Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Hoofd opleidingen, maar zeer waarschijnlijk tijdelijk Hoofdcoach. Wellicht voor 2 wedstrijden, misschien wel meer. Echte clubman met de nodige ervaring maar helaas nooit dermate veel indruk gemaakt als hoofdcoach om een langdurige aanstelling te rechtvaardigen.

 

+1/-0

Was toch prima bij FC Eindhoven en redelijk, ondanks het belabberde materiaal, bij FC Groningen.

 

+2/-0

Bij NEC was zijn beste periode dacht ik.

 

+1/-0

Het is toch maar voor 2 wedstrijden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Revolinho schreef op 16 december 2019 om 19:19:

Het is toch maar voor 2 wedstrijden?



Nee, tot einde seizoen.

 

+1/-0

Heb geen goede herinneringen aan de periode waarin hij het tijdelijk van Cocu overnam in 13/14...

 

+1/-0

Faber was wel de verwachting, maar meteen tot het einde van het seizoen is wel verrassend. Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Hebben we niet een ervaren coach nodig om de groepsprocessen binnen het team weer op orde te krijgen en het zelfvertrouwen bij de jongens terug te vinden?

 

+1/-0

Faber, tja, logische korte termijn oplossing. Denk wel dat-ie wel onvoorstelbaar goed zal moeten presteren om langer te mogen blijven dan dit seizoen.

Lijkt me dat PSV op zoek moet naar een gelouterde toptrainer en niet weer de eerstvolgende jeugdtrainer het belangrijkste ambt van onze club zal toevertrouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 16 december 2019 om 20:57:

Faber was wel de verwachting, maar meteen tot het einde van het seizoen is wel verrassend. Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Hebben we niet een ervaren coach nodig om de groepsprocessen binnen het team weer op orde te krijgen en het zelfvertrouwen bij de jongens terug te vinden?



Ik denk niet dat er iemand te vinden is die zin heeft om 2 wedstrijden interim-trainer te zijn bij een club in de problemen.
In een half seizoen valt er voor Faber misschien wat eer te behalen.

 

+2/-0

Wat is er eigenlijk mis met Faber? Hij voldoet aan de eisen dat hij het al bewezen heeft bij iets lagere clubs, bij NEC, Eindhoven en aan het begin bij Groningen en het is een PSV'er. In het tweede jaar FCG was het wat minder, maar niet voor niets deed Grunn het jaar erna een record aan transfers. Hij heeft het kunstje lang van dichtbij gezien bij Hiddink en Cocu.

Ik zie geen reden om te denken dat één van die (met alle respect) bejaarden of een coach die nu in de subtop zit het beter zou doen.

 

+3/-0

Helemaal mee eens, prima keuze. Heeft al wat leergeld betaald en veel meer ervaring dan MvB.
Ik was voor dat MvB kwam al voor Faber gegaan. Als het dan toch een clubman moet zijn.
Veel meer ervaring dan MvB en kan ook veel beter met media omgaan. Warmere persoonlijkheid ook. Past veel beter.

We gaan het zien!

In ieder geval veel beter dit al die oude grijze namen die overal opduiken.

 

+1/-0

Hmm, hier heb ik een dubbel gevoel bij.
Enerzijds goed, aangezien Faber ervaring heeft en het goed is om hem nu het vertrouwen te geven voor het hele seizoen i.p.v. 2 wedstrijden.
Anderzijds is dit een mooi moment om Faber twee wedstrijden te laten coachen en in de winterstop te bekijken welke coaches bereidt zijn om PSV te coachen voor het 2e half jaar.
Nadat je weet welke opties beschikbaar zijn, kun je een weloverwogen beslissing nemen. Wellicht valt de keuze dan op Faber, wellicht niet.

Nu lijkt het erop dat er niet eens gekeken wordt naar andere opties, Ondanks dat de winterstop hier een mooie mogelijkheid voor biedt.
Desalniettemin, ik heb er geen invloed op.
Dus Faber, laat zien wat je kunt ;).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 16 december 2019 om 23:17:

Wat is er eigenlijk mis met Faber? Hij voldoet aan de eisen dat hij het al bewezen heeft bij iets lagere clubs, bij NEC, Eindhoven en aan het begin bij Groningen en het is een PSV'er. In het tweede jaar FCG was het wat minder, maar niet voor niets deed Grunn het jaar erna een record aan transfers. Hij heeft het kunstje lang van dichtbij gezien bij Hiddink en Cocu.

Ik zie geen reden om te denken dat één van die (met alle respect) bejaarden of een coach die nu in de subtop zit het beter zou doen.


Ik volg FC Groningen ook redelijk en het voetbal in het Faber-tijdperk was echt om te huilen. Toen hij het in 2013/14 bij PSV tijdelijk overnam van Cocu werden de resultaten ook minder. Ik snap dat het makkelijk is om in zo'n situatie intern iemand door te schuiven naar de positie van hoofdtrainer, maar op basis van het verleden loop ik nog niet bepaald over van vertrouwen in Faber eerlijk gezegd.

Als "het kunstje van dichtbij zien" een criterium is kunnen we trouwens het beste maar Mart van den Heuvel voor de groep zetten ;)

 

+1/-0

Weinig vertrouwen erin.
Lijkt een trend te zijn om binnen je club maar overal oud voetballers neer te zetten onder het motto..het is een clubman.
Hoofdtrainer zijn bij een betaald voetbal organisatie is een ervaringsvak,er zijn tientallen miljoenen mee bemoeit.
Zelfde verhaal met John de Jong, vertel mij eens in welk miljoenenbedrijf een brookie zomaar tientallen miljoenen mag verkwanselen.
Bij Psv dus.
Waarom het technisch beleid bij 1 man neer te leggen in een miljoenenbedrijf,zet er eens een ervaren man langs..Stan Valcx bijv

 

+1/-0

Je moet ook mensen hebben die trainer van PSV willen zijn. Stan Valckx heeft een prima baan bij VVV, en hij komt natuurlijk niet voor een trainersfunctie naar PSV. Als je op korte termijn wat wilt doen (zoals PSV nu), ben je veroordeeld tot beschikbare mensen.
Faber inderdaad het (verloren) seizoen laten afmaken, en nu al focussen op een ervaren trainer die eind van het seizoen instapt.
Verder verwacht ik geen verbetering in het voetbal of de resultaten onder Faber, maar dat ligt meer aan het tekort aan kwaliteit op sommige posities op het veld.....

 

+1/-0

Een dag later en bij mij komt de kater toch wat meer binnen met betrekking tot de keuze voor Faber. Ik heb geen vertrouwen dat er dingen structureel beter gaan in het veld tenzij hij andere spelers opstelt of het middenveld anders neerzet. Als je dan hoort dat mensen zeggen ja wat schiet je ermee op als je van Bommel weg stuurt en Faber op zijn plek zet? Ja eigenlijk niets toch? Ik heb hoop, als vader van de gedachte, dat hij het middenveld iets anders neerzet en Baumgartl gebruikt ipv Schwaab dat het middenveld weer iets terug krijgt van de maand september. In de winterstop een nieuwe linksback en hopelijk Lammers erbij en dat zou genoeg kunnen zijn.

Dat PSV begint over 'misschien wel langer' baart me gruwelijke zorgen. Ik weet dat er geen 100 goede trainers beschikbaar zijn maar er moet er toch 1 a 2 zijn. Dus achteraf ben ik niet blij met de wetenschap dat hij het seizoen af maakt.

 

+1/-0

Ik kan snappen dat je bij Faber terecht komt voor die 2 wedstrijden tot aan de winter maar hem aanstellen voor de rest van het seizoen?
In zijn 2e jaar bij Groningen werd het voetbal steeds beroerder en had hij de groepsprocessen ook helemaal niet onder controle.
Daar was ook muiterij aan alle kanten waardoor hij uiteindelijk ten onder ging.
Leg mij maar eens uit waarom hij wel de selectie aan de praat zal krijgen als het waar is dat de dragende spelers achter Van Bommel stonden. Ja, hij zal de teleurgestelde huilers en softies op de bank wel voor zich kunnen winnen maar voor de rest is hij maar van een ding afhankelijk : MAZZEL. Hij moet hopen dat out of the blue ineens Bruma gaat presteren of de verdedigers het een paar weken dichthouden. Os dit niet het geval dan haalt ook hij er heus geen 2e plaats mee.
Waarom moet het altijd een PSV'- er zijn die voor de groep komt.
Stop eens met dat gemoedelijke gepamper en probeer het eens met een onbevooroordeelde "vreemdeling"

 

+1/-0

Ik heb meer het idee (of de hoop) dat het Faber de tijdelijke oplossing is TOT de nieuwe trainer bekend is. Als PSV bijv. in februari de geschikte opvolger vind, kan die dan alvast instappen om op te bouwen naar volgend seizoen. En als ze diegene in april vinden, dat dan in ieder geval Faber het seizoen afmaakt.

Door Faber nu aan te stellen, lijkt de directie het signaal af te geven dat het seizoen als het ware de prullenbak in kan. Maar ik ben er geen voorstander van om zomaar op basis van de ingeslagen weg weer een nieuwe trainer te zoeken. Er moet gewoon serieus een plan of project opgestart gaan worden om de club weer op z’n top te krijgen. Dat plan met Cocu heeft toen zijn vruchten afgeworpen, maar het werkte niet met van Bommel. Nu moet er weer een nieuw plan opgezet gaan worden en Faber moet gewoon weer terug naar zijn functie als HJ.

 

+1/-0

Als Faber af en toe verder denkt dan 4-3-3 met punt naar voren met spelers op een logische plaats ben ik al tevreden.

 

+2/-0

Als Faber ervoor zorgt dat we een half jaar de tijd hebben om het technische beleid opnieuw op te tuigen en te finetunen dan kan het goed uitpakken. Dat Faber, De Jong en de nieuwe trainer in ieder geval samen een selectie gaan bouwen waar iedereen tevreden over is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber