Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Verbouwing Philips Stadion

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik vroeg me af of er recent nog iemand iets gehoord heeft van de verbouwing van het Philips Stadion. Online is er weinig naar buiten gekomen. Maar wellicht via via.

Ik heb recent via een bron vernomen dat de capaciteit zal worden uitgebreid tot 52.000. Ga kijken of ik binnenkort meer info kan krijgen. Dat zou een vergroting van ruim 15.000 plaatsen zijn en daarmee komt het Philips Stadion qua capaciteit tussen de Kuip (47.500) en de Arena (56.000) in te liggen. Lijkt me prima.

+1/-0

Wat ik begrepen heb is dat er vanuit de gemeente behoorlijk druk wordt gezet om ook in capaciteit de Arena te passeren. Ook hierin wil de gemeente voorop lopen in het kader van de Brainport gedachte. Hoe, wat, waar, wanneer en wie dat allemaal gaat betalen? Geen idee...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Almere vak V schreef op 09 maart 2026 om 16:58:

Wat ik begrepen heb is dat er vanuit de gemeente behoorlijk druk wordt gezet om ook in capaciteit de Arena te passeren. Ook hierin wil de gemeente voorop lopen in het kader van de Brainport gedachte. Hoe, wat, waar, wanneer en wie dat allemaal gaat betalen? Geen idee...

20.000 plaatsen erbij is wel veel. Tenminste, voor nu. Maar we moeten er ook rekening mee houden dat die plaatsen pas rond 2030 beschikbaar komen en dat Eindhoven de komende decennia flink gaat groeien. Om die reden zou ik het onverstandig vinden om bijv uit te breiden naar 45.000. Dat lijkt voor nu misschien perfect, maar je moet ook naar de toekomst kijken.

+1/-0

Ik vraag me vooral af hoe ze die aantallen willen bereiken. De hoeken dicht levert niet gek veel op. Moet er dan een derde ring op? Is het huidige station daar contructietechnisch voor geschikt? Of gaan ze bijvoorbeeld één van de tribunes helemaal slopen en veel groter herbouwen? Ik ben echt heel benieuwd.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Verbouwing Philips Stadion