Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 7 8 9 10 11

Verwachten we vandaag nog een welkome versterking
Of blijft psv falen en mogen we als supporters weer blij zijn als ze EL halen aan het einde vh seizoen.

Als er niemand meer bijkomt op het middenveld of in de verdediging dan heeft zowel j. De jong als schmidt gefaald en moeten ze hun conclusies trekken en op stappen.

Misschien moet psv peter bosz als trainer aanstellen voor volgend seizoen of Ronald koeman want die is volgend jaar ook geen trainer meer van fc Barcelona.

Verder zoveel mogelijk spelers verkopen want met deze selectie win je geen prijzen.

 

+1/-2

Ik denk dat Roger Schmidt ontslaan zinloos is. Zoals je aangeeft, is het de kwaliteit van de selectie die het probleem is. Of je nu Mourinho, Koeman, Peter Bosz of Mark van Bommel voor deze groep zet, je houdt gewoon dezelfde kwaliteitsproblemen. Misschien dat een compactere speelwijze beter zou werken, in ieder geval gisteren, maar PSV heeft juist voor Schmidt gekozen omdat ze een bepaalde stijl voor ogen hebben.

Wat heb je dan nodig? Kwaliteit! Meedogenloze verdedigers. Geen jongens die alleen maar achteruit lopen. Aanvallers die een goal kunnen maken, die een wedstrijd kunnen lezen, die op het juiste moment de juiste actie kunnen maken.

PSV moet zorgen dat ze dit seizoen de 2e plaats halen. Het zou een schande zijn als het zwakke Feyenoord over 34 wedstrijden boven ons eindigt. AZ heeft al zoveel punten verloren dat we ze voor moeten kunnen blijven. Vitesse zit al in een minder fase en die gaan hun punten nog wel meer verliezen. En PSV heeft voor 75% van de eredivisiewedstrijden gewoon een goede ploeg. En als we in de sterkste opstelling kunnen spelen, dan zouden we ook in staat moeten zijn om toppers te winnen.

Als we volgend jaar het elftal Mauro Jr, Thomas, Guti, Doan, Bruma, Luckassen, Rigo, Sadilek, Baumgartl, Viergever en Piroe kunnen lozen en kunnen vervangen door spelers van het kaliber Moreno, Guardado, Wijnaldum, Strootman en Mertens, hebben we het beste elftal van de eredivisie. Met een coach die een bepaalde speelstijl aanhangt waarbij die kwaliteit tot uiting komt.

Probleem: raak die 11 kwaliteitsarme spelers maar eens kwijt en zie maar eens 6 jongens van het benodigde niveau te halen. Ik hoop dat de directie van PSV ook in ziet dat dit het probleem is, en dat die 11 genoemde spelers gewoon niet goed genoeg zijn. Want als ze, zoals sommigen op dit forum, vinden dat dit de sterkste PSV-selectie van deze eeuw is, is ons probleem pas echt groot.

 

+2/-0

Mee eens dat er het nodige aan schort bij PSV (waaronder de trainer). Wat ik mis in de spelersgroep zijn een aantal ervaren Hollandse "jongens van de gestampte pot". Zoals vroeger Luuk De Jong en daarvoor Cocu en Van Bommel. Het hoeven nog niet eens echt goede voetballers te zijn, als ze maar voor gaan in de strijd en leiding geven aan de anderen. Dan pas je ook veel makkelijker jonge talenten in.

In elke linie zou je er zo een moeten hebben. Nu zou alleen Van Ginkel daar voor in aanmerking komen, alleen is het de vraag of die ooit fit genoeg is.

Dan is het toch wat vervelend als je bijv. Club Brugge ziet. Die hebben dat soort jongens wel. Oud-PSV-er Vanaken en Nederlander Vormer en nu ook Dost, die het prompt goed doet daar. Dost had ik vorig jaar al wel als opvolger van De Jong willen zien, en was nu ook een betere optie geweest dan Zahavi (moeten we wel 4-3-3 spelen).

Nu weet ik ook wel dat dit soort spelers niet voor het oprapen liggen. Een van de weinigen die ik kan bedenken is bijv. Wout Weghorst. Doet het nu goed in Duitsland. Misschien over een paar jaar op te halen. Is natuurlijk wel een stuk minder dan Luuk De Jong bijv. Het best zou zijn als die in de zomer weer terug zou komen na 2 jaar Spanje. :)

Nog een ervaren CV erbij, weer een normaal systeem gaan spelen en het ziet er al weer wat beter uit.

 

+1/-0

Laatste keer dat ik het vraag hoor, die jongen doet namelijk z'n best maar heeft niet het niveau dat bij PSV hoort, maar wat is het exact wat trainers in Rosario zien? Ik zie het echt niet. Hetzelfde heb ik bij Thomas, ook een goede jongen net als Rosario maar het is niet het niveau dat je nodig hebt aan de top. Van een Sangaré zie ik dan wel de meerwaarde. Mauro ook zo iemand, echt een goede voetballer maar niet voor het topniveau dat PSV moet nastreven.

Het kan deze seizoenshelft nog alle kanten op besef ik me ook wel, een fitte Gakpo, Madueke, Gotze en van Ginkel (ik ga er vanuit dat hij over paar weken topfit is), geeft een enorme kwaliteitsinjectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ymo schreef op 01 februari 2021 om 16:53:

wat is het exact wat trainers in Rosario zien?



Braafste jongetje van de klas. Doet alles wat de trainer vraagt en begrijpt ook precies wat er word gevraagd, soort verlengde penis van de trainer. Weet dus wat de trainer wil en kan dat ook vertalen voor de rest van de groep, ook op het veld (wordt daarom door trainers als aanvoerder gezien). Schijnt ook de sterkste te zijn (uitspraak voor de komst van Sanagare). Rent zichzelf de ballen uit z'n broek (lees: legt veel energie in z'n spel. Kan goed ballen afpakken.

 

+1/-0

Noem momenteel een speler die echt PSV waardig is?

Wat moeten we doen?? Gewoon echt eens kijken in de top , bestuur , RvC, technisch hart
Jeugdopleiding.?

Alles onder de loep leggen...Dat wil zeggen gewoon alles ter discussie , wat doen we en wat we doen doen we dat goed?

Kan me periodes herinneren dat er alles aan gedaan werd om toppers in spe binnen te halen. Momenteel is het we halen voetballers binnen die overal net niet die topper konden worden.


Dus wat denkwijze betreffende ,de koers die uitgezet is is niet de te volgen koers, want we doen al een aantal jaar niet meer mee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 17:24:

Noem momenteel een speler die echt PSV waardig is?

Wat moeten we doen?? Gewoon echt eens kijken in de top , bestuur , RvC, technisch hart
Jeugdopleiding.?

Alles onder de loep leggen...Dat wil zeggen gewoon alles ter discussie , wat doen we en wat we doen doen we dat goed?

Kan me periodes herinneren dat er alles aan gedaan werd om toppers in spe binnen te halen. Momenteel is het we halen voetballers binnen die overal net niet die topper konden worden.


Dus wat denkwijze betreffende ,de koers die uitgezet is is niet de te volgen koers, want we doen al een aantal jaar niet meer mee



Max, Sangare, Gakpo, Malen.
Je moet ze alleen wel goed gebruiken. Dus niet Max de corners aan de rechterkant laten nemen, Sangare niet met Rosario op middenveld zetten en Malen niet met Zahavi opzadelen.

 

+1/-0

Meen je het echt Sangare? eerlijk, ik zie jouw post vaak als echt wel onderbouwd , mijn complimenten daarvoor. Ook wat je schrijft over visie en dergelijke. Maar met welke speler zou je hem vergelijken?

Op de positie waar hij speelt he

 

+1/-1

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.



Voor dat hij bij PSV tekende heb ik wat beeldmateriaal via YouTube bekeken, wat betreft zijn passing dacht ik dat zit wel goed,20 30 meter de meeste loepzuiver. Echt nu geen normale passes of gewone kaats .Elke bal lijkt wel een angstbal te zijn , wat wat wel voor meer voetballers geldt. Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?

was het dan niet beter geweest om Jorrit te houden? Gewoon 442 te gaan spelen met deze spelers?

Jij benoemd allemaal spelers waarvan ik zeker weet dat het top kan zijn. Maar precies zoals je al zei wel op de positie en met het juiste systeem.442 met Malen en Vertessen erbij Cody er achter?


Ik denk maar ff mee hard op. :pul

 

+1/-1

Vrij simpel; beter gaan voetballen. Kampioen worden doe je niet. Dat mag je eigenlijk ook niet verwachten, hoewel er een korte periode was waarin die mogelijkheid nog leek te bestaan.

Beter voetbal levert je op de lange termijn het meest op. Geen kampioenschap, maar wel een grotere waarde van de spelersgroep.

 

+1/-0

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn

2) Directer spelen. Niet blijven breien in en rondom een volle zestien maar vaker van afstand schieten of die bal het doelgebied in pompen

3) Spelers naar hun mogelijkheden laten spelen. Zoals hierboven wordt benoemd zijn Rosario en Sangare geen spelverdelers en Dumfries zal nooit een assistkoning worden hoe vaak hij ook de achterlijn haalt.

4) John de Jong naar Sevilla laten kruipen om Luuk terug te vragen :ja

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.


Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?



Effe zeuren: PSV heeft géén technisch hart maar gewoon een trainersstaf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 02 februari 2021 om 09:51:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.


Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?



Effe zeuren: PSV heeft géén technisch hart maar gewoon een trainersstaf.


Nou als ik alles moet geloven met de jeugdopleiding en de nowhow die overal aanwezig is ,dan zou je moetenzeggen dat het er toch moet zijn. Ik hoop niet dat het een illusie is. Heel de organisatie zou voetbalminnend moeten zijn

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 02 februari 2021 om 10:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 02 februari 2021 om 09:51:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.


Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?



Effe zeuren: PSV heeft géén technisch hart maar gewoon een trainersstaf.


Nou als ik alles moet geloven met de jeugdopleiding en de nowhow die overal aanwezig is ,dan zou je moetenzeggen dat het er toch moet zijn. Ik hoop niet dat het een illusie is. Heel de organisatie zou voetbalminnend moeten zijn



Ik denk dat Klompje's reactie over de Amsterdamse (en overtrokken) term technisch hart gaat, niet over het al-dan-niet aanwezig zijn van deze kennis. ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 februari 2021 om 19:56:

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn




Ik blijf toch wel moeite hebben met zo'n opmerking want als je 3-5-2 had gespeeld en zo'n uitslag had gezien was het logisch omdat we compleet iets nieuws proberen en dat het niet ingespeeld lijkt.

Wat ik had willen zien is zowel tegen Ajax als tegen Feyenoord een ingreep met/of zonder wissels maar positioneel iets anders om iets anders te doen. Tegen Ajax had ik wel 4 dingen kunnen bedenken die beter waren dan met 9 man in eigen 16 blijven hangen en ballen blind naar voren rammen. Tegen Feyenoord had vooral 1 van de 4 aanvallers of 2 backs anders neergezet moeten worden.

Tegen Feyenoord was de rol van Thomas als halftien waardeloos. Maar als hij in de Malen rol naast Zahavi had gespeeld en Malen vanaf links en Mauro vanaf rechts dan ziet het er echt al heel anders uit. Dan konden de backs iets minder hoog staan. Je had ook Ihattaren kunnen brengen voor Thomas en die vanaf links laten komen. Of Van Ginkel als echte half tien erbij met zijn kopkracht.

Ik verwacht geen andere startformatie maar ik verwacht meer tactische variatie als de wedstrijd erom vraagt. Dat kan prima met dezelfde spelers, dezelfde staf en dezelfde training.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 februari 2021 om 19:56:

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn




Ik blijf toch wel moeite hebben met zo'n opmerking want als je 3-5-2 had gespeeld en zo'n uitslag had gezien was het logisch omdat we compleet iets nieuws proberen en dat het niet ingespeeld lijkt.

Wat ik had willen zien is zowel tegen Ajax als tegen Feyenoord een ingreep met/of zonder wissels maar positioneel iets anders om iets anders te doen. Tegen Ajax had ik wel 4 dingen kunnen bedenken die beter waren dan met 9 man in eigen 16 blijven hangen en ballen blind naar voren rammen. Tegen Feyenoord had vooral 1 van de 4 aanvallers of 2 backs anders neergezet moeten worden.

Tegen Feyenoord was de rol van Thomas als halftien waardeloos. Maar als hij in de Malen rol naast Zahavi had gespeeld en Malen vanaf links en Mauro vanaf rechts dan ziet het er echt al heel anders uit. Dan konden de backs iets minder hoog staan. Je had ook Ihattaren kunnen brengen voor Thomas en die vanaf links laten komen. Of Van Ginkel als echte half tien erbij met zijn kopkracht.

Ik verwacht geen andere startformatie maar ik verwacht meer tactische variatie als de wedstrijd erom vraagt. Dat kan prima met dezelfde spelers, dezelfde staf en dezelfde training.



Je maakt 'systeem' dan ook wat groter dan hoe ik het bedoel.
Ik zou ook eerder hebben gekozen voor Malen vanaf links omdat je dan wel een actie vanaf de flanken hebt.

Middenveld kun je dan kiezen voor punt naar voren of punt naar achteren (zoals laatste fase tegen Emmen). Gezien het verzwaarde middenveld van Feyenoord leek die laatste optie mij niet onlogisch. Je hebt wat meer controle, bent minder kwetsbaar in de omschakeling en het wordt voorin minder vol. Ook omdat je backs wat hoger staan.

Thomas vond ik zondag een onlogische keuze. Zijn kracht is benutten van ruimte en die was er niet doordat we zelf hoog druk zetten en Feyenoord volledig op de counter speelde. Guti of Van Ginkel waren logischer geweest.

 

+1/-0

Ik denk dat je met een ander systeem wellicht wel achterin wat minder kwetsbaar had kunnen zijn, maar het had voorin niet veel uitgemaakt. De kansen die er zondag gecreeerd moeten er in dit soort wedstrijden (net als in Europa) gewoon in, daar zit 'm de grootste crux op dit moment. Als de scherpte voorin zo ontbreekt, kun je hooguit proberen om tegendoelpunten te voorkomen en zodoende een gelijkspelletje proberen te spelen, maar dan gaat een ander systeem niet ineens een doelpuntenregen veroorzaken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.



Voor dat hij bij PSV tekende heb ik wat beeldmateriaal via YouTube bekeken, wat betreft zijn passing dacht ik dat zit wel goed,20 30 meter de meeste loepzuiver. Echt nu geen normale passes of gewone kaats .Elke bal lijkt wel een angstbal te zijn , wat wat wel voor meer voetballers geldt. Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?

was het dan niet beter geweest om Jorrit te houden? Gewoon 442 te gaan spelen met deze spelers?

Jij benoemd allemaal spelers waarvan ik zeker weet dat het top kan zijn. Maar precies zoals je al zei wel op de positie en met het juiste systeem.442 met Malen en Vertessen erbij Cody er achter?


Ik denk maar ff mee hard op. :pul



Dit gaat een lange lap tekst worden...

Ik heb die filmpjes ook gezien en zijn slechte passing viel mij toen wel al op, net als zijn schoten op doel.
Sangare haal je echter niet om te voetballen, die haal je om aanvallers te stoppen en ballen af te pakken. Daar is hij heel erg goed in. Zo goed dat ik denk dat hij snel een stap omhoog gaat maken, kan moeiteloos mee in de grote competities.

Dat zijn passing nu zo beroerd is is voor mij dus geen verrassing. Dat moet je hem ook helemaal niet willen laten doen. Ik vind dat Sangare veel beter tot z'n recht komt op een middenveld met 2 voetballende middenvelders voor hem (4-3-3), die de bal bij hem op komen halen en vervolgens de aanval (die meest van de tijd veel te ver naar voren staan) te bedienen. In het systeem van Schmidt spelen we helaas met maar 2 cm's, die dan ook nog eens identiek aan elkaar zijn en waarvan verwacht wordt dat ze gaan voetballen. Als je vasthoudt aan de tactiek van Schmidt moet, naar mijn mening, Rosario plaats maken voor iig 1 voetballende middenvelder, zodat Sangare snel de bal kwijt kan en geen dingen hoeft te doen waar hij niet goed in is. Dat deze dan minder goed kan verdedigen is dan jammer, maar daar hebben we nou centrale verdedigers voor, niet voor 1 goede dieptepass in 6 wedstrijden. Sangare is ook goed genoeg om in z'n eentje de verdediging te ondersteunen.

Helaas krijg ik steeds meer het idee dat Schmidt spelers dingen wil laten doen waar ze niet goed in zijn. Keepers moeten voetballen, verdedigers moeten aanvallen, aanvallers moeten jagen en verdedigen, enz.. Met als gevolg dat alles open ligt en spelers niet dat kunnen doen waar ze goed in zijn. Dat maakt het erg lastig om spelers op dit moment te beoordelen.
Malen bijvoorbeeld is niet slechter dan Giakoumakis, maar als je ze nu zou beoordelen is Giakoumakis by far de betere, enkel omdat hij wel veel doelpunten maakt. Malen wordt dus naar mijn mening niet goed gebruikt. Hetzelfde geldt voor de, na zijn laatste wedstrijd, compleet verguisde Fein. Fein is geen jagende balafpakker voor op de vleugels. Fein is een voetballende centrale middenvelder, die in tegenstelling tot Sangare, wel goede passes kan geven.
Andersom krijgen de cv's veel lof, terwijl ze worden ondersteund door 2 vm's die veel van hun werk doen. Maar nog steeds vliegen de doelpunten ons om de oren. Onterechte complimenten naar mijn mening. Ik hoef geen cv's die af en toe een leuke pass naar voren geven. Ik wil cv's die goed kunnen verdedigen, die ervoor zorgen dat aanvallers niet op doel kunnen schieten.

Hendrix is naar mijn mening vooral veel en veel te traag, daarbij te wisselvallig, net als Rosario.
Vertessen kan ik nu niet beoordelen, maar ik zou hem iig nog niet in de basis zetten.

Ik verlang naar GEWOON voetbal. Met een keeper die ballen tegenhoudt, verdedigers die verdedigen, middenvelders die voetballen en aanvallers die voor de doelpunten zorgen. In plaats van alles precies tegenovergesteld. Is ook veel duidelijker voor de spelers. Waar we nu mee bezig zijn gaat echt helemaal nergens meer over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 februari 2021 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 februari 2021 om 19:56:

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn




Ik blijf toch wel moeite hebben met zo'n opmerking want als je 3-5-2 had gespeeld en zo'n uitslag had gezien was het logisch omdat we compleet iets nieuws proberen en dat het niet ingespeeld lijkt.

Wat ik had willen zien is zowel tegen Ajax als tegen Feyenoord een ingreep met/of zonder wissels maar positioneel iets anders om iets anders te doen. Tegen Ajax had ik wel 4 dingen kunnen bedenken die beter waren dan met 9 man in eigen 16 blijven hangen en ballen blind naar voren rammen. Tegen Feyenoord had vooral 1 van de 4 aanvallers of 2 backs anders neergezet moeten worden.

Tegen Feyenoord was de rol van Thomas als halftien waardeloos. Maar als hij in de Malen rol naast Zahavi had gespeeld en Malen vanaf links en Mauro vanaf rechts dan ziet het er echt al heel anders uit. Dan konden de backs iets minder hoog staan. Je had ook Ihattaren kunnen brengen voor Thomas en die vanaf links laten komen. Of Van Ginkel als echte half tien erbij met zijn kopkracht.

Ik verwacht geen andere startformatie maar ik verwacht meer tactische variatie als de wedstrijd erom vraagt. Dat kan prima met dezelfde spelers, dezelfde staf en dezelfde training.



Je maakt 'systeem' dan ook wat groter dan hoe ik het bedoel.
Ik zou ook eerder hebben gekozen voor Malen vanaf links omdat je dan wel een actie vanaf de flanken hebt.

Middenveld kun je dan kiezen voor punt naar voren of punt naar achteren (zoals laatste fase tegen Emmen). Gezien het verzwaarde middenveld van Feyenoord leek die laatste optie mij niet onlogisch. Je hebt wat meer controle, bent minder kwetsbaar in de omschakeling en het wordt voorin minder vol. Ook omdat je backs wat hoger staan.

Thomas vond ik zondag een onlogische keuze. Zijn kracht is benutten van ruimte en die was er niet doordat we zelf hoog druk zetten en Feyenoord volledig op de counter speelde. Guti of Van Ginkel waren logischer geweest.



Ik vond Thomas juist wel een logische startpunt omdat ik wel had verwacht dat er wat ruimte zou zijn en hij kan best goed druk zetten en maakt veel vuile meters. Nu kreeg PSV vanaf de aftrap de bal en Feyenoord zakte al in voordat ze een bal hadden geraakt tot eigen helft. Thomas speelde de eerste 3 ballen achteruit en toen stond Feyenoord al vast. Dat bedoel ik precies met aanpassingen tijdens de wedstrijd.

We doen nu net of 4-3-3 heilig is maar ik vind 4-3-3 ook veel nadelen hebben en we hebben de laatste 15 jaar ook niet veel gewonnen met 4-3-3 in de Kuip. Nu had ik na 20 minuten Thomas teruggehaald en eventueel met Rosario of Sangare als slot op de deur gespeeld. Een andere out of the box optie was geweest om Baumgartl te brengen ipv Thomas en Met Boscagli op 6 te spelen want die weet de pass naar voren beter te vinden en er was toch geen duel die gewonnen moest worden op 9.

Van Ginkel had ik overigens ook graag gezien, puur omdat die ook makkelijker scoort dan Thomas en iets meer gevoel heeft voor positie (getuige zijn seizoen met Pereiro op 1 middenveld).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.