Uit: Slootdorp!
Vak: -
Forumreacties: 6.516
Reg.: 30 november 1999
Favoriete opstelling: 4-5-1
Haroldinho
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Rotterdam
Vak: Noord - RR
Forumreacties: 2.158
Reg.: 23 september 2002
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 39.545
Reg.: 24 mei 2001
Interessante wedstrijd.
Sneu dat Arbispo eraf moest met een blessure. Maar duidelijk was al meteen dat Flamingo verdedigend vele malen beter is. Die won zijn duels wel overtuigend en met name koppend was Arbispo erg zwak. Simpele verdedigende kopballen terwijl hij niet onder druk stond meteen inleveren bij de tegenstander (wat niet nodig was) waardoor je i.p.v. aan aanvallen, meteen weer aan verdedigen toe was.
Verder maakte hij geen grote fouten en was de tijd om echt een goed oordeel te geven te kort dat geef ik de Klumpkes en Wieringers van deze wereld maar alvast ruiterlijk toe.
Ik neem aan dat Peerke inmiddels gezien heeft dat Driehoek gewoon ver onder ons kwaliteitspeil zit.
Wat natuurlijk iedereen wel al wist, maar wat maar weer bewezen werd; wat een verschil dat je nu wel met echte spitsen speelde.
Pepi is gewoon dodelijk als hij zijn snelle "draaischot" kan afvuren.
Freddy BoAdu maakte echt een prima doelpunt. Zijn Koné-achtige misser zullen we hem nog vergeven onder de noemer geen ritme.
Maar natuurlijk was zijn komst een zeer nodige en nuttige aanvulling nog aan het eind van de transferwindow.
Macro vond ik het redelijk ontluisterend dat wij de slag op het middenveld verloren.
Wij hebben zoveel meer voetballend vermogen, je had je toch makkelijker onder de druk uit kunnen voetballen?!
Nu is het inmiddels wel erg fijn dat je een keeper met een geweldige trap hebt en dus wel op de lange bal kunt spelen. Ondanks je geen kapstok Luuk hebt, heb je met de snelheid van kleine Bommel wel altijd dreiging.
Deze wedstrijd was de perfecte opstap naar de wedstrijd van dinsdag, een betere oefensessie specifiek Union gericht had je je niet kunnen dromen.
Peerke gaat vast en zeker voor de winst en ik verwacht weer een 3 mans defensie met Schouten daar juist voor.
Ik hoop alleen dat Peerke den trainer eens goed met Subaru gaat praten. Want die heeft het nog niet.
Kiest te vaak voor de te moeilijke oplossing. Peerke moet hem weer dwingen simpeler te spelen en de eigen momenten meer te doseren.
Dat komt hem en ons spel ten goede.
Ook zou ik zeker niet met Guus beginnen maar met Wanner, wannè! Guus moet komen als de ruimtes groter worden.
We hebben echt behoefte aan een voetballer naast/bij Subaru op het middenveld die de bal vast kan houden en het spel beter verdeeld en de eigen actie met de bal aan de voet heeft. Niet al meteen beginnen met een loper dinsdag.
Zo, lang verhaal. Maar wel goed
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Belfast
Forumreacties: 20.925
Reg.: 6 februari 2000
In de lange samenvatting vond ik Flamingo er bij de tegendoelpunten positioneel niet helemaal tof uitzien. Maar kennelijk deed ie het over the whole wel goed.
Nou de Schouten-cv-die-doordekt optie is alive and well.
Het lijkt wat penibel met 3 tegendoelpunten, en kijken hoe je de afvallende ballen beter op pakt is zeker een punt van aandacht, maar de penalty was een lachertje en zoals El K. er 'm er in schoot en hoe die ballen steeds maar lekker vallen, dat gaat NEC of een andere eredivisie ploeg doorgaans echt niet lukken. De NEC speelwijze is mooi, maar nauwlijks een recept voor onze komende tegenstanders om PSV te verslaan; het is meer een recept voor 5 tegendoelpunten (this carries my approval).
Maw het glas is halfvol.
Fan van PSV
Mister PSV
Tegen Telstar helemaal met je eens, totaal geen druk op de bal en wegdraaien.
Ik zou oeverigens niet weten wie in de wedstrijd niet ver beneden de maat speelde maar swoit.
Maar ik ben zeker (nog) geen Flamingo promotor.
Gisteren stond hij m.i aardig te verdedigen. Schout daarentegen was weer verdedigend slap, positioneel klopte het niet bij hem terwijl normaal zijn kracht juist is goed anticiperen, en liet hij zich een aantal keren kinderlijk in de duels aftroeven.
Wat telt zijn de 3 punten, iedereen heel en zeker moreel een goede stap na de oorvijg van vorige week.
Mag ik trouwens ook van jullie zeggen dan voetballer Peerke niet echt een goede wedstrijd speelde?
Het was geen onvoldoende, maar waar hij vaak een 8 is en het elftal aan de hand neemt, was het gisteren een obligaat zesje.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Kwa inleiden van kansen voor NEC liepen de twee flank aanvallers voorop, althans vanuit mijn luie stoel gezien. Maar de indruk is verder goed. Bommelson oogt echt solide bij zo'n counter als bij de 0-2, daar kun je in die zin echt van op aan. De voorzet van Ivan op het hoofd van Pepi voor de 1-4 was m.i. dan ook meteen 1 van de mooiste acties van de wedstrijd (helaas was de mooiste actie de droge harde knal van El Quichotte).
Fan van PSV
Mister PSV
Kleine Bommel speelt nog een beetje ongepolijst maar wat ik eerder betoogde, ik denk dat juist hij de ultieme speler is in de komende CL campagne. Met zijn snelheid kun je juist als je terug gedrukt wordt geweldig omschakelvoetbal spelen zoals onder Guus in onze beste jaren.
Alleen had Guus de organisatie beter staan. Daar moet Peerke den trainer nog wel fors aan schaven.
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Veelbelovende ballen verdwijnen jammergenoeg soms in de Bermuda Driehoek.
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 14 september 2025 om 18:21:
Iemand trouwens nog iets vernomen van Mr Man de laatste dagen?
Fan van PSV
Mister PSV
En dan te bedenken dat wij Bakteri al in huis hadden!
Man, man!
Enfin, mr Man zal best nog een keer een Brumiaanse opleving kennen. Een Mitroglou moment of glory kennen.
Dus laat ons ons daar op verheugen.
Verder zou ik uit het eerste blok een verliespartij verdedigbaar hebben gevonden met Twente en NEC uit op het menu.
Alleen fakking thuis tegen Telstar...man, man.
Hopelijk was dat dé inzinking voor dit seizoen en hebben we die nu maar meteen gehad.
Man oh man!
Fan van PSV
Mister PSV
Nou, om eens te beginnen zou ik morgen onze kraanvogel een Gyökeresje laten doen op Wouthorst. Vast in de mandekking.
Yarek centraal en Dest en Ananas de backs.
Schout voor de defensie om de ruimtes te bewaken voor de loopkabouters.
En dan zou ik daarvoor een voetballend blok plaatsen van Wanner en Subaru.
Peerke den trainer zal vast kiezen voor the ferryman, wat op zich ook te billijken is, maar ik weet zeker dat Wanner- Subaru de kaboutermannen helemaal stuk spelen.
Voorin ook weinig verrassend Peerke de voetballer- Pepi en kleine Bommel.
Eigenlijk zou je zo redelijk stabiel en met een basisblok wat de automatismen zou moeten kennen voor de dag komen.
Je hebt met Til de loper die gebracht kan worden als de ruimtes groter worden en Bakteri als de persoonlijke actie nodig blijkt, en/of als vervanger van Pepi als die eerder de pijp leeg heeft.
Defensief in de breedte zijn we wel ultiem kwetsbaar dus laat den Mod een kaarske op gaan steken bij ons lief vrouwke van Stinsel dat iedereen heel blijft.
Haroldinho
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Rotterdam
Vak: Noord - RR
Forumreacties: 2.158
Reg.: 23 september 2002
Fan van PSV
Mister PSV
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Eerste 20 min wonnen we de slag wel. Maar zodra er iets wordt omgezet bij de tegenstander, komen S+V niet meer zo in hun sterkte.
In principe moet Subara er nog steeds gewoon 3 of 4 maken, maar goed. Ik zie hem liefst als de loper en niet zo zeer als de meest vooruitgeschoven middenvelder.
Ananas deed het prima trouwens.
Hopen dat Bommelson er veel korter dan een half jaar uitligt. Voorlopig moet Bakteri maar lekker tot bloei komen (Peer-assist naar de linkerkant?)
PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het (grote) OJK vooraf en achteraf gelul eredivisietopic