Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 51 52 53 54 55

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 24 oktober 2020 om 11:00:

Tot nu toe weet de trainer nog niet echt te overtuigen. Natuurlijk, komt goed over in de media. Maar op het veld? Een enkele helft dat het een beetje leek op hoe hij wil spelen. Maar een hele wedstrijd is blijkbaar niet mogelijk. Rare wissels ook.

Er zijn uiteraard verzachtende zaken, blessures, corona en het feit dat men vooral middenvelders heeft gehaald maar vergeten is om minimaal 1 goede CV te halen. Toch hadden we nu wel wat verder mogen zijn. Ik ben dan ook geen fan van het systeem wat hij wil spelen. Ik ben bang dat het voor veel spelers te ingewikkeld is of hen niet ligt.

De drie beste spelers van vorig jaar, Malen, Dumfries en Ihattaren, spelen allen niet best. Is denk ik geen toeval. Geef mij maar 4-3-3 of een gewone 4-4-2 met een ruit en een aanvallende middenvelder.

Het zou ook wel grappig zijn als die Sangare eigenlijk amper beter is dan Rosario. Als Van Ginkel fit is moet hij spelen. Had je dat geld beter kunnen besteden aan een goede CV.



Hilarisch zou dat zelf zijn :D Vele miljoenen uitgeven en dan blijkt het geen verbetering :D :D Hahaha, rol nu al over de grond van het lachen :D

Gezien jouw posts zou het me niet eens verbazen als je er nog serieus op hoopt ook :dood :slaap

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 24 oktober 2020 om 12:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 24 oktober 2020 om 11:00:

Tot nu toe weet de trainer nog niet echt te overtuigen. Natuurlijk, komt goed over in de media. Maar op het veld? Een enkele helft dat het een beetje leek op hoe hij wil spelen. Maar een hele wedstrijd is blijkbaar niet mogelijk. Rare wissels ook.

Er zijn uiteraard verzachtende zaken, blessures, corona en het feit dat men vooral middenvelders heeft gehaald maar vergeten is om minimaal 1 goede CV te halen. Toch hadden we nu wel wat verder mogen zijn. Ik ben dan ook geen fan van het systeem wat hij wil spelen. Ik ben bang dat het voor veel spelers te ingewikkeld is of hen niet ligt.

De drie beste spelers van vorig jaar, Malen, Dumfries en Ihattaren, spelen allen niet best. Is denk ik geen toeval. Geef mij maar 4-3-3 of een gewone 4-4-2 met een ruit en een aanvallende middenvelder.

Het zou ook wel grappig zijn als die Sangare eigenlijk amper beter is dan Rosario. Als Van Ginkel fit is moet hij spelen. Had je dat geld beter kunnen besteden aan een goede CV.



Hilarisch zou dat zelf zijn :D Vele miljoenen uitgeven en dan blijkt het geen verbetering :D :D Hahaha, rol nu al over de grond van het lachen :D

Gezien jouw posts zou het me niet eens verbazen als je er nog serieus op hoopt ook :dood :slaap


Inderdaad , Er loopt wat los :D

 

+1/-0

Ik zou bijna zeggen, haal voor elke linie (met uitzondering van controlerende middenvelder) maar een transfervrije speler erbij, puur voor de breedte. De selectie kan blijkbaar niet breed genoeg zijn..

Even wat (realistische) namen, dus geen jongens als Wilshere, Sturridge, Mandzukic etc. Let wel, deze jongens zullen dus puur als back-up en concurrentie dienen:

- Janmaat: lijkt me zelfs een uitstekende optie, als hij bankplek kan accepteren
- Cuco Martina: normaliter geen PSV-niveau, maar puur als bankzitter lijk het me een goede optie. Beter dan schuiven met Teze en Baumgartl centraal te zetten
- El Khayati: prima opvulling voor Eredivisie. Zelfs met een vrij brede bezetting voorin, blijft het toch nog lastig om een team te formeren
- Kagawa: wellicht enigszins onrealistisch, maar is toch al een tijdje out of the picture.
- Stoch: voormalig Eredivisie-femomeen, vorig seizoen mislukt bij PAOK. Kende jaar ervoor wel een uitstekend seizoen bij Slavia Praag.

Zeker mbt de twee rechtsbacks vraag ik me af of PSV niet stiekem hier en daar heeft geinformeerd. Wellicht wachten ze op een mooiere uitdaging/basisplek, aan de andere kant wil je ook inkomsten tijdens deze crisis..

 

+1/-0

Even verplaatst.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 25 oktober 2020 om 21:14:
Systeem is m.i. altijd ondergeschikt aan de intentie en kwaliteit van de spelers.
De intentie van Schmidt is duidelijk en kwaliteit is er voldoenden maar komt niet uit de verf met een half fit, niet ingespeeld elftal.



Dat je het systeem moet aanpassen aan het spelersmateriaal is juist. Daarom denk ik juist dat het nu niet loopt.

Niet ingespeeld is ook niet best, gezien hoe lang de trainer al bezig is hier. De meeste spelers van gisteren zijn al maanden/jaren bij PSV, alleen Zahavi en Sangare niet.

Ik zou gewoon terug gaan naar 4-3-3.

----------------- Mvogo ----------------

-- Dumfries -- Teze -- Aankoop -- Max --

-------- Van Ginkel -- Hendrix ---------

------------ Gotze/Ihattaren -----------

---- Malen ----- Zahavi ----- Gakpo ----

Ik denk dat dit een heel goed elftal zou kunnen worden, met spelers op hun meer vertrouwde posities. Met name een hele goede aanval en middenveld. Voor Van Ginkel kan ook die Sangare spelen, voor Hendrix heb je Fein en Thomas.

Dumfries en Max hebben voldoende ruimte om op te komen.

 

+1/-1

Hoop overigens dat PSV deze maand wat contractverlengingen bekend gaat maken. Vrijwel de helft van de selectie heeft nog maar een contract voor een half of anderhalf jaar:

TM 2021

Teze (wel optie tot 2022)
Obispo
Unnerstall
Hendrix

Van deze groep zullen Unnerstall en Hendrix wel transfervrij vertrekken, Obispo lijkt me nog een twijfel. Teze verwacht ik nog wel mooi nieuws deze komende weken.


TM 2022

Ihattaren
Gotze
Zahavi
Viergever
Thomas
Mauro
Piroe
Ledezma
Sadilek
Rigo

Zitten natuurlijk een aantal spelers bij die geen verlenging gaan krijgen (Viergever, Zahavi) of geen verlenging zullen aangaan (Gotze bijv.). Mauro, Sadi en Ledezma zullen wel een nieuw contract krijgen en tekenen, Rigo, Piroe en Thomas twijfel ik aan (denk dat voor eerste twee komende zomer wieberen wordt). De grote (lees: grootste) vraag is natuurlijk Mo. Vraag me af wat PSV gaat doen als hij volgende zomer nog niet heeft bijgetekend. Zullen ze dan relatief lage biedingen accepteren of toch het risico nemen dat Raiola/Mo op het laatste moment nog bijdraait?

Bovendien hebben we met Fein, Mvogo en van Ginkel natuurlijk ook nog drie huurspelers die in die categorie vallen (binnen nu en 1.5 jaar weg, mits niet worden aangekocht).

 

+2/-0

Mvogo - Dumfries - Teze - Aankoop - Max. Ihattaren - Sangare - Fein - Gotze. Madueke - Malen. Schaduwelftal: Unnerstall/Muller/Delanghe - Thomas - Baumgartl - Obispo/Boscagli - Viergever. Van Ginkel - Rosario/Guti - Hendrix - Gakpo/Mauro. Zahavi - Romero/Piroe. Met een echte top LCV er bij zou PSV al een stuk meer in balans zijn. Wel ergens zonde dat je bij elke opstelling wel een of twee spelers op de bank moet zetten die eigenlijk gewoon basismateriaal zijn in goede doen.

 

+1/-0

Mooi uiteengezet, Jasper! Inderdaad te hopen dat Mo blijft, dat wordt de belangrijkste speler om te verlengen. Zo'n Teze moet je ook verlengen, maar ik denk dat dat zo'n speler is die voor een appel en een ei al akkoord gaat. Sadilek mag wat mij betreft wel van de categorie Mauro/Ledezma, naar de categorie Rigo/Piroe. Even aankijken tot de zomer wat het wordt, maar hoeft niet per se een verlenging te krijgen van mij.

 

+1/-0

Ik zie Sadi toch nog wel graag blijven. Er zit nog wel wat rek in (is pas 21) en ik denk dat er komende zomer wel redelijk wat gaat gebeuren qua centrale middenvelders.

We beschikken nu over Sangare, Rosario, Fein, Hendrix, Thomas, Guti, van Ginkel en de huurspelers Rigo en Sadi. Negen spelers voor twee posities is natuurlijk veel en veels te veel. Wat mij betreft vertrekken Hendrix, Rigo en Guti, evt. zelfs Rosario of Thomas als Fein bevalt en Marco fit blijft. Sangare, van Ginkel, Fein, Rosario en Sadi is wat mij betreft meer dan voldoende.

 

+1/-0

Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden als hij blijft. Als back-up is hij redelijk, en je weet in ieder geval dat hij altijd minstens 100% geeft als hij in het veld staat. Maar om eerlijk te zijn, ben ik niet zo kapot van zijn voetballende kwaliteiten. In mijn ogen komt hij eigenlijk net te kort voor PSV, net als bijv. Rigo of Piroe. In Mauro of Ledezma zie ik spelers met meer potentie, spelers die je (op temrijn) als basisspeler van PSV ziet.

 

+1/-0

Dit alles gezegd hebbende, er zijn ook een aantal zeer interessante (Nederlandse) spelers transfervrij aankomende zomer. Laten we Gini en Memphis maar even uitsluiten, want dat is natuurlijk niet realistisch :)

van Aanholt
Bruma
Fosu-Mensah
Willems
Bogarde
Svensson

Als we financieel willen concurreren met Ajax moet je natuurlijk ook slim zijn en af en toe het ijzer smeden als het heet is. Ik weet dat ik vrij ver op de zaken vooruit loop, maar stel onze beide backs vertrekken aankomende zomer voor een gezamenlijk bedrag tussen de 30 en 40 miljoen. Vervolgens nog Baumgartl voor een 3 a 4 miljoen. Haal je vervolgens van Aanholt, Bruma en Svensson/Fosu-Mensah, ga je er dan gigantisch op achteruit? Wat mij betreft wel iets, maar niet gigantisch. Met bijkomend voordeel dat je een positief saldo van 40 miljoen hebt en dat vervolgens kan spenderen aan een klasse LCV bijvoorbeeld.

 

+1/-0

Je gaat denk ik wel ruim in je salarishuis omhoog als je Dumfries, Max en Baumgartl vervangt door Van Aanholt, Bruma en bijv. Fosu-Mensah, die toch wat hogere salarissen gewend zijn. Uiteraard wordt dat ruimschoots opgevangen wanneer we 30/40 miljoen vangen voor vertrekkende spelers, maar dat is risicovol beleid. Ik denk dus dat het kwalitatief interessante opties zijn, maar ik weet niet of het financieel in het salarishuis past.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 09 november 2020 om 11:18:

Je gaat denk ik wel ruim in je salarishuis omhoog als je Dumfries, Max en Baumgartl vervangt door Van Aanholt, Bruma en bijv. Fosu-Mensah, die toch wat hogere salarissen gewend zijn. Uiteraard wordt dat ruimschoots opgevangen wanneer we 30/40 miljoen vangen voor vertrekkende spelers, maar dat is risicovol beleid. Ik denk dus dat het kwalitatief interessante opties zijn, maar ik weet niet of het financieel in het salarishuis past.



Mmm klopt, maar gezien de transfersommen compenseert dit toch wel. Heb het even nagekeken en Fosu-Mensah verdient momenteel 1 miljoen, dus dat is goed te doen. Bruma en van Aanholt zitten beiden op 3 miljoen per jaar. Nou goed, denk dat Bruma zich ook wel realiseert dat die blij mag zijn als die ergens de helft van dat bedrag gaat krijgen. Van Aanholt is natuurlijk lastig, maar gezien PSV in januari al met hem bezig was, denk ik dat er wel wat speelruimte ligt.

Overigens verdiende Baumgartl en Max in Duitsland al ruim een miljoen, dus ik kan me voorstellen dat PSV aan die twee + Denzel toch ook een goede 4 miljoen kwijt is. Met hier en daar natuurlijk een lading aan bonussen.

 

+1/-0

Ja precies. Betalen zal zeker lukken, maar ik vind het licht risicovol beleid je salarishuis deels te betalen vanuit de transfersommen. Het jaar erop maak je misschien geen goede transfer, maar zit je wel aan diezelfde salarissen vast. Overigens merk je terecht op dat het ook best wel eens mee zou kunnen vallen en dat je niet al te veel omhoog gaat.

Bijkomende voordeel bij Van Aanholt is dat hij richting het einde van zijn loopbaan gaat, jonge kinderen heeft en hier uit de buurt komt. In de winter hoorde ik ook al geruchten dat hij graag zijn kinderen in Nederland naar school zou laten gaan. Met die wetenschap kun je hem misschien ook met een financieel minder aantrekkelijke deal toch akkoord laten gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 08 november 2020 om 23:26:

Hoop overigens dat PSV deze maand wat contractverlengingen bekend gaat maken. Vrijwel de helft van de selectie heeft nog maar een contract voor een half of anderhalf jaar:

TM 2021

Teze (wel optie tot 2022)
Obispo
Unnerstall
Hendrix

Van deze groep zullen Unnerstall en Hendrix wel transfervrij vertrekken, Obispo lijkt me nog een twijfel. Teze verwacht ik nog wel mooi nieuws deze komende weken.


TM 2022

Ihattaren
Gotze
Zahavi
Viergever
Thomas
Mauro
Piroe
Ledezma
Sadilek
Rigo

Zitten natuurlijk een aantal spelers bij die geen verlenging gaan krijgen (Viergever, Zahavi) of geen verlenging zullen aangaan (Gotze bijv.). Mauro, Sadi en Ledezma zullen wel een nieuw contract krijgen en tekenen, Rigo, Piroe en Thomas twijfel ik aan (denk dat voor eerste twee komende zomer wieberen wordt). De grote (lees: grootste) vraag is natuurlijk Mo. Vraag me af wat PSV gaat doen als hij volgende zomer nog niet heeft bijgetekend. Zullen ze dan relatief lage biedingen accepteren of toch het risico nemen dat Raiola/Mo op het laatste moment nog bijdraait?

Bovendien hebben we met Fein, Mvogo en van Ginkel natuurlijk ook nog drie huurspelers die in die categorie vallen (binnen nu en 1.5 jaar weg, mits niet worden aangekocht).



Van de 14 spelers die je noemt, zijn er volgens mij maar een paar die voor PSV ook na afloop van dit contract nog een rol van betekenis kunnen spelen.

In mijn ogen: Teze, Unnerstall (als 2e keeper), Ihattaren, Götze, Thomas en evt. Sadilek of Ledezma. De rest moet je gewoon afscheid van nemen, de lat bij PSV moet omhoog en daar gaan deze jongens niet in mee kunnen. Obispo twijfel ik nog over, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets gezien waardoor ik denk dat hij het zou kunnen gaan redden.

PSV moet doorselecteren en kan hopelijk met een creatief transferbeleid het niveau in de groep omhoog gooien. Hopelijk helpt het netwerk van Schmidt daar de komende transferperiodes bij, dat heeft ons tot nog toe geen windeieren gelegd.

 

+1/-0

Alsof je het over de duivel hebt. PSV heeft verlengd met Teze en het contract tot 2023 zal snel getekend worden.
PSV zou ook geïnteresseerd zijn in het verlengen van het contract van Obispo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 10 november 2020 om 08:55:

Alsof je het over de duivel hebt. PSV heeft verlengd met Teze en het contract tot 2023 zal snel getekend worden.
PSV zou ook geïnteresseerd zijn in het verlengen van het contract van Obispo.


Op de voorpagina staat dat Teze tot 2024 (hopelijk) gaat bijtekenen: https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/48028/%27Jordan-Teze-nadert-akkoord-over-nieuw-contract%27link

 

+2/-0

Hoe dan ook mooi nieuws!

Ik zie het ook nog steeds wel zitten in Obispo. Wat mij betreft is hij het perfecte compromis tussen Viergever en Boscagli: Obispo valt daar precies tussen die twee in: voetballend beter dan Viergever (maar verdedigend niet zo goed), verdedigend beter dan Boscagli (maar voetballend niet zo goed).

 

+1/-0

Excuus, ik las vanochtend '3 jaar bijtekenen' en interpreteerde dat als 2023. Maar 2024 is alleen maar mooier. :)

 

+1/-0

Ben overigens benieuwd of PSV nog wat heeft gepland voor de wintermarkt. Als we echt eerlijk wezen is het natuurlijk belachelijk dat een club als PSV een seizoen ingaat met 1 rechtsback en linksback en vervolgens moet teruggrijpen op middenvelders of aanvallers op die positie.

Ideale scenario voor mij deze aankomende winter:

- We beschikken over zes/zeven centrale middenvelders voor twee posities: Sangare, Rosario, Fein, Hendrix, Thomas, Guti en uiteindelijk v. Ginkel. Die eerste drie zijn wel zeker van hun plek bij PSV, Marco mag fit worden tot aan het einde van het seizoen, maar die andere drie kunnen zo maar eens vertrekken. Niet alle drie tegelijk, maar ik kan wel leven met een vertrek van Hendrix en Guti bijvoorbeeld. Hendrix vertrekt natuurlijk sowieso volgende zomer, maar puur om wat ruimte in de selectie te creeren, prima. Guti had ik nog wel een kans gegeven aan het begin van het seizoen, maar met z'n (ernstige) blessure zie ik hem niet meer in de basis komen. Sangare-Rosario heeft de voorkeur voor Schmidt, Fein en Thomas hebben laten zien dat ze prima back-ups zijn. Dan maak je het seizoen af met Sangare, Rosario, Fein, Thomas en jongens als Marco en Kjolo die zich er langzaam bijvoegen. In absolute noodgevallen kan je dan nog een wedstrijdje schuiven met Boscagli of evt. zelfs Gotze.

- Stel Hendrix en Guti vertrekken inderdaad. Hendrix vang je hoogstens nog een ton voor, Guti hopelijk nog een bedrag van 3 a 4 miljoen. Qua salaris zal je toch ook al gauw 1.5 miljoen besparen. Vervolgens steek je het merendeel van dat geld in een talentvolle RB. Dumfries die is komende zomer 'gewoon' weg, dat lijkt me wel duidelijk. Steek dat geld in een jongen waarvan je denkt dat die het PSV-niveau bijna aantikt en gun hem vervolgens nog een half jaartje onder Dumfries z'n vleugels. Een extra linksback zou ik ook fijn vinden, maar ik heb stiekem het idee dat PSV gaat aankloppen bij van Aanholt of Willems (beiden transfervrij deze zomer) mocht Max al na een seizoen vertrekken. Een eventueel vertrek van Max is natuurlijk gigantisch voor de zaken vooruit lopen, maar ik zie graag dat PSV een Tagliafico-scenario voorkomt. Wat ik daarmee bedoel: die kon in de zomer van 2019 (naar verluidt althans) voor een gigantisch bedrag vertrekken, maar Ajax besloot hem te houden. Momenteel denk ik dat ze blij mogen zijn met een bedrag van 20 a 25 miljoen, gezien z'n mindere vorm, leeftijd en contract. Stel een Dortmund of Leverkussen klopt aan met een prachtig bedrag, wetende dat je een jongen als van Aanholt wellicht transfervrij kan oppikken. Dan ga je er lichtelijk op achteruit (laten we zeggen dat Max een 8 is voor PSV-begrippen en Patrick een 7.5), maar kan je vervolgens investeren in positie waar het broodnodig is (centraal achterin bijvoorbeeld).

- Een extra centrale verdediger verwacht ik niet meer. Denk dat ze volgend seizoen Baumgartl proberen te slijten en vervolgens een concurrent halen voor Teze.

- Ook op de overige posities (spits en halb-zehn) hoeft er niks te gebeuren imo. Evt. voorzichtig naar een keeper kijken, want Lars loopt uit z'n contract en Delanghe en/of Muller lijken nog niet klaar voor een rol als tweede keeper. Drommel loopt over 1.5 seizoen uit z'n contract (Twente heeft nog een optie voor een jaar), dus dat is wellicht in de zomer een mooie en goedkope concurrent voor Mvogo.

 

+1/-0

Ik denk juist dat er eigenlijk maar 1 echte versterking nodig is, een linker CV. De zwakke plek van PSV. Die Boscagli is geen goede verdediger, Viergever te traag.

Linksback en rechtsback erbij mag natuurlijk ook nog wel, maar als er een linker CV komt heb je Boscagli en Viergever als noodoplossing (en Mauro ook nog). Als Dumfries niet speelt kan Teze op die positie (Baumgartl CV).

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21