Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Wij worden kampioen in 2020!!

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Mwaah hij speelt net als anderen vooral voor zichzelf. Moet de bal in de voet, en anders zit er weinig beweging in.

Alleen Thomas en Ledezma lijken nog enig besef van de waarde van beweging zonder bal te hebben.

Op deze manier worden we, met moeite, 5e.

Goed, het zal met Lammers en Bergwijn erbij allemaal beter gaan lopen.

Ik had tijdens deze oefenstaf echter als minimum verwacht dat er wat frisse ideeen, een nieuw elan, wat verse patronen, wat spelplezier was te ontdekken. Dat was namelijk de logische inslag na vertrek van van Bommel. Daar is over twee oefenwedstrijden vrijwel geen teken van.

Ik zie het dus wat somber in. Dit was de periode waarin Faber e.e.a kon inbrengen. It seems to have been completely wasted.

 

+1/-0

Maar omdat er zo weinig beweging was kon hij ook niet echt veel directe ballen naar voren kwijt. De keren dat het kon, deed hij het!
Ik vind het lastig nu al conclusies te vellen vwb Faber. Ik zie dat de bedoeling is weer hoger te spelen en de tegenstander vroeg onder druk te zetten. Dat is iets wat me wel enigermate blij maakt. Maar man man, de uitvoering :nee :nee

 

+1/-0

OK ja men probeert wat meer druk naar voren te zetten, dat is waar.

Maar het is de povere opbouw die me zorgen baart. Wat we proberen te spelen is boerenkoolvoetbal. Faber schijnt aan te geven dat we moeten proberen te voetballen van achteruit, maar dan moet je driehoekjes maken, constant bewegen zonder bal, 1 moet diep en de ander zakt in etc, eenieder moet een idee hebben van wat ie doet voordat ie de bal aannneemt, de intentie moet altijd zijn naar voren te spelen, en je moet elkaar voortdurend helpen, voortdurend de volgende pass makkelijk maken; zodat een nuttig terugspeelballetje de uitzondering wordt, niet de regel.

De meesten van onze aanvallende spelers wachten echter af tot ze de bal hebben voordat er wat gebeurt; de verdedigers zijn er vooral op gebrand om elk risico in de passing te vermijden; de opbouw zelf is niet leidend maar het mogelijk balverlies. Combineer die twee zaken en dan is het vaak OF breed en terug OF een kansloze diepe bal en balverlies. En dat in een oefenpotje. What's point of that?

Dat ligt echt bij de trainerstaf. De accenten liggen niet goed. Guus moet langs en snel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 11 januari 2020 om 16:40:

OK ja men probeert wat meer druk naar voren te zetten, dat is waar.

Maar het is de povere opbouw die me zorgen baart. Wat we proberen te spelen is boerenkoolvoetbal. Faber schijnt aan te geven dat we moeten proberen te voetballen van achteruit, maar dan moet je driehoekjes maken, constant bewegen zonder bal, 1 moet diep en de ander zakt in etc, eenieder moet een idee hebben van wat ie doet voordat ie de bal aannneemt, de intentie moet altijd zijn naar voren te spelen, en je moet elkaar voortdurend helpen, voortdurend de volgende pass makkelijk maken; zodat een nuttig terugspeelballetje de uitzondering wordt, niet de regel.

De meesten van onze aanvallende spelers wachten echter af tot ze de bal hebben voordat er wat gebeurt; de verdedigers zijn er vooral op gebrand om elk risico in de passing te vermijden; de opbouw zelf is niet leidend maar het mogelijk balverlies. Combineer die twee zaken en dan is het vaak OF breed en terug OF een kansloze diepe bal en balverlies. En dat in een oefenpotje. What's point of that?

Dat ligt echt bij de trainerstaf. De accenten liggen niet goed. Guus moet langs en snel.


Exact. Bij het betere combinatievoetbal hoort ook bewging van 'de derde man', maar bij ons is 'de tweede man' meestal nog niet eens in beweging.

 

+1/-0

Tegenstanders zetten ons middenveld vast en laten onze CV's vrij in de opbouw. Omdat die niet inschuiven hebben we geen afspeelmogelijkheden omdat we tegen "overtal" in de andere linies aanlopen!
Met jumping in de spits konden we dan nog de lange bal hanteren om onder de druk vandaan te komen. Dat wapen is HOPELIJK weer een beetje terug wanneer Lam Sammers weer mee speelt. Maar Lam is voetballend beter dan jumping, maar als aanspeelpunt was jumping natuurlijk wel goud waard.

Dit bericht is gewijzigd op 12 januari 2020, 11:53:47.

 

+1/-0

De alternatieve optie is de diagonale pass naar 1 van de buitenspelers. Zowaar nen probeert dat nu vaker, maar vrijwel geheel zonder een plan voor wat er dan volgt.

Er is nergens echt over nagedacht. Of wel, maar niemand heeft het aan de spelers weten over te brengen.

Lamners is overigens een prima over-de-grond aanspeelpunt. Niet gebruiken zoals Luuk.

 

+1/-0

Zeker een goed over de grond aanspeelpunt, maar door de lucht was jumping echt Eijkelkampiaans goed!
En die lange (hoge) bal was een wapen.
Mijn kritiek toen was dat het makkelijk kiezen voor dat wapen, lui maakte met het proberen voetballende oplossingen te vinden. Na het vertrek van jumping heeft Bommel niks gedaan om die voetballende oplossingen er alsnog in te brengen.
De stand op de ranglijst laat zien wat dat betekende.
Ik hoop nu dat Faber in ieder geval een voetballend middenveld opstelt, dus geen Rosy-Jimmy naast elkaar.
Dat hij in het centrum achter kiest voor BaumRTL ipv Schwaber Knabe. En dat hij inderdaad meer beweging in de ploeg brengt, maar dan wel beweging met een idee erachter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 12 januari 2020 om 11:53:

De alternatieve optie is de diagonale pass naar 1 van de buitenspelers. Zowaar nen probeert dat nu vaker, maar vrijwel geheel zonder een plan voor wat er dan volgt.

Er is nergens echt over nagedacht. Of wel, maar niemand heeft het aan de spelers weten over te brengen.

Lamners is overigens een prima over-de-grond aanspeelpunt. Niet gebruiken zoals Luuk.


Een diagonale pass naar een buitenspeler verdwijnt doorgaans keurig over de zijlijn. Onze buitenspelers trekken namelijk meestal naar binnen. Kennelijk houden ze van drukte.

Zelfs Nilis heb ik vaker aan de zijlijn gezien toen ie nog samen met 007 in de spits speelde. Die wist heel goed wanneer hij uit het centrum weg moest blijven. Met name bij counters.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 januari 2020 om 12:16:

Zeker een goed over de grond aanspeelpunt, maar door de lucht was jumping echt Eijkelkampiaans goed!
En die lange (hoge) bal was een wapen.
Mijn kritiek toen was dat het makkelijk kiezen voor dat wapen, lui maakte met het proberen voetballende oplossingen te vinden. Na het vertrek van jumping heeft Bommel niks gedaan om die voetballende oplossingen er alsnog in te brengen.
De stand op de ranglijst laat zien wat dat betekende.
Ik hoop nu dat Faber in ieder geval een voetballend middenveld opstelt, dus geen Rosy-Jimmy naast elkaar.
Dat hij in het centrum achter kiest voor BaumRTL ipv Schwaber Knabe. En dat hij inderdaad meer beweging in de ploeg brengt, maar dan wel beweging met een idee erachter.


Hij zou Jimmy als '10' kunnen proberen. Oh, wacht... :C

 

+1/-0

Hij zou nog beter Jimmy als CV kunnen gebruiken! Ik bedoel, het centrum is verdedigend toch al niet solide nu, dat blijft dan. Maar je zou wel meer voetbal van achteruit krijgen dus daar zou dan winst zitten.

 

+1/-0

Dan gaan tegenstanders geheid een spits van 1.90m voorin zetten die bij Dwerg blijft hangen. Dan geven ze ons de bal en zodra ze de bal veroveren spelen ze de lange bal op hun spits en Dwerg verliest sowieso, zelfs als hij meekopt. Ik kan me Pelle op Dwerg herinneren indertijd, dat was een drama. En geloof maar dat ze bij ADO en RKC ook een spits van 1.90m hebben.

Druk naar voren zetten klinkt aardig, maar ik denk dat dat een paar wedstrijden werkt en dan verzanden we weer in dezelfde issues. Ik denk eerder dat Faber gaat proberen om de boel bij elkaar te houden, gokt op individuele klasse en dan zien we volgend seizoen wel verder...

 

+1/-0

Floris met zijn HTC, zo een spits moeten ze dan nog wel hebben he!
Maar ik weet ook wel dat Jimmy niet de ideale oplossing is. Ik zit te wikken tussen "minst slechte" opties waarbij aan alle varianten "maren" zitten.

Overigens is Sjon de menesjer nu blijkbaar het LB aan het oplossen. Laat ons hopen.

 

+1/-0

Eykelkamp terug ben ik positief over. Een onafhankelijke denker, geen jaknikker, en iemand die het begrip 'aanspeelpunt' als geen anders doorgrond.

Zoet naar Utrecht is vreemd. Kan die echt niet naar een betere club?

Eens kijken of die Zwitserse LB opgehaald wordt in Milan deze week. Sjonnie under pressure.

 

+1/-0

Eykelkamp maar ook Bolo lijken mij complementaire krachten die wat toevoegen aan de staf. Guus weer in de Guus-rol zie ik als uiterst positief.
er zijn dus echt wel een aantal poppetjes gezet die bij kunnen dragen aan het keren van de neerwaartse spiraal. Dat is op dit moment even de prioriteit, de trend keren.
Als dat al lukt en we kunnen weer gaan bouwen, is de ingreep met Bommel in ieder geval effectief geweest.
Maar dat moet nog allemaal wel in de praktijk bewezen worden.

Zoet is denk ik een noodgreep van 2 kanten, Zoet die in the picture wil blijven bij Koetje. De club die potentieel negatieve elementen uit het groepsproces wil elimineren. In uiteraard overdrachtelijke zin. :verlegen

Ik sta even neutraal vwb Faber. Maar wat hem in ieder geval siert is het feit dat hij rust uitstraalt. Dat is in dit soort situaties al een grote deugd.

 

+1/-0

Zonder linksback worden we eerder 5des dan 1stes.

 

+1/-0

Die LB positie is inderdaad een heet hangijzer!
Maar ze pissen naast de pot met die Zwitser. En ik ben bezorgd of er een plan B is.

Maar Guus is weer actief! Dat Eykelkamp aka de neus er weer is komt dus puur door Guus!
Wat een held is onze Guus toch!
Die stuurt echt serieus mee. Zal me nog niet verbazen als hij met zijn netwerk een Ball uit de hoge hoed tovert! :ja :ja

 

+1/-0

Ball is toch de Lato van Guus? Zoals Archie Thompson de Behich van Guus was. En Osman Ferreyra de Osman Ferreyra.

 

+1/-0

En Arvid Smit, de Arvid Smit! Met alle rpscet voor Arvid Smit :ja
Uiteraard

 

+1/-0

Nee Arvid Smit is de Jordy Hoogstraten.

 

+1/-0

Hopelijk is Rodriguez niet de Uwe Rahn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Wij worden kampioen in 2020!!