Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ben er nog even ingedoken en heb het volgende lijstje gevonden waarin je het percentage kans ziet om bij de laatste 24 te komen met het behaalde aantal punten(bron OPTA)
7 punten 1% kans
8 punten 16% kans
9 punten 69% kans
10 punten 99% kans

Helaas zijn we door de kleine uitslagen van gisteren maar een plaats gestegen en staan nu 27e We moeten dus minimaal 9 punten zien te halen om een grote kans te hebben op de laatste 24. Dan moet je alsnog tegen een nummer 10 of 11 of zo maar dat zien we dan wel weer😉

 

+1/-0

Wat een schandalige prijzen voor losse kaarten voor de thuiswedstrijden. En tegen Liverpool gewoon nog meer durven vragen, zijn gewoon duurder! Idioterie!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.





"Deze manier";
Heb jij een tot op het bot gemotiveerd PSV gezien?
Een PSV dat streed voor elke meter en wat dolgraag wilde winnen van Juve?
Ik vond het van sommige spelers onder de maat en gezapig (Veerman - Bakayoko bijv).

 

+2/-0

Zie vorige post: ook vandaag weer.
Goed interview waarin Bosz het heeft over intensiteit.. het is precies dat wat ik hierboven ook bedoelde..


https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1227537/bosz-legt-vinger-op-de-zere-plek-bij-psv-en-dat-is-niet-omdat-ik-veerman-wissel.htmllink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 20 september 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.





"Deze manier";
Heb jij een tot op het bot gemotiveerd PSV gezien?
Een PSV dat streed voor elke meter en wat dolgraag wilde winnen van Juve?
Ik vond het van sommige spelers onder de maat en gezapig (Veerman - Bakayoko bijv).



Als uit de data blijkt dat de intensiteit inderdaad lager was dan normaal, helemaal eens. En ook eens dat bijvoorbeeld een Bakayoko zijn man gewoon laat lopen bij de 1-0, waardoor Ledezma tegen 2 man komt te staan (en dat was niet de enige keer). Dus was het onder de maat? Zeker.

Ik vind het echter een beetje populistisch klinken; tot op het bot gemotiveerd, het gras opvreten, strijden voor elke meter. Dat zei mijn jeugdtrainer ook altijd voor elke wedstrijd. Maar ik vraag me af of je dat kunt 'trainen'. Kijk, je hebt spelers als Kuyt, de Wolf, Weghorst, Till etc. Die hebben dat in hun karakter zitten. Daarom zijn ze ook relatief ver gekomen in hun carrière (met iets minder talent). En bij andere (duur)sporten zie je dat ook heel erg. Sporters als Hassan, van Rouwendaal, Lavreysen etc. die kunnen mentaal gezien door een grens. Die hebben eigenlijk geen mentale grens (alleen een fysieke). Er zal niemand ooit zeggen dat deze sporters een 'gezapige' prestatie hebben geleverd.

Maar is het realistisch om dit te verwachten van spelers als Veerman, Bakayoko, Tillman etc. etc.? Als spelers met dit talent dit namelijk ook zouden kunnen (mentaal gezien), zouden ze dan bij PSV spelen? Zeker niet. Dan speel je bij Juventus, Bayern of Real. Ik vind dat vaak te makkelijk wordt gedacht over mentaliteit. Dan wordt er gezegd; voor zo'n salaris is het minste wat je kunt doen 'alles' geven (wat dat dan ook precies moge zijn). Maar dat vind ik te makkelijk; je kunt dit niet van iedereen verwachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 23 september 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 20 september 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.





"Deze manier";
Heb jij een tot op het bot gemotiveerd PSV gezien?
Een PSV dat streed voor elke meter en wat dolgraag wilde winnen van Juve?
Ik vond het van sommige spelers onder de maat en gezapig (Veerman - Bakayoko bijv).



Ik vind het echter een beetje populistisch klinken; tot op het bot gemotiveerd, het gras opvreten, strijden voor elke meter. Dat zei mijn jeugdtrainer ook altijd voor elke wedstrijd. Maar ik vraag me af of je dat kunt 'trainen'. Kijk, je hebt spelers als Kuyt, de Wolf, Weghorst, Till etc. Die hebben dat in hun karakter zitten. Daarom zijn ze ook relatief ver gekomen in hun carrière (met iets minder talent).

Maar is het realistisch om dit te verwachten van spelers als Veerman, Bakayoko, Tillman etc. etc.? Als spelers met dit talent dit namelijk ook zouden kunnen (mentaal gezien), zouden ze dan bij PSV spelen? Zeker niet. Dan speel je bij Juventus, Bayern of Real. Ik vind dat vaak te makkelijk wordt gedacht over mentaliteit. Dan wordt er gezegd; voor zo'n salaris is het minste wat je kunt doen 'alles' geven (wat dat dan ook precies moge zijn). Maar dat vind ik te makkelijk; je kunt dit niet van iedereen verwachten.



Dan verschillen we daarover van inzicht.. en dat is ook prima.


Of je nu sport, of in het bedrijfsleven actief bent.. zonder bezieling en maximale inzet slaag je niet.
Zeker als je de exhorbitante salarissen ziet, die in geen enkele relatie meer staan tot de prestaties die geleverd worden (binnen voetbal in het algemeen) vind ik dat je maximale inzet mag eisen.

 

+1/-0

PSV kon het vorig seizoen ook, zo rond de winterstop. Ook in grotere wedstrijden. Ook een speler als Veerman. De energie die ik toen in het elftal zag heb ik daarna langzaam weg zien glijden, met her en der een positieve uitschieter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 25 september 2024 om 15:10:

PSV kon het vorig seizoen ook, zo rond de winterstop. Ook in grotere wedstrijden. Ook een speler als Veerman. De energie die ik toen in het elftal zag heb ik daarna langzaam weg zien glijden, met her en der een positieve uitschieter.



Eens. Een aantal spelers is veel te nadrukkelijk bezig met het vermijden van fysieke duels en wil alles voetballend oplossen en met een schoon broekje van het veld komen. In NL komen we daarmee weg omdat simpelweg hoog druk zetten voldoende is en tegenstanders vanzelf alle ballen inleveren.

In de CL is dat onvoldoende en missen we tegen Juventus de felheid om er echt bovenop te zitten en die duels wel aan te gaan. Veerman en Schouten zijn daarvan het duidelijkste voorbeeld maar dit geld ook nadrukkelijk voor Bakayoko die met zijn fysiek ook veel meer moeten leveren in dit opzicht.

Als die lijn zich doortrekt gaan we dinsdag een hele lastige wedstrijd tegemoet en ben ik niet positief. Wellicht is de blessure van Veerman in dat opzicht juist goed nieuws. Wat mij betreft beginnen we sowieso met Saibari en Karsdorp omdat dat jongens zijn die dat fysieke wel in hun spel hebben.

 

+1/-0

Hi allen, wat zijn tegenwoordig de leukste plekken om voor de wedstrijden biertjes te doen? De aftrap is dicht toch? Ik ga morgen naar de wedstrijd tegen sporting

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 23 september 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 20 september 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.





"Deze manier";
Heb jij een tot op het bot gemotiveerd PSV gezien?
Een PSV dat streed voor elke meter en wat dolgraag wilde winnen van Juve?
Ik vond het van sommige spelers onder de maat en gezapig (Veerman - Bakayoko bijv).




Maar is het realistisch om dit te verwachten van spelers als Veerman, Bakayoko, Tillman etc. etc.? Als spelers met dit talent dit namelijk ook zouden kunnen (mentaal gezien), zouden ze dan bij PSV spelen? Zeker niet. Dan speel je bij Juventus, Bayern of Real. Ik vind dat vaak te makkelijk wordt gedacht over mentaliteit. Dan wordt er gezegd; voor zo'n salaris is het minste wat je kunt doen 'alles' geven (wat dat dan ook precies moge zijn). Maar dat vind ik te makkelijk; je kunt dit niet van iedereen verwachten.




Ik denk dat ze vanavond in elk geval je ongelijk bewezen hebben. Wat een verschil met hoe ze tegen Juve stonden te voetballen..

Maar wat doen we ons zelf weer tekort… wat jammer!

Dit bericht is gewijzigd op 1 oktober 2024, 22:55:20.

 

+1/-0

Het was vanochtend voor mij toch met een dubbel gevoel wakker worden. Enerzijds met trots over de enerverende avond zoals voetbal hoort te zijn met daaraan gekoppeld het goede spel, anderzijds vanwege het resultaat. Ik vond het een echte teamprestatie waarbij je natuurlijk per speler dingen ziet die je graag anders zou willen zien. Echter is het de vraag of je dat van 11 spelers bij PSV, en dan ook nog eens alle elf tegelijkertijd, kunt verwachten. Spelers maken fouten, dat is onderdeel van het voetbal. Zeker als de druk erop staat zoals in de Champions League. Voor mij krijgt iedereen een dikke voldoende omdat ze mij een geweldige avond hebben geboden waarbij de trots uiteindelijk toch wel overheerst.

Benitez; was goed, sterk met de voeten en een rustpunt.
Mauro; erg goede wedstrijd, heel balvast en eigenlijk bijna niet in de problemen gekomen..
Flamingo; mijn MOTM. Beresterk en hij groeide bij elk gewonnen duel in de wedstrijd. Absolute uitblinker.
Boscagli; ontzettend belangrijk doordat hij zichzelf continu inschakelde als extra middenvelder. Het voetbal begint bij hem en Schouten.
Dams; in de passing en qua rust erg sterk. Een paar keer eruit gelopen, maar mag het….? Er is geen back die er niet soms uitgelopen wordt.
Schouten; Begon met balverlies, daarna meesterlijk. Vond hem ook veel scherper en pittiger in de duels.
Saibari; powerhouse, niet van de bal te krijgen en continu in beweging.
Til; zijn loopacties zijn niet te missen, ontzettend belangrijk. Voetballend is hij de minste maar dat weten we. Toch elke keer weer belangrijk.
Tillman; Beest. Wordt steeds volwassener en levert zoveel, aanvallend maar zeker ook verdedigend.
De Jong; Luuk was sterk, een echte kapstok. Vind hem steeds sterker worden met de voeten. Kreeg weinig hoge ballen van de zijkant, dat deed Sporting goed.
Bakayoko; Niet in topvorm, mist kansen, maar staat er wel. Is nog jong maar liet vandaag zijn back niet in de steek. Heeft vertrouwen en doelpunten nodig.

De wissels laat ik even voor wat het is.

Bosz; gisteren pakte alles heel goed uit op de tegengoal na. Als je ziet hoeveel spelers uitgleden, weliswaar met name van de tegenstander maar dan nog, was het één tegen één spelen van Flamingo op Gyokeres nog gewaagder en risicovoller. Eén slippertje en hij ligt erin. Maar wat was Flamingo scherp en goed. Het doel was duidelijk, Sporting mocht op geen enkel moment waar dan ook op het veld rustig voetballen. Ze moesten en werden continu opgejaagd. Dat zijn ze - net als PSV overigens - in de competitie niet gewend. Het druk zetten en opjagen beheersen we heel goed en gisteren stond het ook meteen duidelijk. Dat is wel eens anders geweest als met name de tegenstander daar tactisch wat tegenover zet (zoals Juve deed met Koopmeiners). Gisteren pakte het uit zoals Bosz het had verwacht en dat scheelt. Als je dan de bal hebt moet je - omdat je hoog en één tegen één staat - heel balvast zijn. Dat waren we gisteren absoluut maar dat is ook een voorwaarde als je zo wilt voetballen zoals wij deden. Ik vind het mooi om te zien en het vergt echt heel veel concentratie en gogme van iedereen. Tekenend voorbeeld voor mij was de eerste actie van Noa Lang. Invallen in een dergelijke wedstrijd met hoge intensiviteit is gewoon lastig. Maar bij die actie zag je het belang van balvast zijn. Dat waren we bijna de hele wedstrijd. Lang was dat bij zijn eerste actie niet. Als dat dan ook nog eens op eigen helft gebeurd dan kan de tegenstander ook zomaar één tegen één staan met de keeper. Dan kun je het hebben over restverdediging etc. maar dat is echt onzin. Op die plek op het veld moet je balvast zijn als je zo speelt zoals wij deden gisteren. Ik vond Lang sowieso te geforceerd invallen, die heeft nog wel wat vlieguren nodig.

Al met al erg trots. Bosz verwacht dit ook in de eredivisie maar dat vind ik niet helemaal reëel. Natuurlijk zou het zo moeten zijn, maar de hersenpan van een mens werkt anders. Het zijn andere wedstrijden, andere druk, andere sfeer. Ik denk niet dat we dat moeten verwachten. Als we in de eredivisie zo spelen als gisteren winnen we alles met 6-0. Ik begrijp dat Bosz het zegt, maar het wordt al decennialang bewezen dat het in de praktijk toch anders werkt. Desondanks op naar Sparta, 6-0….?

Dit bericht is gewijzigd op 2 oktober 2024, 09:56:28.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 01 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 23 september 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 20 september 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.





"Deze manier";
Heb jij een tot op het bot gemotiveerd PSV gezien?
Een PSV dat streed voor elke meter en wat dolgraag wilde winnen van Juve?
Ik vond het van sommige spelers onder de maat en gezapig (Veerman - Bakayoko bijv).




Maar is het realistisch om dit te verwachten van spelers als Veerman, Bakayoko, Tillman etc. etc.? Als spelers met dit talent dit namelijk ook zouden kunnen (mentaal gezien), zouden ze dan bij PSV spelen? Zeker niet. Dan speel je bij Juventus, Bayern of Real. Ik vind dat vaak te makkelijk wordt gedacht over mentaliteit. Dan wordt er gezegd; voor zo'n salaris is het minste wat je kunt doen 'alles' geven (wat dat dan ook precies moge zijn). Maar dat vind ik te makkelijk; je kunt dit niet van iedereen verwachten.




Ik denk dat ze vanavond in elk geval je ongelijk bewezen hebben. Wat een verschil met hoe ze tegen Juve stonden te voetballen..

Maar wat doen we ons zelf weer tekort… wat jammer!



Nou, niet helemaal. Dat is namelijk precies mijn punt. Ik weet niet of je zelf hebt gevoetbald, maar ik kon me ook veel beter opladen voor een ´6-punten'-wedstrijd, thuis, met een hoop publiek. Dit was veel lastiger wanneer we bijvoorbeeld zelf 12e stonden en uit tegen de ongeslagen koploper moesten voetballen. Dan ging je gewoon anders zo'n wedstrijd in. Zelfde geldt voor voor een wedstrijd tegen de hekkensluiter wanneer je zelf hoog op de ranglijst stond. En jouw mening is dat salaris/geld ervoor zorgt dat die mentaliteit anders zou moeten zijn. Ik denk niet externe beloningen hierop van invloed zijn.

Daarom is het m.i. ook gewoon niet realistisch van Bosz om te verwachten dat we dit ook tegen Fortuna Sittard op de mat leggen, of uit tegen PSG. Zo werkt het gewoon niet. Vaak zie je dat deze intensiteit er voornamelijk is tegen gelijkwaardige tegenstanders, thuis en wanneer je het gevoel hebt dat je alle strijd nodig hebt en dán kunt winnen. Dat zijn de specifieke 'nights to remember'. We kunnen ze allemaal nog herinneren. AC Milan in 2005, CSKA Moskou in 2015, PSV - Arsenal (wel vaker). Ik snap dat jij (en Bosz) dit elke wedstrijd willen zien. Dat wil ik ook. Maar dat is niet realistisch, maar daarover agree'en wij to disagree ;).

Over de wedstrijd dan;

Wat een pot! Flamingo man, wat een beest. Wat moet die spits een klote avond gehad hebben. Telkens zat Flamingo heb in zijn nek, rug, bilnaad en enkels. Soms voor zijn man komend, en soms gewoon er vol in. En daarna ook gewoon netjes het balletje inleveren en niet overmoedig worden, klasse! Die heeft echt stappen gemaakt.

Verder vond ik ook dat we door Mauro in de 1e helft soms onder de druk uit konden voetballen, juist door de voetballende kwaliteiten van Mauro. Kapje terug, actie in de diepte. Soms wel met risico, maar hierdoor speelde hij zichzelf vaak vrij waardoor we weer door konden voetballen. Verdedigend valt er natuurlijk wel e.e.a. aan te merken, maar de aanval is soms de beste verdediging.

En de Jong, wauw. Wat een ontzettende krijger. Doeltrappen op het borstje aannemen, doorkoppen, sleuren, jagen. In de 2e helft zelfs nog vollebak meeverdedigen, na zóveel meters te hebben gemaakt. Echt chapeau.

Jammer dat je jezelf niet beloond, maar trots op dit spel! Nu hopen dat we deze intensiteit door kunnen zetten ;)

Dit bericht is gewijzigd op 2 oktober 2024, 12:45:02.

 

+4/-0

En we staan nog steeds bij de beste 24😊
Nog zeven ploegen onder ons die nog moeten spelen, waarvan vier tegen elkaar.
Wel verrassend dat Brest zo hoog staat, is dat een goed ploeg. Ik ken ze eigenlijk niet zo?

 

+1/-0

Als je er van uit gaat dat we van PSG verliezen dan moeten we thuis van Girona en Shaktar winnen om op zeven punten te komen. Dan moeten we bij Rode ster of Brest eigenlijk ook nog drie punten zien te halen.
Zal niet meevallen vrees ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 02 oktober 2024 om 22:14:

Als je er van uit gaat dat we van PSG verliezen dan moeten we thuis van Girona en Shaktar winnen om op zeven punten te komen. Dan moeten we bij Rode ster of Brest eigenlijk ook nog drie punten zien te halen.
Zal niet meevallen vrees ik.



Klopt, maar daarna hebben we ook nog de thuiswedstrijd tegen een dan hopelijk al ruimschoots geplaatst Liverpool tegoed, waarin we het ene of de drie punten die we nog nodig hebben kunnen pakken! ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 02 oktober 2024 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 01 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 23 september 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 20 september 2024 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 19 september 2024 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




..



...




..




...




..



Nou, niet helemaal. Dat is namelijk precies mijn punt. Ik weet niet of je zelf hebt gevoetbald, maar ik kon me ook veel beter opladen voor een ´6-punten'-wedstrijd, thuis, met een hoop publiek.




Jazeker heb ik zelf gevoetbald.. maar echt niet op het niveau.. het enige publiek dat wij hadden waren de wisselspelers :D
Opladen gebeurde na de wedstrijd in de kantine :D :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 02 oktober 2024 om 22:14:

Als je er van uit gaat dat we van PSG verliezen dan moeten we thuis van Girona en Shaktar winnen om op zeven punten te komen. Dan moeten we bij Rode ster of Brest eigenlijk ook nog drie punten zien te halen.
Zal niet meevallen vrees ik.



Ik ga er vanuit dat een puntje of 11 genoeg moet zijn.
Feyenoord won zelfs van Girona en wij moeten thuis tegen die lui. Als dat geen 3 punten zijn hoor je niet in de CL thuis. Zelfde geldt voor de pot tegen Shaktar.
Dan hebben wij daarna nog 3 wedstrijden om 4 punten te halen, waarbij je dan automatisch ook al uit gaat van 0 punten in Parijs. En ook die is nog niet gespeeld he.
Als ONS PSV met de intensiteit speelt als tegen Sporting, dan gaat het echt goed komen.

 

+1/-0

PSV gaat thuis van Shakhtar en Girona en uit van Stade Brest en Rode Ster Belgrado winnen, dan sta je al op dertien punten. Thuis tegen Liverpool en uit bij Paris zijn de lastigere potjes, waarbij ik vooral tegen Paris wel kansen voor ons zie weggelegd om daar met een stuntje huiswaarts te keren. Maar alles valt of staat inderdaad met de hierboven al benoemde intensiteit als tegen Sporting. Speel je met de intensiteit zoals tegen Fortuna, Willem II en Sparta wordt het lastig om goede resultaten te halen in de Champions League..

 

+1/-0

Het is te makkelijk om op basis van de wedstrijden tegen Juve en Sporting te concluderen dat we sommige wedstrijden wel even gaan winnen.

Natuurlijk, tegen Sporting speelde PSV een hele goede wedstrijd. Bijna 90 minuten lang zagen we een team dat strijd leverde, dat de benodigde kwaliteit liet zien en dat verdiend had om de 3 punten in eigen huis te houden. Maar laten we ook niet vergeten dat we aan het eind nog even goed wegkwamen en dat de gelijkmaker al eerder had moeten vallen, toen die speler van Sporting uit het niets weggleed.

Als je iets wil betekenen in Europa, zul je het goede spel ook moeten koppelen aan een goed resultaat. Vorig jaar hadden we daar in Europa ook moeite mee. Tegen Lens en Sevilla haalden we 2x de 3 punten, maar tegen Lens ging dat zeer moeizaam en in Sevilla stonden we een half uur voor tijd kansloos met 2-0 achter. Tegen Sevilla thuis, Arsenal thuis, en 2x tegen Dortmund, kreeg je ook minder dan waar we vonden recht op te hebben.

Natuurlijk kun je intekenen dat we tegen PSG en Liverpool kwaliteit tekort komen. Alleen als de tegenstander iets minder dan 100% geeft en wij een top-avond hebben, kun je in die duels een of meer punten halen. De overige 4 wedstrijden zijn wat dat betreft veel interessanter voor PSV. Maar tegen Girona en Shakthar thuis verwacht iedereen even 3 punten, terwijl de tegenstanders ook echt geen koekenbakkers zijn. En Stade Brest en Belgrado zijn weliswaar tegenstanders die je niet direct in de CL verwacht, maar ook dat zijn gewoon 2 lastige uitwedstrijden tegen ploegen die ons pijn kunnen doen.

PSV heeft dit seizoen in defensief opzicht een gemankeerd elftal wat kwetsbaar is. Dat hebben we al diverse malen gezien dit seizoen, ondanks dat Dams ook hele acceptabele prestaties heeft neergezet. Maar ik zou maar wat graag de rest van dit seizoen weer met Teze en Dest op de vleugels spelen net als vorig jaar. Mauro Jr., Ledezma, Dams.... het is gewoon niet het niveau wat gevraagd wordt in de CL, en ook Karsdorp kan me tot op heden nog niet volledig overtuigen. En dan hebben we met Flamingo en Nagalo nog 2 CV's zonder enige ervaring op een hoog niveau.

Als PSV op 13 punten uitkomt in deze CL-campagne, hebben ze een fantastische prestatie neergezet. Het zou mij echter niet verbazen als we van de 12 "verwachte" punten er maar 6 of 7 gaan pakken. Zeker als het blessurespook ons zo blijft achtervolgen als de afgelopen periode.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025