt.

Zijn maar 11 wedstrijden tot WK. Oftewel, we zien het wel in december.

Ik denk dat de selectie veel sterker is dan vorig seizoen. Hulde voor De Jong & Brands. Hopelijk is Ramalho snel terug en blijft Gakpo heel.

 

+1/-0

Hoever zie ik niet in de basis staan bij aanvang competitie. Veel te matig in 1 tegen 1: eerst wat stappen zetten. Mauro op RB, Max op LB.

Ik vermoed dat als Sangare blijft, hij regelmatig op de Veerman positie komt te staan. Broodnodig voorwaarts graniet, en Ibra kan van daaruit tenminste zijn ding doen. Guti is m.i. de betere VCM, maar ook Veerman kan als een moderne Pirlo op VCM.

Het is wachten totdat Ruud said Fred het zien.

 

+1/-0

Fred heeft destijds ook Simons op die plek vervangen door (aanvallende middenvelders) Bakkal en Afellay, dus wat dat betreft zou je wel wat (r)evolutie mogen verwachten daar. Dat was overigens wel MTOYBOYNV.

Middenveld met Guti, Sangaré en Til ontbeert wel wat creativiteit.

Hoever valt nog erg tegen inderdaad. Sambo is beter denk ik, M...kweenie waarschijnlijk ook.

 

+1/-0

Klopt. Opties die ik wel zie zitten:

Sangare---Simons
------Guti-------

Veerman------Til
------Guti------

Sangare------Til-
-----Veerman-----

 

+1/-0

Ledezma bleek zaterdag een halfuur lang ook een optie voor de Frediaanse VCM.

 

+1/-0

Met Tielemans in de voorwaartse graniet rol.

Het sjabloon is er dus.

Wie is de Pirlo? is wellicht de centrale vraag voor RuudSaidFred.

 

+1/-0

Guti, Veerman of Ledezma lijkt het.

Guti bewezen, Ledezma getest, Veerman onbekend.
Boscagli zou het na de winterstop ook kunnen.

Kan ook zomaar het Götzeloze middenveld van vorig seizoen worden:

Sangaré-Guti-Veerman

 

+1/-0

Tegen Monaco Gutti, in de competitie the ferryman!
Maar wat doe je met Xavi?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 20 juli 2022 om 08:43:

Is het verontrustend of juist niet dat het B-team veel meer ingespeeld lijkt dan het A-team?



Voor de korte termijn zeker, voor de lange juist niet. Of omdat de B-spelers zoveel talent hebben, of omdat Ruud ze na verloop van tijd zo goed laat spelen.

Of nog beter: Beide.

Monaco lijkt te vroeg te komen.

 

+1/-0

Fred reageert snel, tegen FCE stond het alweer anders. Bovendien "is de MPNA niet heilig", zegt Ruud. Afhankelijk van hoe de tegenstander staat. Dat klinkt mij eerlijk gezegd Hiddinkiaans en als muziek in de oren. Ja, graag een middenveld als een Cocu kameleon!!

Gisteren stond het zo:


code:

---------------Ginkel------
-----Led-------------------
-----ezma------Sangaré-----



En later zo:



code:

---------------Simons------
-----Veer------------------
------man-----Tielemans-----



Eigenlijk meer MPNV zelfs dus.

Opvallend verder hoe er (Ruttiaans?) steeds weer een aanvallende middenvelder wordt geprobeerd op VCM.

 

+1/-0

Hmm, ik zie/schets dat meer als



code:

------------------^----------
------------------|----------
---Ledzema------vGinkel------
----------Sangare------------




code:

------------------^----------
------------------|----------
---Veerman------Simons-------
----------Tielemans----------




M.a.w. een passer op LCM, een breker op VCM, en een loper op RCM.

 

+1/-0

Ik zag Ledezma meestal bijna op gelijke hoogte staan met Sangaré, van Ginkel stond duidelijk hoger.

Exact hetzelfde later met het nieuwe trio. Veerman=Ledezma, Tielemans=Sangaré, Simons=Ginkel.

 

+1/-0

Bij bal bij de keeper of 1 van de 2 CVs van de tegenstander is het veelal de loper die aansluit richting de spits de spits om druk te zetten op de man met bal.

Maar verder teruggezakt (bij balbezit tegenstander) zag ik de loper en Passer veelal op/vanuit dezelfde lijn opereren, en de VCM erachter.

Bijvoorbeeld:

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 juli 2022, 12:30:50.

 

+1/-0

Ik heb slechts de samenvatting gezien en geen goed beeld over de kwestie!
Maar ben benieuwd wanneer Ruud gaat slijpen aan zijn vaste eerste 11.
Dan weten we meer!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het tactische vernieuwingstopic.