Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Timo Baumgartl

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

Hoe hebben ze het ooit in hun hoofd gehaald bij PSV om Timo Baumgartl naar PSV te halen. Die jongen staat compleet voor schut.

 

+1/-0

En daarmee PSV ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MinoTauro schreef op 18 februari 2021 om 19:50:

Dat zijn er dan precies 10 teveel.



Eens! Dit roep ik al vanaf het begin.

 

+1/-0

Echt niet te geloven wie deze gast gescout heeft. Het is gewoon lachwekkend.

Maar ja... Bruma, Guti, Luckassen, Doan, Thomas... Man man man.

 

+1/-0

Nooit meer opstellen

 

+1/-0

Het probleem is alleen dat je weinig alternatieven hebt als Boscagli, Viergever en Obispo er niet zijn. Het zou ook helpen als Mvogo niet elke bal op Baumgartl geeft als je weet dat hij moeite heeft en er een tegenstander in de buurt is.

 

+1/-0

Hee, maar in de tweede helft heeft hij wel een aantal kopduels gewonnen!

 

+1/-0

Ik begrijp die boosheid op de persoon niet. Hij blundert gewoon een eind weg en zit in een negatieve spiraal. Als je hem moet gebruiken moet je er niet van uit gaan dat het goed komt maar je moet rekenen op dat het mimimaal een keer niet goed komt. Hij doet zijn best maar is niet meedogeloos genoeg voor een verdediger. Hoe groot is het contrast met Ajax die Timber daar gewoon neer zet en het goed komt.

Als je dit ziet is het ongelooflijk dat hij gescout is, maar ik vind dat veel te kortzichtig. Dezelfde scouts hebben in dezelfde transferzomer Boscagli gehaald en dat is wel een goede gebleken dus het is niet zo eendimensionaal.

Het is ook niet dat we veel alternatieven hebben. Tjah Hendrix had ik er nog wel neer durven zetten, maar die gunde we voor 3 spiegeltjes en 2 kraaltjes een transfer naar Rusland.

 

+2/-0

Ach, Hendrix was met persoonlijke fouten ook debet aan de nederlaag tegen Granada en het gelijkspel tegen Heerenveen. Het maakt niet uit wie je er neer zet, op één of andere manier maakt elke speler fouten. Dat an sich geeft ook te denken.

Een aantal jaar geleden hadden we Maza en Marcelo, twee verdedigers die hier in Eindhoven nooit écht geslaagd zijn. Toch hebben beiden na PSV op een vergelijkbaar of hoger niveau nog een hele aardige carrière gehad. Die Baumgartl heeft zijn transfer naar PSV natuurlijk ook ergens aan te danken. Je wordt ook niet zomaar jeugdinternational voor Duitsland als je een koekenbakker bent. Als hij in de zomer vertrekt bij PSV, sluit ik niet uit dat hij elders alsnog de draad weer op gaat pakken.

Blijkbaar zijn wij dus ook op één of andere manier niet de juiste omgeving om te aarden voor bepaalde spelers. Sowieso is het lastig verdedigen als je zo "open" speelt als PSV de laatste jaren. En dan kun je niet alleen de verdedigers de schuld van geven, daar is het hele elftal (inclusief de trainer die het neerzet) schuldig aan.

De frustratie op de persoon begrijp ik wel. Zijn 2 blunders waren de duidelijkst aanwijsbare misperen in de zoveelste teleurstellende prestatie van de laatste 6 weken. Dat komt er tijdens en na zo'n gewoon uit.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 12:06:

Sowieso is het lastig verdedigen als je zo "open" speelt als PSV de laatste jaren. En dan kun je niet alleen de verdedigers de schuld van geven, daar is het hele elftal (inclusief de trainer die het neerzet) schuldig aan.

De frustratie op de persoon begrijp ik wel. Zijn 2 blunders waren de duidelijkst aanwijsbare misperen in de zoveelste teleurstellende prestatie van de laatste 6 weken. Dat komt er tijdens en na zo'n gewoon uit.



Precies, we staan zo open dat elke verdediger het lastig heeft om overeind te blijven. Maar dat staat los van de blunders van Baumgartl. Het is niet alleen de basis van de fouten van onze verdediging maar ik zou als Mvogo ook niet happy zijn dan iedereen die aanvallend geen fouten maakt een 100% kans krijgt om af te ronden.

Baumgartl is geen schim van de man die we dachten binnengehaald te hebben. Maar zo slecht als hij gisteren was zo slecht is hij niet. Net als dat Teze niet zo slecht is als de 93e minuut in Den Haag.

Dat we voorlopig beter met Rosy achterin kunnen spelen dan Baumgartl lijkt me wel helder. Sowieso heb ik al tig keer gezegd hier op het forum dat er echt een verschil zit tussen Baumgartl op RCV en op LCV, maar blijkbaar vonden van Bommel Faber en ook Schmidt dat niet want Schwaab of Teze heb ik nog nooit links zien staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 12:35:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 12:06:

Sowieso is het lastig verdedigen als je zo "open" speelt als PSV de laatste jaren. En dan kun je niet alleen de verdedigers de schuld van geven, daar is het hele elftal (inclusief de trainer die het neerzet) schuldig aan.

De frustratie op de persoon begrijp ik wel. Zijn 2 blunders waren de duidelijkst aanwijsbare misperen in de zoveelste teleurstellende prestatie van de laatste 6 weken. Dat komt er tijdens en na zo'n gewoon uit.




Baumgartl is geen schim van de man die we dachten binnengehaald te hebben. Maar zo slecht als hij gisteren was zo slecht is hij niet. Net als dat Teze niet zo slecht is als de 93e minuut in Den Haag.

Dat we voorlopig beter met Rosy achterin kunnen spelen dan Baumgartl lijkt me wel helder. Sowieso heb ik al tig keer gezegd hier op het forum dat er echt een verschil zit tussen Baumgartl op RCV en op LCV, maar blijkbaar vonden van Bommel Faber en ook Schmidt dat niet want Schwaab of Teze heb ik nog nooit links zien staan.



Het maakt niet uit of Baumgartl slecht is, minder slecht of heel slecht, dat hij voor PSV geen enkele toegevoegde waarde heeft is de meest vriendelijke conclusie.
Gewoon matig gescout dus door JdJ; overigens ben ik het met je eerdere opmerkinge dat Boscagli wel een goeie is ook niet echt eens. Ook die vind ik maar heeeeel gewoontjes en zeker geen echte versterking. Maar goed, hij heeft niet veel gekost en bovendien we hebben nu niet veel keuze.
Het lijkt net of de centrum van de verdediging er al een 5 tal jaren maar een beetje bij hangt qua scouting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 12:35:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 12:06:


Precies, we staan zo open dat elke verdediger het lastig heeft om overeind te blijven. Maar dat staat los van de blunders van Baumgartl. Het is niet alleen de basis van de fouten van onze verdediging maar ik zou als Mvogo ook niet happy zijn dan iedereen die aanvallend geen fouten maakt een 100% kans krijgt om af te ronden.

Baumgartl is geen schim van de man die we dachten binnengehaald te hebben. Maar zo slecht als hij gisteren was zo slecht is hij niet. Net als dat Teze niet zo slecht is als de 93e minuut in Den Haag.

Dat we voorlopig beter met Rosy achterin kunnen spelen dan Baumgartl lijkt me wel helder. Sowieso heb ik al tig keer gezegd hier op het forum dat er echt een verschil zit tussen Baumgartl op RCV en op LCV, maar blijkbaar vonden van Bommel Faber en ook Schmidt dat niet want Schwaab of Teze heb ik nog nooit links zien staan.



Hij moet inderdaad bij voorkeur niet spelen, en als het dan toch echt nodig is, altijd RCV staan, niet links. Nu was hij gisteren de enige echte verdediger op de bank, maar je kunt inderdaad beter een middenvelder LCV neerzetten dan Baumgartl.

Wat ik dan van een Max gisteren ook niet begreep is dat hij Baumgartl, die onder druk van een aanvaller op de achterlijn stond, ook nog eens op zijn linkerbeen aan gaat spelen? Bijna alsof je extra je best gaat doen om hem de fout in te laten gaan.
Dat is gewoon een gebrek aan scherpte en dat is wat PSV de laatste tijd vooral opbreekt.

 

+1/-0

Dat laatste zegt ook wat over kwaliteit. Een goed elftal met goede voetballers kan zich onder de druk uitspelen. Iemand inspelen op de achterlijn hóéft niet per sé een probleem te zijn. Ik zag ons op die manier ook een aantal keer goed opbouwen en onze vrienden uit Amsterdam bijvoorbeeld kunnen ook regelmatig voetballend uit zulke situaties ontsnappen.

Een aantal van onze spelers is gewoon niet comfortabel / vaardig aan de bal. Als je Sangaré aan de bal ziet, hou je ook af en toe je hart vast bij die capriolen die hij uitvoert. Ook Baumgartl, Dumfries, Thomas, Mauro en Zahavi zijn bijvoorbeeld niet heel balvast. Je ziet gewoon aan alles dat ze op sommige momenten geen idee hebben wat ze moeten doen. Als je dat vergelijkt met de balvaardigheid van de meeste Ajax-spelers, dan vind ik dat toch opvallend. Nu heb je weer Rensch en Timber die, vanuit het niets, als basisspeler gewoon meedraaien in de Europa League tegen de nr 1 van Frankrijk.

 

+1/-0

Mwah - de hele Ajax-verdediging van gisteren ziet er over het algemeen ook niet lekker uit aan de bal. Tagliafico ging a la Baumgartl de mist in door de druk die er op hem gezet werd. Blind is normaal de enige verdediger die comfortabel aan de bal is. Ook Alvarez is vooral een balafpakker die hem vervolgens in moet leveren.
Overigens ook bijzonder dat ik overal lees dat Ajax ouderwets dominant was, terwijl ze gisteren in totaal maar lieft 9 hele keren op goal schoten, waarvan 5 tussen de palen. Op zich behalen ze een prima resultaat in een Europees uitduel, maar vervolgens 1x per 10 minuten op goal schieten is natuurlijk niet bizar veel.

 

+1/-0

Het Spelersrapport

Timo Baumgartl 4/10

Werd twee seizoenen geleden aangetrokken om als RCV te fungeren in Eindhoven voor een bedrag van 10 miljoen en is inmiddels gewikt, gewogen en simpelweg te licht bevonden.

Hij is lang, voor zijn lengte redelijk snel maar ontbreekt verder alles om op topniveau mee te kunnen. Heeft geen enkel idee hoe hij positie dient te kiezen met ruimte in de rug, heeft geen strakke inspeelpass en mist te veel voetballend vermogen om in het systeem van Schmidt een nuttige kracht in de selectie te zijn.

Tegen elk aantrekkelijk bod mag hij aankomende zomer uitkijken naar een nieuwe club.

 

+1/-0

Nu dus verhuurd aan Union Berlin. Ofwel, tien miljoen door de plee gespoeld. Vervelend dat er geen verplichte koopconstructie in het contract opgenomen schijnt te zijn. Maar prima dat hij vertrekt, ruimte gerealiseerd in het salarishuis. Hij zal namelijk ongetwijfeld niet het minste verdiend hebben uit de selectie. ;)

 

+1/-1

Gekocht vanuit de 2e Bundesliga, nu verhuurt aan eerste Bundeligaclub. Dat is op zich niet verkeerd. Wel goed teken dat vorig jaar Doan en nu dan Baumgartl op dat niveau worden verhuurd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 30 juni 2021 om 14:04:

Gekocht vanuit de 2e Bundesliga, nu verhuurt aan eerste Bundeligaclub. Dat is op zich niet verkeerd. Wel goed teken dat vorig jaar Doan en nu dan Baumgartl op dat niveau worden verhuurd.



Eens, beter zo dan in de eerste divisie of bij Jong mee moeten ballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 29 juni 2021 om 19:51:

Nu dus verhuurd aan Union Berlin. Ofwel, tien miljoen door de plee gespoeld. Vervelend dat er geen verplichte koopconstructie in het contract opgenomen schijnt te zijn. Maar prima dat hij vertrekt, ruimte gerealiseerd in het salarishuis. Hij zal namelijk ongetwijfeld niet het minste verdiend hebben uit de selectie. ;)



Mocht hij in Duitsland z'n draai weer weten te vinden dan valt de financiële schade misschien nog wel mee. Bij ons heeft hij het in elk geval niet laten zien...

 

+1/-0

De kans lijkt me groter dat hij na volgend seizoen weer terugkeert naar PSV. Blijkbaar is er niemand die hem voor de prijs die PSV heeft gesteld wil kopen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Spelers » Timo Baumgartl