Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 februari 2020 om 11:50:

Als je kijkt naar het verschil tussen tijdperk van Bommel en tijdperk Faber is het duidelijk; Rodriguez, Thomas en Lammers. En die 3 spelers zijn nou precies het verschil wat nu ervoor zorgt dat het onze kant op valt ipv andersom. Tactisch gezien klopt het nu een stuk beter in balbezit en bij balverlies.

- Opbouw achteruit als we vastgezet worden. Gewoon eerder die bal naar voren schieten en minder terug op de keeper.



Twee m.i. belangrijke punten heb ik hier uit je analyse gehaald.

De drie spelers die je noemt geven het team veel meer mogelijkheden waarbij ik persoonlijk het meespelen van Thomas wil benadrukken. Eindelijk een speler op het veld die loopt ZONDER bal.

En daarnaast heb je gelijk; schiet de bal vaker naar voren in plaats van dat terugspelen op de keeper en het zich riskant onder druk uit proberen te spelen. Elke lange diepe bal is gevaarlijk als je een aanspeelpunt en een snelle jongen voorin hebt.

 

+2/-0

En toch zou ik Thomas liever als lopende speler zien een stukje verder terug, maar het is ook belangrijk om het druk zetten te behouden. Afhankelijk of bv Doan dat ook kan zou een middenveld met Thomas-Doan-Guti ook prima kunnen werken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 februari 2020 om 13:30:

En toch zou ik Thomas liever als lopende speler zien een stukje verder terug, maar het is ook belangrijk om het druk zetten te behouden. Afhankelijk of bv Doan dat ook kan zou een middenveld met Thomas-Doan-Guti ook prima kunnen werken.



Dat zou ik niet doen.

Op mijn middenveld met de huidige selectie ruim ik altijd een plaats in voor Jorrit en/of Pablo.Zekerheid van achter voordat je zelf aanvalt. De taktiek waardoor we in 2005 wisten dat eén goaltje voldoende was voor drie punten omdat Alex en Gomes meestal de nul hielden.

Bovendien moet er rondom een rustpunt in de spits een tweede spits lopen die diepgang heeft en veel beweegt.
Tot aan het herstel van Malen is dat voor mij Thomas.

 

+1/-0

Ik vind EN Rosario EN Hendrix OF Guti te verdedigend. Dat gaat ons straks weer tegen zitten als ploegen denken dat er tegen ons niets te halen valt. De eerste helft tegen Vitesse was voetballend gezien niets beter dan de december maand. Laat die 3 punten het beeld niet vertroebelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 februari 2020 om 19:31:

Ik vind EN Rosario EN Hendrix OF Guti te verdedigend. Dat gaat ons straks weer tegen zitten als ploegen denken dat er tegen ons niets te halen valt. De eerste helft tegen Vitesse was voetballend gezien niets beter dan de december maand. Laat die 3 punten het beeld niet vertroebelen.



Dat het spel niet zaligmakend is ben ik met je eens.
Wat je bedoelt met je tweede zin ontgaat me.
Ik bouw graag wat meer zekerheid in nu we punten moeten halen en de negen uit drie lijkt er al een beetje op.

Wel moeten we zondag oppassen want Dick Advocaat zal wel loeren op een slimmigheidje omdat hij weet hoe sterk PSV voor de dag zal komen in een hopelijk kolkend stadion.

 

+1/-0

Ik bedoel dat de tegenstander ook een invloed heeft op ons spel. Als we uit spelen voelt de tegenstander dat er iets te halen valt en dan gaan ze zelf ook meer komen en dan is die defensieve extra zekerheid niet slecht. Ondanks dat ik vind dat elke middenvelder bij PSV moet kunnen omschakelen en defensief moet kunnen spelen als de wedstrijd daarom vraagt. Maar als de tegenstander met 2 bussen in de eigen 16 staat geparkeerd dan heb je juist niets aan die extra defensieve zekerheid en zul je het eerder als handicap ervaren. Want als iets zeker is bij PSV in dit seizoen is dat als het aankomt op voetballend vermogen vanuit achteruit en middenveld dat een Schwaab-Rosario-Hendirx driehoek ons niet gaat helpen.

En nu we weer een beetje opkrabbelen gaat straks een Utrecht bv wel denken laat ze het spel maar maken en we pakken ze in de snelle counter ipv we knallen er vol op.

Dus daarom vind ik het gevaarlijk om altijd uit te gaan van eigen kracht. Ik vind dat een soort arrogantie die hoort bij Ajax maar niet bij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 februari 2020 om 12:30:


Dus daarom vind ik het gevaarlijk om altijd uit te gaan van eigen kracht. Ik vind dat een soort arrogantie die hoort bij Ajax maar niet bij ons.



Nu snap ik wat je bedoelt.
En kan ik ook een eind met je redenering mee gaan.
Het is zeker nuttig nu en dan aanpassingen te doen aan een tegenstander.
En jazeker, het arrogante Ajax in welk opzicht dan ook imiteren is uit den boze.

 

+1/-0

Op naar Groningen waar ook Faber graag wil winnen neem ik aan, zonder Gakpo. Nou heeft hij Bruma alweer een paar keer een kans gegeven maar ik zie het eigenlijk niet zitten om met hem te starten. Daarnaast gaat de opbouw al lastig en is Groningen wellicht de lastigste ploeg om zelf het spel te maken. Ze krijgen ook niet veel goals tegen thuis maar scoren zelf ook niet veel.

Ik ben bang dat hij hetzelfde gaat doen als de afgelopen weken minus onze doelpuntenmaker Gakpo + kluns Bruma = drama gegarandeerd.

Alternatief? Ik zou Madueke of Doan op rechts zetten en Ihattaren op links. Of tactisch het middenveld veld smaller maken waardoor er meer ruimte is voor Dumfries en Rodriguez.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 maart 2020 om 18:11:

Op naar Groningen waar ook Faber graag wil winnen neem ik aan, zonder Gakpo. Nou heeft hij Bruma alweer een paar keer een kans gegeven maar ik zie het eigenlijk niet zitten om met hem te starten. Daarnaast gaat de opbouw al lastig en is Groningen wellicht de lastigste ploeg om zelf het spel te maken. Ze krijgen ook niet veel goals tegen thuis maar scoren zelf ook niet veel.

Ik ben bang dat hij hetzelfde gaat doen als de afgelopen weken minus onze doelpuntenmaker Gakpo + kluns Bruma = drama gegarandeerd.

Alternatief? Ik zou Madueke of Doan op rechts zetten en Ihattaren op links. Of tactisch het middenveld veld smaller maken waardoor er meer ruimte is voor Dumfries en Rodriguez.




Idd , ben het helemaal met je eens . Vind het vreemd dat hij zo lang wacht met Noni.

 

+1/-0

Ik niet. Ihattaren speelt een periode minder en wordt door sommigen hier meteen afgebrand. Dat lot staat Madueke ook te wachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 02 maart 2020 om 20:28:

Ik niet. Ihattaren speelt een periode minder en wordt door sommigen hier meteen afgebrand. Dat lot staat Madueke ook te wachten.



Ihattaren afbranden is niet hetzelfde als kritiek leveren op het feit dat hij onvoldoende mee verdedigt en te opzichtig reageert op foute keuzes van mede spelers.
Ik blijf in elk geval geloven in zijn talent.Dit jaar is bedoeld om de diamant wat bij te slijpen.

Wel ben ik met je eens dat Madueke beter kan beginnen met een paar invalbeurten dan met een basisplaats.
Je kunt geen wonderen verwachten van een jonge jongen die er net aan zit te komen. Bij Ajax zie je hoe te vroeg hypen tot grote teleurstellingen leidt.

Maar ik denk dat Ernest en Guus dat ook wel snappen.

 

+1/-0

Oh, van mij mag Faber Madueke aankomend weekend zeker wel een basisplaats geven. En misschien doet hij het nog heel goed ook. Maar je kunt niet verwachten dat zo'n jongen dit team consequent bij de hand neemt.

 

+1/-0

Ik verwacht van Faber dat hij aankomend weekend eerder met Doan gaat starten en Noni in laat vallen dan dat hij met Noni start.

 

+1/-0

Ik ben vooral erg blij dat clubman Faber op een positieve manier het seizoen nog kan afronden en dat we ons enigszins hersteld hebben en hij daar mede verantwoordelijk voor is geweest. Uiteindelijk denk ik dat we niet danzij Faber weer de resultaten hebben geboekt maar dat het gewoon vanzelf komt aangezien je als club gewoon altijd wel een keer wint en daarna nog een keer en dat het vertrouwen dan uiteindelijk groter wordt en je uit het dal klimt. Zeker met de komst van Rodriguez en het fit worden van Lammers hebben we die stap na maanden van ellende kunnen zetten.

De omzetting van Thomas heeft effect gehad omdat tegenstanders het daar lastig mee hadden en het voor PSV daardoor beter ging draaien. Je kunt ook zeggen dat het een stukje verrassing was wat nodig was om het om te draaien dus die credits krijgt hij van me. Wel vrees ik dat de tegenstanders hier nu wel beter mee om kunnen gaan en het effect minder gaat zijn. Ik vind het ook goed dat hij Viergever op links heeft gebruikt, Bruma op tijd heeft gebankt en Gakpo min of meer beter heeft gemaakt. Spelers als Dumfries en Viergever hebben weer een stap gezet nu het elftal wat beter draait en dan zie je dat zij het niveau gewoon hebben.
Wat ook op het conto van Faber mag is dat hij een PSV heeft geformeerd wat de tegenstander slecht doet laten spelen. Willem II, Twente, VVV, ADO en Groningen speelden bijna hun zwakste wedstrijd tegen ons. Dat komt door het anti voetbal waarschijnlijk en het feit dat we geen ruimtes meer weg geven en beter druk zetten. Dat laatste is denk ik de grootste winst onder Faber. Thomas en Lammers hebben dat perfect gedaan.

Wat Faber niet gelukt is mag ook benoemd worden. Hij heeft de eenvoudige wedstrijden tegen VVV NAC en Twente niet gewonnen, Ihattaren niet aan de gang gekregen, Schwaab en Rosario laten aanmodderen en hij is vast blijven houden aan Mitroglu. Dat laatste begin ik ook wel kwalijk te vinden want het wisselbeleid van Faber is in mijn ogen heel matig. Hij grijpt te laat, fout of helemaal niet in als het dreigt verkeerd te gaan. De standaard wissel Mitroglu voor Lammers heb ik nooit begrepen want die wissel komt telkens als we voor staan en we voorin barsten van de ruimte. Ik noem maar een optie maar bv Madueke zou toch veel meer geschikt zijn als snelle sterke jongen voorin? Het is niet zo dat Mitroglu zo makkelijk scoort of de ballen zo makkelijk bij zich houdt.
Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat ondanks dat het voetbal verwerpelijk is we niet een tactische aanpassing doen. Bij Feyenoord heb je Fer op 6 en die bewaakt de balans op het middenveld. Met een creatieve allround middenvelder Kokcu en loper Toornstra is dat voetbal veel eenvoudiger. Ik vind dat hij voor Rosario OF Hendrix moet kiezen en niet tijdens een wedstrijd het aan de spelers moet laten om in te zakken om de beurt, en naar voren te spelen om de beurt. Want dat kan Rosario bv echt niet. Schwaab vind ik ook tenenkrommend maar die speelde bv zondag wel goed dus daar kan ik niets over zeggen.

Als hij het middenveld iets anders neerzet de laatste wedstrijden geloof ik dat we resultaten kunnen halen die ons naar plek 3 brengen. Het kan niet goed blijven gaan met Unnerstalloverwinningen als PSV zo matig blijft spelen als in Groningen en Vitesse. Of Ihattaren op 10 en Thomas op 6 of Guti erbij ipv Rosario en met Hendrix in de punt naar achter.

Rationeel gedacht is er naar mijn beleving geen reden om hetzelfde te blijven doen. Tegen VVV en Twente hadden we pech dat we de goals gewoon niet maken met 100 kansen, maar daarna is er een portie geluk uit een potje gekomen waar je U tegen zegt.

- De 3-0 tegen Willem II is ongekend natuurlijk. Daarnaast viel de 2-0 op een bijzonder gunstig moment.
- ADO was historisch slecht. Die hadden we niet op een beter moment kunnen krijgen. Nieuwe spelers, niet fit, niet goed, veel gezeur, kuttrainer en kutbeleid.
- Tegen Feyenoord hadden we een penalty tegen kunnen krijgen maar daar zat het mee. Daarnaast hebben we geloof ik 1 goal gemaakt uit in totaal 2 kansen en was Feyenoord beduidend beter.
- Tegen Vitesse hadden we een penalty tegen moeten hebben (hands Rosario) maar daar werd niet gefloten/ingegrepen en uit de counter scoren we een knappe 2-1. Daarnaast kregen we een dubieuze penalty voor een overtreding op Dumfries. En we hebben slechts 1 kans gecreëerd en daaruit scoorden we ook. Vergeet niet dat Matavz een 100% kans mist in de slotfase.
- Groningen had zeker 1 of 3 punten mogen hebben op basis van het spel in de 2e helft en de kansenverhouding. Eigenlijk slechts 1,5 kans gemist terwijl Unnerstall 3 a 4 wereldreddingen nodig had. Rosario maakte een domme overtreding op randje 16 waarbij als het in de 16 was de VAR een penalty had kunnen geven. En in de 86e minuut mist nog een Groningen speler een niet te missen kans waar Unnerstall waarschijnlijk niets aan had kunnen doen.

En wat staat hier tegenover aan pech? Ik kan niets bedenken to be honest. Dus dat bedoel ik met rationeel is er geen reden om niets te veranderen in mijn ogen. Koester het geluk en neem het heft terug in eigen hand zodat je niet afhankelijk bent van geluk en meevallers. Feit; het zijn 13 punten in 5 wedstrijden, maar het hadden er ook 3 a 6 kunnen zijn.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ernest Faber