Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Marcel Brands

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Peejay schreef op 01 februari 2023 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 01 februari 2023 om 14:15:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 februari 2023 om 11:09:

Dit is een keuze van Brands, geen noodlot. Hij wilde notabene Tsygankov voor 4 jaar vastleggen met een behoorlijk salaris/transfersom. Maar voor de rest kwamen niet de juiste spelers beschikbaar als je hem moet geloven.

Ik vind het enorm kortzichtig om nu niets te doen en alles in de zomer. Zou toch lekker zijn als je nu al een vleugelspits had waar je volgend jaar op kunt rekenen. El Ghazi heeft aangetoond dat nog niet te zijn, Hazard is waarschijnlijk te duur en door gebrek aan koopoptie ben je weer afhankelijk en Bakayoko vind ik ten eerste niet genoeg potentie hebben en nog te jeugdig. Een paar miljoen meer betalen om die nu aan boord te hebben was een goede investering geweest.



Inderdaad. Je had direct aan het begin van de transferperiode moeten handelen.
Dat had je mogelijk puntverlies tegen de kleintjes kunnen beperken en volop kans op CL-kwalifikatie gehad. Door dat getreuzel, niet goed voorbereid?, kom je nu weer met geldverslindende noodverbandjes.
Inmiddels kennen we het verhaal wel van Brands "nu zat er niet meer in, maar komende zomer gaan we er alles aan doen. Dat is een bewuste keuze van PSV".
Elke keer hetzelfde gelul; het komt op mij over als "Morgen gratis bier".



Kennelijk heb jij vanaf 1 januari aan hetzelfde bureau als Brands gezeten.



Nee, ik snap heus wel dat het niet eenvoudig is.
Maar als je afgelopen zomer al op je sokken kunt aanvoelen dat Gakpo zo vertrokken is (zeker iemand met zoveel ervaring als Brands moet beseffen dat hij in de winter weg zou zijn), vind ik het toch niet heel sterk overkomen dat je een dag voor het sluiten van de transferperiode nog een buitenspeler voor veel geld moet huren, nadat er eerst een scala van namen de revue is gepasseerd. Een buitenspeler waarvan men zegt dat hij ook nog niet eens wedstrijdfit is.
Kortom, een direct inzetbare versterking is het dan niet.
Als je al zo lang weet dat Gakpo weg gaat, mag ik toch aannemen dat je de namen welke je op een eventueel lijstje hebt al wel hebt "onderzocht" v.w.b. hun haalbaarheid.
Verder dan onze Russische vriend welke voor Girona koos en wel haalbaar was, en waar Brands gewoon stomme pech had dat hij door een slimmigheidje buitenspel werd gezet, kom ik niet qua opties die écht realistisch waren.
Dat vind ik dan toch mager na een half jaar voorbereidingstijd.
En nogmaals, ik realiseer me dat het zeker niet makkelijk is, maar vergeet niet dat het wel hetgeen is waarvoor hij op die stoel zit en vorstelijk betaald wordt.
Dan mag er VEEL verwacht worden. Er ligt nu heel veel druk op voor komende zomer, terwijl naar mijn idee met wat daadkrachtiger optreden deze winter, dit seizoen nog helemaal niet als verloren hoeft te worden beschouwd zoals vele op dit forum al wel lijke te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 02 februari 2023 om 09:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Peejay schreef op 01 februari 2023 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 01 februari 2023 om 14:15:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 februari 2023 om 11:09:

Dit is een keuze van Brands, geen noodlot. Hij wilde notabene Tsygankov voor 4 jaar vastleggen met een behoorlijk salaris/transfersom. Maar voor de rest kwamen niet de juiste spelers beschikbaar als je hem moet geloven.

Ik vind het enorm kortzichtig om nu niets te doen en alles in de zomer. Zou toch lekker zijn als je nu al een vleugelspits had waar je volgend jaar op kunt rekenen. El Ghazi heeft aangetoond dat nog niet te zijn, Hazard is waarschijnlijk te duur en door gebrek aan koopoptie ben je weer afhankelijk en Bakayoko vind ik ten eerste niet genoeg potentie hebben en nog te jeugdig. Een paar miljoen meer betalen om die nu aan boord te hebben was een goede investering geweest.



Inderdaad. Je had direct aan het begin van de transferperiode moeten handelen.
Dat had je mogelijk puntverlies tegen de kleintjes kunnen beperken en volop kans op CL-kwalifikatie gehad. Door dat getreuzel, niet goed voorbereid?, kom je nu weer met geldverslindende noodverbandjes.
Inmiddels kennen we het verhaal wel van Brands "nu zat er niet meer in, maar komende zomer gaan we er alles aan doen. Dat is een bewuste keuze van PSV".
Elke keer hetzelfde gelul; het komt op mij over als "Morgen gratis bier".



Kennelijk heb jij vanaf 1 januari aan hetzelfde bureau als Brands gezeten.



Nee, ik snap heus wel dat het niet eenvoudig is.
Maar als je afgelopen zomer al op je sokken kunt aanvoelen dat Gakpo zo vertrokken is (zeker iemand met zoveel ervaring als Brands moet beseffen dat hij in de winter weg zou zijn), vind ik het toch niet heel sterk overkomen dat je een dag voor het sluiten van de transferperiode nog een buitenspeler voor veel geld moet huren, nadat er eerst een scala van namen de revue is gepasseerd. Een buitenspeler waarvan men zegt dat hij ook nog niet eens wedstrijdfit is.
Kortom, een direct inzetbare versterking is het dan niet.
Als je al zo lang weet dat Gakpo weg gaat, mag ik toch aannemen dat je de namen welke je op een eventueel lijstje hebt al wel hebt "onderzocht" v.w.b. hun haalbaarheid.
Verder dan onze Russische vriend welke voor Girona koos en wel haalbaar was, en waar Brands gewoon stomme pech had dat hij door een slimmigheidje buitenspel werd gezet, kom ik niet qua opties die écht realistisch waren.
Dat vind ik dan toch mager na een half jaar voorbereidingstijd.
En nogmaals, ik realiseer me dat het zeker niet makkelijk is, maar vergeet niet dat het wel hetgeen is waarvoor hij op die stoel zit en vorstelijk betaald wordt.
Dan mag er VEEL verwacht worden. Er ligt nu heel veel druk op voor komende zomer, terwijl naar mijn idee met wat daadkrachtiger optreden deze winter, dit seizoen nog helemaal niet als verloren hoeft te worden beschouwd zoals vele op dit forum al wel lijke te doen.




Ik denk dat het gewoon zo werkt in de voetballerij. Je polst al spelers voordat Gakpo vertrekt, als het moment daar is zijn die niet beschikbaar of te duur, dan schakel je door. Een Hazard wacht ook zijn opties af tot de 31e. Götze was hetzelfde verhaal.

 

+1/-0

Als het doel was om zo met de bezem er doorheen te gaan als nu is gedaan dan is het onbegrijpelijk dat je wacht tot de laatste 2 a 3 dagen. Als het doel niet was om met de bezem er doorheen te gaan dan heb je jezelf laten verleiden zonder dat je goed voorbereid bent/was. Beide vind ik zeer twijfelachtig beleid.

Brands wist dat Madueke een vertrekwens had waar ze naar zouden handelen, ze wisten dat Gakpo een top eerste 4 maanden beleefde en ze wisten ook dat Vertessen eigenlijk niet voldeed. Ze hadden kunnen inschatten dat El Ghazi niet de gedroomde opvolger is van Gakpo. Het resultaat is dat ze Vertessen hebben geupgrade en Gakpo hebben vervangen met Hazard en Madueke niet hebben vervangen. Ze hopen/denken dat Saibari/Bakayoko Madueke kan doen vergeten net zoals ze dachten dat El Ghazi het gemis van Gakpo kon opvangen.

 

+1/-0

Gezien de laatste wedstrijden lijkt het me vrij duidelijk dat Simons aan de zijkant kom te staan als iedereen fit is, net zoals hij dat ook al voornamelijk deed tijdens de blessure van Madueke in de eerste seizoenshelft.

 

+1/-2

Dat het voetbal het wilde westen is, dat geloof ik graag. Ook dat verhaal met een speler die bij Anderlecht al medisch gekeurd was, maar een uur later doodleuk een contract tekende bij Racing Genk. Wij weten niet half wat er in de afgelopen maand allemaal gebeurd is, met wie er (serieus) gesproken is en in wie we wel/geen interesse hebben gehad. Wij gaan ook maar uit van wat Brands zegt en wat er door Elfrink in het ED is geschreven.

Wilden we echt 3 miljoen salaris per jaar aan Tsiganko geven? Of is hij naar Girona gegaan omdat wij toch niet zover wilden gaan? Waren we echt bereid om 15 miljoen transfersom te betalen voor Sulemana? Of zag PSV al heel snel in dat het een kansloze zaak was?

Niemand had kunnen bedenken dat we zonder Gakpo zoveel punten zouden verspelen in januari. Ik dacht zelf ook dat we het rijtje Sparta (2x), Fortuna, Vitesse, Emmen en Go Ahead makkelijk zonder kleerscheuren door zouden komen. Met de gedachte dat we in januari een goede voorhoedespeler erbij zouden halen als vervanger voor Cody, keek ik vooraf met alle vertrouwen uit naar de herstart en zelfs naar de zware maand februari. Echter, doordat het direct sportief misging tegen Sparta en Fortuna, waarna ook nog eens Madueke vertrok, was het inderdaad crisis, zeker na ook nog een nederlaag in Emmen.

Wat ik nu hoor en zie gebeuren, onderschrijft mijn beeld dat ik deze maand al vaker heb geopperd dat er financieel teveel risico is genomen, waardoor de financiële situatie uiterst moeizaam is geworden en het water tot onze lippen staat. Want reken maar dat het verhaal van Brands al lang en breed ontdaan was van de scherpe randjes, op het moment dat het in de media kwam. Echter, de onverwachte verkoop van Madueke schept wat mogelijkheden om - op de korte termijn - nog wat geld uit te geven. "Gedwongen" door de sportieve crisis moest er ook echt kwaliteit bij, want anders was het seizoen heel snel voorbij geweest. Dan passeren er allerlei namen de revue, en hebben we uiteindelijk met Thorgen Hazard een grote naam aan de selectie toe weten te voegen. Geen goedkope speler, niet meer het type speler wat we voor "het nieuwe PSV" te pas en te onpas zullen halen, maar wel iemand die met zijn kwaliteit en ervaring in staat zou moeten zijn om de komende 18 (en hopelijk nog wat meer) wedstrijden te leveren. En wie weet wat dat nog oplevert als de andere ploegen bovenin ook blijven schutteren. De CL-gelden die volgen bij een eventueel kampioenschap zijn natuurlijk enorm welkom en bieden dan ook voor volgend jaar wat kansen om dure dingen te doen.

Maar ik denk dat PSV voor de structurele uitgaven, de salarissen voor de spelers die bij onszelf onder contract staan, echt een stap terug gaat doen. En hopelijk zullen we dat op het veld niet teveel gaan merken. "Gelukkig" hebben we de afgelopen 5 jaar voldoende dure spelers onder contract gehad die echt geen meerwaarde bleken te zijn. Die zullen we dus ook niet gaan missen als we ze niet meer hebben. Maar de vraag is welke categorie spelers we wél gaan halen dan. En of onze technische staf in staat blijkt om uit die jongens het maximale te halen.

 

+2/-0

Voor mij vallen de puzzelstukjes langzaamaan in elkaar. Ik ben het dan ook eens met BasArnhem. In feite was ons financiële beleid vrij riskant omdat het - en dat is inherent aan een voetbalclub denk ik - direct beïnvloed wordt door de sportieve prestaties. In de begrotingsopzet van PSV is rekening gehouden met 1x in de 2 jaar Champions League voetbal (althans, de inkomsten daarvan). Als je dat niet haalt moet je klappers maken met verkopen. Als je dan ook nog een corona-crisis over je heen krijgt (net als alle andere clubs) waarbij je aan de inkomstenkant harde klappen te verwerken krijgt dan wordt het lastig en de nood om te verkopen (voor veel geld) steeds groter. In dat kader voel ik me wel een beetje misleid door Toon die altijd vooral deed alsof het perfect georganiseerd was. Zo heb ik dat in ieder geval ervaren.

Geld leidt op dit moment onze (transfer)keuzes. Volgend jaar is er én veel meer geld te verdienen in de Champions League én is er een grote kans om daaraan deel te nemen met twee rechtstreekse plekken. Binnen PSV is duidelijk gekozen om daar vol op in te zetten. Daarmee loopt men het risico dat dit jaar als een nachtkaars uitgaat. De verkoop van Gakpo was noodzakelijk om volgend jaar niet elke euro te hoeven verantwoorden bij de KNVB. De verkoop van Madueke was niet te weerstaan en schept mogelijkheden ten aanzien van inkomende transfers. PSV wil echter niet het risico lopen nu dure aankopen te doen waarvan je niet weet of ze voldoen en wacht dus op de zomer. Contracten lopen dan vaker af en spelers zijn dan vaker net iets goedkoper. Om de handen vrij te hebben kiest men nu voor huur. Of ik daar blij mee ben weet ik nog niet. Ik begrijp het wel, maar je vergt wel een maximale geduldigheid van je supporters en sponsors. Dat geduld raakt een keer op. PSV zet niet vol in op dit jaar maar gaat dat wel vol doen op volgend jaar. En als we dit jaar kampioen worden is dat vooral een financieel prettige bijkomstigheid. Voor de organisatie PSV is het echter geen ramp als we het dit jaar niet worden. Voor de supporters en sponsors - zeker als je kijkt naar de zwakte van de huidige competitie - in feite wel. Daar zit ook het dubbele gevoel.

Ik hoop maar dat Hazard fit blijft en een schot in de roos blijkt te zijn. Hetzelfde geldt voor Silva. Wie weet staat er dan toch wat moois te gebeuren. Als we kampioen worden kan dat wel de katalysator worden van iets heel moois de komende jaren. Maar laat ik zeggen dat ik eerder vrees dat dit vooral uitgestelde teleurstelling gaat zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PFL_STEIN_CITY schreef op 02 februari 2023 om 12:07:



Geld leidt op dit moment onze (transfer)keuzes. Volgend jaar is er én veel meer geld te verdienen in de Champions League én is er een grote kans om daaraan deel te nemen met twee rechtstreekse plekken. Binnen PSV is duidelijk gekozen om daar vol op in te zetten. Daarmee loopt men het risico dat dit jaar als een nachtkaars uitgaat.




Waarom zou volgend jaar de kans om deel te nemen aan de CL groter zijn? Je hebt meer concurrenten dan ooit. Je speelt nu met 5 ploegen om de titel, ik ga ervan uit dat volgend jaar Ajax er weer bovenuit steekt, immers poen bepaalt uiteindelijk toch je klassering, en dat PSV, Feijenoord en AZ gaan voor plek 2. Misschien zelfs Twente ook nog wel.
Waarom zouden die ploegen afhaken? Sportief zijn ze momenteel gewoon gelijkwaardig aan PSV en financieel zie ik ook het grote voordeel voor PSV niet.
De beste kans om weer eens CL te halen was/is er gewoon dit seizoen; door na de verkoop van Gakpo en Madueke al het vizier te richten op komend seizoen en heel lang te doen over het binnenhalen van (eventuele !) versterkingen laat je gewoon een kans voor open doel liggen. Zo zie ik het puntverlies van de afgelopen weken toch..

 

+1/-0

Dat is in mijn ogen precies de gedachtengang geweest die de afgelopen jaren zo risicovol is gebleken. Áls we nu investeren, dan gebeurt dit en dat... Onderaan de streep hebben we financieel flinke klappen gehad door corona en hebben we 0x CL gespeeld sinds 2018. We zitten niet meer in de positie om goed te investeren, we waren zelfs min of meer gedwongen om Gakpo nu te laten gaan en daarmee in plaats van met een versterkte selectie juist met een verzwakte selectie de tweede seizoenshelft in te gaan.

Als PSV had doorgepakt na het vertrek van Gakpo en een dure vervanger had gehaald, had je daarnaast ook helemaal nog geen garanties gehad op de titel. Het ligt dit seizoen dicht bij elkaar, PSV is ook in de sterkste opstelling verre van betrouwbaar gebleken gezien het puntverlies in Leeuwarden en Groningen.

Natuurlijk heb je geen garanties om volgend seizoen bij de beste 2 te eindigen voor een direct CL-ticket. Daarnaast is het ook nog maar afwachten of de 2e plek überhaupt direct recht geeft op CL-voetbal. We staan er als Nederland nu goed voor, maar bij matige prestaties van de Nederlandse ploegen kan Portugal er zo weer overheen wippen. Maar gezien de hervormingen in het Europees voetbal, is het wel belangrijker dat je in 2024-2025 CL speelt dan in het aankomende seizoen.

PSV zit in een situatie dat het niet meer vanzelfsprekend is dat je ploegen als AZ, Feyenoord en zelfs Twente achter je laat. Dat zijn we zelf schuld, want ondanks 6 hele dikke verkopen in de afgelopen jaren, staan we er financieel heel matig voor. Slechte investeringen in spelers en een salarishuishouding die volkomen geëxplodeerd is, zijn nou niet echt kenmerken van een succesvol beleid.

Natuurlijk hadden we het liever anders gezien, hadden we Gakpo graag nog hier gehad en hadden we juist gezocht naar die topverdediger die ons elftal betrouwbaarder had kunnen maken. Dan was je in mijn ogen nu favoriet voor de titel geweest. Maar blijkbaar kon dat financieel dus echt niet meer. Dan is het mijns inziens inderdaad verstandiger om direct te starten met de sanering en te zoeken naar manieren waarop je volgend jaar hopelijk met een zo sterk mogelijk elftal de strijd aan kan gaan om de prijzen. En Ajax zal, bij goed beleid, door hun financiële mogelijkheden misschien te sterk zijn. Maar AZ, Twente en Feyenoord hebben echt niet meer mogelijkheden dan PSV. Echter hebben ze daar de afgelopen jaren veel beter beleid gevoerd waardoor we ook sportief niet echt meer een voorsprong op deze teams hebben.

 

+1/-0

Psv en Gerald Vanenburg hebben er de laatste 2 jaar financieel een puinhoop van gemaakt.
Als we 2 jaar geleden Twan scheepers hadden verkocht toen Benfica 20 miljoen bood en we Ronald waterreus gewoon op doel hadden laten staan hadden we en kampioen geworden en zwarte cijfers geschreven.
Pim verbeek heeft het als trainer voor mij iig afgedaan toen hij in de kampioenwedstrijd tegen Az arthur Numan wisselde voor Juul Ellerman.
Dit heeft ons 40 miljoen aan cl inkomsten gescheeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 03 februari 2023 om 13:48:

Psv en Gerald Vanenburg hebben er de laatste 2 jaar financieel een puinhoop van gemaakt.
Als we 2 jaar geleden Twan scheepers hadden verkocht toen Benfica 20 miljoen bood en we Ronald waterreus gewoon op doel hadden laten staan hadden we en kampioen geworden en zwarte cijfers geschreven.
Pim verbeek heeft het als trainer voor mij iig afgedaan toen hij in de kampioenwedstrijd tegen Az arthur Numan wisselde voor Juul Ellerman.
Dit heeft ons 40 miljoen aan cl inkomsten gescheeld.



De kampioenswedstrijd tegen AZ is dit jaar pas, tot dan had ik het idee dat je bericht klopte.

 

+1/-0

Opnieuw denk ik toch echt dat de PSV-directie zich eens achter de oren mag krabben gezien de gemaakte keuzes deze jaargang.

Nadat eerder in het seizoen met Hoever, Savio en Brantwaithe 3 piepjonge spelers zonder ervaring gehuurd werden zonder optie tot koop, mag je het aantrekken van El Ghazi en de huur van Hazard toch ook langzaam in de categorie wanbeleid plaatsen.

Van de drie huurspelers voldoet Brantwaithe. Een jongen waar we nu een half jaartje plezier van hebben, en die we eigenlijk opleiden voor Everton (zodat ze hem kunnen opstellen of verkopen). Als je die jongen had willen aantrekken, waarom dan geen optie tot koop erbij onderhandelen? Over Hoever en Savio hoeven we het niet te hebben. We zijn verdorie geen NAC of Excelsior waar je een paar willekeurige piepjonge spelers gewoon even in je team inpast.

El Ghazi en Hazard zijn beiden spelers met "een krasje". Ze komen uit een situatie waar ze niet wedstrijdfit zijn, waar ze de afgelopen maanden/jaren bij hun clubs lang niet alles gespeeld hebben. Vervolgens moeten ze bij PSV aan de bak, en raken ze beiden binnen no-time geblesseerd. Terwijl ze waarschijnlijk salarissen verdienen die passen bij een speler die week-in week-uit beslissend voor ons is.

Waar we Hazard de afgelopen weken niet konden opstellen, omdat hij nog niet fit genoeg was, kunnen we hem nu voorlopig helemaal niet gebruiken. We zijn al lang en breed voor alle prijzen uitgeschakeld als hij straks weer terug is bij de groep.

Ik snap de gedachtegang dat je een speler wilt halen die je direct sterker maakt, maar over het algemeen kun je toch beter met een speler in zee gaan die fit is. Die wekelijks speelt bij zijn club. Sangaré, Veerman en Guti zijn over het algemeen nauwelijks geblesseerd, die waren allemaal onomstreden bij de clubs waar ze vandaan kwamen.

Nu is het achteraf natuurlijk makkelijk oordelen, maar dit zijn toch redeneringen waarvan je zou verwachten dat mensen die een topclub moeten runnen, die ook kunnen maken. Het is gewoon zonde dat én dit seizoen naar de haaien is, en je daarnaast ook nog eens een deel van je investeringsruimte voor komend jaar alweer in de Dommel hebt gegooid.

(en dan heb ik het nog niet eens gehad over het aantrekken van Til en De Jong met lange contracten tegen topsalarissen. Twee spelers die voetballend gezien niks brengen en hooguit het "Plan B" van een topclub mogen zijn, houden onze club de komende jaren nog gegijzeld vanwege de salarissen die ze opstrijken)

 

+1/-0

De constructie met Simons is van het begin niet goed gecommuniceerd. Er komt steeds meer shit naar buiten. PSV heeft de supporters wel een beetje aan het lijntje gehouden vind ik. Een mooi promotiefilmpje met Simons is ours voor 5 jaar. En dan blijken er ineens allemaal haken en ogen aan te zitten en blijf je met een fooi achter.
Hopelijk kiezen we niet meer voor dit soort clausules. En ook niet meer voor huren van spelers. Op deze manier bouw je geen vermogen op, maar ben je een opleidingsclub zonder daaraan te verdienen. Het eerste is realiteit, het tweede kun je nog iets aan doen.
Ik ben erg benieuwd welke selectie er straks staat. Er is namelijk al jaren geen kampioenschap en ook al jaren geen Champions League.

 

+1/-0

Weinig nieuws dat PSV "creatief" te werk gaat wanneer het gaat om het aantrekken van spelers. Al sinds jaar en dag is er sprake van clausules, huurconstructies die niks opleveren of afspraken die met spelers worden gemaakt waardoor ze minder opleveren dan wat je zou (mogen) verwachten.
In uitzonderlijke gevallen valt daar wellicht nog wat voor te zeggen, maar het is structureel en het kost je gewoon geld. Investeer dan liever in ruwe diamantjes die er wellicht niet meteen staan, maar die wel blij zijn om bij een club als PSV te spelen en waar je niet links en rechts miljoenen moet laten vallen.

 

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Marcel Brands