romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.545
Reg.: 24 mei 2001
Favoriete opstelling: geen
Uit: Slootdorp!
Forumreacties: 6.516
Reg.: 30 november 1999
Favoriete opstelling: 4-5-1
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:SKERLA schreef op 06 september 2025 om 21:44:
Omdat Wanner daar vaker gespeeld heeft en met links daar beter uit de voeten kan.
Denk ik dan.
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Belfast
Forumreacties: 20.925
Reg.: 6 februari 2000
Met vijf middenvelders voor drie plekken maak ik me niet zo druk om welke combi het beste is.
Ik zou iig niet Wanner weghalen uit de middenveld mix.
van Bommel en Perisic zijn vrij duidelijk je eerste flank opties, en je gaat denk ik- ondanks matige vorm en twijfels over Driouch/Man en wat discipline issues met Bajraktarevic- echt eerst kijken wat die drie zoal kunnen brengen op de flanken met wat training, groepsprocess, coaching etc alvorens Wanner daar met enige regelmaat gaat posteren.
In de spits is het duidelijk: Pepi erin maar niet overbelasten dus ook vaak Boadu.
Op het middenveld kun (moet?) je schakelen per wedstrijd met de loper Til, loper/controleur Saibari, spelverdeler/pingelaar Wanner, spelverdeler/controleur Veerman, en controleur/verdediger/spelverdeler Schouten. Mits fit is Schouten de eerste die je op het opstellingsformulier zet: een fitte Schouten is m i. de minst vervangbare speler in de selectie.
Achterin is het voorlopig Salah-Eddine - Gasiorowski - Flamingo + Dest. Mauro en Sildillia lijken niet minder Sala-Eddine dus wat wisselingen op de back posities gaan we denk wel zien in de periode voor kerst. Maar dat heeft op zich niet zo heel veel om het lijf.
Voor mij zijn de voornaamste vragen/zorgpunten meer rond de invulling van het verdedigend centrum en de Schouten positie:
* wie speelt er op Schouten's plek als die geblesseerd/geschorst is? (Mauro mits fit, maar dat is ie vaak niet lang)
* wat als Gasio er uit ligt? Gewoon maar Obispo? Sildillia? Nagallo?
* wat zijn de eerste alternatieven voor Flamingo
* Is Sildilla alleen voor de RB en LB posities, of ook voor het centrum, of zelfs vcm?
* kan Bosz Nagallo op nivo krijgen als RCV? kan Nagallo eventueel Schouten's plek?
* gaat Schouten de optie Schouten op RCV soms gebruiken in wedstrijden tegen sterke ploegen (zoals in 2023/24)?
Ik kijk best wel uit naar hoe dat zich gaat ontvouwen. Ik hoop dat ik me tijdens dit proces niet al te veel ga ergeren aan Man en Nagallo, wiens spel in PSV me tot nu toe totaal niet heeft kunnen bekoren. Maar als goede trainers 1 kwaliteit hebben, dan is wel het ogenschijnlijk matige spelers uit de verf laten komen. Ik vond Bakayoko en Dumfries ook vaak niet geweldig en zie waar ze nu spelen.
Fan van PSV
Mister PSV
We hebben dus al vroeg consensus dat Wanner er altijd in staat, wannè! Dat is mooi!
Verder de B O M M E L vragen
* wie speelt er op Schouten's plek als die geblesseerd/geschorst is? (Mauro mits fit, maar dat is ie vaak niet lang)
Afhankelijk van de tegenstander Ferryman maar Pineaple wanneer meer echte controle vereist is.
Ja, centraal achterin ligt zeker in de breedte onze achilleshiel. In beide gevallen ( Gasio en Flamingo) is Sid mijn eerste keus. Obispo vind ik echt een treinwrak op kicksen.
Die maakt echt elke wedstrijd een grote fout of scoort een rode kaart.
De optie Schout terug te halen in voorkomende gevallen is er natuurlijk ook nog!
Zie vorige
* Is Sildilla alleen voor de RB en LB posities, of ook voor het centrum, of zelfs vcm?
Centrum! Ik durf zelfs te zeggen dat hij in de huidige vorm daar voor mij de voorkeur boven Flamingo heeft
* kan Bosz Nagallo op nivo krijgen als RCV? kan Nagallo eventueel Schouten's plek?
Nagallo is voor mij nog altijd een dark horse (hou black live matters in bedwang want geen racisme in deze term!)
* gaat Schouten de optie Schouten op RCV soms gebruiken in wedstrijden tegen sterke ploegen (zoals in 2023/24)?
Ik weet niet of Schout dat gaat doen, maar Bosz zeker wel! En terecht!
Ik doe ook mee:
Veerman overduidelijk eerste keus.
Obispo overduidelijk eerste keus. Met die rode kaarten valt het reuze mee en hij schijnt eindelijk echt fit te zijn.
Ik denk ook hier Obispo. Daarna Nagalo en Schouten.
Bosz vindt hem puur een rechtsback.
Wat mij betreft het grootste vraagteken. Hij is nog niet 'reliable'.
Nee, Schouten absoluut niet, want daaraan heeft hij echt een broertje dood.
Peet Scheefbril daarentegen zal dat ongetwijfeld soms doen, zoals hij tegen de Coreiraren al deed.
Fan van PSV
Mister PSV
W I ER I N G E R , hoe kun je zo een blinde Obispo spot hebben?!
Bakteri gisteren weer een heerlijke actie.
En fuk de verhalen over speeltuinvoetbal en functionaliteit blabla. Ik wil een aanvaller die acties durft te maken en het ook nog eens kan ook.
Als we tegen geparkeerde bussen komen staan heeft Bosz geen andere keus dan Bakteri opstellen.
Punt!
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 07 september 2025 om 11:31:
W I ER I N G E R , hoe kun je zo een blinde Obispo spot hebben?!![]()
Bakteri gisteren weer een heerlijke actie.
En fuk de verhalen over speeltuinvoetbal en functionaliteit blabla. Ik wil een aanvaller die acties durft te maken en het ook nog eens kan ook.
Als we tegen geparkeerde bussen komen staan heeft Bosz geen andere keus dan Bakteri opstellen.
Punt!
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Obispo verdeelt opinie. Ik zit meer aan wethouder's kant: Obispo kan 90% van de tijd goed spelen en dan toch rare sprongen maken. Gaat dat nog een keer over? ik vrees van niet, hoop het wel.
Sildillia op RCV is natuurlijk zowel een oplossing als een probleem. We hebben echt 4 fatsoenlijke backs nodig gedurende het seizoen. Ledezma's verdedigende minpunten vormden een achilleshiel vorig seizoen, en het gebrek aan PKs bij Karsdorp en Malacia trok ook de stekker er een beetje uit ons.
Schouten naar verluidt matig bij Oranje: dat wordt nog echt een vraagstuk, hoe Jerdy voor PSV op 100% te laten spelen als ie speelt.
Veerman is inderdaad de eerste optie (al vind ik Mauro daar op zich beter, maar zie verhaal Sildillia).
Een voorlopige conclusie van deze discussie zou kunnen zijn dat het verstandig is om vaak OF met Schouten OF met Veerman te spelen, zodat je Schouten kunt sparen (lees: fris houden) waar nodig?
Als je die premise aanneemt, dan kom je al snel op Wanner en Saibari op de andere middenveld plekken en Til als de ideale invaller/variant; Bajraktarevic kan m.i. ook daar, wellicht vd Berg (al ben ik niet razend enthousiast, liever Fernandez).
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 september 2025, 09:57:29.
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L E N, ik denk juist dat de Schout weer ritme nodig heeft.
De tandem Schout- Ferryman idem.
Schout is een diesel en die is nog niet warm gedraaid.
De automatisme van het tandem hebben ook tijd samen nodig.
Lijkt me dat het frisheids element meer voor Subaru ( die nu weer terug komt uit een heel andere wereld) en Wanner nodig is, wannè?!
Over het algemeen krijgen de meer creatieve spelers meer te verduren en gedijen dus ook wat meer met af en toe rust.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.126
Reg.: 23 juli 2000
open/sluit de onderstaande quote:B O M M E L schreef op 08 september 2025 om 21:56:
Schouten was tegen Sparta en Twente echt prima. Een groot verschil met 2024/25; veel meer zoals on 2023/24. Er moet m.i. haast wel iets specifieks zijn waardoor de klad er in komt. Vorig seizoen lag het aan slepende knie blessure.
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Het mislopen van Egeli als opvolger Bakayoko is opvallend. Allereerst omdat het jammer is (prima speler). Maar ten tweede omdat hij werd weggekaapt door Ipswich Town dat net was gedegradeerd uit de PL. Sinds wanneer kan een club een club transfer record bedrag verbreken in de zomer dat het de PL verlaat? Misschien sinds diverse Amerikaanse bedrijven er geld in zijn gaan pompen.
Dit is natuurlijk moeilijk concurreren voor PSV, als Championship clubs je financieel met gemak de baas zijn.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Gesprekken met Thomas lopen naar verluidt dus inderdaad al even:
https://www.psvinside.nl/transfernieuws/noodzaak-door-serieuze-concurrentie-lukt-het-psv-aflopend-contract-te-verlengenlink
PSV moet op zich toch wel erg aantrekkelijk zijn: de op dit moment beste twee buitenspelers zijn Perisic, en daar gaat toch wel wat sleet op zitten in de komende jaren, en van Bommel, die nogal blessure gevoelig is. Kortom flinke kansen op speeltijd. Je hebt ook nog met Man, Bakterie, en Driehoek te maken natuurlijk, en Wanner kan ook nog op de flank als het moet. Maar dat is het nivo concurrentie dat indien je grote ambities hebt niet als een bezwaar kan zien. Het is echt een ander verhaal bij een Spaanse of Engelse laagvlieger: de hierboven gemoemde 20M Egeli mocht b.v. tot nu toe pas 1 keer opdraven voor f-ing Ipsich Town.
Dat Thomas' managment lekker hoog in de boom gaat zitten begrijp ik. Maar na de winterstop is het wel tijd voor PSV om door te schakelen. Dus, teken voor de kerst. Zo niet, dan verwordt je snel 'de nieuwe Labyad'.
PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » OJK transfergeruchten topic (groot uiteraard)