Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Utrecht, feyenoord en PSV uit alle 3 zonder supporters. Het zit ze ook wel weer erg mee, alleen daarom moeten we al winnen. Maar inderdaad, ik heb ook wel eens meer vertrouwen gehad, mede daarom. Supporters kunnen net dat extra zetje geven.

Vertessen moet spelen op Blind, lijkt me duidelijk waarom. De spits blijft een lastig dingetje. denk dat ik qua ervaring toch voor Zahavi zou kiezen. Of Bruma voor diepgang, want Zahavi is traag en voetbalt ook maar slecht mee. En dan Veerman naast Guti. Backs Max en Mwene, ik vind Mauro te beperkt hoewel Max idd niet echt in vorm is.
Hoop dat Schmid ze nu eens bij brengt dat Tadic bijna altijd buitenom gaat en de ballen terug legt, daar moeten de verdedigers en middenvelders rekening mee houden. Beproeft Amsterdams concept, je ziet het mijlenver aankomen.

 

+1/-0

Ik zou het middenveld versterken in een poging de verdediging te ontzien. Als Veerman speelt en dan zonder Sangare wordt het wat broos op het middenveld. Götze in punt naar voren kan het ritme van inzakken en drukzetten aangeven. Op rechts Gutièrrez, op links Mauro en Veerman centraal. Max en Mwene als backs.

Je hebt dan veel spelers die Gakpo en Vertessen kunnen wegsturen en verdedigend ben je dan minder kwetsbaar. Ik denk dat het deze wedstrijd niet zoveel zin heeft om met Vinicius als aanspeelpunt te spelen.
Max en Mauro kunnen samen Anthony bespelen.

Afhankelijk van hoe de wedstrijd loopt en welke spelers moe worden heb je veel verschillende types op de bank die je nog kan brengen.

 

+1/-0

Wordt er zaterdag en/of zondag nog iets georganiseerd rondom het stadion om de spelers te steunen? Of blijven we allemaal thuis? :B

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 21 januari 2022 om 13:34:

Blijf je nu werkelijk die onzin maar volhouden dat Schmidt de tactiek niet aanpaste in Amsterdam? Dat het volledig verkeerd uitpakte staat buiten kijf, al was het verschil bij lange na niet zo groot als die uitslag doet vermoeden. Net zoals het verschil bij die 0-4 in augustus ook niet zo groot was.

Maar als je nu werkelijk opnieuw gaat beweren dat de tactiek niet werd aangepast heb zul je de wedstrijd niet gekeken hebben. Je hoorde het notabene nog Schmidt en de spelers na afloop zeggen dat en wat er veranderd was in de tactiek. Maar nee, vooral vol blijven houden dat hij eigenwijs is en zijn tactiek nooit aanpast. Alleen dit seizoen heeft hij het al regelmatig gedaan. Maar als je het niet wil zien heeft het verder ook geen nut natuurlijk :denk


Ajax speelde in de arena op de counter tegen PSV. Als je dat niet gezien hebt heeft deze discussie inderdaad geen nut.

 

+1/-0

Schmidt gaf vandaag ook nog maar eens aan dat hij zijn tactiek had aangepast in die wedstrijd, maar dat dat helemaal verkeerd uitpakte. Maar vooral blijven ontkennen ja :D

 

+1/-0

Alsof dit serieus te nemen is. We hebben het over iemand die werkelijk alles wat de KNVB doet als complot ziet tegen PSV (tot het bewust plannen van moeilijke uitduels van Ajax omdat de kans groot zou zijn dat die zonder publiek gespeeld moesten worden :D), maar vervolgens wel vond dat Schmidt op staande voet ontslagen moest worden omdat hij iets over Nijhuis zei. Dan weet je wel hoe het zit.

 

+1/-0

Ik heb het idee dat het voor deze ene keer helemaal niet zo erg is dat het zonder publiek is. # voor de wedstrijd dan he, niet voor de supporters # In een vol stadion zie ik ons zomaar in het open mes lopen omdat wij ze allemaal naar voren schreeuwen. Zonder publiek lijkt mij de tactiek om wat meer gedoseerd te spelen een stuk makkelijker uit te voeren. Wij gaan ze met blindelings aanvallen echt niet overrompelen, dat lukt zelfs tegen clubs als Fortuna en Telstar al niet. Laat staan tegen Ajax.

Ik zit een beetje tussen hoop en vrees voor deze wedstrijd.

 

+1/-0

Lijkt wel of niemand hier die wedstrijd van gisteren heeft gezien ...

Ik lees over "duels winnen" etc., maar als je dat tegen Telstar nog niet kunt, waarom dan tegen Ajaks wel?!

Verder zijn er mensen die Vertessen in de basis willen ... sorry, ik mag die jongen wel en hij werkt hard, maar techniek en scoren komt er toch echt niet uit! Doan daar tegenover heeft dat wel!

Verder toch gewoon Zahavi opstellen, en ballen geven! Die is gretig nu hij weer terug is, en kan beter scoren dan alle andere die hem vervangen hebben.

En trouwens, kijkend naar de ruimtes die Telstar gisteren kreeg ... some tikten ze ons gewoon helemaal weg, dan heb ik echt een hard hoofd in die wedstrijd van zondag!

Kunnen we trouwens eens proberen zonder keeper te spelen, die heeft toch geen toegevoegde waarde, en met een extra veldspeler verrassen we hun misschien wel?? ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 21 januari 2022 om 18:30:

Alsof dit serieus te nemen is. We hebben het over iemand die werkelijk alles wat de KNVB doet als complot ziet tegen PSV (tot het bewust plannen van moeilijke uitduels van Ajax omdat de kans groot zou zijn dat die zonder publiek gespeeld moesten worden :D), maar vervolgens wel vond dat Schmidt op staande voet ontslagen moest worden omdat hij iets over Nijhuis zei. Dan weet je wel hoe het zit.


Brenetje toch. Is het nou nodig om het zo op de man te spelen als je het niet eens bent met mijn mening? Relax man, het is weekend. En respect voor je geheugen trouwens.

 

+1/-0

AD: waarschijnlijke opstelling met Ginkel en Zahavi.
Zonder Sangare is het PSV middenveld verdedigend gewoon te zwak dus ik verwacht Ginkel wel. Echter, is nu al langere tijd ondermaats. Maar goed, wisten al dat er geen adequate vervanger voor Sangare was.

Zahavi in de basis zou echt treurig zijn. Waren een paar rustige maanden maar om nu weer te moeten kijken naar zijn gebrek aan voetballend vermogen, eindeloze balverlies en gebrek aan dreiging in de diepte. Tja.

Ik heb er een heel hard hoofd in (zeker met deze opstelling) en verwacht dat Ajax vrij makkelijk wint.

 

+1/-0

Laten we alstublieft niet doen alsof ajaks nu een geweldig elftal heeft, ik denk dat het hem er met name in zit dat wij momenteel een gemiddeld tot matig team hebben. Dat met heel hard werken en de vaste kern compleet (iets wat nu bepaald niet zo is) best een resultaat kan halen maar dit het hele seizoen tegen redelijke tegenstanders nog niet heeft gedaan.

Er is in mijn ogen maar een tactiek mogelijk: de mouwen opstropen en onmiddellijk diepte zoeken. Middenveld overslaan, ouderwets sjouwen. Laat Blind en consorten maar in de duels komen. Dan zien we het verder wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 22 januari 2022 om 10:54:

Laten we alstublieft niet doen alsof ajaks nu een geweldig elftal heeft, ik denk dat het hem er met name in zit dat wij momenteel een gemiddeld tot matig team hebben. Dat met heel hard werken en de vaste kern compleet (iets wat nu bepaald niet zo is) best een resultaat kan halen maar dit het hele seizoen tegen redelijke tegenstanders nog niet heeft gedaan.

Er is in mijn ogen maar een tactiek mogelijk: de mouwen opstropen en onmiddellijk diepte zoeken. Middenveld overslaan, ouderwets sjouwen. Laat Blind en consorten maar in de duels komen. Dan zien we het verder wel.



Eens. Misschien boscagli middenveld, die ballen erachter leggen. En Teze centraal de duels winnen. Knallen nondeju

 

+1/-0

Volgende week geen speelronde, maar mogen mensen wel weer een stadion in. Waarom is deze speelronde niet meer een week uitgesteld?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 22 januari 2022 om 10:54:

Laten we alstublieft niet doen alsof ajaks nu een geweldig elftal heeft, ik denk dat het hem er met name in zit dat wij momenteel een gemiddeld tot matig team hebben. Dat met heel hard werken en de vaste kern compleet (iets wat nu bepaald niet zo is) best een resultaat kan halen maar dit het hele seizoen tegen redelijke tegenstanders nog niet heeft gedaan.

Er is in mijn ogen maar een tactiek mogelijk: de mouwen opstropen en onmiddellijk diepte zoeken. Middenveld overslaan, ouderwets sjouwen. Laat Blind en consorten maar in de duels komen. Dan zien we het verder wel.



Blind in duel met Doan, dat wordt niet heel spectaculair, haha

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DavyNavy schreef op 23 januari 2022 om 12:58:

Volgende week geen speelronde, maar mogen mensen wel weer een stadion in. Waarom is deze speelronde niet meer een week uitgesteld?



Dan speelt Mexico voor de WK kwalificatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 januari 2022 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

DavyNavy schreef op 23 januari 2022 om 12:58:

Volgende week geen speelronde, maar mogen mensen wel weer een stadion in. Waarom is deze speelronde niet meer een week uitgesteld?



Dan speelt Mexico voor de WK kwalificatie.



Ahh, dat verklaart een hoop

 

+1/-0

Komende week is een extra interlandperiode. Alleen in Europa en Oceanië worden geen interlands gespeeld. In Afrika zijn ze uiteraard nog bezig met de Afrika Cup. In Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Azië hebben ze WK kwalificatieduels

 

+1/-0

De opstelling is bekend. Ik weet niet wat Schmidt van plan is, als hij inderdaad met zijn 4-2-2-2 opstelling gaat beginnen heb ik er op voorhand al geen vertrouwen in.

Wellicht speelt Van Ginkel nu iets aanvallender, net als in zijn vorige periode bij PSV toen hij regelmatig in de 16 kwam. Veerman verwacht ik dan daar achter, ben benieuwd of hij zich verdedigend staande kan houden.

 

+1/-0

Zonder centrumspits, die optie leek mij ook verstandig, meer controle op het middenveld en van daaruit spelers lanceren.

 

+1/-0

De keuze voor 2 aanvallers snap ik op zich wel, maar waarom Schmidt niet kiest voor Vertessen is mij een raadsel. Juist in deze wedstrijd, met een trage Blind en met slechts 2 aanvallers wil je snelheid maximaal benutten. Wellicht dat Schmidt die troef achter de hand houdt, maar in de huidige opstelling vrij weinig vertrouwen.

Ik laat me echter graag verassen met een onverwachte tactische meesterzet. (Wat we alleen nog niet gezien hebben in het Schmidt tijdperk..)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur