Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 februari 2022 om 12:32:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 februari 2022 om 12:05:

In mijn ogen is Mauro zeer verassend (oke met Sangare) voorlopig toch echt favoriet voor speler van het jaar.


Helemaal mee eens. Schmidt wordt wel eens verweten dat hij spelers niet beter maakt, maar Mauro en Guti waren al lang afgeschreven onder van Bommel. Het ontbrak aan kwaliteit en al helemaal aan werklust. En moet je nou eens kijken. Mauro en Guti lopen de graszoden eruit. Daarnaast strooit Guti met passjes en Mauro voetbalt zich met zijn techniek continu uit de problemen. Ik denk dat velen (waaronder ik) niet hadden verwacht dat deze twee nog echt van waarde gingen zijn.



Denk ook even aan Boscagli, onder V Bommel echt helemaal niks en inmiddels zeer redelijk in zowel verdediging als middenveld en natuurlijk Sangare die velen van de zomer zelfs nog gratis weg wouden doen. Ook ik had twijfels over deze andere spelers, maar in Mauro zag ik echt helemaal niks. Gelukkig zag Schmidt het anders.

 

+1/-0

Bruma, Vertessen, Teze. Allemaal beter geworden onder Schmidt. De spelers die niet beter geworden zijn zijn, buiten Ihattaren, de spelers die hij gehaald heeft: Max, Goetze, Ramalho, Zahavi.

 

+1/-0

Dat zijn niet geheel toevallig ook allemaal oudere spelers.

Ik weet niet of Mauro Jr. een betere voetballer is geworden overigens. Hij staat nu op een positie waar hij eerder nooit stond, en waar hij veel beter tot zijn recht komt. Als je hem terug zet op het middenveld of in de aanval, denk ik dat je dezelfde tekortkomingen gaat zien.

Ik wil nog één andere speler eruit lichten: Ritsu Doan. Die komt ook echt veel beter tot zijn recht nu. Speelt met vertrouwen en is een belangrijke speler geworden. Was gisteren in de 2e helft één van de beteren.

Dus voor wat betreft het beter maken van spelers, kan Schmidt een pluim krijgen. Van de andere kant: ondanks dat hij een karrevracht aan spelers beter maakt, winnen we nog steeds niks. Dus zijn we misschien niet te snel tevreden? Zien we het nu alleen als een (afgeschreven) speler iets goeds doet? En rekenden we dezelfde speler eerst juist af op de dingen die fout gingen?

 

+1/-0

Zolang hij Mauro maar niet op rechts zet vind ik alles goed.

 

+1/-0

Ik vond Mauro eigenlijk een heel prima partij spelen.

Het tegenvallende van Goetze, Zahavi etc vind ik eigenlijk dat ze niet opstaan als het minder gaat. Wat heb je aan ervaring als die niet gebruikt wordt voor zulke momenten. Goetze zie ik wel zoeken naar oplossingen maar die gaat ook niet lekker schoffelen bijvoorbeeld.

 

+1/-0

Maar waarom vond je Mauro goed spelen dan? Ja hij deed zijn best en kan een pitbull zijn met zachte voeten maar als hij op rechts staat heeft hij geen diepgang. Hij komt dus nooit buitenom, hij kapt telkens terug naar links, haalt alle tempo uit de aanval en zorgt er juist voor dat we volledig in een trechter voetballen. Op links heeft hij wel die drang naar voren en houdt hij het veld juist breed.

 

+1/-0

Paar goede verdedigende acties en speelt de bal meestal vooruit naar iemand met hetzelfde shirtje aan. Dat hij een veroorzaker van het trechtervoetbal was kan, maar was mij in het stadion niet opgevallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 februari 2022 om 10:29:

Maar waarom vond je Mauro goed spelen dan? Ja hij deed zijn best en kan een pitbull zijn met zachte voeten maar als hij op rechts staat heeft hij geen diepgang. Hij komt dus nooit buitenom, hij kapt telkens terug naar links, haalt alle tempo uit de aanval en zorgt er juist voor dat we volledig in een trechter voetballen. Op links heeft hij wel die drang naar voren en houdt hij het veld juist breed.



De punten zijn valide, maar het is toch uit nood geboren keuze. Ik wil hem de rest van het seizoen wel op links blijven zien om te bepalen of het een blijvertje is op die positie.

 

+1/-0

Absoluut, mijn basis linksback voor nu en voor volgend jaar.

 

+1/-0

In de tweede helft was het vanaf Oost wel goed te zien dat hij echt stijf links is en eigenlijk niks met rechts kan. Verdedigend bleef hij prima overeind met die topactie in de 84e minuut, maar aanvallend kon hij vrijwel niets bijdragen. Moest bij het strafschopgebied eerst steeds nog een keer kappen om naar zijn linkerbeen te gaan waardoor de verdediging in kon grijpen. Is ook niet zijn schuld en uit nood geboren dat hij daar stond, maar linksback is toch duidelijk zijn positie.

 

+1/-0

Lee deed toch ook alles met rechts?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 februari 2022 om 14:59:

Lee deed toch ook alles met rechts?



Nee, Lee had wel de voorkeur voor rechts, maar was eigenlijk tweebenig: kon ook met links een prima voorzet geven. Mooie oude beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=9sZlGVdT2-Alink

Mauro kan met zijn rechterbeen alleen rennen. ;)

 

+1/-0

En in zijn auto stoppen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 22 februari 2022 om 15:12:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 22 februari 2022 om 14:59:

Lee deed toch ook alles met rechts?



Nee, Lee had wel de voorkeur voor rechts, maar was eigenlijk tweebenig: kon ook met links een prima voorzet geven. Mooie oude beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=9sZlGVdT2-Alink

Mauro kan met zijn rechterbeen alleen rennen. ;)



Ok, in mijn herinnering kapte hij altijd naar zijn rechterbeen. Zoals bij de 1-0 tegen Ajax in 2004 😁.

 

+1/-0

Mauro Jr. is typisch zo'n speler die uit de eigen jeugd komt en vaak te vroeg wordt afgeschreven. Geen supertalent, maar talentvol genoeg en een supermentaliteit. Op linksback echt wel een goede vondst van Schmidt. Ik zie in hem wel een linksback die na PSV nog wel een stap kan maken. Groot voordeel van Mauro Jr. is dat hij écht kan voetballen en niet zoals veel aanvallende backs tegenwoordig (waaronder Max) heel hard naar voren rent en soms een bal goed voorgeeft.

Overigens vind ik ook dat een heel aantal spelers zich onder Schmidt goed hebben ontwikkeld: Guti, Sangaré, Teze, Boscagli, Vertessen, Madueke, Gakpo.

 

+1/-0

Mauro Jr. is de stabielste speler die we nu hebben. Scoort altijd een ruime voldoende en zijn inzet is fantastisch

 

+1/-0

@Heintze1963 Als we nu in het vervolg van de Conference Leaugue Feyenoord loten moet iemand wel tegen hem zeggen dat "die bal de tribne in moet"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 25 februari 2022 om 09:54:

@Heintze1963 Als we nu in het vervolg van de Conference Leaugue Feyenoord loten moet iemand wel tegen hem zeggen dat "die bal de tribne in moet"



Haha, die roemruchte bal in de kwartfinale UEFAcup ja. Dus inderdaad, het hoeft niet mooi, maar effectief. ;)

 

+1/-0

Ik mag toch hopen dat Obispo of Mwene een keer niet ziek zwak misselijk of herstellende is tegen Sparta want ik wil met een rechtsback op rechts spelen en met Mauro op links. Als dat weer niet gebeurd dan kun je weer de klok erop gelijk zetten dat het zondag weer kut wordt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 25 februari 2022 om 11:09:

Ik mag toch hopen dat Obispo of Mwene een keer niet ziek zwak misselijk of herstellende is tegen Sparta want ik wil met een rechtsback op rechts spelen en met Mauro op links. Als dat weer niet gebeurd dan kun je weer de klok erop gelijk zetten dat het zondag weer kut wordt.



Die fase ben ik al voorbij.
Ik vraag me niet af of het kut wordt, maar HOE kut het wordt.
Hoeveel fatsoenlijke wedstrijden hebben we dit seizoen nu eigenlijk gezien?

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.