Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Galatasaray \'21-07-2021\' - 21:00

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ik speel liever tegen een Schotse club dan tegen een Scandinavische. Hoewel dat Mitjesland vorig seizoen tegen Ajax bepaald geen indruk maakte.

 

+1/-0

Wat een verademing om een voetballend middenveld zonder Rosario te zien spelen.
Oogde soms wat onwennig, maar dat verbetert normaliter flink gedurende het seizoen.

 

+1/-0

Is de commentator inmiddels al klaar met zijn argumenten om te beredeneren waarom die laatste goal toch echt niet op naam van Götze mag worden gezet en wat een blunder dat was van die keeper?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 21 juli 2021 om 21:29:

Die Ramalho zou wel eens de nieuwe smaakmaker kunnen worden.


Helemaal mee eens. Wat een rust en vertrouwen straalt hij uit. Eigenlijk het tegenovergestelde van Baumgartl die onzekerheid en kwetsbaarheid uitstraalde. Ramalho was ook druk bezig om alles goed neer te zetten, alsof hij al jaren voor ons speelt. Ik moet zeggen dat ik ook hoge verwachtingen had gezien de reacties van de supporters van Red Bull Salzburg toen hij vertrok. Op basis van een paar wedstrijden lijkt hij die waar te gaan maken.

 

+1/-0

Eén zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, maar jongens wat een lekkere start van het seizoen is dit.

De afgelopen 2 jaar waren grote uitslagen een zeldzaamheid, en nu win je met 5-1 van Galatasaray, toch een redelijk grote naam in Europa. Natuurlijk, de geboden tegenstand was erg matig en het is veel te vroeg om de vlag uit te hangen, maar toch. Op basis van de wedstrijden tegen PAOK en die van gisteren, lijken we het op dit moment aardig voor elkaar te hebben.

Mij persoonlijk vielen Ramalho en Sangaré in positieve zin op. Ramalho verdedigend sterk, actief, bezig met de organisatie. Sangaré ouderwets veel intercepties op het middenveld. Maar eigenlijk kun je gisteren over iedereen tevreden zijn. Boscagli was geconcentreerd en sterk, Max en Mwene waren over het algemeen de baas. Van Ginkel, en later Pröpper, laten voetbal er een stuk makkelijker uit zien. En voorin maken Götze en Zahavi het verschil. En natuurlijk, Vertessen en Madueke (en later Gakpo) deden het ook zeer aardig, maar als je 5 goals maakt dan is 1 assist van Madueke wel een beetje mager als oogst van onze flankspelers. Laten we hopen dat zij qua doelgerichtheid (en maken van keuzes) dit seizoen stappen maken t.o.v. vorig jaar. Dat zullen we ook nodig gaan hebben dit seizoen.

De return van volgende week is door de 5-1 eigenlijk een formaliteit geworden, al moet je natuurlijk altijd 100% geconcentreerd die wedstrijd in gaan. Als je een snelle tegengoal krijgt, dan weet je nooit wat er gebeuren kan. Maar als je bekijkt hoe dominant we gespeeld hebben, en hoe weinig gevaar we hebben gezien van de Turken, kun je daar alvast wat extra punten voor de ranking gaan binnenhalen.

 

+2/-0

Het was een wedstrijd die alles had en dat maakte de avond zo bijzonder. Van de spanning op het begin naar een snelle ontlading om vervolgens ook nog comfortabel op 2-0 te komen en de wedstrijd te domineren. En dan niet domineren zoals Ajax dat altijd denkt te doen maar gewoon door de baas te zijn op het veld en niet in de problemen te komen en toch vooruit te voetballen. Na die tegengoal die ook wel erg goed uitgespeeld was proef je een beetje frustratie dat de eerste beste bal er weer direct in vliegt maar vervolgens pakte ze het heel goed op. Zelfs de goals waren uiteenlopend met 2 typische vroeg druk zetten goals maar ook een schitterende combinatie en een messcherpe goal die de 5-1 betekende.

Voor mij zijn er 3 grote veranderingen tov vorig die nu al het verschil maken;

1) Deze groep heeft in deze samenstelling 4 weken kunnen trainen, finetunen en werken aan de teamspirit itt vorig jaar
2) Ramalho en Van Ginkel ipv Rosario en een zeer onervaren verdedigingsduo
3) Het staat gewoon beter op deze manier. Götze, Zahavi, Madueke, Vertessen, Mwene... iedereen speelt in zijn kracht.

Wat deze groep nodig heeft is succesbeleving. Als ze dat hebben en ze kunnen naar elkaar toe groeien dan zie je dat wij kwalitatief niet minder zijn dan Ajax. Dat wil niet zeggen dat we zeker kampioen worden natuurlijk want dat hangt van zoveel aspecten af maar John de Jong en Schmidt hebben vakwerk geleverd in de afgelopen maanden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 juli 2021 om 13:32:

Het was een wedstrijd die alles had en dat maakte de avond zo bijzonder. Van de spanning op het begin naar een snelle ontlading om vervolgens ook nog comfortabel op 2-0 te komen en de wedstrijd te domineren. En dan niet domineren zoals Ajax dat altijd denkt te doen maar gewoon door de baas te zijn op het veld en niet in de problemen te komen en toch vooruit te voetballen. Na die tegengoal die ook wel erg goed uitgespeeld was proef je een beetje frustratie dat de eerste beste bal er weer direct in vliegt maar vervolgens pakte ze het heel goed op. Zelfs de goals waren uiteenlopend met 2 typische vroeg druk zetten goals maar ook een schitterende combinatie en een messcherpe goal die de 5-1 betekende.

Voor mij zijn er 3 grote veranderingen tov vorig die nu al het verschil maken;

1) Deze groep heeft in deze samenstelling 4 weken kunnen trainen, finetunen en werken aan de teamspirit itt vorig jaar
2) Ramalho en Van Ginkel ipv Rosario en een zeer onervaren verdedigingsduo
3) Het staat gewoon beter op deze manier. Götze, Zahavi, Madueke, Vertessen, Mwene... iedereen speelt in zijn kracht.

Wat deze groep nodig heeft is succesbeleving. Als ze dat hebben en ze kunnen naar elkaar toe groeien dan zie je dat wij kwalitatief niet minder zijn dan Ajax. Dat wil niet zeggen dat we zeker kampioen worden natuurlijk want dat hangt van zoveel aspecten af maar John de Jong en Schmidt hebben vakwerk geleverd in de afgelopen maanden.



Top post; spijkers in alle gevallen op de kop.

Dat Malen en Zahavi samen een " mis-match" vormen, was voor mij al wel duidelijk en na gisteren overduidelijk. Het draaide de laatste twee jaar met name om Malen en nu moeten we het nog meer van teamgeest hebben. Zahavi leek gisteren echt bevrijd te spelen. Vertessen zal zijn minuten gaan pakken, maar mist wel scherpte voor de goal. Ik ben dus vooral benieuwd op welk type spits John en Roger hun vizier gericht hebben. Want daar moeten we ons uiteraard nog wel versterken nu we een lang slopend seizoen gaan afwerken!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 juli 2021 om 13:32:

Het was een wedstrijd die alles had en dat maakte de avond zo bijzonder. Van de spanning op het begin naar een snelle ontlading om vervolgens ook nog comfortabel op 2-0 te komen en de wedstrijd te domineren. En dan niet domineren zoals Ajax dat altijd denkt te doen maar gewoon door de baas te zijn op het veld en niet in de problemen te komen en toch vooruit te voetballen. Na die tegengoal die ook wel erg goed uitgespeeld was proef je een beetje frustratie dat de eerste beste bal er weer direct in vliegt maar vervolgens pakte ze het heel goed op. Zelfs de goals waren uiteenlopend met 2 typische vroeg druk zetten goals maar ook een schitterende combinatie en een messcherpe goal die de 5-1 betekende.

Voor mij zijn er 3 grote veranderingen tov vorig die nu al het verschil maken;

1) Deze groep heeft in deze samenstelling 4 weken kunnen trainen, finetunen en werken aan de teamspirit itt vorig jaar
2) Ramalho en Van Ginkel ipv Rosario en een zeer onervaren verdedigingsduo
3) Het staat gewoon beter op deze manier. Götze, Zahavi, Madueke, Vertessen, Mwene... iedereen speelt in zijn kracht.

Wat deze groep nodig heeft is succesbeleving. Als ze dat hebben en ze kunnen naar elkaar toe groeien dan zie je dat wij kwalitatief niet minder zijn dan Ajax. Dat wil niet zeggen dat we zeker kampioen worden natuurlijk want dat hangt van zoveel aspecten af maar John de Jong en Schmidt hebben vakwerk geleverd in de afgelopen maanden.



Mee eens met de analyse Tinus!

De overwinning is niet geflatteerd, op basis van spelbeeld, maar toch voelt het ergens ook nog wel kwetsbaar. De vleugels zijn wel gevaarlijk maar moeten meer renderen: Madueke deed briljante dingen en ik heb echt genoten van hem, maar was niet altijd even gelukkig met de keuze die hij in de eindfase maakte. De snelheid van Vertessen is echt een wapen, maar hij moet echt nog een stuk rustiger in de 16 worden; want hij komt in deze opstelling op de plekken om het af te maken.
Hij gaat natuurlijk straks nog meer op de bank belanden als Gakpo weer start, maar ik verwacht wel dat hij ook genoeg minuten gaat maken.

Toen ik de interviews na afloop terugzag bij RTL viel het me op dat het nogal lang over het niet spelen van Ihattaren ging: vreemd na een wedstrijd die je met 5-1 gewonnen hebt in Europa. Dan is het ook wel vreemd dat ze geen enkele vraag stellen over Teze (of ik heb het gemist), die vorig seizoen vrijwel alles speelde en nu geen minuten maakt.

 

+1/-0

@Skipper, de media zien dat het goed gaat, dus die zijn weer bezig om ergens onrust te veroorzaken. Dit doen ze bij ieder team hoor, maar het is jammer dat dat vaak de insteek is van praatprogramma's en dergelijken om toch nog wat te hebben om over te praten. Iedere PSV supporter die alle wedstrijden kijkt ziet dat Ihattaren minder toevoegt aan de teamprestatie dan andere spelers. Hij haalt het elftal uit balans. Dat ze na zo'n wedstrijd er weer over beginnen geeft puur de focus aan van de media op deze speler, om de volgende keer dat een speler van Ajax iets blaat over dat ie te veel op de bank zit te roepen dat niemand groter is dan de club en niemand een basisplaats kan eisen in topsport.

 

+2/-0

Hele goede wedstrijd gezien van onze kant. Moet wel bij aangemerkt worden dat de tegenstander heel erg tegenviel. Ik hoop toch dat Teze de strijd gaat winnen van Mwene.

 

+1/-0

Ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd maar over Ihattaren gaat. Als Mo scoort gaat het alleen maar over zijn goal of manier van juichen. Als Mo op de bank zit, krijgen we de hele tijd shots van een chagrijnig kijkende Mo. Als Mo laat mag invallen, krijgen we 10x te horen dat het onzinnig is om dat soort wissels te doen. En als Mo in de basis staat, dan staat er altijd expliciet in de wedstrijdverslagen of hij goed speelde of niet.

We zijn niet de FC Ihattaren, wij zijn PSV. Met 30 contractspelers, waarvan er 11 spelen en 4 zijn ingevallen. Even los van het feit dat hij daar zelf natuurlijk niet veel aan kan doen, en ook los van zijn voetbalpotentie, zou het daarom een zegen zijn als hij verkocht wordt deze transferperiode. Dan kan het tenminste gaan over de spelers in het veld en niet over randzaken.

Want zoals Skipper terecht opmerkt...waarom heeft niemand het over Teze? Vorig jaar een lichtpuntje centraal in de defensie, maar nu voorlopig gedegradeerd tot bankzitter.

Dit bericht is gewijzigd op 22 juli 2021, 18:23:09.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 juli 2021 om 18:17:

Ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd maar over Ihattaren gaat. Als Mo scoort gaat het alleen maar over zijn goal of manier van juichen. Als Mo op de bank zit, krijgen we de hele tijd shots van een chagrijnig kijkende Mo. Als Mo laat mag invallen, krijgen we 10x te horen dat het onzinnig is om dat soort wissels te doen. En als Mo in de basis staat, dan staat er altijd expliciet in de wedstrijdverslagen of hij goed speelde of niet.

We zijn niet de FC Ihattaren, wij zijn PSV. Met 30 contractspelers, waarvan er 11 spelen en 4 zijn ingevallen. Even los van het feit dat hij daar zelf natuurlijk niet veel aan kan doen, en ook los van zijn voetbalpotentie, zou het daarom een zegen zijn als hij verkocht wordt deze transferperiode. Dan kan het tenminste gaan over de spelers in het veld en niet over randzaken.

Want zoals Skipper terecht opmerkt...waarom heeft niemand het over Teze? Vorig jaar een lichtpuntje centraal in de defensie, maar nu voorlopig gedegradeerd tot bankzitter.



Minimaal 36 contractspelers zelfs.

Eens. Ik ben zo ongelooflijk Ihattarenmoe dat ik hoop dat ie snel weg is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 juli 2021 om 13:32:

Het was een wedstrijd die alles had en dat maakte de avond zo bijzonder. Van de spanning op het begin naar een snelle ontlading om vervolgens ook nog comfortabel op 2-0 te komen en de wedstrijd te domineren. En dan niet domineren zoals Ajax dat altijd denkt te doen maar gewoon door de baas te zijn op het veld en niet in de problemen te komen en toch vooruit te voetballen. Na die tegengoal die ook wel erg goed uitgespeeld was proef je een beetje frustratie dat de eerste beste bal er weer direct in vliegt maar vervolgens pakte ze het heel goed op. Zelfs de goals waren uiteenlopend met 2 typische vroeg druk zetten goals maar ook een schitterende combinatie en een messcherpe goal die de 5-1 betekende.

Voor mij zijn er 3 grote veranderingen tov vorig die nu al het verschil maken;

1) Deze groep heeft in deze samenstelling 4 weken kunnen trainen, finetunen en werken aan de teamspirit itt vorig jaar
2) Ramalho en Van Ginkel ipv Rosario en een zeer onervaren verdedigingsduo
3) Het staat gewoon beter op deze manier. Götze, Zahavi, Madueke, Vertessen, Mwene... iedereen speelt in zijn kracht.

Wat deze groep nodig heeft is succesbeleving. Als ze dat hebben en ze kunnen naar elkaar toe groeien dan zie je dat wij kwalitatief niet minder zijn dan Ajax. Dat wil niet zeggen dat we zeker kampioen worden natuurlijk want dat hangt van zoveel aspecten af maar John de Jong en Schmidt hebben vakwerk geleverd in de afgelopen maanden.



Ik ben het in principe volledig eens met wat je schrijft. Ik ben er alleen van overtuigd (wat natuurlijk niet hard te maken is) dat er nog een vierde grote verandering is en dat is dat er weer 23.000+ man op de tribune zitten.

Het komt natuurlijk ook omdat de laatste topper met publiek al bijna anderhalf jaar geleden is (Feyenoord-thuis in maart 2020), maar de sfeer zoals gisteren in het stadion heb ik maar zelden zo massaal meegemaakt. En dan te bedenken dat er nog 12.000 supporters meer in hadden kunnen zitten.

Een kolkend stadion is voor een voetballer de beste doping die hij kan hebben. Gisteren had ik in de tweede helft op een gegeven moment het gevoel dat de ploeg er fysiek aardig doorheen zat. Dan scheelt het enorm of je op dat moment in een volledig leeg stadion speelt zoals vorig seizoen of nu in het stadion dat 90 minuten lang te keer is gegaan.

 

+2/-0

Als ik de koppenzetter van de Tegraaf was zou ik schrijven: "Gala-voorstelling".

 

+1/-0

Sorry maar dat is bij die krant alleen weggelegd voor noord-hollandse clubjes.

Zelfs bij een galavoorstelling is het op zijn best een "zakelijke overwinning"

 

+1/-0

30 miljoen voor Malen is een mooie prijs. Ik denk dat het voor de teamspirit sowieso beter is dat hij vertrekt. Ik denk dat er een hoop meer speelde binnen de selectie dan wij weten. Als je wat wedstrijden van vorig seizoen terugkijkt dan zie je dat er gewoon geen klik is tussen Zahavi en Malen. Ze juichen vrijwel nooit wanneer de andere scoort, verwijtende gebaren en vooral van Malen straalt heel weinig vreugde af.

Ik geloof dat Teze in de wedstrijd tegen Nicosia na een goal van Malen ook riep "Dit is onze spits". Ik heb/had het gevoel dat het groepje rond Mo(Teze, Obispo, Noni, Malen, Gakpo, Rosario en de jongere talenten) gewoon niet zorgt/zorgde voor lekkere sfeer binnen de selectie. Je ziet bij rondo's voor trainingen ook dat er gewoon 2 groepen zijn. Madueke straalde tegen veel plezier uit en de klik met Zahavi lijkt goed en Cody tweede aanvoerder maken is denk ik heel verstandig om een brug te vormen tussen deze twee groepen.

Het zou mooi zijn als Mo het licht nog gaat zien, maar wanneer dat niet zo is dan heb ik daar geen problemen mee en mag hij wat mij betreft volgend jaar graties de deur uit. Liever niet naar Ajax though.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Galatasaray \'21-07-2021\' - 21:00