Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 februari 2021 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 februari 2021 om 19:56:

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn




Ik blijf toch wel moeite hebben met zo'n opmerking want als je 3-5-2 had gespeeld en zo'n uitslag had gezien was het logisch omdat we compleet iets nieuws proberen en dat het niet ingespeeld lijkt.

Wat ik had willen zien is zowel tegen Ajax als tegen Feyenoord een ingreep met/of zonder wissels maar positioneel iets anders om iets anders te doen. Tegen Ajax had ik wel 4 dingen kunnen bedenken die beter waren dan met 9 man in eigen 16 blijven hangen en ballen blind naar voren rammen. Tegen Feyenoord had vooral 1 van de 4 aanvallers of 2 backs anders neergezet moeten worden.

Tegen Feyenoord was de rol van Thomas als halftien waardeloos. Maar als hij in de Malen rol naast Zahavi had gespeeld en Malen vanaf links en Mauro vanaf rechts dan ziet het er echt al heel anders uit. Dan konden de backs iets minder hoog staan. Je had ook Ihattaren kunnen brengen voor Thomas en die vanaf links laten komen. Of Van Ginkel als echte half tien erbij met zijn kopkracht.

Ik verwacht geen andere startformatie maar ik verwacht meer tactische variatie als de wedstrijd erom vraagt. Dat kan prima met dezelfde spelers, dezelfde staf en dezelfde training.



Je maakt 'systeem' dan ook wat groter dan hoe ik het bedoel.
Ik zou ook eerder hebben gekozen voor Malen vanaf links omdat je dan wel een actie vanaf de flanken hebt.

Middenveld kun je dan kiezen voor punt naar voren of punt naar achteren (zoals laatste fase tegen Emmen). Gezien het verzwaarde middenveld van Feyenoord leek die laatste optie mij niet onlogisch. Je hebt wat meer controle, bent minder kwetsbaar in de omschakeling en het wordt voorin minder vol. Ook omdat je backs wat hoger staan.

Thomas vond ik zondag een onlogische keuze. Zijn kracht is benutten van ruimte en die was er niet doordat we zelf hoog druk zetten en Feyenoord volledig op de counter speelde. Guti of Van Ginkel waren logischer geweest.



Ik vond Thomas juist wel een logische startpunt omdat ik wel had verwacht dat er wat ruimte zou zijn en hij kan best goed druk zetten en maakt veel vuile meters. Nu kreeg PSV vanaf de aftrap de bal en Feyenoord zakte al in voordat ze een bal hadden geraakt tot eigen helft. Thomas speelde de eerste 3 ballen achteruit en toen stond Feyenoord al vast. Dat bedoel ik precies met aanpassingen tijdens de wedstrijd.

We doen nu net of 4-3-3 heilig is maar ik vind 4-3-3 ook veel nadelen hebben en we hebben de laatste 15 jaar ook niet veel gewonnen met 4-3-3 in de Kuip.



4-3-3 is niet heilig, 4-4-2 ook niet, maar het spelletje van Schmidt ook niet.

Het is inmiddels meer dan duidelijk dat onze spelers, op dit moment, niet in staat zijn om het spelletje van Schmidt te spelen, hoe vaak Schmidt na weer een belabberde wedstrijd ook blijft zeggen dat het best lekker gaat.

Er staat een blok van 4 man het centrum te verdedigen en de ballen + doelpunten vliegen ons van alle kanten om de oren. Met een blok van gewoon 2 centrale verdedigers en backs die niet doen alsof ze vleugelspitsen zijn zal er weinig verschil zijn. Echter heb je dan wel 2 spelers over om het middenveld te bezetten.
Ook de 4 aanvallers bakken er niks van. Als je er 1 terug haalt naar het middenveld zal het aantal doelpunten niet heel erg afnemen. Sterker nog.. ik denk dat er dan meer ruimte en diepte is voor de aanvallers, zeker als de linies wat compacter gaan staan. Hoe vaak lopen de aanvallers elkaar in de weg? Soms zie ik 4 spelers bij elkaar aan een zijkant het 16metergebied van de tegenstander inlopen en dan moet de opkomende Sangare op doel gaan schieten...

4-3-3 is met de spelers die we nu hebben veel logischer.
Dumfries-Teze-Boscagli-Max
Sangare
Fein-Van Ginkel
Gakpo-Malen-Gotze

 

+1/-0

Ik ben het er niet mee eens to be honest. Ik denk dat we die spelers wel hebben, maar we hebben ze niet altijd gehad toen het puntje bij paaltje kwam. We kunnen kort of lang ouwehoeren maar met de mindere goden winnen we onze wedstrijden tegen de kleintjes de afgelopen periode 'als een kampioen'. niet groots maar wel zonder puntverlies. Maar zowel tegen Vitesse, tegen AZ, tegen Ajax en zeker tegen Feyenoord hebben we flink wat belangrijke pieces gemist.

Dus indien iedereen fit is sta ik 100% achter het systeem wat Schmidt wil spelen.

Maar stel je voor dat Schmidt nu weg zou gaan en Cocu neemt het over met 4-3-3 met Sangare, van Ginkel en Gotze op het middenveld en Madueke en Gakpo op de flanken dan weet ik zeker dat ook een hele goede kans hebben om volgend jaar mee te doen om de titel.

 

+1/-0

Ik vind het vaak zo'n dooddoener om te zeggen dat er een gebrek aan kwaliteit is als de resultaten tegenvallen. Ik was ook zeer teleurgesteld na de nederlaag tegen Feyenoord, maar we moeten alles wel in perspectief plaatsen. Ajax heeft kwalitatief de beste selectie van Nederland, PSV de tweede beste. Niet geheel toevallig staan deze twee teams 1 en 2.

We hebben een aantal spelers van buitencategorie (Max, Dumfries, Götze, Malen, Ihattaren, Van Ginkel, Gakpo), maar sommigen zijn niet fit en anderen niet in vorm. Als je die spelers van dit lijstje afhaalt blijft eigenlijk alleen Max over. Götze, Gakpo en Van Ginkel zijn geblesseerd. En Dumfries, Malen en Ihattaren brengen op dit moment veel te weinig.

Mvogo/Unnerstall, Teze, Boscagli, Rosario, Sangaré, Thomas, Zahavi, Madueke. Het zijn allemaal geen toppers, maar zeker wel voldoende voor de eredivisie. PSV kan en zal nooit 11 toppers op kunnen stellen. Als je de eerder genoemde spelers aanvult met deze namen heb je een prima elftal staan, om minimaal tweede mee te kunnen worden.

Persoonlijk vind ik dat Schmidt vooralsnog te weinig rendement haalt uit het materiaal dat hij ter beschikking heeft. Aan de andere kant had ik ook niet veel meer dan een tweede plaats verwacht. Natuurlijk hoopte ik bij aanvang van het seizoen dat we met Ajax konden strijden om de titel. En als het wat meer meegezeten had (en bij Ajax tegen, sjongejonge wat een geluk hebben die gehad in januari met late goals en scheidsrechterlijke dwalingen) dan waarop we nog volop in de titelstrijd geweest.

 

+2/-0

@11 Sir Tinus

Maar als iedereen fit is dan verwacht Schmidt toch nog steeds best wel rare dingen van spelers?

Ik begrijp best dat het tijd, veel tijd, nodig heeft om het spelletje van Schmidt goed uit te kunnen voeren, daarom had ik voor de start van de competitie mezelf al ingeprent dat we dit jaar niet voor de titel zouden gaan spelen en we het proces de tijd moeten geven. Ik had er oprecht vrede mee.
Maar nu, na een goede transferzomer en een half jaar verder, begin ik toch steeds meer moeite te krijgen met die tijd voor Schmidt zijn spelletje.
Er staat nu gewoon een selectie waar je, dit seizoen al, kneiterhard kampioen mee kunt worden als je de spelers laat doen waar ze goed in zijn. Als we dit seizoen 3e of 4e worden laten we wederom de CL miljoenen liggen, terwijl we in de financiele problemen zitten en spelers moeten verkopen, enkel voor het proces waarvan we niet zeker weten of het volgend jaar wel iets oplevert. Wat schieten we er mee op dat Malen dit seizoen in een leerproces zit en daardoor niet 30 doelpunten maakt, als hij deze zomer vertrekt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 02 februari 2021 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 01 februari 2021 om 19:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 01 februari 2021 om 18:51:

Ja, Ik vind Sangare voor PSV begrippen een prima balafpakker. Je zou maar een nr. 10 van de tegenstander zijn en continu tegen hem aanlopen.
Ik zou hem vergelijken met Rosario, maar dan nog sterker. De passing van beide heren is natuurlijk dramatisch, daarom vind ik dat 1 van die 2 op het middenveld meer dan genoeg is en dat er een meer/beter voetballende en slimmere middenvelder (liefst ook met leiderscapaciteiten) naast hem moet (die desnoods zijn man een keer laat lopen), zodat hij snel de bal kwijt kan en degene naast hem weet om te gaan met de zwaktes van Sangare. Nu moet hij de bal inleveren bij Rosario maar dat maakt geen verschil vwb de opbouw. Het maakt geen reet uit of Sangare zelf een slechte pass geeft of dat Rosario dat vervolgens doet.

Dank voor de complimenten.



Voor dat hij bij PSV tekende heb ik wat beeldmateriaal via YouTube bekeken, wat betreft zijn passing dacht ik dat zit wel goed,20 30 meter de meeste loepzuiver. Echt nu geen normale passes of gewone kaats .Elke bal lijkt wel een angstbal te zijn , wat wat wel voor meer voetballers geldt. Zou het mss dan niet te vlug van het technisch hart zijn het grijpen naar spelers ala hem en het net niet kunnen waarmaken?

was het dan niet beter geweest om Jorrit te houden? Gewoon 442 te gaan spelen met deze spelers?

Jij benoemd allemaal spelers waarvan ik zeker weet dat het top kan zijn. Maar precies zoals je al zei wel op de positie en met het juiste systeem.442 met Malen en Vertessen erbij Cody er achter?


Ik denk maar ff mee hard op. :pul



Dit gaat een lange lap tekst worden...

Ik heb die filmpjes ook gezien en zijn slechte passing viel mij toen wel al op, net als zijn schoten op doel.
Sangare haal je echter niet om te voetballen, die haal je om aanvallers te stoppen en ballen af te pakken. Daar is hij heel erg goed in. Zo goed dat ik denk dat hij snel een stap omhoog gaat maken, kan moeiteloos mee in de grote competities.

Dat zijn passing nu zo beroerd is is voor mij dus geen verrassing. Dat moet je hem ook helemaal niet willen laten doen. Ik vind dat Sangare veel beter tot z'n recht komt op een middenveld met 2 voetballende middenvelders voor hem (4-3-3), die de bal bij hem op komen halen en vervolgens de aanval (die meest van de tijd veel te ver naar voren staan) te bedienen. In het systeem van Schmidt spelen we helaas met maar 2 cm's, die dan ook nog eens identiek aan elkaar zijn en waarvan verwacht wordt dat ze gaan voetballen. Als je vasthoudt aan de tactiek van Schmidt moet, naar mijn mening, Rosario plaats maken voor iig 1 voetballende middenvelder, zodat Sangare snel de bal kwijt kan en geen dingen hoeft te doen waar hij niet goed in is. Dat deze dan minder goed kan verdedigen is dan jammer, maar daar hebben we nou centrale verdedigers voor, niet voor 1 goede dieptepass in 6 wedstrijden. Sangare is ook goed genoeg om in z'n eentje de verdediging te ondersteunen.

Helaas krijg ik steeds meer het idee dat Schmidt spelers dingen wil laten doen waar ze niet goed in zijn. Keepers moeten voetballen, verdedigers moeten aanvallen, aanvallers moeten jagen en verdedigen, enz.. Met als gevolg dat alles open ligt en spelers niet dat kunnen doen waar ze goed in zijn. Dat maakt het erg lastig om spelers op dit moment te beoordelen.
Malen bijvoorbeeld is niet slechter dan Giakoumakis, maar als je ze nu zou beoordelen is Giakoumakis by far de betere, enkel omdat hij wel veel doelpunten maakt. Malen wordt dus naar mijn mening niet goed gebruikt. Hetzelfde geldt voor de, na zijn laatste wedstrijd, compleet verguisde Fein. Fein is geen jagende balafpakker voor op de vleugels. Fein is een voetballende centrale middenvelder, die in tegenstelling tot Sangare, wel goede passes kan geven.
Andersom krijgen de cv's veel lof, terwijl ze worden ondersteund door 2 vm's die veel van hun werk doen. Maar nog steeds vliegen de doelpunten ons om de oren. Onterechte complimenten naar mijn mening. Ik hoef geen cv's die af en toe een leuke pass naar voren geven. Ik wil cv's die goed kunnen verdedigen, die ervoor zorgen dat aanvallers niet op doel kunnen schieten.

Hendrix is naar mijn mening vooral veel en veel te traag, daarbij te wisselvallig, net als Rosario.
Vertessen kan ik nu niet beoordelen, maar ik zou hem iig nog niet in de basis zetten.

Ik verlang naar GEWOON voetbal. Met een keeper die ballen tegenhoudt, verdedigers die verdedigen, middenvelders die voetballen en aanvallers die voor de doelpunten zorgen. In plaats van alles precies tegenovergesteld. Is ook veel duidelijker voor de spelers. Waar we nu mee bezig zijn gaat echt helemaal nergens meer over.


Je slaat de spijker op zijn kop , GEWOON VOETBAL, roep ik vanaf begin , keepers kunnen niet voetballen en verdedigers niet aanvallen en andersom geldt hetzelfde .

Vandaar mijn Sarcastische opmerking , Het Technisch hart van PSV. Houdt het simpel en gewoon voetballen

 

+1/-0

Aller eerst staat PSV tweede.
Ten tweede PSV heeft op AZ na tegen allen top clubs al uit gespeelt en AJAX juist THUIS.

Het is nog niet gedaan. PSV gaat nog heel ver komen en ik denk nog zelfs dat het zelfs op de laatste dag beslist kan worden. Vitesse - Ajax en Utrecht PSV

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 03 februari 2021 om 08:06:

Aller eerst staat PSV tweede.
Ten tweede PSV heeft op AZ na tegen allen top clubs al uit gespeelt en AJAX juist THUIS.

Het is nog niet gedaan. PSV gaat nog heel ver komen en ik denk nog zelfs dat het zelfs op de laatste dag beslist kan worden. Vitesse - Ajax en Utrecht PSV



Of het nog spannend gaat worden, zal ook vooral van Ajax afhangen. Op basis van de punten hebben ze een fantastische Januari maand achter de rug. Op basis van het spel hebben ze tegen Feyenoord, Twente, Fortuna en Willem II gemazzeld. Als ze die vorm doortrekken kunnen ze zomaar een paar wedstrijden de deksel op de neus krijgen, hopelijk te beginnen aanstaande zondag tegen Utrecht. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 02 februari 2021 om 16:47:

Ik vind het vaak zo'n dooddoener om te zeggen dat er een gebrek aan kwaliteit is als de resultaten tegenvallen. Ik was ook zeer teleurgesteld na de nederlaag tegen Feyenoord, maar we moeten alles wel in perspectief plaatsen. Ajax heeft kwalitatief de beste selectie van Nederland, PSV de tweede beste. Niet geheel toevallig staan deze twee teams 1 en 2.

We hebben een aantal spelers van buitencategorie (Max, Dumfries, Götze, Malen, Ihattaren, Van Ginkel, Gakpo), maar sommigen zijn niet fit en anderen niet in vorm. Als je die spelers van dit lijstje afhaalt blijft eigenlijk alleen Max over. Götze, Gakpo en Van Ginkel zijn geblesseerd. En Dumfries, Malen en Ihattaren brengen op dit moment veel te weinig.

Mvogo/Unnerstall, Teze, Boscagli, Rosario, Sangaré, Thomas, Zahavi, Madueke. Het zijn allemaal geen toppers, maar zeker wel voldoende voor de eredivisie. PSV kan en zal nooit 11 toppers op kunnen stellen. Als je de eerder genoemde spelers aanvult met deze namen heb je een prima elftal staan, om minimaal tweede mee te kunnen worden.

Persoonlijk vind ik dat Schmidt vooralsnog te weinig rendement haalt uit het materiaal dat hij ter beschikking heeft. Aan de andere kant had ik ook niet veel meer dan een tweede plaats verwacht. Natuurlijk hoopte ik bij aanvang van het seizoen dat we met Ajax konden strijden om de titel. En als het wat meer meegezeten had (en bij Ajax tegen, sjongejonge wat een geluk hebben die gehad in januari met late goals en scheidsrechterlijke dwalingen) dan waarop we nog volop in de titelstrijd geweest.



Ja, dat bij Ajax het kwartje steeds net de goede kant op viel, is absoluut waar. Al is het, gezien het spelbeeld en de kansen, natuurlijk niet onverdiend te noemen dat ze de wedstrijden tegen Twente, Fortuna en Willem 2 uiteindelijk wonnen.

Dat we teleurgesteld zijn in PSV lijkt me na een maand met 2 nederlagen tegen AZ en Feyenoord, een gelijkspel tegen Ajax en 4 weinig verheffende overwinningen tegen nietszeggende clubjes ook duidelijk en terecht. We hadden allemaal gehoopt, en misschien ook verwacht, dat PSV verder was dan wat ze deze maand hebben laten zien.

Of Schmidt er te weinig uithaalt, durf ik niet te zeggen. Dat hij vast blijft houden aan zijn tactiek, ondanks het feit dat hij heus wel weet dat we verdedigend erg kwetsbaar zijn, is enerzijds te prijzen en aan de andere kant getuigt het van weinig realisme. Ik had ook liever een ander wedstrijdbeeld gezien in de Kuip. Maar nog liever had ik gehad dat PSV de dominantie van de eerste 7 minuten bekroond had met een doelpunt. Dat het de snelle uitbraken van Feyenoord effectiever had weten af te stoppen.

En dan kom je toch, in mijn ogen, terug op kwaliteit. Jij zegt dat we 7 spelers van de buitencategorie hebben. Daar wil ik in meegaan, behalve dat ik er de woordjes "potentieel" en "op bepaalde gebieden" aan wil toevoegen. Maar je hebt gelijk, die 7 spelers zijn absoluut goed genoeg om deel uit te maken van een kampioensselectie. En eigenlijk vind ik dat je onze keeper, Sangaré, Madueke en Zahavi daar ook nog wel bij zou mogen zetten.

Dan komen we op de groep die jij "goed genoeg voor de eredivisie" noemt. Ook daar ben ik het met je eens. Aan de hand van een aantal kwaliteitsspelers zijn al die jongens in staat om met PSV ten minste 50%-75% van de eredivisiewedstrijden te winnen. Dat doen ze ook. Na 20 duels staan we op 13 overwinningen.

Maar het gaat er in mijn ogen juist om dat je thuis van AZ wint, dat je uit bij Feyenoord jezelf niet als een naïeve brugklasser presenteert. En dat zijn nou juist de wedstrijden waar die tweede groep door de mand valt.

Als je als PSV zijnde kampioen wilt worden en Europees incidenteel een succesje wilt boeken, dan kún je niet week-in week-uit moeten terugvallen op 6-7 spelers van het rijtje wat jij "voldoende voor de eredivisie" noemt.

En dat is, eigenlijk al het gehele seizoen, wél wat er aan de hand is bij PSV.

Stel dat wij de de rest van het seizoen kunnen spelen met onderstaande opstelling, dan zie je een heel ander PSV dan waar de afgelopen januari-maand naar gekeken hebben:

------------------------Mvogo------------------------
-Dumfries-------Teze-----------Boscagli----------Max-
--------------Van Ginkel------Sangaré----------------
----Götze---------------------------------Gakpo------
----------------Zahavi----------Malen----------------

En dan heb je Rosario, Madueke en Ihattaren als spelers waarmee je kunt rouleren zonder dat het elftal in de problemen zou moeten komen.

Word je kampioen met dit elftal? Dat durf ik niet te zeggen. De verdedigende kwetsbaarheid is er nog steeds. Eigenlijk stonden er zondag maar 2 andere namen op het veld dan de 14 die ik hierboven noemde. Maar ik ben er wél van overtuigd dat dit elftal juist door die 2 spelers veel meer gogme en kwaliteit herbergt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 02 februari 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 15:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 februari 2021 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 februari 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 01 februari 2021 om 19:56:

1) Niet dogmatisch aan een systeem vast houden als cruciale spelers niet beschikbaar zijn




Ik blijf toch wel moeite hebben met zo'n opmerking want als je 3-5-2 had gespeeld en zo'n uitslag had gezien was het logisch omdat we compleet iets nieuws proberen en dat het niet ingespeeld lijkt.

Wat ik had willen zien is zowel tegen Ajax als tegen Feyenoord een ingreep met/of zonder wissels maar positioneel iets anders om iets anders te doen. Tegen Ajax had ik wel 4 dingen kunnen bedenken die beter waren dan met 9 man in eigen 16 blijven hangen en ballen blind naar voren rammen. Tegen Feyenoord had vooral 1 van de 4 aanvallers of 2 backs anders neergezet moeten worden.

Tegen Feyenoord was de rol van Thomas als halftien waardeloos. Maar als hij in de Malen rol naast Zahavi had gespeeld en Malen vanaf links en Mauro vanaf rechts dan ziet het er echt al heel anders uit. Dan konden de backs iets minder hoog staan. Je had ook Ihattaren kunnen brengen voor Thomas en die vanaf links laten komen. Of Van Ginkel als echte half tien erbij met zijn kopkracht.

Ik verwacht geen andere startformatie maar ik verwacht meer tactische variatie als de wedstrijd erom vraagt. Dat kan prima met dezelfde spelers, dezelfde staf en dezelfde training.



Je maakt 'systeem' dan ook wat groter dan hoe ik het bedoel.
Ik zou ook eerder hebben gekozen voor Malen vanaf links omdat je dan wel een actie vanaf de flanken hebt.

Middenveld kun je dan kiezen voor punt naar voren of punt naar achteren (zoals laatste fase tegen Emmen). Gezien het verzwaarde middenveld van Feyenoord leek die laatste optie mij niet onlogisch. Je hebt wat meer controle, bent minder kwetsbaar in de omschakeling en het wordt voorin minder vol. Ook omdat je backs wat hoger staan.

Thomas vond ik zondag een onlogische keuze. Zijn kracht is benutten van ruimte en die was er niet doordat we zelf hoog druk zetten en Feyenoord volledig op de counter speelde. Guti of Van Ginkel waren logischer geweest.



Ik vond Thomas juist wel een logische startpunt omdat ik wel had verwacht dat er wat ruimte zou zijn en hij kan best goed druk zetten en maakt veel vuile meters. Nu kreeg PSV vanaf de aftrap de bal en Feyenoord zakte al in voordat ze een bal hadden geraakt tot eigen helft. Thomas speelde de eerste 3 ballen achteruit en toen stond Feyenoord al vast. Dat bedoel ik precies met aanpassingen tijdens de wedstrijd.

We doen nu net of 4-3-3 heilig is maar ik vind 4-3-3 ook veel nadelen hebben en we hebben de laatste 15 jaar ook niet veel gewonnen met 4-3-3 in de Kuip.



4-3-3 is niet heilig, 4-4-2 ook niet, maar het spelletje van Schmidt ook niet.

Het is inmiddels meer dan duidelijk dat onze spelers, op dit moment, niet in staat zijn om het spelletje van Schmidt te spelen, hoe vaak Schmidt na weer een belabberde wedstrijd ook blijft zeggen dat het best lekker gaat.

Er staat een blok van 4 man het centrum te verdedigen en de ballen + doelpunten vliegen ons van alle kanten om de oren. Met een blok van gewoon 2 centrale verdedigers en backs die niet doen alsof ze vleugelspitsen zijn zal er weinig verschil zijn. Echter heb je dan wel 2 spelers over om het middenveld te bezetten.
Ook de 4 aanvallers bakken er niks van. Als je er 1 terug haalt naar het middenveld zal het aantal doelpunten niet heel erg afnemen. Sterker nog.. ik denk dat er dan meer ruimte en diepte is voor de aanvallers, zeker als de linies wat compacter gaan staan. Hoe vaak lopen de aanvallers elkaar in de weg? Soms zie ik 4 spelers bij elkaar aan een zijkant het 16metergebied van de tegenstander inlopen en dan moet de opkomende Sangare op doel gaan schieten...

4-3-3 is met de spelers die we nu hebben veel logischer.
Dumfries-Teze-Boscagli-Max
Sangare
Fein-Van Ginkel
Gakpo-Malen-Gotze



Mee eens. Alleen zou ik dan Gotze ipv Fein doen. En Zahavi in de spits.

Mijn elftal zou nu zo zijn:

--------- Unnerstall --------
--Dumfries--Teze--Boscagli--Max--
-------Van Ginkel--Sangare-------
-------------Gotze-------------
-----Gakpo--Zahavi--Malen-----

Als Zahavi tegenvalt Madueke op rechts en Malen in de spits. Ihattaren als stand-in op het middenveld.

Volgens mij gaat dit veel beter werken. Waarom het wiel opnieuw proberen uit te vinden? Zet spelers op hun beste positie wat ze gewend zijn. Sangare als verdedigende middenvelder, Van Ginkel als dynamische middenvelder, en Gotze voor de aanvoer naar de spits. Malen en Gakpo die Zahavi in stelling brengen maar ook zelf kunnen scoren. De backs die ook gedoseerd mogen aanvallen. Het middenveld wat ook scorend vermogen heeft etc.

Daarom is het nu zo frustrerend bij PSV. Er zit veel meer in dit elftal dan er uitkomt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 februari 2021, 11:39:27.

 

+1/-0

Daguardo, als je nu kijkt naar jouw elftal en het mijne, dan zijn die qua namen identiek. Jij zet het in een 4-3-3 neer en ik heb ze in de 4-2-2-2 neergezet. Zou het verschil nou werkelijk zo groot zijn?

Wat ik in feite zie is dat de voorstel 4 spelers bij PSV veel rouleren van positie, waarbij ze zorgen dat ze zovaak mogelijk in hun kracht komen te staan. Dat betekent dat Gakpo veel aan de buitenkant te vinden is en dat Götze veel tussen de linies in balbezit probeert te komen.

Als je voldoende gogme en kwaliteit hebt, is dit verschil tussen de systemen er nauwelijks. De spelers moeten dan zelf zorgen dat de flanken bezet zijn, dat er wordt terugverdedigd, etc. Alleen is de voorspelbaarheid een stuk kleiner doordat je nooit precies weet wie van je aanvallende spelers op welke positie gaat opduiken.

Als ik een 4-3-3 opstelling maak, op basis van de beschikbare spelers van de afgelopen weken, kom ik tot onderstaand:

-----------------------------Mvogo------------------------
--Dumfries------------Teze-----------Boscagli---------Max-
-----------------Rosario---------------Sangaré------------
----------------------------Thomas------------------------
-----Mauro Jr.--------------Zahavi--------------Malen-----

En dan kun je eventueel nog Ihattaren op de plek van Mauro of Thomas neerzetten in deze opstelling.

Zou dit elftal nu zoveel beter gepresteerd hebben dan wat er nu de wei in is gestuurd? In mijn ogen zouden we dan ook met lelijk voetbal gewonnen hebben van de degradatiekandidaten en "kansloos" ten onder zijn gegaan tegen AZ en Feyenoord.

 

+1/-0

Precies, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de spelers en precies dat is nu te weinig. We kunnen wel zeggen dat je niet kampioen wordt met spelers als Viergever Thomas Hendrix en Mauro maar dat is gewoon niet waar. Het wordt pas de waarheid als je in die cruciale fases juist op hen een beroep moet doen.

Even zonder gekheid, als er geen Corona was geweest en geen blessures bij Madueke Gakpo en Zahavi. Hoeveel wedstrijden had Mauro Jr dan gespeeld voor ons? Hoe vaak als basisspeler? Thomas was achter Hendrix Rosario en Sangare 4e keuze, en dat lijkt me prima want hij is echt wel bruikbaar. Maar ga je ze als aanvallers gebruiken in de moeilijkste wedstrijd van het jaar dan vraag je iets anders van ze dan ze kunnen. Het is niet voor niets dat Thomas tegen ADO gewoon dikke prima was, Mauro tegen Emmen beslissend en zelfs Fein tegen ADO een topvoetballer leek. Daar heb je nr 15 tot 20 ook voor in je selectie.

Feyenoord kon kampioen worden met middelmaat, AZ kon kampioen worden met pure middelmaat en PSV heeft ook wel eens een kampioenschap behaald met een twijfelachtige selectie. Soms zit je in een flow en dan overleef je alle tegenslagen. In 2019 wonnen we 16 van de eerste 17 wedstrijden en ook nog vaak in de slotfase maar toen het puntje bij paaltje kwam verspeelden we het en viel het als een kaartenhuis in elkaar.

Dit jaar hadden we tegen Vitesse Mauro als rechtsback, geen Gotze en geen Gakpo. Malen moest vanaf de bank beginnen, Ihattaren was niet eens fit en Hendrix was zelfs captain. Tegen Twente en Heerenveen waren we gewoon topfit maar was het maken van doelputen de reden van puntverlies.

Tegen Ajax waren we vrijwel fit maar misten we Gotze wel echt gigantisch. Maar ok dan speel je uit bij Ajax en was het resultaat niet eens slecht. Tegen AZ en Feyenoord missen we Gakpo, Madueke en Gotze.

Al met al niet onlogisch dat we 2e staan, en indien iedereen fit is gaan we makkelijk 2e eindigen. Hopelijk maken we volgend jaar de stap omhoog.

 

+2/-0

Waarom blijft iedereen, ook met 4-3-3, vasthouden aan dat blok van 4 man? Buiten dat het middenveld een walk-over is op die manier, heeft het ook niks geholpen qua verdedigen. De ballen en doelpunten vliegen ons om de oren. En nee, niet alleen tegen Ajax, AZ en Feyenoord, ook tegen de kleinste clubs.
Tegen Volendam in de 2e helft, en ik meen de wedstrijd daarna, stond Rosario opeens veel verder naar voren en kwamen we wel aan voetballen toe.

Ik wil ook nog wel wat zeggen over het "druk zetten".
Druk zetten en jagen op de bal is leuk en kan een tegenstander het voetballen onmogelijk maken, maar dan moeten spelers niet continu van 20 meter of nog verder komen, want dan ren je eindeloos achter een bal aan en creeer je alleen maar heel veel ruimte voor je tegenstander om er doodsimpel doorheen te voetballen. Ik ben ervan overtuigd dat dit ook de reden van de vele spierblessures is. Het is 30 meter rennen naar links, NOODSTOP, 20 meter rennen naar rechts, NOODSTOP, en weer terug naar links, NOODSTOP, en dan weer 30 meter sprint naar voren, enz..
Dat Van Ginkel niet speelt snap ik wel. Die kun je dit niet aandoen. Dat Gotze nu voor de 2e keer een spierblessure heeft is ook best logisch.
Conclusie: Meer verlies dan winst en ik zie geen progressie.

@Heintze1963 : Ik bewonder je positiviteit, ik ben het kwijt. En dat komt niet door de (uit)wedstrijden tegen de topclubs, maar juist door de wedstrijden tegen de kleine clubs. Ondanks dat we de meeste wonnen ging dat vaak maar net goed, of niet, en stonden we vaak gewoon ronduit voor paal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 03 februari 2021 om 08:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 03 februari 2021 om 08:06:

Aller eerst staat PSV tweede.
Ten tweede PSV heeft op AZ na tegen allen top clubs al uit gespeelt en AJAX juist THUIS.

Het is nog niet gedaan. PSV gaat nog heel ver komen en ik denk nog zelfs dat het zelfs op de laatste dag beslist kan worden. Vitesse - Ajax en Utrecht PSV



Of het nog spannend gaat worden, zal ook vooral van Ajax afhangen. Op basis van de punten hebben ze een fantastische Januari maand achter de rug. Op basis van het spel hebben ze tegen Feyenoord, Twente, Fortuna en Willem II gemazzeld. Als ze die vorm doortrekken kunnen ze zomaar een paar wedstrijden de deksel op de neus krijgen, hopelijk te beginnen aanstaande zondag tegen Utrecht. ;)



Ajax gaat tegen Feyenoord, Utrecht uit minstens 2 punten verliezen. PSV wint van AJAX . Staan we nog maar 2 punten achter. Daar bij komt dat PSV hopelijk eens geen blessures heeft en AJAX Promes en Huntelaar kwijt is die regelmatig nog net wel de punten binnen haalde.

 

+1/-0

Ajax speelt thuis tegen Utrecht, heeft uit al met 0-3 gewonnen. Promes was juist één van de personen die het hele jaar nog geen goede wedstrijd heeft gespeeld, en Huntelaar heeft welgeteld 1x het verschil gemaakt (in Enschede). De twee spelers zijn vervangen door Haller en Idrissi. Zeker met die laatste is het natuurlijk afwachten wat hij gaat brengen, maar ik verwacht dat Ajax eerder sterker geworden is. Zeker nu ook Kudus weer fit is.

Je positivisme is mooi, maar helaas puur gebaseerd op hoop en de "wat als"-scenario's. Ajax heeft het gewoon in eigen hand en PSV moet gewoon zelf beter gaan spelen en wedstrijden gaan winnen. Als dat lukt, dan kun je hopen dat Ajax nog wat gaat laten liggen.

 

+1/-0

Is Idrissi naar Ajax?? Dat heb ik helemaal gemist.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 03 februari 2021 om 18:44:

Is Idrissi naar Ajax?? Dat heb ik helemaal gemist.



En dat niet alleen, hij staat ook nog eens op de spelerslijst voor de Europa League. In tegenstelling tot Haller :D

Maar ja, Idrissi is gehuurd voor een half jaar zonder koopoptie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 02 februari 2021 om 14:25:

Ik verlang naar GEWOON voetbal. Met een keeper die ballen tegenhoudt, verdedigers die verdedigen, middenvelders die voetballen en aanvallers die voor de doelpunten zorgen. In plaats van alles precies tegenovergesteld. Is ook veel duidelijker voor de spelers. Waar we nu mee bezig zijn gaat echt helemaal nergens meer over.



Het kan zo simpel zijn he ?
Toch bijzonder dat steeds meer mensen een absolute wetenschap proberen te maken van het spelletje..

 

+0/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 februari 2021 om 11:21:

Dan komen we op de groep die jij "goed genoeg voor de eredivisie" noemt. Ook daar ben ik het met je eens. Aan de hand van een aantal kwaliteitsspelers zijn al die jongens in staat om met PSV ten minste 50%-75% van de eredivisiewedstrijden te winnen. Dat doen ze ook. Na 20 duels staan we op 13 overwinningen.

Maar het gaat er in mijn ogen juist om dat je thuis van AZ wint, dat je uit bij Feyenoord jezelf niet als een naïeve brugklasser presenteert. En dat zijn nou juist de wedstrijden waar die tweede groep door de mand valt.


Dat die tweede groep zondag door de mand viel, vind ik nog tot daar aan toe. Ik vind het eigenlijk veel kwalijker dat Dumfries en Malen niet thuisgeven in de Kuip. Juist van deze twee (internationals van Oranje, volgens eigen zegge klaar om komende zomer een stap te maken) verwacht ik dat die het verschil maken in zo'n wedstrijd. Malen heb ik de hele wedstrijd niet gezien. En Dumfries kwam wel regelmatig opstomen, maar gaf geen enkele goede voorzet af en we weten allemaal wat er met de ruimte gebeurde die ontstond door zijn opstomen.


open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 03 februari 2021 om 13:10:

Precies, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de spelers en precies dat is nu te weinig.
[...]


Dick Advocaat is toch hét voorbeeld van het feit dat het niet alleen om de kwaliteit van de spelers gaat? Ik vind dat hij echt goede prestaties neerzet met een heel middelmatig elftal.

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 03 februari 2021 om 22:36:

Het kan zo simpel zijn he ?
Toch bijzonder dat steeds meer mensen een absolute wetenschap proberen te maken van het spelletje..


Het kan simpel zijn ja. Dick Advocaat wordt uitgelachen omdat hij geen video analist heeft. Maar na 20 wedstrijden staat hij wel mooi op 5 punten van PSV, dat in mijn ogen een veel betere selectie heeft.

Natuurlijk had ik ook gehoopt dat Schmidt met iets revolutionairs zou komen, waarmee we wedstrijden van begin tot eind zouden domineren en controleren. Na 6 maanden is daar nog helemaal niets van te zien. Dan denk ik ook, ga lekker back to basics, en kies voor een systeem dat de huidige spelersgroep uit kan voeren en wat ook rendement oplevert.

 

+1/-0

Ik zie ook niets terug op het veld van wat ik van tevoren van die taktiek verwachtte op basis van diverse analyses en ook geen poging daartoe. Het is niet alleen dat we het niet kunnen, maar ook dat we het niet proberen.

De tegenstander onder druk zetten als we niet aan de bal zijn gebeurt nu vrijwel niet. Ik zie Malen en Zahavi op ruime afstand van hun tegenstanders lopen. Dit is niet meer druk zetten dan in de tijd met Luuk. Tegenstanders krijgen alle tijd en ruimte om op te bouwen. Pas als de bal bij de verdedigers er is wordt er aan gedacht om plichtmatig heen te lopen.

Ook is er 0 dreiging van een counter van ons. Malen staat vaak niet in de buurt de laatste lijn van de tegenstanders bij een balverovering. Vooral met dode spelmomenten tegen is dat een grote ergenis. Een dramatische corner van onze kant is altijd een kans tegen. Een dramatische corner van tegenstanders is dat vrijwel nooit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 04 februari 2021 om 10:57:

Ik zie ook niets terug op het veld van wat ik van tevoren van die taktiek verwachtte op basis van diverse analyses en ook geen poging daartoe. Het is niet alleen dat we het niet kunnen, maar ook dat we het niet proberen.



Dat is maar net wat je wilt zien, bv Vitesse en deed precies dat waarom het niet lukt om druk te zetten. Schmidt kiest voor ruimte op de flank en het centrum dicht bouwen en als de linksback van Vitesse aan de bal de rechtsback of rechtshalf kan vinden met een crosspass dan voetballen ze makkelijk onder de druk uit. Dan wordt het allemaal een stuk lastiger om de tegenstander vast te zetten. Het gaat om de situaties te herkennen en op de juiste moment vol druk te zetten want als je verwacht dat we altijd druk zetten dan hebben we een lege tank in de 2e helft zoals tegen Twente en Heerenveen.

open/sluit de onderstaande quote:

De tegenstander onder druk zetten als we niet aan de bal zijn gebeurt nu vrijwel niet. Ik zie Malen en Zahavi op ruime afstand van hun tegenstanders lopen. Dit is niet meer druk zetten dan in de tijd met Luuk. Tegenstanders krijgen alle tijd en ruimte om op te bouwen. Pas als de bal bij de verdedigers er is wordt er aan gedacht om plichtmatig heen te lopen.



Het gebeurt wel, maar niet altijd goed en met heel het team. Ik heb het hier al 15x gezegd maar de teampressing staat of valt met de zwakste schakel. Er hoeft maar 1 iemand verkeerd te staan en je bent vanaf de 16 van de tegenstander in 1 pass 1 op 1 met Mvogo.

open/sluit de onderstaande quote:

Ook is er 0 dreiging van een counter van ons. Malen staat vaak niet in de buurt de laatste lijn van de tegenstanders bij een balverovering. Vooral met dode spelmomenten tegen is dat een grote ergenis. Een dramatische corner van onze kant is altijd een kans tegen. Een dramatische corner van tegenstanders is dat vrijwel nooit.



Bv Feyenoord gaf geen ruimte weg voor een counter dus dan kan het ook niet. Maar bv tegen Zwolle dit jaar liet PSV precies zien wat de bedoeling is met snel omschakelen maar ook waar het gevaar ligt. Want Sangare speelde die wedstrijd 5 a 6 ballen gewoon in de benen bij Zwolle, maar het ging ook vaak goed en zorgde voor gevaar. Alleen als je elke keer zo snel mogelijk naar voren wil omschakelen dan kom je conditioneel te kort en is ook de zuurstoftank leeg in de 2e helft. Ook hier gaat het om balans. De 2-0 tegen Ajax is het perfecte voorbeeld van hoe het hoort te zijn. Ik denk dat Schmidt die goal al 6x heeft laten zien als voorbeeld van zijn manier van spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.