Transparent
Inloggen
Sluiten

Update PSV over no-showregeling

6 januari 2025 16:46 - PSV
Foto: Pro Shots

Update PSV over no-showregeling; image source: Pro Shots

PSV heeft zojuist bekend gemaakt dat de introductie van de no-showregeling en het promoten van de resale succesvol verlopen. Zo maakt de club bekend dat het no-showpercentage is teruggedrongen tot slechts drie procent. Dankzij de betrokkenheid en toewijding van zijn supporters zijn er steeds meer mensen die een wedstrijd van PSV in het sfeervolle Philips Stadion bijwonen.

Er zijn afgelopen zomer 27.500 seizoenskaarten verkocht aan 22.000 unieke seizoenkaarthouders. Van deze groep heeft liefst 83% een 100% opkomst in de eerste seizoenshelft. Dat houdt in dat zij ofwel zelf hun seizoenskaart hebben gebruikt, hebben uitgeleend of hebben aangeboden voor de resale. Slechts 14% van de seizoenskaarthouders miste één van de acht thuiswedstrijden in de Eredivisie.

PSV laat weten blij en trots te zijn op de inzet en betrokkenheid van zijn fans, zodat het Philips Stadion vol zit en blijft bij thuiswedstrijden van de club.




Tags

showregeling resale eredivisie introductie ofwel opkomst promoten seizoenskaart seizoenskaarthouders sfeervolle showpercentage uitgeleend

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.


2 dagen geleden
De denkfout van PSV is dat een gescande seizoenkaart niet betekent dat het bijbehorende stoeltje ook echt bezet is...

De resale regeling is goed bedacht, maar slecht uitgevoerd vind ik:
- Waarom zit er een maximum van 3x aan?
- Waarom krijg je 1/20e deel en niet 1/17e? (terwijl de kaartjes voor het dubbele verkocht worden)
- Waarom krijg je PSV tegoed en niet gewoon geld op je rekening teruggestort?

Ik snap het allemaal wel: money money money. Maar dan niet steeds doen alsof een vol Philips Stadion het hoofddoel is.
+5/-0

2 dagen geleden
Supporters van PSV laten weten dat het nog steeds een kutstreek eerste klas is. Als ik betaal, is het ook ik bepaal. Komop man, na 3x niet komen je recht op je kaart verliezen. Lijkt wel Noord Korea hier. En nog trots ook 😖
+5/-0

 
2 dagen geleden
Ben het met je eens el frikandel.
Kan eigenlijk echt niet.
Ik krijg toch ook geen boete als ik een trui koop en die vervolgens niet aan doe.
+2/-0

 
2 dagen geleden
Leuk voorbeeld. Of dat Opel belt "je hebt deze week geen auto gereden, nog 2x en je moet m inleveren. Want daar had iemand anders mee kunnen rijden"
+2/-0

 
2 dagen geleden
Ik begrijp je,
aan de andere kant, uit eigen ervaring weet ik dat je soms kansloos bent om naar een wedstrijd te gaan omdat er meer vraag is dan aanbod. (Nee, ik ben niet in de gelukkige positie dat ik iedere thuiswedstrijd kan gaan).
Dat er dan vervolgens lege stoelen te zien zijn is dan wel frustrerend!
+3/-0

 
2 dagen geleden
Begrijpelijk. De vraag is of deze semidwang vanuit PSV de juiste weg is om dit te faciliteren. Het riekt naar ordinair extra omzet binnen harken. Niks mis mee maar doe daar niet zo schijnheilig over.

Op de kaartverkoop is wat mij betreft nog voldoende aan te merken. De CL-passe-partouts zijn een mooi voorbeeld. Waarom 1 PDF voor alle wedstrijden in plaats van zoals vroeger losse kaartjes per wedstrijd. Of faciliteer het delen van een eenmalige QR als je je kaart uitleent. Voor velen een betere opties dan steeds de kaart fysiek uit te lenen of de QR van de kaart met iedereen te moeten delen.
+3/-0

 
2 dagen geleden
Helemaal eens.
Ik ga alles, daar niet van...
+3/-0

 
2 dagen geleden (gewijzigd)
Ik kan sporadisch niet, maar een kaartje van Oost staat maar enkele minuten aangeboden in onze appgroep. Dan issie al weg.
+1/-0

24 uur geleden (gewijzigd)
Ik ben het 100% eens met de bovenstaande forummers en heb er dan ook op los geliked!

Net als je begint te denken dat men niet lager kan, weet de afdeling "kaartverkwanseling" weer te verrassen, en bepaald niet in positieve zin.

En als je ermee in contact treedt, schermt men met "na uitgebreid overleg met het supportersklankbord". Ik weet niet wat die groepering precies inhoudt, maar mij vertegenwoordigen ze iig niet. Zal wel een select gezelschap zijn, a happy few, met een hoog "ons kent ons"-gehalte.

De ene na de andere maatregel wordt over de trouwe supporters heen gegooid en die hebben maar te pikken en te slikken. PSV is booming business momenteel, dus voor jou 10 anderen.

Maar wat nou als het, onverhoopt, weer eens een periode minder gaat, dan komt men wellicht van een koude kermis thuis. Je gaat er bijna op hopen, mer de nadruk op bijna.

Zomaar eens een greep. Men werkt alweer jaren met een verkoopsysteem dat regelmatig vastloopt om van de volle winkelmandjes maar te zwijgen. Consequent weigeren om nationaal en internationaal te scheiden, terwijl duidelijk is dat het hier 2 doelgroepen betreft. De mooie kartonnen kaartjes hebben definitief plaatsgemaakt voor de gedrochten van papieren e-tickets. De seizoenkaart, nog zo'n collector's item/verzamelobject uit vroeger tijden, wordt al niet meer jaarlijks vernieuwd en dreigt binnenkort zelfs louter digitaal te gaan. Passe-partouts CL puur voor seizoenkaarthouders en niet meer voor bijvoorbeeld leden van de SupVer die decennialang vanuit het hele land juist de krenten uit de pap, topwedstrijden & Europees, doen en nu nog slechts de keuze hebben uit 1 van de 3, inmiddels 4, wedstrijden. En wel voor absolute woekerprijzen. Weerzinwekkend! Over de resale en de daaraan gekoppelde no show is hier boven al uitgebreid uitgeweid. Idd waarom 1/20 i.p.v. 1/17 en waarom vouchers en geen cash?

Bottom line is: geld, geld, geld! Maar misschien nog wel erger is het er glashard over liegen. "Zo kunnen meer mensen proeven van de CL", "de lege plaatsen zijn een ieder een doorn in het oog", pure leugens, het draait allemaal om poen en niets ander. De Eindhovense gemoedelijkheid heeft reeds langer plaats gemaakt voor kille zakelijkheid. Zakelijkheid is op zich prima, maar niet over de rug van de hondstrouwe aanhang! De afdeling "kaartverkwanseling" is zodoende hard op weg om de afdeling "vuiligheidszaken" naar de troon te steken als meest impopulaire 'servicebalie' voor de PSV-supporter.

Een schrijnend voorbeeld bereikte ons onlangs. Een seizoenkaarthouder miste een wedstrijd vanwege een even plotseling als onverwachts dramatisch sterfgeval in de familie. Meteen daarop volgde de mail "dat hij/zij niet aanwezig was geweest...". Uiteraard wordt zoiets dan rechtgezet, althans dat mag ik hopen, maar het leed is dan al, dubbel en dwars, geschied.

Ik persoonlijk zal slechts beperkt door PSV gedwarsboomd, gesard en geïrriteerd worden, omdat ik al ruim 10 jaar, NS, covid en weder dienende, geen wedstrijd mis. Europees heb ik genoeg punten vergaard door veel Europees te gaan en een paar binnenlandse finales te bezoeken. In Nederland ga ik ook vrijwel elke uitwedstrijd, maar dan op de thuistribunes.

Maar het gaat mij om het principe. Dus zal ik wel weer de dialoog aangaan, hetgeen meestal neerkomt op een monoloog waarna er volop begrip volgt máár geen duimbreedte wordt toegegeven. De kunst is dan beleefd te blijven en niet grof in de mond te worden. Ik moet toegeven: dat wordt steeds moeilijker en moeilijker.
+2/-0

 
20 uur geleden
Meer dan volledig eens met jou killer!

Twee dingen moeten inderdaad met prio aangepast worden en dat is de no-show-regeling naar 1/17e prijs retour op de rekening van de kaarthouder EN de puntenregeling voor binnen- en buitenlandse trips compleet los koppelen inderdaad. Juventus uit was niet uitverkocht bijvoorbeeld, dus als vakantiedagen gaat kosten is er opeens veel minder interesse.
+1/-0

reactie verwijderd

 
15 uur geleden
Wat dacht jij ik ben zo pissig ik stuur m nogmaals...😁

Inhoudelijk volledig eens, het is dezelfde dedain wat je krijgt bij telecom en energie aanbieders, hoe meer trouw, hoe meer je betaald... volslagen krom.
+1/-0

 
13 uur geleden (gewijzigd)
Geen idee hoe dat kwam. Misschien per ongeluk bij wijzigingen ivm spelfouten. Niet bewust iig.

Ik ga die 2e versie er ook uitgooien nu.
+1/-0

16 uur geleden
Goed om te lezen dat het systeem werkt. Leuk voor de supporter die nu af en toe kan komen en goed voor de uitstraling van de club.
+1/-0

 
15 uur geleden (gewijzigd)
Het werkt helemaal niet goed, laatst had een maat zijn kaart beschikbaar gesteld voor resale en zogenaamd verkocht, zat er niemand op die stoel tijdens PSV - Feyenoord...
Plus wat Shevchenko hierboven oa aangeeft, er worden kaarten gescand terwijl er geen personen naar binnen gaan... tel uit je winst!
+1/-0


PSV E-zine

Meer dan 27.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

bajraktarevic bakayoko benitez boscagli bosz brest brugge celtic dams dest feyenoord flamingo hendrikus jong juve karsdorp ledezma liverpool mauro milan obispo psg psvrijnwoude ronaldopsv schouten ster stuttgart tillman veerman zagreb