manbast74
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 36
Reg.: 20 oktober 2018
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:mar88vdv schreef op 10 februari 2025 om 20:03:
open/sluit de onderstaande quote:manbast74 schreef op 10 februari 2025 om 18:30:
open/sluit de onderstaande quote:mar88vdv schreef op 10 februari 2025 om 17:26:
Ik zie het eerlijk gezegd zo: Mensen irriteren zich vaak aan gedrag wat ze zelf ook vertonen. De supporters die zich het meest irriteren aan het gedrag van Lang zijn vaak (niet altijd) ook de supporters die zelf korte tenen hebben, verwend gedrag vertonen, snel klagen en snel negatief zijn. Het is volgens mij net alsof ze zichzelf in de spiegel zien.
We hebben 19 tegengoals gekregen sinds de winterstop (9 wedstrijden), maar het gaat bijna alleen maar over het gedrag van Noa Lang. Ik vind het zo dom.
Het ligt niet alleen aan Noa dat het zo slecht loopt nu, echter is hij diegene die al een lange tijd irritatie oproept bij supporters. En niet alleen afgelopen zaterdag.
* Altijd en overal aangeven dat hij een Ajacied is.
* Berichten van Ajax liken
* Spelers weg halen die het publiek wilde bedanken in Heerenveen
* Niet 100% geven en zijn man regelmatig laten lopen
Noa is een stoorzender in de groep, hij trekt de rest mee.
Noa is gefrustreerd dat PSV hem niet heeft laten gaan naar Napoli.
De rest van de spelersgroep kan je kwalijk nemen dat zij ook geen 100% geven en denken dat alles op 75% ook kan. Fluitconcerten zijn niet alleen voor vriend Noa bedoelt (al ben ik persoonlijk wel tegen fluiten, maar je mag als supporter best kritisch zijn en dit ook op een andere manier laten blijken).
Als de spelers alles geven dan is het geen ramp dat ze een keer slecht spelen of verliezen, zolang ze altijd 100% geven, dan mort er niemand.
Ben je op zoek naar de oorzaak van het slechte spel van de afgelopen weken of zoek je simpelweg een zondebok? Lang verdedigd meestal wel gewoon netjes mee. Ook afgelopen weekend, ondanks dat hij de bal verkeerde inschatte, liep hij gewoon naast zijn tegenstander. Statistisch (assists, goals) is hij nog altijd effectiever dan Bakayoko, ondanks dat die laatste veel meer minuten heeft gespeeld.
Bosz heeft dit seizoen verschillende linksbacks van Jong PSV opgesteld Oppegård, Dams en Kuhn en dat heeft keer op keer voor tegengoals gezorgd. Dams heeft zich na een aantal wedstrijden herpakt.
Ik heb Benitez bij een corner onder een bal door zien gaan, ik heb Flamingo zien blunderen met een te korte terugspeelbal richting de keeper, en ik heb Obispo, Boscagli en zelfs Mauro grove dekkingsfouten zien maken. Afspraken worden niet nagekomen tijdens dode spelmoment en er wordt te veel naar de bal gekeken.
Aan de bal worden ondanks standaard 65+% balbezit nog maar amper goede kansen gecreëerd (middenveld) en onze snelle aanvallers worden maar enkele keren per wedstrijd met een fatsoenlijke diepe bal diep gestuurd. Het is allemaal traag, voorspelbaar en weinig dynamisch. In de laatste wedstrijden komen we niet verder dan 4 tot 6 schoten op doel. Het is gewoon collectief falen inclusief Bosz.
Jordy de Wijs
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Uit: Gennep
Vak: Oost - W
Forumreacties: 24
Reg.: 30 juni 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Goed Zat schreef op 09 februari 2025 om 23:06:
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 09 februari 2025 om 16:56:
Ik zou het ook vanuit een ander perspectief willen zien: Trouw heeft een keerzijde...
Bij PSV rouleert mijns inziens heel weinig in de SCC-houders en dat is volledig verklaarbaar, want WE zijn trouw en blijven komen. Wat ik echter ervaar bij uitwedstrijden (ik bezoek er ongeveer 6 tot 8 per seizoen) staat echt in schril contrast tot hetgeen we thuis zien.
Ik ga even enorm generaliseren nu, maar dit is mijn beleving: ONS thuispubliek is über verwend en mort al als we bij rust niet voor staan. Gemiddelde leeftijd is ook vrij hoog en op OOST denk ik ook dat er vrij weinig verloop in SCC-houders is. Ik hoor bij uitwedstrijden vaak dat die jongens vaak niet eens een SCC hebben.
Dat het bij uitwedstrijden anders is, is van alle tijden.
Dat het bij thuiswedstrijden nog minder is dan pak m beet 10 jaar geleden komt mijns inziens doordat de groep rondom de trommels stug blijft proberen er een ultrasfeer doorheen te drammen ipv in te spelen op wat werkt op ons publiek.
Wat voorbeelden:
- wij zijn Eindhoven vs het ouderwetse jalalala over en weer zingen. Het eerste klinkt vast stoerder, het 2e gaat waarschijnlijk nog steeds een stuk massaler en hield veel langer aan.
- te veel nieuwe liederen waarvan 90% van het stadion niet mee kan zingen al zouden ze willen
- bij een tegenslag stug doorgaan met een nummer waar heel Oost al 10 minuten op afgehaakt is ipv inspelen op wat er op het veld gebeurd om de tribune mee te krijgen.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.526
Reg.: 18 juli 2017
In Nederland kan het af en toe kolken. Bij een grote (vaak Europese) wedstrijd, zeker als er goed voetbal op de mat gelegd wordt, dan voel je de sfeer gewoon. Of dat dan bij Twente, Ajax, Feyenoord of bij ons is, maakt in mijn ogen niet zoveel uit. In de "standaard wedstrijd" in de eredivisie is dat heel anders, wat ook niet geheel onlogisch is. Zo'n wedstrijd kent voor bijna iedereen toch een andere beleving.
Als het even wat minder gaat, dan zie je bij alle grote clubs dat de support minder wordt. Het stadion is opeens niet meer helemaal gevuld, het wordt stiller, er is negativiteit. Dat dat nu bij ons gebeurt, snap ik wel. We voelen dat de titel uit de vingers glipt en het lijkt alsof er veel minder hard gewerkt wordt dan vorig seizoen. Dan ga je je irriteren bij slechte passes, bij gemiste kansen of als een speler totaal onnodig een corner weggeeft.
Dat Noa Lang zich zo uitspreekt, past uiteraard wel bij iemand met zijn imago. Veel praatjes, maar weinig wol. Na een leuke actie heeft hij de mond vol over "Nederland kapot maken", maar uiteindelijk geeft hij in zeker de helft van de wedstrijden ook niet thuis. Toch is Noa niet het probleem, hij heeft het niveau en doet in ieder geval altijd zijn best. Het probleem zit hem in een aantal andere spelers, die soms qua karakter misschien beter bij PSV passen, maar gewoon niet zo goed kunnen voetballen.
Natuurlijk zou het fantastisch zijn als het Philips Stadion bij elke wedstrijd zou kolken. Dat er de hele wedstrijd positieve sfeer is met supportersgezang door een groot deel van het stadion. De "heksenketel-sfeer". Maar dat past helemaal niet bij de Nederlandse cultuur en voetbalbeleving. Als ik voor de tv naar PSV kijk, dan scheld ik Veerman ook de huid vol als hij voor de 2e CL-wedstrijd op rij totaal onnodig een goal weggeeft. Dat wil niet zeggen dat ik hem geen goede voetballer vind en dat ik geen fan van hem ben, maar op dat moment alleen ff niet. Die beleving laat juist zien dat de club ons aan het hart gaat. Wedstrijden van andere clubs kan ik veel rustiger kijken en dan zit ik echt niet te schelden op spelers.
Dit bericht is gewijzigd op 14 februari 2025, 11:03:39.
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Forumreacties: 676
Reg.: 17 augustus 2005
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.059
Reg.: 8 oktober 2005
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 20 februari 2025 om 08:46:
Nou.. denk dat er na gisteravond geen reden tot klagen was.
Wat een strijd.. en wat een sfeer, super!
Uit: Den Bosch
Vak: Noord - RR
Forumreacties: 3
Reg.: 18 oktober 2024
Geachte allemaal ! Op Vak RR wordt ook veel geroepen Supporters hebben nu een maal emotie en vroeg of laat komt dat tot uiting Veerman en Schouten zijn 2 spelers die effen hun vorm niet hebben en dan vind ik dat er zeker wat geroepen mag worden maar niet na 1-2 verkeerde passes Voetbal is emotie !!!! Wel vind ik het na de winterstop allemaal wat minder kijk maar naar de laatste wedstrijden met een gelijk spel met onnodig punten verlies Ben zeker van mening dat het allemaal goed komt Kijk eens na die super thuis wedstrijd tegen JUVENTUS en dadelijk tegen ARSENAL AANMOEDIGEN AANMOEDIGEN lijkt mij een betere zaak
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 4.514
Reg.: 28 juli 1999
Tsja, geen idee waar ik moet beginnen. Vorige week veegde je de vloer aan met Juventus. En een week later verlies je op hetzelfde veld van Go Ahead Eagles.
Nou zit ik al meer dan 50 jaar bij PSV op de tribune. En heb ik in die 50 jaar zo’n beetje alles wel gezien. Alles meegemaakt. En elke emotie gevoeld. Ik heb ze kampioen zien worden, bekers zien winnen, Europa Cups zien winnen. Jaren niks zien winnen. Ik ben kwaad geweest, uitzinnig, euforisch, diep bedroefd, verliefd, buikpijn gehad, koppijn gehad, ben er ziek van geweest, op een roze wolk gezeten, er weer vanaf geflikkerd, duizenden kilometers voor gereden in auto’s en treinen, gevlogen, begrafenissen, verjaardagen en bruiloften gemist, ik heb me op laten sluiten in treinen, als een varken in hokken gezeten, door heel Europa geweest, heb me onder laten spugen, ben gearresteerd, heb voor moeten komen, dr zijn bekers met pis naar me gegooid, vuurwerk, rijksdaalders, golfballen, werpsterren, ben op mn gezicht geslagen, heb me in allerlei bochten gewrongen om aan kaartjes te komen, veel te veel betaald voor kaartjes op tribune waar je niet mag zitten. Heb me onveilig gevoeld, ben bedreigd. Ik heb me doodgelachen, kapot geërgerd, gehuild, vriendschappen voor het leven gesloten.
Maar hetgeen wat ik nog nooit gevoeld heb is schaamte. Ik schaam me voor dit team. Ik schaam me kapot.
Spelers die over het veld lopen die er geen zin in hebben. Die denken een ander knapt het wel voor me op. Die elkaar staan aan te kijken. Die denken nadat ze 2 ballen rechtdoor naar dezelfde kleur hebben gespeeld dat ze naar het buitenland kunnen. Diezelfde spelers die straks weer niet snappen dat ze mislukken in het buitenland. Waarom ze op de bank zitten. En er is maar 1 reden waarom ze mislukken in het buitenland. Omdat ze te lam zijn om te werken. Ze willen het gras niet opvreten. Iedereen die betaald voetbal speelt heeft talent. 100% talent. Daarmee ga je het verschil niet maken. Je maakt het verschil met inzet. Je werkt je helemaal kapot. Als niks lukt, kan je nog altijd je benen onder je reet vandaan lopen. Maar dat is de heertjes allemaal te veel gevraagd. Ik ga ze allemaal niet noemen. Want ze zijn het tikken van hun namen niet waard. Maar voor 2 wil ik een uitzondering maken.
Er waren er gisteren precies 2 die bereid waren om hun benen onder hun gat vandaan te lopen. Nee, ze speelden ook allebei niet geweldig. Maar waren wel bereid om alles te geven. Die twee zijn bij elkaar 8 keer kampioen geworden, hebben 6 bekers gewonnen, 8 supercups en 2 Europa Cups. Die hebben meer gewonnen met zn tweeën dan dat al die andere pseudo vedettes op het veld ooit met elkaar zullen winnen. Die 2 zijn 34 en 36 jaar oud. En al die anderen hebben er (nog) niks van geleerd.
Die twee gaan niks toevoegen aan hun erelijst. Spelen bij de beste selectie van Nederland. Winnen geen Super Cup, winnen geen beker, worden geen kampioen. Want we kunnen het niet opbrengen om te winnen van Zwolle, NEC, Willem II of Go Ahead Eagles.
En ja, we zullen komende dinsdag wel van Arsenal winnen. Nog een keer een reden om me nog meer kapot te schamen. Voor alle duidelijkheid. Ik hou van PSV. Van de club PSV. PSV zit al meer dan 50 jaar in mn hart. Dat krijgen ze er nooit meer uit. Maar voor dit team van PSV schaam ik me kapot.
Obelix
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Vak: Noord - T
Forumreacties: 82
Reg.: 23 mei 2022
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 27 februari 2025 om 11:55:
Wist niet dat leven van een supporter zo zwaar kon zijn.
Dat je dit allemaal hebt overleefd zeg.
Heftig..
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.183
Reg.: 8 november 2019
Ik houd op zich niet van verliezen, maar ik kan er wel vrede mee hebben als je 'gewoon' een tegenstander treft die nu eenmaal simpelweg beter is. Dat zorgt dat er sinds de winterstop een wrange bijsmaak bij dit seizoen zit. Er is eigenlijk niet 1x verloren/gelijkgespeeld (buiten Juve uit) tegen een team dat simpelweg beter was. Je ziet bij vlagen, ook zelfs de laatste weken, hoe goed dit team kan voetballen; dan is het gekmakend om te zien dat er niet gewonnen wordt omdat er gewoon inzet en strijd ontbreekt.
open/sluit de onderstaande quote:Obelix schreef op 27 februari 2025 om 13:35:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 27 februari 2025 om 11:55:
Heftig..
Hij heeft volgens mij spot on beschren hoe velen van ons zich, al dan niet gedeeltelijk, voelen. Ik heb hier ook dagen last van. Waarom dan deze cynische reactie?
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 454
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 27 februari 2025 om 11:42:
Tsja, geen idee waar ik moet beginnen. Vorige week veegde je de vloer aan met Juventus. ...
.... Maar voor dit team van PSV schaam ik me kapot.
Obelix
Fan van PSV
Basisspeler PSV
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 27 februari 2025 om 15:17:
open/sluit de onderstaande quote:Obelix schreef op 27 februari 2025 om 13:35:
Heftig..
Hij heeft volgens mij spot on beschren hoe velen van ons zich, al dan niet gedeeltelijk, voelen. Ik heb hier ook dagen last van. Waarom dan deze cynische reactie?
Bedoelde dat helemaal niet cynisch.
Wat er allemaal werd opgesomd.. Klinkt vrij heftig.
Obelix
Fan van PSV
Basisspeler PSV
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 27 februari 2025 om 15:58:
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 27 februari 2025 om 11:42:
Tsja, geen idee waar ik moet beginnen. Vorige week veegde je de vloer aan met Juventus. ...
Mooi geschreven, en kan me er wel in vinden ...
Echter, en ik lees het volgende zoveel de laatste tijd ... er wordt altijd het team de schuld gegeven. Daar ben ik het niet mee eens ...
Er lopen een paar dissidenten in dit team, die zich onderscheiden door geen (maximale) inspanning te leveren. Als je deze spelers kon vervangen, als was het maar door jongens van kleinere clubs, of uit eigen jeugd, die wel willen gaan voor het team en voor de club, dan draaide ons team gewoon op hetzelfde niveau als vorig jaar!
Ik vind dat we veel spelers tekort doen als we blijven praten over een collectief falen. Buiten die paar spelers, doet de rest gewoon hard z'n best, en voetbalt naar vermogen en met inzet.
En ja, het is een team-sport en ze zijn misschien gezamelijk verantwoordelijk, maar vergelijk het met werken in een team, en 1 of 2 collega's willen geen zak uitvoeren ... dan is het verdomd lastig om nog een goed "product" te ontwikkelen.
Daarom, ik heb liever dat we gewoon namen noemen, dan telkens "het team" de schuld te geven.
En ik wil best beginnen hoor:
Veerman
Bakayoko
Til (misschien ook met kwaliteit te maken; voetbalt alleen goed als het team goed draait)
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Echter, en ik lees het volgende zoveel de laatste tijd ... er wordt altijd het team de schuld gegeven. Daar ben ik het niet mee eens ...
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Mooi geschreven, en kan me er wel in vinden ...
En ik wil best beginnen hoor:
Veerman
Bakayoko
Til (misschien ook met kwaliteit te maken; voetbalt alleen goed als het team goed draait)
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 27 februari 2025 om 16:19:
Daarom denk ik dat de oorzaak meer te vinden is in het positiespel, het doordekken, de intensiteit op het veld, de keuzes die worden gemaakt, de aanspeelbaarheid (let eens op hoe vaak spelers zich wel of niet aanbieden), het elkaar ondersteunen en het zelfvertrouwen waarmee gespeeld wordt. Vertrouwen is een cruciale factor—iedereen die zelf sport, weet hoeveel dat kan uitmaken.
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 454
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 27 februari 2025 om 16:19:
Ik begrijp wat je zegt, maar het is duidelijk dat dit team aanzienlijk minder functioneert dan vorig jaar en het eerste deel van dit seizoen, terwijl alleen Teze en Ramalho zijn vervangen.
Spelers die week in, week uit hard werken—zoals Luuk de Jong—geven nog steeds alles, maar ook bij hen komt er op dit moment minder uit. Op vrijwel iedereen valt momenteel iets aan te merken, maar we hebben de afgelopen anderhalf jaar kunnen zien dat ze stuk voor stuk kunnen voetballen. Het probleem lijkt dus niet aan individuele kwaliteit te liggen.
Daarom denk ik dat de oorzaak meer te vinden is in het positiespel, het doordekken, de intensiteit op het veld, de keuzes die worden gemaakt, de aanspeelbaarheid (let eens op hoe vaak spelers zich wel of niet aanbieden), het elkaar ondersteunen en het zelfvertrouwen waarmee gespeeld wordt. Vertrouwen is een cruciale factor—iedereen die zelf sport, weet hoeveel dat kan uitmaken.
Ik wil je niet tegenspreken, absoluut niet, maar ik kan er simpelweg niet bij dat dit geen collectief probleem is. Je noemt Veerman en Bakayoko, en ook Boscagli vond ik gisteren weinig toevoegen. Maar als de sfeer, de drive en het momentum er zijn, speelt iedereen makkelijker.
PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Reacties van supporters