Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 250 pagina's: 1 2 3 4 ... 246 247 248 249 250

Ik ben helemaal niet zo kapot van de aankopen van Ajax. Hij haalt spelers terug die 3 jaar geleden al niet goed genoeg waren, of die al jaren geblesseerd zijn, of nog minder goals maken in de woestijn dan Wijnaldum. Ik heb het al eerder gezegd, als Brands en Stewart hiermee aan waren komen zetten hadden we ze helemaal de tering gescholden.
De enige waar je over zou kunnen twijfelen als je er objectief naar kijkt is Julian Brandt. Alleen kan ik daar niet objectief naar kijken. Ik zit al meer dan 40 jaar bij Dortmund op de tribune. Brandt is een geniale voetballer. Die het alleen in 9 van de 10 wedstrijden niet, of veel te weinig laat zien. Dortmund verlengde zijn contract niet. Hij heeft dus geen nieuwe aanbieding gehad. Het is dus niet dat hij niet wilde bijtekenen. Er viel niets te tekenen. Meneer verdiende 8 miljoen per jaar. Ik daag je uit om 2 mensen gevonden te krijgen in Dortmund die het zonde vinden dat hij weg is. Hij wilde graag naar de Premier League of de Primera Division. Niemand wilde m daar hebben. En dan vragen wij op tv hoe komt het toch dat je in een Ajax shirt speelt? Nogmaals, niemand wilde m hebben. Dat is de enige reden dat hij bij Ajax zit. En God zij dank. Had er niet aan moeten denken dat hij naar PSV zou komen.

En dat ze allin gaan daar geef ik ze groot gelijk in. Je moet dit jaar kampioen worden. Als tweede ga je weer die vervloekte voorrondes in. En we weten allemaal hoe succesvol we daar zijn. Niet alleen PSV, ook Ajax en Feyenoord hebben het daar zelden of nooit kunnen bolwerken. Maar als je geen kampioen wordt heb je dus een mega groot probleem. In ieder geval op financieel vlak. Dus nogmaals ik geef ze gelijk. Is dat een risico? Dat denk ik zeker. Als het niet lukt kan je zo maar jaren weg zijn...

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 07 augustus 2026 om 10:24:

Almere vak V schreef op 07 augustus 2026 om 09:36:

Nou, dat was weer genieten gisteravond! Een ouderwets Ajax wat weer eindeloos door het midden loopt te breien. Wat achterin minstens net zo lek is als die verdediging van ons. En ik hoop voor ze dat het Braziliaantje wat ze "in de aanbieding" gekocht hebben zn schoenen verkeerd om aan had. En dat allemaal tegen het briljante en in Europa gevreesde Shelbourne. Ik heb het ff aan AI gevraagd maar dit is niveau onderkant Eerste divisie bovenkant Tweede divisie.

Hoop dat die paniekzaaiers hier op het forum ook hebben gekeken en iets meer vertrouwen hebben in onze clubleiding dan het het volgende ongeleide projectiel wat het nu weer in Amsterdam voor het zeggen heeft.

Twente won gisteren met 6-0 van een andere club die er niks van kan. Terwijl de 2 potjes tegen Ferencvaros aantoonden dat er daar een heleboel mis gaat als de tegenstand ook maar ietsje wordt opgeschroefd.

En dan te bedenken dat de tegenstander van Twente 108 plaatsen hoger staat op de UEFA ranglijst dan die Ieren die gister hun tripje naar Amsterdam afsloten met een gezellig samenzijn in de Arena. Waar zo'n beetje heel journalistiek Nederland over elkaar heen rolde om te vertellen wat voor klotenprestatie Twente wel niet geleverd had tegen die Hongaren. Die Hongaren staan trouwens op plek 50. Ajax op 41. Twente op 78. Maar Ajax was fabelachtig gisteren. Hoeveel stront, sorry voor de bewoording, moet je in je ogen hebben om niet gewoon objectief naar zo'n wedstrijd te kunnen kijken? Je maakt 1-0 uit een penalty die je 9 van de 10 keer niet zult krijgen. 2-0 door Wijndal die al 27 keer is afgeschreven. En 3-0 door Dolberg die al 7 keer is uitgekotst.
Als die Ieren volgende week per ongeluk 1-0 durven maken ben ik heel benieuwd...

+3/-0

SouBavaria schreef op 07 augustus 2026 om 10:39:

BasArnhem schreef op 07 augustus 2026 om 10:24:

Almere vak V schreef op 07 augustus 2026 om 09:36:

Nou, dat was weer genieten gisteravond! Een ouderwets Ajax wat weer eindeloos door het midden loopt te breien. Wat achterin minstens net zo lek is als die verdediging van ons. En ik hoop voor ze dat het Braziliaantje wat ze "in de aanbieding" gekocht hebben zn schoenen verkeerd om aan had. En dat allemaal tegen het briljante en in Europa gevreesde Shelbourne. Ik heb het ff aan AI gevraagd maar dit is niveau onderkant Eerste divisie bovenkant Tweede divisie.

Hoop dat die paniekzaaiers hier op het forum ook hebben gekeken en iets meer vertrouwen hebben in onze clubleiding dan het het volgende ongeleide projectiel wat het nu weer in Amsterdam voor het zeggen heeft.

Mika Godts was volgens de media weergaloos en heeft laten zien dat PSG toch echt de portemonnee iets dieper open moet trekken. Leonardo wordt langzaam aan al met argusogen bekeken door zowel de media als de supporters.

Verder helemaal eens met de posters hierboven. Het is echt bij de beesten af hoe de hosannastemming rondom Ajax momenteel weer geëtaleerd wordt in de geschreven en gesproken media. Ze spelen voorronde conference league en men gaat conclusies trekken over hoe goed Ajax de boel op de rit heeft.

Twente won gisteren met 6-0 van een andere club die er niks van kan. Terwijl de 2 potjes tegen Ferencvaros aantoonden dat er daar een heleboel mis gaat als de tegenstand ook maar ietsje wordt opgeschroefd.

Zondag de uitwedstrijd tegen PEC. Eens kijken of Ajax tegen onderkant eredivisie ook zo goed voor de dag komt als tegen onderkant eerste divisie.

Echt he, sterker nog....in de Conference League kom je min of meer tot de kwartfinale louter tegenstanders tegen die er niets van kunnen....

Er zit in de Conference League ook altijd 1 Engelse, 1 Duitse, 1 Spaanse, 1 Italiaanse en 1 Franse ploeg. Die meestal ook allemaal probleemloos de kwartfinale halen, waarna ze elkaar vaak tegenkomen. Dit jaar zijn dat Brighton, Atalanta, Getafe, Freiburg en AS Monaco. Allemaal ploegen waartegen ook een goed Ajax in de problemen zal komen.

Shelbourne heeft vorig jaar overigens wel groepsfase gespeeld.

Ik keek vanochtend even op voetbalzone: 10 nieuwsberichten die direct te relateren zijn aan de wedstrijd van Ajax. De wedstrijd van Twente? Twee berichten...

Dit is precies de reden dat iedereen die niet van die club houdt, die club helemaal uitkotst.

+7/-0

Welke zender je ook aanklikt, een interview of reportage over een geweldige aankoop van die club. Er wordt een sfeer gecreëerd alsof ze internationaal alweer aan de top zijn.
Komen hier in de regio waar ik woon (Woerden) weer overal shirtjes tevoorschijn met grootspraak…
Wat waren de afgelopen jaren toch mooi…

+1/-0

Tja, ik zie hier op het forum ook vrij vaak langs komen dat de concurrentie sterker moet worden want daar zou PSV ook van profiteren. Ik heb het liefst een klein Ajax dat wanbeleid voert.

+1/-0

We weten allemaal dat de media het graag over Ajax heeft. Ajax wordt al naar de titel geschreven. Ik denk dat ze ook een goede kans maken. Veel hangt af hoe snel PSV weer goed gaat spelen. Vlak Feyenoord ook niet uit. Het wordt een spannende strijd. Dat Ajax dan derde zou worden, lijkt me heel leuk.
Hun beleid vind ik financieel wel spannend. Bij Ajax weten ze ook dat PSV op alle fronten enorm stabiel is en rijker wordt. In Amsterdam zijn ze ook op de hoogte dat PSV met een groter stadion een schaalsprong kan maken. Ik denk dat zij ongeruster zijn over PSV dan PSV over Ajax.

Wij hoeven niet te vrezen voor Ajax. Die club zit zo complex in elkaar. Ze hebben hele sterke fases maar wisselen deze ook af met hele slechte fases. Dat is altijd zo geweest bij Ajax.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 250 pagina's: 1 2 3 4 ... 246 247 248 249 250

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax