Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 196 pagina's: 1 2 3 4 ... 189 190 191 192 193 194 195 196

Ajax heeft afgelopen seizoen al krediet af moeten sluiten om aan hun kortlopende verplichtingen te kunnen voldoen. Er is voldoende eigen vermogen, maar blijkbaar wel een probleem in de cashflow..
Ze zullen echt geen spelers met grote verliezen gaan verkopen als er geen absolute noodzaak toe is..

+1/-0

Benieuwd of er nog wat gaat gebeuren op transfergebied bij Ajax vandaag.

Als je de selectie even samenvat, zie je het volgende:

Keepers: Pasveer, Ramaj, Gorter

Verdedigers: Rensch, Sutalo, Rugani, Hato, Gaaei, Kaplan, Baas (en Wijndal, Avila en nog wat jeugdspelers)

Middenvelders: Henderson, Taylor, Berghuis, Van den Boomen, Mannsverk, Hlynsson, Fitz-Jim (en Tahirovic)

Aanval: Traoré, Bergwijn, Godts, Brobbey, Weghorst, Akpom (en nog een sloot jeugdspelers als Rijkhoff, Rasmussen, van Axel Dongen)

Als ik zo naar het rijtje namen kijk, dan word ik hier niet direct heel bang van. Natuurlijk hebben ze aardig wat jongens met kwaliteiten rondlopen, maar ze hebben ook behoorlijk veel zwakke plekken. Ze hebben lang niet iedereen kunnen verkopen die ze hadden willen lozen en de inkomsten vallen ook nog tegen. En bovenal, dit team heeft in nog geen enkele samenstelling ook nog maar enigszins kunnen overtuigen. De jongens zijn vooral beroemd om hun potentie, maar nog niet echt echt omwille van hun prestaties in een Ajax-shirt.

Afwachten of er vandaag nog wat gebeurt in Amsterdam, maar ze zullen hun handen meer dan vol krijgen aan de strijd om plek 3 en een plek bij de beste 24 in de Europa League.

+1/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1223261/kroes-laat-van-zich-horen-er-gebeurt-bar-weinig-bij-ajax-ik-ben-niet-tevreden.htmllink

Schijnt dat Kroes zelf ook niet helemaal tevreden is :D

Neem aan dat daar niet ineens in de polonaise gelopen gaat worden.
Had voor 100 mln uitgaande transfers willen realiseren, las ergens dat de teller op circa 36 is blijven staan.

Inkomend Waus Weghorst en een back van Juve.. en dat terwijl er zo'n behoefte was aan een kwaliteit impuls.

+3/-0

Bergwijn dus mogelijk nog naar de zandbak. Eens kijken hoe de lijstjes er bij Kroes bij liggen.

+1/-0

Opvolger schijnt al zo goed als rond te zijn volgens voetbalprimeur :

Huurdeal met Southampton; Sulemana

+1/-0

Das een bekende naam voor Ajax. Benieuwd of het daar bij blijft.

+1/-0

Nu een gevalletje Bijlow of Stengs.. dat zou grappig zijn..

+1/-0

Interessant, een aanvaller die hoog aangeschreven staat, maar afgelopen seizoen 0 goals maakte voor Southampton.

+1/-0

Transfer van Steven is ook nog geen zekerheid..

+1/-0

Is toch bekend dat ze van Bergwijn af willen/moeten maar toch biedt dat zandbakvolk toch nog erg hoog. Ze leiden nu niet eens verlies begrijp ik. Volgens mij hadden ze hem voor 10-15 ook wel laten gaan, ze moeten iets.

+1/-0

Nou, 35-21 miljoen + 2 jaarsalarissen van een 5 miljoen of zo …. Lijkt me toch een redelijk slecht rendement 😉🤣

+1/-0

Dus als ik het goed begrijp is Bergwijn nu vertrokken voor iets boven de 20 miljoen, maar is het nog onduidelijk of het papierwerk van Sulemana op tijd is verwerkt. Dat zou natuurlijk weer een prachtig rampscenario zijn voor onze Amsterdamse vrienden...

Anyway, ik denk dat ze weinig missen aan Bergwijn. Die heeft in de 2 seizoenen daar heel weinig laten zien, terwijl hij als big-shot à la Tadic, Anthony of eerder Blind werd binnengehaald. Of die Sulemana (als ie komt) beter is, dat moeten we nog gaan zien. Deze jongen was 3 jaar geleden zeer gewild door de Amsterdammers, maar koos voor Stade Rennes. Maar zeker in Engeland is zijn carrière eigenlijk op een dwaalspoor geraakt.

Al met al denk ik dat we ons dit jaar niet direct zorgen hoeven maken om Ajax als grote concurrent in de strijd om de titel. Je weet natuurlijk nooit hoe een koe een haas vangt, maar Farioli zou toch echt een wondertrainer moeten zijn als hij hier een stabiele, presterende ploeg van weet te smeden.

+1/-0

Heerlijk wel hoe ze op het ajax forum aan het afgeven zijn op Kroes.

De man die in ieders ogen de verlosser was, die zeker het wachten zeker waard was en alle problemen als sneeuw voor de zon zou laten verdwijnen blijkt toch geen tovenaar te zijn..

Uitgaande transfers vallen tegen, inkomende transfers vallen tegen, selectie is nog niet in evenwicht, etc etc.

Ik kan er wel van genieten..

+4/-0

En volgens mij hebben ze die Sulemana gewoon te laat aangemeld, anders had de UEFA/FIFA heus al wel akkoord gegeven.
En dan gaan ze straks nog zoeken naar "versterkingen" onder de transfervrije spelers ... haha

Naar mijn mening heeft die Bergwijn gedacht: als jullie dan zo graag van mij af willen, dan maak ik het jullie ook niet makkelijk ... ;)
En ja, voor 27 miljoen voor 3 jaar .. wie zegt daar nu nee tegen ... die is daarna gewoon klaar!

En nu wordt er zelfs nog gesuggereerd dat ze een goede transferperiode hebben gehad. :D
Ze hebben misschien een 30+ miljoen vrij gemaakt ... maar naar mijn mening was het doel 100 miljoen?!

+2/-0

Kennen jullie die mop van die Ghanees die naar Ajax ging?
😂

Die kwam niet
😂😂😂

+3/-0

Misschien is Sulejmani nog beschikbaar.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 04 september 2024 om 21:05:

Kennen jullie die mop van die Ghanees die naar Ajax ging?
😂

Die kwam niet
😂😂😂

En de soap gaat maar door daar, puur genieten 😅

+1/-0

Ik denk dat ze hier mazzel mee hebben. Die jongen kan er weinig van en de deal leek ook wat schimmig met al dan niet verplichte koop. Maar van die incompetentie kan ik wel genieten.

+1/-0

Benieuwd of ze nu Depay gaan vastleggen voor 6 miljoen salaris per jaar...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 september 2024 om 09:21:

Benieuwd of ze nu Depay gaan vastleggen voor 6 miljoen salaris per jaar...

haha, it crossed my mind..
zou een zet zijn zeg.. nog iemand die in de spits kan ;)

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 196 pagina's: 1 2 3 4 ... 189 190 191 192 193 194 195 196

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax