Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 193 pagina's: 1 2 3 4 ... 188 189 190 191 192 193

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 16 augustus 2024 om 10:45:

En dan met de meest fitte spelers deze prestatie op de mat leggen..
Brob die waarschijnlijk nooit meer een strafschop mag nemen (zijn nog altijd op zoek naar die bal).
Een feest wat gevierd werd alsof ze de wereldtitel weer wonnen.. beschamend..

Pasveer; knap gedaan... haalt Farioli z'n gelijk t.a.v. zijn keeperskeuze..



Pasveer is inderdaad knap! Verdiend hier zeker de credits. Maar wil nu niet meteen zeggen dat het stoppen van penalty's direct het gelijk bewijst van Farioli. Persoonlijk denk ik nog steeds dat Ramaj een betere keeper is, en daarbij zit daar ook nog toekomstmuziek in/ waarde.

Nogmaals, ik wil de prestatie van Pasveer van gister niet te kort doen, maar dit bewijst imo niet dat Pasveer een betere keeper is tov Ramaj.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 16 augustus 2024 om 10:45:

En dan met de meest fitte spelers deze prestatie op de mat leggen..
Brob die waarschijnlijk nooit meer een strafschop mag nemen (zijn nog altijd op zoek naar die bal).
Een feest wat gevierd werd alsof ze de wereldtitel weer wonnen.. beschamend..

Pasveer; knap gedaan... haalt Farioli z'n gelijk t.a.v. zijn keeperskeuze..



Die Brobbey bewijst toch maar weer eens dat hij geen topspits is!
Het enige waar hij goed in is, is trekken, gaan liggen, acteren en janken …

 

+1/-0

De hosanna stemming van de laatste wedstrijden waarin het wonder boven wonder telkens goed ging, zal nu wel weg zijn.

 

+3/-0

Heerlijk.. hup NAC 🥳😃

 

+1/-0

Ik vind het vooral bizar dat de reacties bij de regerend landskampioen die na twee wedstrijden weer bovenaan staat met zes punten veel zuurder zijn dan bij de club waar ze intern er van overtuigd waren dat ze de beste papieren hebben om kampioen te worden (AD Voetbalpodcast van vorige week), maar in eigen huis gelijk spelen tegen promovendus Willem II of bij de club die na een volslagen genant seizoen zichzelf volkomen belachelijk maakt door te verliezen van de wellicht zwakste ploeg in de Eredivisie.

 

+1/-2

Dat vind ik helemaal niet bizar, dat heeft simpelweg te maken met een verwachtingspatroon dat gewekt is, in combinatie met uitspraken van de directie afgelopen zomer.

Toegegeven, we zijn afgelopen seizoen verwend. Maar iedereen binnen PSV heeft aangegeven dat we kerngezond zijn en de ambitie hebben om ons verder te versterken, zodat we het succes van vorig seizoen kunnen uitbouwen. Als je ons dan al drie wedstrijden defensief ziet schutteren, omdat we simpelweg veel te weinig basiswaardige verdedigers hebben, dan snap ik dat er gemor is onder de supporters.

Peter Bosz is naar buiten toe relaxed, heeft Oppegard zelfs geprezen in de aanloop naar het seizoen, maar reken maar dat het van binnen bij PSV ook zal knetteren. Peter Bosz weet donders goed dat hij met Oppegard en Ledezma in de basis helemaal niks te zoeken heeft in de kampioensrace en de CL. Elke dag die het langer duurt, is weer een dag minder om met je elftal ingespeeld te raken, en daarbij moet nog maar eens blijken of de club in staat is om de spelers vast te leggen die qua kwaliteit en fitheid inderdaad in staat zijn om deze ploeg te laten lijken op de geoliede machine van vorig jaar.

Ajax kwam donderdag goed weg door na penalties te winnen, maar gisteren was het weer zoals vorig seizoen. Elke uitwedstrijd is lastig en als je maar lang genoeg wacht, maken de spelers vanzelf weer de domme fouten die tegengoals kosten.

 

+3/-0

Laten we niet vergeten dat we met onze 3e keuze rechtsback en 3e keuze linksback hebben gespeeld. We doen net alsof dit ons basisniveau is.
Ja er moeten versterkingen bij, 100% en ik geloof ook dat dit zal gebeuren, maar we weten allemaal ook dat als iedereen fit is, Ledezma en Oppegard niet spelen.

Laten we nu even ontopic blijven.
Het gaat nog wel even duren bij AJAX als ik ze zo afgelopen weken zie spelen. De wedstrijden tegen de serviers en Pana heb ik ook zitten kijken, maar het houdt niet over. Vooral aan de bal vind ik ze slordig en traag.
Ook twijfel ik over het doordraaien van de selectie dat Farioli steeds doet. Imo moet hij spelen met zijn sterkste basis.

 

+3/-0

Vind je niet dat het bij Ajax een beetje 'lood om oud ijzer is' qua keuzes? Is "Henderson - Fitz-Jim - Taylor" op het middenveld zoveel beter/slechter dan "Mannsverk - Hlynsson - VD Boomen"?

Achterin heeft Ajax een probleem wat wij herkennen: ze hebben ook geen echte linksback op dit moment. Zij lossen het nu op met Hato, waardoor één van hun betere spelers uit de as wordt weggehaald.

Maar de keuze tussen Gaaei en Rensch, de keuze tussen Baas of Janse, de keuze tussen Godts of Forbs.. het is gewoon allemaal niet goed genoeg voor waar Ajax voor staat (of althans, waar ze de afgelopen jaren aan gewend zijn geraakt doordat ze zo boven hun stand geleefd hebben).

Ik zou denk ik het volgende als sterkste opstelling bestempelen:

-------------------------Ramaj--------------------------
-Rensch--------Sutalo------------Hato------------??????-
-----------------------Henderson------------------------
------------Berghuis----------------VD Boomen-----------
--Traore---------------Brobbey----------------Bergwijn--

Maar ja, de fitheid-problemen zijn natuurlijk ook niet nieuw bij Ajax. Een aantal spelers sloot pas laat aan, en de intensiteit is al direct hoog door alle voorronde-wedstrijden. Ik snap wel dat Farioli dan liever rouleert, zeker omdat de onderlinge verschillen binnen het team zo klein zijn.

Ajax heeft denk ik nog zeker 3 echte versterkingen nodig om een beetje stabiliteit in het elftal te kunnen krijgen, want Rensch op RB is natuurlijk ook al verre onder het gewenste niveau als je in NL mee wilt strijden om het kampioenschap.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 augustus 2024 om 08:56:

Dat vind ik helemaal niet bizar, dat heeft simpelweg te maken met een verwachtingspatroon dat gewekt is, in combinatie met uitspraken van de directie afgelopen zomer.

Toegegeven, we zijn afgelopen seizoen verwend. Maar iedereen binnen PSV heeft aangegeven dat we kerngezond zijn en de ambitie hebben om ons verder te versterken, zodat we het succes van vorig seizoen kunnen uitbouwen. Als je ons dan al drie wedstrijden defensief ziet schutteren, omdat we simpelweg veel te weinig basiswaardige verdedigers hebben, dan snap ik dat er gemor is onder de supporters.

Peter Bosz is naar buiten toe relaxed, heeft Oppegard zelfs geprezen in de aanloop naar het seizoen, maar reken maar dat het van binnen bij PSV ook zal knetteren. Peter Bosz weet donders goed dat hij met Oppegard en Ledezma in de basis helemaal niks te zoeken heeft in de kampioensrace en de CL. Elke dag die het langer duurt, is weer een dag minder om met je elftal ingespeeld te raken, en daarbij moet nog maar eens blijken of de club in staat is om de spelers vast te leggen die qua kwaliteit en fitheid inderdaad in staat zijn om deze ploeg te laten lijken op de geoliede machine van vorig jaar.

Ajax kwam donderdag goed weg door na penalties te winnen, maar gisteren was het weer zoals vorig seizoen. Elke uitwedstrijd is lastig en als je maar lang genoeg wacht, maken de spelers vanzelf weer de domme fouten die tegengoals kosten.



Meen je nu werkelijk dat je het logisch vindt dat er hier zuurder wordt gereageerd als er met heel veel moeite wordt gewonnen van Heracles in plaats van bij een club die verliest van de zwakste ploeg uit de Eredivisie? Wow :I

 

+2/-2

Klopt, ik hou me namelijk totaal niet bezig met hoe Ajax en Feyenoord supporters reageren op hun wedstrijden. Als ik Feyenoord-supporter zou zijn, dan was ik vorige week na de wedstrijd tegen Willem 2 ook niet blij geweest met hoe het gegaan is. Als Ajax-supporter zou ik misschien wat meer berustend zijn, omdat ze simpelweg kwaliteit ontberen. Dan kun je het in elke wedstrijd moeilijk krijgen, zeker in Breda met een fanatiek publiek erachter, als je 3 dagen eerder 150 minuten op het veld hebt gestaan.

Natuurlijk is alles relatief en heb je als PSV zijnde nu gewoon 6 uit 2. Maar er wordt met vuur gespeeld, want gisteren hadden we zomaar tegen puntverlies aan kunnen lopen. En in Nederland is, in tegenstelling tot in België, elk punt evenveel waard.

 

+3/-0

Dus het is logisch dat ze wat meer berustend zijn omdat ze kwaliteit ontberen, maar ook logisch dat er hier zuur wordt gereageerd omdat er kwaliteit ontbeert? Lees je zelf nog wel wat je schrijft?

 

+1/-4

Wat valt er niet te snappen?

Ajax is gevangen door het jarenlang gevoerde wanbeleid en in het bijzonder de desastreuze transferzomer van 2023. De directie is overal eerlijk over de mogelijkheden en dat er eerst verkocht moet worden. Als Ajax-supporter kun je op dit moment simpelweg niet verwachten / verlangen dat het opeens veel beter gaat met dezelfde spelers als vorig jaar.

Als PSV-supporter zie je dat de directie tot nu toe verzuimd heeft om iets aan de verdediging te doen. Tegenover het wegvallen van Sambo, Van Aanholt, Ramalho, Kotchap en eigenlijk ook Dest, staat 1 inkomende transfer van Flamingo. Twee back-up verdedigers zijn nogal blessuregevoelig en op dit moment uitgeschakeld en onze 2 overige verdedigers willen weg (1 is er inmiddels verkocht). De afgelopen wedstrijden hadden we naast Flamingo en Boscagli niemand en moesten we terugvallen op noodoplossingen, omdat Teze eigenlijk niet wilde spelen.

Mijns inziens geven de reacties uit de verschillende kampen alleen maar aan dat de lat op dit moment in Eindhoven blijkbaar een stuk hoger ligt dan in Amsterdam (en wellicht Rotterdam). Mijn lat ligt zo hoog, omdat de directie steeds heeft aangegeven dat de club zo gezond is en dat we de selectie verder willen versterken. Dat moet dan de komende 2 weken vorm gaan krijgen. Hopelijk blijven we ook tegen Almere en GA Eagles zonder puntverlies, want dan kun je achteraf gewoon concluderen dat het inderdaad prima is geweest om langer af te wachten.

 

+3/-0

Ik deel je mening Bas..
Ik vind het tegen scorebord journalistiek aanschuren om te zeggen dat PSV lekker gaat. We hadden gisteren met rust ook zomaar op 3-0 achter kunnen staan. Resultaten maskeren het issue.
Je noemt Sambo, Van Aanholt, Ramalho, Kotchap al.
Pak daarnaast de aflopende contracten van Teze en Boscagli, de blessure gevoeligheid van Mauro en Obispo dat maakt dat het probleem eigenlijk nog groter is.

Ik maak met ook zorgen over onze defensieve lijn.. snap ook dat we er kijkend naar ons gunstige programma de komende weken waarschijnlijk wel mee wegkomen (net zoals Veerman gisteren) maar opnieuw.. scorebord journalistiek.

 

+3/-0

Akpom die niets heeft laten zien, en niemand lijkt hem te willen kope, legt er even 3 in tegen een mij verder onbekend Pools clubje. Nu zullen ze hem wel kunnen verkopen en Weghorst halen denk ik.

Niet dat ik onder de indruk ben van zijn voetbalkwaliteiten, maar ik vrees zijn inzet. Normaal gesproken laten de amsterdammers bij tegenslag snel het koppie hangen. Met hem zal dat minder snel gebeuren vrees ik.

 

+1/-0

Graag Weghorst.. wordt lachen dan..

Brobbey voor 20 mln+ teruggehaald, duidelijk als eerste spits.
Akpom schikt zich vooralsnog aardig in de rol van 2e spits.
Wout komt echt niet om het bankje warm te houden.. wordt ongetwijfeld gezeik.

 

+1/-0

Die Poolse club is echt een lachertje, ik weet niet precies wat daar afgelopen weken gebeurd is qua transfers of dat ze een blessuregolf hebben, maar hoe deze ploeg vorig jaar kampioen van Polen is geworden, is mij één groot raadsel. De 1-4 was niet geflatteerd, maar ik vermoed dat PSV of Feyenoord hier gisteren met 7 goals verschil had gewonnen.

Leuk voor Ajax dat ze wat vertrouwen hebben kunnen tanken, en Akpom dat hij er eens 3 kon binnenschieten. Berghuis en Henderson speelden een goede wedstrijd. Mika Godts, hoevaak zou El Sierd die naam gisteren genoemd hebben? Ik zie er niet zoveel in. Wil altijd naar zijn rechtervoet, maar raakt de bal vaker slecht dan goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 augustus 2024 om 09:14:

Die Poolse club is echt een lachertje, ik weet niet precies wat daar afgelopen weken gebeurd is qua transfers of dat ze een blessuregolf hebben, maar hoe deze ploeg vorig jaar kampioen van Polen is geworden, is mij één groot raadsel. De 1-4 was niet geflatteerd, maar ik vermoed dat PSV of Feyenoord hier gisteren met 7 goals verschil had gewonnen.

Leuk voor Ajax dat ze wat vertrouwen hebben kunnen tanken, en Akpom dat hij er eens 3 kon binnenschieten. Berghuis en Henderson speelden een goede wedstrijd. Mika Godts, hoevaak zou El Sierd die naam gisteren genoemd hebben? Ik zie er niet zoveel in. Wil altijd naar zijn rechtervoet, maar raakt de bal vaker slecht dan goed.



Haha klopt Bas. Ik heb ook zitten kijken. Het leek wel of ze de plaatselijke fanfare hadden opgetrommeld om een wedstrijdje te voetballen. Ik zag ook dat de waarde van de spelers nogal laag was voor Europese begrippen.

 

+1/-0

Jep, ze associeerden zich blijkbaar met bijen, maar het bleken meer fruitvliegjes.

 

+2/-0

Daar waar wij er maar niet in lijken te slagen om spelers aan te trekken, lijkt Ajax er juist niet in te slagen om spelers te slijten. Dagbladen suggereren dat Brobbey zelfs last-minute mag vertrekken als het nodig is en dat men bereid is fors verlies te pakken op Berwijn.

Beloven nog 7 spannende dagen te worden.

 

+1/-0

Stiekem denk ik dat het niet eens zozeer is dat Ajax eerst moet verkopen om een speler te kunnen halen, maar dat de situatie wellicht zelfs zo precair is dat ze spelers moeten verkopen om de continuïteit niet in gevaar te brengen.

Ik ben blij dat de verkoop deze zomer zo stroef gaat. Ajax heeft de afgelopen jaren veel goede spelers voor de absolute hoofdprijs verkocht, en daarnaast (in mijn ogen) veel te veel geld gekregen voor sommige andere vertrekkers. Ik was daardoor ergens bevreesd dat ze het brandhout wat er nu in hun selectie zit, ook makkelijk zouden kwijtraken voor te hoge vergoedingen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 193 pagina's: 1 2 3 4 ... 188 189 190 191 192 193

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax