Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

En weer maar eens het fabeltje ontkracht dat Schmidt zijn ploeg niet aanpast :denk

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bassie123 schreef op 23 januari 2022 om 13:41:

De keuze voor 2 aanvallers snap ik op zich wel, maar waarom Schmidt niet kiest voor Vertessen is mij een raadsel. Juist in deze wedstrijd, met een trage Blind en met slechts 2 aanvallers wil je snelheid maximaal benutten. Wellicht dat Schmidt die troef achter de hand houdt, maar in de huidige opstelling vrij weinig vertrouwen.

Ik laat me echter graag verassen met een onverwachte tactische meesterzet. (Wat we alleen nog niet gezien hebben in het Schmidt tijdperk..)



Nu moet ik zeggen dat ik Vertessen beter vind als invaller .. maar snap wel het idee dat die wat vervelender is voor een Blind om tegen te spelen.

 

+1/-0

Zonder spits. Als dat niet maar niet resulteert in aanvallende onmacht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 23 januari 2022 om 13:47:

En weer maar eens het fabeltje ontkracht dat Schmidt zijn ploeg niet aanpast :denk


Ik denk dat je een posting een aantal pagina's terug verkeerd geïnterpreteerd hebt en daar steeds op terugkomt. Het is duidelijk dat de opstelling steeds anders is, maar niet op maat voor tegen de betreffende tegenstander en situatie.

Vandaag ben ik dan wel weer op voorhand tevreden, met het versterkte middenveld en de speelwijze.

 

+1/-0

Verstandig dat we het tempo eruit halen. Niet zoals in Amsterdam lekker gaan aanvallen en dan moe worden.

 

+2/-0

Ik neem aan dat we Obispo er z.s.m. uithalen.

 

+1/-0

Wat een kutverdediging.

Obispo laat hem gewoon gaan.

 

+1/-0

Word je gewoon afgetroefd door iemand die niet meer op z'n poten kan blijven staan.

 

+1/-0

wat een drama achterin man, tjonge jonge.

 

+1/-0

Tussenstand is misschien vergelijkbaar met uit, namelijk een 1-0 achterstand, maar het voordeel is dat je nu zat energie over zou moeten hebben voor de tweede helft.

 

+1/-0

Jeej!

 

+1/-0

Een blinde ziet nog dat ie over de zijlijn was...

Wat een farce weer

 

+1/-0

Opnieuw weer twee herkenbare punten naar aanleiding van de keuzes van Schmidt:
1. De tactische aanpassingen van Schmidt in een topwedstrijd hebben weer hetzelfde resultaat als altijd; slecht veldspel, weinig kansen, onmachtig.
2. Opnieuw probeert Schmidt iets te forceren door ineens alle middenvelders eraf te halen en te vervangen met aanvallers/buitenspelers. Opnieuw weer hetzelfde resultaat; er is niemand meer die de aanval kan starten wat leidt tot snel balverlies waardoor al die aanvallers geen bal hebben gehad waar ze iets mee konden en je dus niets meer creëert. Zo maak je de wedstrijd dood, terwijl je het tegenovergestelde beoogd.

Dit bericht is gewijzigd op 23 januari 2022, 16:50:38.

 

+2/-0

Toch een redelijke wedstrijd van Schmidt en zijn mannen. PSV werd dit keer niet weggespeeld zoals andere wedstrijden en met een beetje geluk zat een resultaat er in. Uiteraard moet Doan gewoon voor zijn man blijven en de 2-1 maken. Gakpo was redelijk onzichtbaar, maar het hele team werkte wel goed. Dit biedt wel hoop voor de rest van de competitie.

Dat Tadic ruimte krijgt om met links voor te geven en dat Obispo Brobby kwijt is mag natuurlijk nooit. Verder stond het gewoon goed.

"Jammer" uiteraard dat zo'n wedstrijd zo beslist wordt, maar daar zal al genoeg over gezegd worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 23 januari 2022 om 16:43:

Toch een redelijke wedstrijd van Schmidt en zijn mannen. PSV werd dit keer niet weggespeeld zoals andere wedstrijden en met een beetje geluk zat een resultaat er in. Uiteraard moet Doan gewoon voor zijn man blijven en de 2-1 maken. Gakpo was redelijk onzichtbaar, maar het hele team werkte wel goed. Dit biedt wel hoop voor de rest van de competitie.

Dat Tadic ruimte krijgt om met links voor te geven en dat Obispo Brobby kwijt is mag natuurlijk nooit. Verder stond het gewoon goed.

"Jammer" uiteraard dat zo'n wedstrijd zo beslist wordt, maar daar zal al genoeg over gezegd worden.



Een redelijke wedstrijd? Het positie spel was zoals gewoonlijk weer niet om aan te zien. Geen 1 keer het gevoel gehad ergens controle over te hebben gehad.

 

+2/-0

Zo'n eerste helft is toch afschuwelijk om naar te kijken. Het is niet dat het voor mij altijd tiki taka moet, maar zorg er dan voor dat je het achterin dicht houdt en je bij balbezit de rust hebt om snel en accuraat naar voren te vinden. Het helpt dan natuurlijk niet dat je een aantal uitermate geschikte counterspitsen op de bank houdt.

 

+1/-0

Ik vond dat PSV gezien de beperkte kwaliteiten best aardig speelde. Nauwelijks iets weggeven en door de arbitrage bestolen, middels een minimale nederlaag.

Mooi? Nee, maar Ajax wel redelijk lam gelegd.

 

+1/-1

"Give the cup today to Ajax!"
Waarom kan Roger Schmidt wel de naam van Ajax goed uitspreken,. maar niet die van PSV (pieijesviej, pee-es-fau)? Dat moet je na twee jaar toch wel geleerd hebben :) :)

 

+2/-0

Een van de grootste, zo niet de grootste arbitrale dwaling die ik als supporter van Psv ooit heb meegemaakt.
Tactiek, veldspel, instelling en opstelling zijn van ondergeschikt belang zolang de arbitrage/VAR zich zo opstelt als vandaag.
Ronding van de bal, 100% over de lijn, dit en dat, bla bla bla.
Te schandalig voor woorden.
We zijn gewoon bestolen niet meer en niet minder!!!!!!!!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mathildelaan schreef op 23 januari 2022 om 17:37:

"Give the cup today to Ajax!"
Waarom kan Roger Schmidt wel de naam van Ajax goed uitspreken,. maar niet die van PSV (pieijesviej, pee-es-fau)?


Omdat ze dat nou eenmaal zo uitspreken in Duitsland. Overigens vind ik Pee-Es-Fau altijd wel wat hebben.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur