Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Olivier Boscagli

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ik vond hem de eerste helft echt sterk, ik begon bijna te geloven dat hij nog een niveau hoger aan zou kunnen. Wat dat betreft doet hij me soms aan Moisander denken, maar die heeft nooit het niveau van Ajax/AZ overstegen natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 november 2020 om 12:29:

Ik vond hem de eerste helft echt sterk, ik begon bijna te geloven dat hij nog een niveau hoger aan zou kunnen. Wat dat betreft doet hij me soms aan Moisander denken, maar die heeft nooit het niveau van Ajax/AZ overstegen natuurlijk.



Voetballend is het een van de beste PSV-verdedigers die ik de laatste 20 jaar heb gezien. Denk dat er weinig PSV-verdedigers zijn geweest die zo makkelijk inspelen, wegdraaien en durven in te dribbelen. Spijtig natuurlijk dat hij verdedigend in de categorie Derijck valt en hij qua startsnelheid zich mag meten met Ooijer in z'n latere jaren. Teze doet het tot nu toe aardig, maar een centraal duo met een type-Boscagli kan eigenlijk alleen floreren met een spijkerharde, ervaren gast naast hem.

 

+1/-0

Kennelijk ziet ik steeds de mindere momenten dan want ik vind het helemaal niets.
Te traag, laat zich makkelijk wegzetten, kortom alleen bruikbaar als er een wereld CV naast staat.
We hebben tot nu toe in de competitie tegen de lamme en de blinde gespeeld en dan maakt hij af en toe een grote fout.
Zodra je wat meer tegenstanders van niveau krijgt lopen ze hem aan alle kanten voorbij, let maar op.
Het is weer het oude PSV-liedje. Middenveld en aanval okay, verdediging het ondergeschoven kindje.
Die gaat weer bergen punten kosten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 07 november 2020 om 18:11:

Kennelijk ziet ik steeds de mindere momenten dan want ik vind het helemaal niets.
Te traag, laat zich makkelijk wegzetten, kortom alleen bruikbaar als er een wereld CV naast staat.
We hebben tot nu toe in de competitie tegen de lamme en de blinde gespeeld en dan maakt hij af en toe een grote fout.
Zodra je wat meer tegenstanders van niveau krijgt lopen ze hem aan alle kanten voorbij, let maar op.
Het is weer het oude PSV-liedje. Middenveld en aanval okay, verdediging het ondergeschoven kindje.
Die gaat weer bergen punten kosten.


Ik denk dat jullie meningen onderling niet zoveel verschillen. Jij hebt het over iemand die te traag is, en zich te makkelijk laat wegzetten. Jasper heeft het over iemand met de verdedigende kwaliteiten van Derijck. Ik vermoed dat dat niet veel hoger is dan 'te traag, laat zich te makkelijk wegzetten.' Jasper legt de nadruk op zjin voetballende kwaliteiten, die voor een verdediger best prima zijn, maar volgens mij zijn jullie het er allebei over eens dat hij verdedigend veel te kort komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 08 november 2020 om 09:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 07 november 2020 om 18:11:

Kennelijk ziet ik steeds de mindere momenten dan want ik vind het helemaal niets.
Te traag, laat zich makkelijk wegzetten, kortom alleen bruikbaar als er een wereld CV naast staat.
We hebben tot nu toe in de competitie tegen de lamme en de blinde gespeeld en dan maakt hij af en toe een grote fout.
Zodra je wat meer tegenstanders van niveau krijgt lopen ze hem aan alle kanten voorbij, let maar op.
Het is weer het oude PSV-liedje. Middenveld en aanval okay, verdediging het ondergeschoven kindje.
Die gaat weer bergen punten kosten.


Ik denk dat jullie meningen onderling niet zoveel verschillen. Jij hebt het over iemand die te traag is, en zich te makkelijk laat wegzetten. Jasper heeft het over iemand met de verdedigende kwaliteiten van Derijck. Ik vermoed dat dat niet veel hoger is dan 'te traag, laat zich te makkelijk wegzetten.' Jasper legt de nadruk op zjin voetballende kwaliteiten, die voor een verdediger best prima zijn, maar volgens mij zijn jullie het er allebei over eens dat hij verdedigend veel te kort komt.


Maar door wie gaan we hem vervangen , Nick ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 08 november 2020 om 09:28:
allebei over eens dat hij verdedigend veel te kort komt.



En dat was na een paar maanden al duidelijk. Als linksback was het verdedigend ook al matig. Waarom dan nu weer blijven proberen? Het zal een gebrek aan beter zijn. Maar Viergever is nou ook weer niet zo slecht, geen top maar haalde toch meestal wel een 6 of 7. Is alleen te traag voor dit systeem.

Dan denk ik, als je de spelers er niet voor hebt, pas dan je systeem een beetje aan zodat het rendeert met de spelers die je wel hebt.

 

+1/-0

Boscagli heeft wel heel veel passes, waarvan een redelijk deel vooruit. Dat is belangrijker dan over het algemeen gedacht wordt.
Donderdag kwam hij ook wel redelijk vaak alleen te staan in een grote ruimte, deels omdat Max te veel voorin stond en deels omdat Teze veel terug liep en er ook weinig druk op de bal was. Dan is het lastig voor elke verdediger.
Als de organisatie goed staat is het een stuk makkelijker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 08 november 2020 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 08 november 2020 om 09:28:
allebei over eens dat hij verdedigend veel te kort komt.



En dat was na een paar maanden al duidelijk. Als linksback was het verdedigend ook al matig. Waarom dan nu weer blijven proberen? Het zal een gebrek aan beter zijn. Maar Viergever is nou ook weer niet zo slecht, geen top maar haalde toch meestal wel een 6 of 7. Is alleen te traag voor dit systeem.

Dan denk ik, als je de spelers er niet voor hebt, pas dan je systeem een beetje aan zodat het rendeert met de spelers die je wel hebt.



Misschien de reden dat Roger liever lijkt te spelen met 2 controleurs (Sangare/Rosario eerder ook Sangare/Hendrix) i.p.v. de meer voetballende Fein of Thomas naast Sangare?

Was eerder ook vooral geneigd het positieve te zien.. maar begrijp de kritiek ook goed hier. Het geldt denk ik ook sowieso voor de gehele laatste linie. In tegenstelling tot de 2 anderen hebben we daar een betere mix, meer keus en meer ervaring (Gotze, Zahavi). In de verdediging is het wat dat betreft fragieler en als het even niet goed staat of er iemand uit vorm of afwezig is dan heeft dat vrijwel direct effect. Zo ook op Boscagli.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 08 november 2020 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 08 november 2020 om 09:28:
allebei over eens dat hij verdedigend veel te kort komt.



En dat was na een paar maanden al duidelijk. Als linksback was het verdedigend ook al matig. Waarom dan nu weer blijven proberen? Het zal een gebrek aan beter zijn. Maar Viergever is nou ook weer niet zo slecht, geen top maar haalde toch meestal wel een 6 of 7. Is alleen te traag voor dit systeem.


Viergever mag te traah zijn voor "het systeem" maar zo lang ik nog niet meer terug zie van het bewierookte systeem kan Viergever best mee.
Mochten we zover komen dat het heilig verklaarde Schmidt-systeem terug te zien is, en dan bedoel langer dan een kwartier, kunnen we altijd nog kijken of Viergever het kan bijsloffen.
Op dit moment moeten we gewoon de beste verdediger opstellen

 

+1/-0

Afgeschreven en je dan zo terugknokken binnen de selectie. Klasse. Verdedigend vind ik het persoonlijk wel echt te matig voor PSV, maar gisteren hebben we hem dus als verdedigende middenvelder gezien. Aan de bal, zoals heel het seizoen al, erg goed. Op de bepaalde momenten schitterend openen of iemand de diepte insturen, maar ook op bepaalde momenten gewoon even de rust hebben om de bal terug te leggen. Ik wil het duo Sangare/Boscagli wel zien eigenlijk. Dan mag viergever de plek van lcv invullen. Daar worden we niet slechter van. Rosario even uit de basis houden. Op dit moment is Rosario eerder een gevaar voor PSV dan voor de tegenstander.

 

+3/-0

Wat een verademing die jongen op het middenveld!

 

+1/-0

Het Spelersrapport

Olivier Boscagli 7/10

Maakte een opmerkelijke revival nadat hij onder v. Bommel als een soort 'persona non-grata' werd gezien. Werd binnengehaald als linksback maar blijkt uiteindelijk gewoon een LCV te zijn.

Speelt prima centraal achterin en wint een enorm hoog aantal kopduels. Beschikt tevens over een goede inspeelpass wat ook tot uiting kwam in zijn wedstrijden op het middenveld.

Toch hoop ik hem volgend seizoen weer op LCV te zien, simpelweg omdat dit ons voetbal van achteruit flink verbeterd.

 

+1/-0

Met je laatste zin ben ik het niet eens. Als is dat afhankelijk van de spelers die er gehaald worden.

Voetballend is hij onmisbaar geworden, maar ik vind dat hij als LCV tevaak nét dat cruciale duel verloor, waardoor een tegendoelpunt is gevallen.

Als middenvelder vind ik hem een belangrijke speler geworden, die het voetbal brengt wat zo nodig was.

 

+1/-0

Blijf het knap vinden hoe hij zich, van een suffe linksback, heeft opgewerkt tot een solide laatste man, die nog de nodige ontwikkeling kan doormaken ook. Ik zou mijzelf wel fan willen noemen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 juli 2021 om 07:37:

Blijf het knap vinden hoe hij zich, van een suffe linksback, heeft opgewerkt tot een solide laatste man, die nog de nodige ontwikkeling kan doormaken ook. Ik zou mijzelf wel fan willen noemen.



Vraag mij nogsteeds af of het beoogde centrum van Boscagli / Ramalho niet een beetje te traag is.

Boscagli is voetballend heel erg goed - een van de beteren over heel veel jaar - maar hij mist duidelijk o.a snelheid en ook man op man niet super sterk. Teze maakte dat gebrek aan snelheid goed en kan zich prima in een ms. Vastbijten.

Ramalho is ook niet de snelste dus allicht zou Obispo (op termijn) daar meer complimentair zijn

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 23 juli 2021 om 08:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 juli 2021 om 07:37:

Blijf het knap vinden hoe hij zich, van een suffe linksback, heeft opgewerkt tot een solide laatste man, die nog de nodige ontwikkeling kan doormaken ook. Ik zou mijzelf wel fan willen noemen.



Vraag mij nogsteeds af of het beoogde centrum van Boscagli / Ramalho niet een beetje te traag is.

Boscagli is voetballend heel erg goed - een van de beteren over heel veel jaar - maar hij mist duidelijk o.a snelheid en ook man op man niet super sterk. Teze maakte dat gebrek aan snelheid goed en kan zich prima in een ms. Vastbijten.

Ramalho is ook niet de snelste dus allicht zou Obispo (op termijn) daar meer complimentair zijn



Je kunt ze allebei aanspelen (met een man in de rug, zelfs) en ze helpen de opbouw, dat is al winst met deze twee.

Verder is het gebrek aan snelheid mij zelden zo opgevallen dat het leek op Bouma uit zijn tweede periode 😝. Ik vind daarnaast dat beiden best veel 1 op 1 duels winnen. Ze kunnen allebei best goed hun poot uitsteken.

Het zijn misschien geen van Dijken, maar ik vind het geen slecht duo, zo op het oog.

 

+1/-0

Wat mij het afgelopen jaar opviel aan Boscagli zijn de volgende dingen:

Positief:

* Hij is positioneel heel goed. Door goed te anticiperen, komt hij vaak voor de man om zo de bal te onderscheppen. Hij bijt zich ook echt vast in de tegenstander, je bent hem niet zomaar kwijt.

* Voetballend gezien is het een prima CV. Je kunt hem de bal geven, zonder dat hij zenuwachtig wordt en geen idee heeft wat hij met de bal moet doen.


Negatief:

* Het eerste sterke punt zag ik vooral in fases waar PSV de touwtjes stevig in handen had. Op het moment dat PSV het moeilijk kreeg (zoals bijv. de tweede helften tegen Heerenveen-uit en Twente-uit vorig jaar), vond ik Boscagli ook terugvallen. Dan loopt hij achteruit, oogt hij veel minder agressief en geeft hij te veel ruimte.

* Hij heeft niet de meest indrukwekkende fysiek.

Als dit seizoen, door de verbeterde kwaliteit op het middenveld en zijn nieuwe partner Ramalho, de terugval in wedstrijden beperkt wordt, waardoor Boscagli ook in het tweede deel van de wedstrijd met dezelfde intensiteit en agressie kan spelen, dan is hij gewoon een waardige PSV-verdediger die niet misstaat in een kampioenselftal.

Ik ben benieuwd, maar vooralsnog is het vertrouwen groot!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 juli 2021 om 09:52:

Wat mij het afgelopen jaar opviel aan Boscagli zijn de volgende dingen:

Positief:

* Hij is positioneel heel goed. Door goed te anticiperen, komt hij vaak voor de man om zo de bal te onderscheppen. Hij bijt zich ook echt vast in de tegenstander, je bent hem niet zomaar kwijt.

* Voetballend gezien is het een prima CV. Je kunt hem de bal geven, zonder dat hij zenuwachtig wordt en geen idee heeft wat hij met de bal moet doen.


Negatief:

* Het eerste sterke punt zag ik vooral in fases waar PSV de touwtjes stevig in handen had. Op het moment dat PSV het moeilijk kreeg (zoals bijv. de tweede helften tegen Heerenveen-uit en Twente-uit vorig jaar), vond ik Boscagli ook terugvallen. Dan loopt hij achteruit, oogt hij veel minder agressief en geeft hij te veel ruimte.

* Hij heeft niet de meest indrukwekkende fysiek.

Als dit seizoen, door de verbeterde kwaliteit op het middenveld en zijn nieuwe partner Ramalho, de terugval in wedstrijden beperkt wordt, waardoor Boscagli ook in het tweede deel van de wedstrijd met dezelfde intensiteit en agressie kan spelen, dan is hij gewoon een waardige PSV-verdediger die niet misstaat in een kampioenselftal.

Ik ben benieuwd, maar vooralsnog is het vertrouwen groot!



Vond Boscagli in de verdediging helemaal niets vorig jaar. dramatisch zelfs. het jaar ervoor als linksback / CV ook een absoluut negatief drama totaal niet geschikt

Maar dit seizoen heb ik in de voorbereiding dingen gezien die me meer dan bevallen. verdidigende acties waarvan ik denk, nice!.

Heb nu hetzelfde idee de toen verguisde erik pieters die er ook niets van kon.
In het jaar dat die doorbrak zag ik ook ineens dingen in de voorbereiding die me meer dan bevielen. en toen iedereen in het stadion hem verguisde toen hij werd opgesteld zij ik tegen hen om me heen, dit jaar zal anders zijn. het is niet dezelfde erik pieters.

Ik denk dat dit het jaar zal zijn dat hij net als toen erik pieters echt door gaat breken. hij lijkt een grote stap te hebben gemaakt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

labmaster J schreef op 23 juli 2021 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 juli 2021 om 09:52:

Wat mij het afgelopen jaar opviel aan Boscagli zijn de volgende dingen:

Positief:

* Hij is positioneel heel goed. Door goed te anticiperen, komt hij vaak voor de man om zo de bal te onderscheppen. Hij bijt zich ook echt vast in de tegenstander, je bent hem niet zomaar kwijt.

* Voetballend gezien is het een prima CV. Je kunt hem de bal geven, zonder dat hij zenuwachtig wordt en geen idee heeft wat hij met de bal moet doen.


Negatief:

* Het eerste sterke punt zag ik vooral in fases waar PSV de touwtjes stevig in handen had. Op het moment dat PSV het moeilijk kreeg (zoals bijv. de tweede helften tegen Heerenveen-uit en Twente-uit vorig jaar), vond ik Boscagli ook terugvallen. Dan loopt hij achteruit, oogt hij veel minder agressief en geeft hij te veel ruimte.

* Hij heeft niet de meest indrukwekkende fysiek.

Als dit seizoen, door de verbeterde kwaliteit op het middenveld en zijn nieuwe partner Ramalho, de terugval in wedstrijden beperkt wordt, waardoor Boscagli ook in het tweede deel van de wedstrijd met dezelfde intensiteit en agressie kan spelen, dan is hij gewoon een waardige PSV-verdediger die niet misstaat in een kampioenselftal.

Ik ben benieuwd, maar vooralsnog is het vertrouwen groot!



Vond Boscagli in de verdediging helemaal niets vorig jaar. dramatisch zelfs. het jaar ervoor als linksback / CV ook een absoluut negatief drama totaal niet geschikt

Maar dit seizoen heb ik in de voorbereiding dingen gezien die me meer dan bevallen. verdidigende acties waarvan ik denk, nice!.

Heb nu hetzelfde idee de toen verguisde erik pieters die er ook niets van kon.
In het jaar dat die doorbrak zag ik ook ineens dingen in de voorbereiding die me meer dan bevielen. en toen iedereen in het stadion hem verguisde toen hij werd opgesteld zij ik tegen hen om me heen, dit jaar zal anders zijn. het is niet dezelfde erik pieters.

Ik denk dat dit het jaar zal zijn dat hij net als toen erik pieters echt door gaat breken. hij lijkt een grote stap te hebben gemaakt.


Jij hebt het coronajaar gewoon overgeslagen, Sherlock?

 

+4/-0

Ontzettend domme rode kaart van Boscagli vanavond in een wedstrijd die verder gespeeld is. Tuurlijk, beide kaarten kunnen we uren over doorpraten.

Feit blijft, dat in de volgende ronde van de Champions League, er een beroep gedaan zal moeten worden op Obispo, Viergever of Teze.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Spelers » Olivier Boscagli