Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Road to the final [eindigde in de kwartfinale van het derde Europese niveau]

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 27 augustus 2021 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 26 augustus 2021 om 22:55:

En de nummer 3 gaat na de winter naar de Conference League



Nu ben ik eens benieuwd:

Eerder deze week kreeg ik vanuit verschillende hoeken 'kritiek' gezien mijn ambitie om de halve finale te willen halen & dit uit te spreken.

Ik hoorde vervolgens vanuit verschillende kanten -niet richting jou gozer, dat weet je ;)- dat 'overwinteren in Europa' het doel moest zijn.

Stel nu dat je, onverhoopt 3e wordt in de poule (zware poule / balletje binnen- en/of buitenkant paal etc.) en zodoende na de winterstop in de Conference League terecht komt...

Mogen we dan spreken van een geslaagd Europees voetbalseizoen?

Ben echt benieuwd naar de antwoorden hieromtrent namelijk.



Dat kun je op voorhand niet zeggen. Dat hangt af van de zwaarte van de poule, eventuele belangrijke blessures die we gaan krijgen.

Ik denk in ieder geval dat je niet per sé van een mislukt Europees seizoen kan spreken als je als nummer 3 doorgaat naar de Conference League. Zeker niet als je daar dan nog iets leuks presteert. Met Roma en Tottenham zitten daar toch ook 2 ploegen in met Champions League aspiraties en met de 8 EL-deelnemers wordt ook dat toernooi na de winter nog best een aardig toernooi. En het blijft natuurlijk wel een Europese prijs.

Maar ik denk dat het PSV van dit moment zich gewoon heel goed moet kunnen meten met tegenstanders van het niveau van de EL en overwintering in de Europa League moet in principe dan ook altijd het doel zijn.

Andere vraag: zou je liever de halve finale van de Conference League halen door als nummer 3 door te gaan, of uitgeschakeld worden in de tussenronde door een CL-afvaller?

 

+1/-0

Ik kan wel 20 leuke tegenstanders opnoemen van de 24 die we kunnen treffen vanmiddag dus ik kijk er heel erg naar uit. In eerste instantie zou je jezelf zoveel mogelijk kans willen geven om door te gaan maar tegen clubs als Betis Sevilla en Real Sociadad spelen is altijd wel leuk denk ik. Beetje de betere versies van Getafe en Granada.

Er zijn 4 clubs die ik wil ontlopen;
- Fenerbache
- Galatasaray
- Midtjylland
- Napoli

Als het nog een beetje om de hoek kan is wel leuk, tegen tegenstanders die willen voetballen zou nog beter zijn en als we dan ook de favoriet zijn is het helemaal leuk;

Bayer Leverkusen
PSV Eindhoven
Real Betis Sevilla
Rapid Wien

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 26 augustus 2021 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 26 augustus 2021 om 23:17:

Een ding is me niet duidelijk. Als je tweede wordt in de poule speel je een tussenronde tegen nummer 3 CL. Nummer 3 EL gaat naar conf League. Ga je alsnog door naar de conf League als je die tussenronde verliest?



Nee, dan ben je Europees klaar. De nummer drie van de Europa League speelt in de Conference League een tussenronde tegen een van de nummers twee van die groepsfase.



OK, helemaal duidelijk, dan geef ik er de voorkeur aan om de poule te winnen en anders maar derde te worden. We moeten dit seizoen punten scoren. En veel ook!

 

+1/-0

Is er eigelijk vanuit de Uefa al iets bekend met het oog op uitsupporters? Mogen we ‘gewoon’ (uiteraard afhankelijk van meerdere factoren) mee of is het net als de voorrondes zonder uit fans. Mooie away day in Sevilla of Londen zou niet misstaan.

 

+1/-0

Lyon en Napoli liever niet, de rest onderschat ik niet, maar ik geef ons kans tegen ze allemaal.

Wel liever een leuke poule, dan Ludogorets of Ferencvaros.

Voorkeur:
Braga
West Ham
Rapid

 

+1/-0

Kom er maar in:

Sociedad, AS Monaco, & Sturm Graz.

@BasArnhem; Als antwoord op jouw vraag, het blijft inderdaad een Europese prijs. Het is tevens de eerste editie van het toernooi. Gebaseerd op hoe jij het op dit moment omschrijft, zou een halve finale of een finale van de Conference League inderdaad een mooi Europees toernooi betekenen. Mogelijkerwijs zorgt het feit dat het de 1e editite is van dit toernooi er ook voor dat het bij mij 'minder leeft' op dit moment. -Zeker met de teleurstellende uitschakeling tegen Benfica nog in het achterhoofd, bedenkend dat zij affiches mogen spelen tegen FC Barcelona & Bayern- Dat durf ik best toe te geven.

Nu we de loting bovendien weten valt er uitaard al veel meer te zeggen over de route. Maar ik denk toch dat PSV het enigszins aan zijn Europese naam en faam 'verplicht' is om boven Real Sociedad & Sturm Graz te eindigen. Overwinteren in de Europa League zal dan toch wel een mogelijkheid moeten kunnen zijn.

Klik hier om de spoiler te bekijken

 

+1/-0

Het voordeel van NL is dat de ECL (Conference league) zelfs voor de mindere goden in NL te doen is. Nu was het vaak een blok aan het been om de punten te delen met teams die geen punten haalden. Zelfs die voorrondes ECL zijn goed voor ons.

Als je nu willekeurig PSV zou omwisselen met een andere nr 2 dan hadden we niet veel beter kunnen loten. Een minder team die we makkelijk moeten kunnen hebben en 2 teams met aansprekende spelers die je qua niveau een beetje gelijkwaardig zou inschatten als PSV maar wel teams die willen voetballen. We gaan dus normaal gesproken niet veel geparkeerde bussen zien.

Ik ben hyped, ik vind het echt een leuke poule waar we kans hebben om 1e te worden, maar ook minimaal 3e. Het zijn wedstrijden die aanspreken en clubs waar we niet veel tegen gespeeld hebben in mijn geheugen. Ik heb er zin in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 27 augustus 2021 om 12:47:

Kom er maar in:

Sociedad, AS Monaco, & Sturm Graz.

@BasArnhem; Als antwoord op jouw vraag, het blijft inderdaad een Europese prijs. Het is tevens de eerste editie van het toernooi. Gebaseerd op hoe jij het op dit moment omschrijft, zou een halve finale of een finale van de Conference League inderdaad een mooi Europees toernooi betekenen. Mogelijkerwijs zorgt het feit dat het de 1e editite is van dit toernooi er ook voor dat het bij mij 'minder leeft' op dit moment. -Zeker met de teleurstellende uitschakeling tegen Benfica nog in het achterhoofd, bedenkend dat zij affiches mogen spelen tegen FC Barcelona & Bayern- Dat durf ik best toe te geven.

Nu we de loting bovendien weten valt er uitaard al veel meer te zeggen over de route. Maar ik denk toch dat PSV het enigszins aan zijn Europese naam en faam 'verplicht' is om boven Real Sociedad & Sturm Graz te eindigen. Overwinteren in de Europa League zal dan toch wel een mogelijkheid moeten kunnen zijn.

Klik hier om de spoiler te bekijken



Ik vind het een loodzware loting. Sociedad is in mijn ogen de favoriet voor de groepswinst en dan mogen Monaco en PSV strijden om de tweede plek. Ondanks dat Monaco moeizaam aan het seizoen begonnen is hebben ze op papier wel een paar heel gruwelijke spelers. Sturm Graz als vierde ploeg lijkt me geen probleem, dus overwinteren in de Conference League zou in ieder geval geen enkel probleem mogen zijn.

 

+1/-0

Ik vind het ook een leuke loting. Geen gemakkelijke opgave om deze poule te winnen, maar als we dezelfde energie in de wedstrijden kunnen leggen als tegen Benfica heb ik het vermoeden dat je tegen deze clubs makkelijker zou moeten kunnen scoren. Ik schaal Benfica eerlijk gezegd net een stapje hoger in als deze tegenstanders.

AS Monaco is natuurlijk qua naam een behoorlijke club, maar is dit seizoen slecht begonnen. Real Sociedad is een Spaanse subtopper en Spaanse ploegen zijn altijd sterk. En Sturm Graz, de nummer 3 uit de Oostenrijkse competitie, uiteraard niet te onderschatten, maar op papier wel de zwakste.

Ik ben nog steeds vol verwachting voor een paar nieuwe spelers, maar als het lukt om bijv. Arias en De Jong binnen te halen, dan zie ik de komende periode vol vertrouwen tegemoet.

 

+1/-0

Arias is in gesprek met Granada, Doan kan naar Hoffenheim.

On topic: Leuke loting, als je CL ambitie hebt, is dit een leuke test case.
Minimaal 3de, maar 1ste zou ook geowoon kunnen.
Leuke spelers:
Sociadad- Isak en Mikkel
Monaco- Volland en Ben Yedder zijn een mooi duo bij Monaco.
Speelt ook Boadu, wat ik persoonlijk niks vindt, maar tegen PSV wil het wel eens lukken bij hem helaas...

 

+1/-0

Ik hoorde ze spreken over het "rekening houden met landen met drie Conference League deelnemers", maar het verder een beetje gemist. Wil dit zeggen dat we eventueel ook op woensdag kunnen gaan ballen? Zeker als Ajaks op dinsdag speelt lijkt mij dat een heel normaal scenario.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 27 augustus 2021 om 13:14:

Ik hoorde ze spreken over het "rekening houden met landen met drie Conference League deelnemers", maar het verder een beetje gemist. Wil dit zeggen dat we eventueel ook op woensdag kunnen gaan ballen? Zeker als Ajaks op dinsdag speelt lijkt mij dat een heel normaal scenario.



Nee clubs uit EL en ECL worden gekoppeld zodat er een verdeling is tussen 19.00 en 21.00 wedstrijden. PSV speelt gewoon 3x 19.00 en 3x 21.00 en wordt gekoppeld aan 1 van de 3 anderen. Zeer waarschijnlijk Feyenoord verwacht ik want PSV speelt in ABCD en AZ komt in pot 1 eerst in EFGH en dan komt Feyenoord in pot 3 bij PSV of bij AZ en wordt Vitesse in pot 3 gespiegeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 27 augustus 2021 om 13:14:

Ik hoorde ze spreken over het "rekening houden met landen met drie Conference League deelnemers", maar het verder een beetje gemist. Wil dit zeggen dat we eventueel ook op woensdag kunnen gaan ballen? Zeker als Ajaks op dinsdag speelt lijkt mij dat een heel normaal scenario.



Nee, alle wedstrijden in de Europa League en Conference League worden op donderdag gespeeld. Heeft zoals Sir Tinus ook al aangeeft te maken met de verdeling van de 18.55 en 21.00 wedstrijden. Het heeft vooral invloed op de loting van de Conference League dadelijk.

 

+1/-0

Offtopic: Feyenoord en Vitesse ook leuke loting, maar je zou maar voor AZ zijn zeg.....

Groep D: AZ tegen Cluj, Jablonec en Randers

Groep E: Feyenoord tegen Slavia Praag, Union Berlin en Maccabi Haifa

Groep G: Vitesse Tottenham Hotspur, Stade Rennais en NS Mura

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 27 augustus 2021 om 14:08:

Offtopic: Feyenoord en Vitesse ook leuke loting, maar je zou maar voor AZ zijn zeg.....

Groep D: AZ tegen Cluj, Jablonec en Randers

Groep E: Feyenoord tegen Slavia Praag, Union Berlin en Maccabi Haifa

Groep G: Vitesse Tottenham Hotspur, Stade Rennais en NS Mura




Speculeren op voorhand is altijd leuk, uitgaande van 2 punten voor een zege en 1 voor een gelijkspel schat ik de Nederlandse deelnemers als volgt in:
ONS PSV 7 punten, ajaks 5 punten, Feyenoord 5 punten, AZ 6 punten en Vitesse 3 punten. Niks geks denk ik, maar daarmee zou het landen coëfficiënt nog voor de winterstop op 8,6 komen en dat is zeer netjes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 27 augustus 2021 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 27 augustus 2021 om 14:08:

Offtopic: Feyenoord en Vitesse ook leuke loting, maar je zou maar voor AZ zijn zeg.....

Groep D: AZ tegen Cluj, Jablonec en Randers

Groep E: Feyenoord tegen Slavia Praag, Union Berlin en Maccabi Haifa

Groep G: Vitesse Tottenham Hotspur, Stade Rennais en NS Mura




Speculeren op voorhand is altijd leuk, uitgaande van 2 punten voor een zege en 1 voor een gelijkspel schat ik de Nederlandse deelnemers als volgt in:
ONS PSV 7 punten, ajaks 5 punten, Feyenoord 5 punten, AZ 6 punten en Vitesse 3 punten. Niks geks denk ik, maar daarmee zou het landen coëfficiënt nog voor de winterstop op 8,6 komen en dat is zeer netjes.



Ik zie de puntenaantallen toch net effe anders:

PSV: 7 points (hetzelfde) (4p Sturm, 2p Monaco en 1 Sociedad)
AZ: 9 points (3p Cluj, 4p Randers, 2p Jablonec)
Feyenoord: 9 points (4p Macabi, 3 Union en 2 Slavia)
Vitesse: 4 points (3p Mura en 1p Stade Rennes)
ajaks: 9 points (2p Dortmund, 3p Sporting, 4p Besiktas)

 

+1/-0

Ik hoop stiekem dat PSV toch 8 of 9 punten gaat halen. Twee keer winnen van Graz en dan minstens 1x winst, 1x verlies en 2x gelijkspel tegen de andere ploegen. Anders gaan we ons niet kwalificeren voor de volgende ronde EL.

AZ van de afgelopen jaren acht ik ook in staat om 9 punten te halen.Echter, AZ valt me zwaar tegen tot nu toe.
Feyenoord verliest gisteren, weliswaar om des keizers baard en 1 coëfficientpunt, van Elfsborg. Die zie ik echt niet zomaar simpel door deze poule heen rollen. Dat zou ook zomaar eens 4 punten voor de ranking en uitschakeling kunnen worden.
Vitesse gaat het waarschijnlijk niet redden. Hebben wel pech gehad met Tottenham en een Franse ploeg. Wel leuk voor Gboho dat hij zijn werkgever tegenkomt in de Europa League. Vier puntjes moeten ze wel kunnen halen.
Ajax krijgt natuurlijk al een aantal bonuspunten voor het bereiken van de groepsfase. Ik denk dat ze 2x van Besiktas winnen, maar verder kan het alle kanten op. Ze kunnen Sporting en Dortmund verslaan, maar ze kunnen ook 4 keer verliezen.

Het wordt in ieder geval een interessant Europees voetbaljaar met kansen voor elke ploeg. Laten we hopen dat het eens goed meezit dit jaar (tot nu toe mogen Vitesse en Feyenoord al niet klagen over enig fortuin). Dan kunnen we een heel goede slag slaan op de ranking en misschien Portugal gaan bedreigen voor de 6e plaats.

 

+1/-0

Mooie poule. Lijken me ook voetballende teams.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jeronimo schreef op 27 augustus 2021 om 15:06:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 27 augustus 2021 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 27 augustus 2021 om 14:08:

Offtopic: Feyenoord en Vitesse ook leuke loting, maar je zou maar voor AZ zijn zeg.....

Groep D: AZ tegen Cluj, Jablonec en Randers

Groep E: Feyenoord tegen Slavia Praag, Union Berlin en Maccabi Haifa

Groep G: Vitesse Tottenham Hotspur, Stade Rennais en NS Mura




Speculeren op voorhand is altijd leuk, uitgaande van 2 punten voor een zege en 1 voor een gelijkspel schat ik de Nederlandse deelnemers als volgt in:
ONS PSV 7 punten, ajaks 5 punten, Feyenoord 5 punten, AZ 6 punten en Vitesse 3 punten. Niks geks denk ik, maar daarmee zou het landen coëfficiënt nog voor de winterstop op 8,6 komen en dat is zeer netjes.



Ik zie de puntenaantallen toch net effe anders:

PSV: 7 points (hetzelfde) (4p Sturm, 2p Monaco en 1 Sociedad)
AZ: 9 points (3p Cluj, 4p Randers, 2p Jablonec)
Feyenoord: 9 points (4p Macabi, 3 Union en 2 Slavia)
Vitesse: 4 points (3p Mura en 1p Stade Rennes)
ajaks: 9 points (2p Dortmund, 3p Sporting, 4p Besiktas)



Als dit waarheid wordt schat ik in dat je bij alle clubs een wedstrijd businessclass uitgenodigd gaat worden. Zo zie ik Feyenoord geen punten halen tegen Union, maar ik duim met je mee.

 

+1/-0

Er zijn europees meer deelnemers dus gaan er meer landen meer punten halen. Vijf ploegen lijkt dus mooi maar er zijn 16 ploegen bij gekomen dus 5 is het nieuwe 4 ;-)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Road to the final [eindigde in de kwartfinale van het derde Europese niveau]