Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 220 pagina's: 1 2 3 4 ... 215 216 217 218 219 220

Heerlijk om te zien dat al die verhuurde spelers weer terugkomen bij Ajax. Ze zitten straks weer opgescheept met Sosa, Medic, Akpom, Forbs, Mannsverk en Hlynsson. Allemaal pure middelmaat met een hoog salaris....

Ze hebben geen trainer, dus spelers zijn nu ook niet happig om te komen, ze kunnen dus pas laat onderhandelen want een (goede) speler zal altijd willen weten wie de hoofdtrainer wordt.

Heerlijk om te zien in Amsterdam. Ik zie ze volgend seizoen eerder 4e worden dan 2e.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 28 mei 2025 om 08:46:

Heerlijk om te zien dat al die verhuurde spelers weer terugkomen bij Ajax. Ze zitten straks weer opgescheept met Sosa, Medic, Akpom, Forbs, Mannsverk en Hlynsson. Allemaal pure middelmaat met een hoog salaris....

Ze hebben geen trainer, dus spelers zijn nu ook niet happig om te komen, ze kunnen dus pas laat onderhandelen want een (goede) speler zal altijd willen weten wie de hoofdtrainer wordt.

Heerlijk om te zien in Amsterdam. Ik zie ze volgend seizoen eerder 4e worden dan 2e.

En dus wordt het trainers terughalen, die ze eerder al afgeschreven hadden, of geen kans hebben gegeven ... Triest.

+1/-0

Bijzonder om weer terug uit te komen bij Johnnie..
heeft hij dan afgelopen jaar zoveel geleerd dat hij nu ineens wel capabel is?

+1/-0

vaio schreef op 29 mei 2025 om 09:19:

Bijzonder om weer terug uit te komen bij Johnnie..
heeft hij dan afgelopen jaar zoveel geleerd dat hij nu ineens wel capabel is?

Ergens denk ik dat er niet zoveel trainers in durven te stappen, je kan het (bijna) niet beter doen dan Fabiola. En nu wensen ze en resultaten en goed spel. Dus kom je al snel uit bij mensen met revanche gevoelens of clubliefde.

+1/-0

Ik denk dat Kroes en consorten een sterke voorkeur hebben voor een Nederlander. Ten Hag zal met stip op 1 hebben gestaan, maar daarna is het toch veelal gokken volgens mij. Deze twee kennen de club in ieder geval, dat zal mee hebben gespeeld. Ik word er niet heel bang van, maar gek genoeg had ik toch liever gezien dat Farioli was blijven zitten. Dat behoudende voetbal blijft niet goed gaan. Met Heitinga en Keizer zullen ze meer richting het "Ajax-voetbal" gaan. Dat wil zeggen aanvallender voetbal en aangezien we het hier over de Eredivisie hebben, ga je er geheid een hoop in schoppen. Dat werkt weer psychologisch door op menig tegenstander waardoor de heren Ajacieden zich weer Godenzonen gaan voelen.

+1/-0

Ach …. echt aanvallend voetbal spelen (en winnen) zal met die selectie toch niet gaan lukken…
Tenzij het ze echt gaat lukken om Blind terug te halen. …. 🤭😂😁

+1/-0

Gisteren las ik een artikel dat een of andere oude jeugdspeler van Ajax / AZ (Leon Bergsma) riep dat Keizer het niveau van Slot benaderde. Het bewieroken is dus alweer begonnen. Ook al werd Keizer er binnen een half jaar uitgekegeld toen hij hoofdtrainer was. Johnny Heitinga was als interim na het vertrek van Schreuder ook al niet al te indrukwekkend. Het zou me dus verbazen als Ajax met deze 2 trainers opeens uit het moeras stapt waar ze nog steeds inzitten.

Maar de Ajax-liefhebbende supporters en journalisten moeten toch wat. Nadat het verspelen van de titel werd toegeschreven aan de blessure van Baas, moet nu natuurlijk weer met een positief perspectief naar het nieuwe seizoen gekeken worden. Terwijl de transferzomer van Ajax er op papier vele malen lastiger uit ziet dan die van PSV, die overigens ook verre van eenvoudig is.

Hoe je het ook wendt of keert, jongens met de kwaliteit van Pasveer, Gaaei, Rosa, Baas, Wijndal, Sosa, Medic, Fitz-Jim, Klaassen, Mannsverk, Akpom, Forbs, Hlynsson, Traoré, Edvardsen, Brobbey, Weghorst en Rasmussen zullen nooit een (belangrijk) onderdeel zijn van een Ajax dat in 2019 bijna de CL-finale haalde. En de spelers die ik niet noemde, zoals Sutalo, Taylor, Henderson, Godts en Berghuis, zouden niet meer dan de waterdragers zijn.

De wederopstanding van Ajax is ver weg. Ik zeg daarmee niet dat ze het ons niet moeilijk kunnen maken. Maar als PSV erin slaagt het kwaliteitsniveau van de afgelopen 2 jaar te benaderen en inzinkingen zoals die van dit seizoen te voorkomen, zie ik Ajax niet als echte bedreiging.

+2/-0

BasArnhem schreef op 30 mei 2025 om 10:06:

De wederopstanding van Ajax is ver weg. Ik zeg daarmee niet dat ze het ons niet moeilijk kunnen maken. Maar als PSV erin slaagt het kwaliteitsniveau van de afgelopen 2 jaar te benaderen en inzinkingen zoals die van dit seizoen te voorkomen, zie ik Ajax niet als echte bedreiging.

Op dat gebied hebben zowel PSV als Feyenoord jammerlijk gefaald. Ajax haalt 12 punten tegen PSV en Feyenoord. Zonder 12 punten waren ze weer veroordeeld geweest tot de voorronde van de Europa League. Nu krijgen ze weer 40 miljoen in de schoot geworpen. Niet dat ik het idee heb dat ze daar iets zinnigs mee gaan of kunnen doen als ik de geluiden uit Amsterdam hoor. Maar als die een paar jaar geen CL halen dan ben ik benieuwd op welke kurk ze dan blijven drijven.

+2/-0

Ik denk dat het eigen vermogen dan heel snel verdampt zou zijn en dan was het de vraag geweest of kurken ten allen tijden blijven drijven...

+1/-0

Toch Heitinga en Keijzer blijkbaar. Ergens ook wel knap dat de directie hiermee zijn eigen ongelijk bekend (al geven ze er vast een andere draai aan). Benieuwd hoe ajax nu gaat presteren, nu gaan ze wel aanvallen denk ik, maar hoe dat uit gaat pakken ?

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 29 mei 2025 om 18:50:

Ik denk dat Kroes en consorten een sterke voorkeur hebben voor een Nederlander. Ten Hag zal met stip op 1 hebben gestaan, maar daarna is het toch veelal gokken volgens mij. Deze twee kennen de club in ieder geval, dat zal mee hebben gespeeld. Ik word er niet heel bang van, maar gek genoeg had ik toch liever gezien dat Farioli was blijven zitten. Dat behoudende voetbal blijft niet goed gaan. Met Heitinga en Keizer zullen ze meer richting het "Ajax-voetbal" gaan. Dat wil zeggen aanvallender voetbal en aangezien we het hier over de Eredivisie hebben, ga je er geheid een hoop in schoppen. Dat werkt weer psychologisch door op menig tegenstander waardoor de heren Ajacieden zich weer Godenzonen gaan voelen.

Haha dus Brobbey en die andere rommel gaan er nu een stuk of 20 extra maken?
No way, prima keuze dit duo, die doen volgend jaar niet serieus mee om de titel!

+3/-0

PSVRijnwoude schreef op 30 mei 2025 om 14:02:

Toch Heitinga en Keijzer blijkbaar. Ergens ook wel knap dat de directie hiermee zijn eigen ongelijk bekend (al geven ze er vast een andere draai aan). Benieuwd hoe ajax nu gaat presteren, nu gaan ze wel aanvallen denk ik, maar hoe dat uit gaat pakken ?

Haha inderdaad toch Keizer en Heitinga. Om te gieren!! Die gast is totaal niet communicatief vaardig.

Ik vind dit van alle namen die ik voorbij heb zien komen, de meest bizarre en stomme keuze. Maar goed, als PSVer ben ik er blij mee!

+3/-0

Als we het dus hebben over weinig creativiteit bij het bestuur, kan Ajax er ook wel wat van blijkt. Zou me niets verbazen dat ze voor Heitinga zijn gegaan omdat Tadic (en eventueel Blind) dan wel terug wilt komen.

Dat maakt de verwachtingen gelijk weer torenhoog in Amsterdam, aangezien dat heel aantal jaren geleden (inmiddes) een recept voor succes was. Blind zal inmiddels alleen nóg trager zijn en Tadic is ook niet meer wat het geweest is. Lijkt me dus gedoemd te mislukken.

Het enige wat we wel weer gaan krijgen is nog meer Getafe taferelen hier in Nederland. Die club waar ze eens zo boos op waren, maar nu inmiddels hebben overtroffen qua gedrag in het veld.

+1/-0

Ugh, Tadic. Krijg nu al weer de rillingen van die gozer.

+2/-0

Verschrikkelijke engnek is het.. bah.. zulke spelers zie ik liever gaan dan komen en wil ik al helemaal niet onze mooie club zien vertegenwoordigen..

+1/-0

Waarom weet ik niet maar ik heb zo'n voorgevoel dat dit niet gaat werken daar, Keijzer en Heitinga samen. Zal mij niets verbazen als die 2 onenigheid krijgen zo rond November / December, het team tussen 2 kampen kiest en daardoor slecht presteert en dat de onrust binnen de club en van buiten af zo groot wordt dat oa Kroes moet / mag vertrekken. Maar kan natuurlijk ook hoop zijn ;)

+2/-0

Die kampen zie ik niet gebeuren, maar je kunt niet zeggen dat ze het geweldig hebben gedaan in hun eerste periode bij Ajax.

+1/-0

Ajax heeft 2 keer van ons gewonnen dit seizoen. Ik blijf dus maar voorzichtig met afgeven op hun selectie en Farioli. Ik ben blij dat die laatste weg is voor ie de selectie meer naar zijn hand kon zetten. Keizer schijnt wel slim te zijn, geen idee wat ie kan. Heitinga tsja... En ze hebben ook een half elftal internationals gewoon: Hato, Sutalo, Weghorst, Henderson, Brobbey, Traore, Taylorboy. Berghuis en Klaasen waren dat. Een half seizoen had ik graag Gaai bij ons op rechtsback gezien. Ze zijn terecht 2e geworden met zo'n ploeg (en vooral niet meer dan dat 🙂) en volgend jaar mogen ze het ook met Feyenoord uitvechten wie 2e wordt.

+1/-0

Afgelopen jaar is ajax gewoon vreselijk onderschat. Weghorst werd uitgelachen en zou voor het ene probleem na het andere gaan zorgen. Klaassen had met pensioen moeten gaan, reserves van NEC als basisspeler, Sutalo nog te zwak voor excelsior, Berghuis totaal uitgeblust, Taylor een hype enz enz. Uiteindelijk zie je hoe ze gepresteerd hebben.

We moeten gewoon niet weer de fout maken ze te onderschatten (dat hebben ze jaren met ons gedaan en daar vaak spijt van gekregen). Ik zeg niet dat ze een topteam hebben, maar zo slecht als alles wat er nu ook alweer wordt gezegd is het echt niet.
Geen idee of hij komt, maar tadic is inderdaad niet meer de topper van jaren geleden, (of Blind) maar hij is echt wel goed genoeg om de backs van Heerenveen, NAC en NEC uit te spelen hoor.

Laten we onze tegenstanders nu niet weer van tevoren onderschatten !

+2/-0

Ajax wil Blind terughalen :D :D :D :D :B :B :B

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 220 pagina's: 1 2 3 4 ... 215 216 217 218 219 220

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax